Gå til innhold

¤ ~ Julimagene 2. trimester ~ ¤

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Sniktitter litt her inne, for flytter visst inn i morgen :D Nesten så jeg må telle litt og se om det er riktig, hehe...plutselig gikk tiden så fort! Gleder meg til første kontroll på onsdag (selv om jeg allerede har hatt flere ul) Stas å få helsekort :)

1. TRIMESTER:

Første trimester går fra 1. dag av siste mens til og med uke 12. Det vil si 11(uker)+6(dager), da er man 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1. Babyen ligger i snitt to uker etter deg, siden den ble laget rundt dag 14.

2. TRIMESTER:

Andre trimester går fra uke 13 til og med uke 28. Det vil si fra 12 fullgåtte uker og du begynner på din trettende uke med 12+1 til 27 (uker)+6(dager), da går du over i den tjueniende uken (28+1).

3. TRIMESTER:

Tredje og siste trimester går fra den 29. uken, det vil si 28 (uker)+1(dager)og frem til fødselen.

Formen min begynner å bli bittelitt bedre, er 12 uker i dag (tidlig UL viste at jeg var litt lengre, men denne teller jo ikke helt)

Har vært fryktelig kvalm. Nå er jeg mest slapp og lat ;)

Har vel lagt på meg 1-2 kg ca. Det liker jeg ikke helt, men er seriøst sulten hele tiden. Ganske slitsomt :(

Er også 12+1 i dag - herlig!! Henger fortsatt i litt kvalme, men den er overkommelig. Har lav blodprosent, så trettheten merkes ganske godt enda da. Men snart er det juleferie, så da skal batteriene lades :) Jeg har faktisk begynt å få kul! Veldig uvant, siden jeg ikke fikk noe mage før 5-6mnd sist. Men veldig gøy også, gjør det litt mer virkelig :)

Da flytter jeg inn her å.. Juhu, eller flyttet for noen dager siden. Men med mann i nordsjøen, syke barn og kvalme fra helvete så gikk det i glemmeboka :P hehe

Noen bra tips til å holde dette hemmelig til 2013, magen står som en ballong selv om jeg bare har gått opp 1 kg. Må ha gått ned andre steder tror jeg!

Snart jul :)

Annonse

Siden jeg er overvektig så synes ikke "babybumpen" min når jeg står.. men når jeg ligger på rygg om morgen så ser du den klart og tydelig :D

Gleder meg sånn til å føle bevegelsene! Det tror jeg blir faktisk mye større enn å få kul på magen :D

I morgen skal jeg på vår 3. UL.. jeg grugleder meg.. Har blødd en del denne uka, så blir spennende å se om bøllefrøet vårt har det fint og spreller i morgen .. :) 12+4 i morgen.

Lykke til i morgen Liljeduft! Jeg skal også på ul i morgen, kontroll hos gyn. Men først har jeg første svangerskapskontroll hos legen. Kom plutselig på at jeg må vel ha med urinprøve, så driver og koker et tacosausglass ;) Gruer meg litt til å gå på vekta, vet jeg kunne med fordel vært 5-10 kg lettere, men... får prøve å ikke gå opp så altfor mye fremover, kun det som er anbefalt.

Endret av Bumblebeee

Det kommer til å gå bra! :)

Hvis du har høy vekt så sier de at akseptabel vektoppgang er 5-8 kg, som er mitt max mål. Foreløbig så er jeg -6,5 kg .. Og jeg har fått beskjed om å tvangsspise så jeg ikke går mer ned i vekt. (Og jeg kunne ha gått ned med stor fordel mye mer kg enn 5-10 :P )

Du kan faktisk veie deg hjemme uten klær og føre opp den vekta på hver kontroll (Da må du uansett være ærlig!). Det viktigste er å bruke samme vekt hver gang :)

For et herlig syn det var i dag!! :D Vi fikk dessverre ikke høre hjertelyd.. så får se frem i mot til vi endelig får høre det i slutten av januar :)

Hadde drukket sjokolademelk rett før vi gikk inn til legen, og det syntes :P Det var full samba og tango der inne. Svelgte fostervann og tok på seg selv på hodet. Byksa frem og tilbake :D Så det ble mye mer virkelig når vi fikk se nesa, fingrene, føttene, hele nurket som ser ut som en minibaby i stedent for en klomp :D

Men nå er jeg plutselig noen dager før det jeg skulle være så jeg skal bli fulgt opp ekstra etter uke 25 med vekstregistrering hos selve legen i tillegg til jordmor. Godt at han tar godt vare på oss :) Så nå blir det kos å reise hjem i jul til mor og vite at nurket vårt har det helt fint i magen :D

Endret av Liljeduft

Hei!

Flytter inn til dere jeg da :) Er 12+2 i dag!

Har hatt flere ultralyd allerede, og en kontroll...pga at jeg mistet i uke 17 sist. Alt ser fint ut nå, og jeg skal på ny kontroll rett over nyttår...håper alt er like fint da. Men klarer nok ikke helt å senke skuldrene før ordinær ultralyd i februar.

Formen er ganske dårlig, mye kvalme og et bekken som krangler...men men...det er helt klart verdt det :)

12+2 i dag jeg også, og klar for vår andre ultralyd i morgen!

Bekkenet har kranglet i 4 uker nå, og etter to uker hjemme blir det jobb igjen i morgen og fredag, dvs 6timers dager da jeg er 20% sjukemeldt.

Håper å finne ut hvordan det må bli etter nyttår, hvor mye det går å jobbe, men det er jammen et personlig nederlag å ikke klare alt hjemme og i tillegg måtte innrømme at jobben blir for tøff :(

Da har jeg kommet inn her også. 12+1 etter egne beregninger, 13+1 etter jordmor ( tidlig ul 10+3). Spennende å se på ordinær ul :)

Håper formen til alle begynner å hjelpe nå, min har vært bra de siste 3-4 ukene :)

Nå er det ikke mange dagene til vi skal inn på Rikshospitalet for ul kontroll på lille i magen. Har ett lungesykt barn fra før så blir fulgt litt ekstra opp. Krysser alt jeg har for at alt er bra med lillegull i magen <3

Nå er det ikke mange dagene til vi skal inn på Rikshospitalet for ul kontroll på lille i magen. Har ett lungesykt barn fra før så blir fulgt litt ekstra opp. Krysser alt jeg har for at alt er bra med lillegull i magen <3

Dere må ha masse lykke til! *klem*

Ojoj som tiden flyr, 2. Trimester allerede!!! Nå har vi vært på privat ul og, og alt er bare velstand med knøtten inni der, en dag eldre enn min beregning ;) deilig å vite at sjansen for at jeg er tobarnsmor om seks måneder nå er ganske stor :) 12+4 i dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...