Gå til innhold

småbarnsmødre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja, hvem har sagt at jeg ikke har hatt det vanskelig, selv om at jeg får til å ta meg en dusj? 5 min bruket jeg max, ca annenhver dag.. har klippet håret kort for at det skal være enkelt å stelle..

Fødselsdepresjon har jeg slitt med, og sliter litt med fortsatt, men mange erfaringer med depresjoner vet jeg at det blir værre om jeg ikke tar litt vare på meg selv.. første 3 ukene spiste jeg nesten ikke.. hadde ikke "tid".. etter en god samtale med hs så såg jeg ting litt klarere, og ble flinkere til å la barnefaren ta barnet mer, virker som at det er flere som skulle hatt en samtale md hs her..

Jg ønsker og fullamme, og det er målet.. mn første pri (som dere tydeligvis er opptatte av..) er at barnet legger på seg og er fornøyd...... Eller fullamming for enhver pris? Pga mat og drikke mangel hos mg de første ukene klarte jeg ikke å produsere nok melk, og barnet var urolig og la ikke på seg.. ( noe som førte til mye tårerer..)

Nei, tror de fleste får til det de ønsker, så lenge de prioriterer og ikke setter for høye mål

Anonym poster: 66389697a1d09bdef9a9978fe4ee7709

Fullamming av babyen er en viktigere prioritering for meg enn en dusj for meg selv.

Anonym poster: f1c70375acdbbcbb81783c69a8098cb8

joda,kan vel strengt tatt si at jeg fullammer (men ikke i mine øyne, ettersom at jeg må gi mme for at barnet skal legge på seg..) ammer 2-3 time på dagen og 1-3 ganger om natten, +4-6 ganger mme i tilegg.. i HS sine øyne koms det til å bli mye jobb, noe det er,mn hva gjør man ikke for barna.......

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi osv i en sånn situasjon gjerne har prøvd alle løsninger

hvorfor fullammer du ikke? Skal vi ikke heller ta den diskusjonen?

Anonym poster: ed212bfbfcc5f7ec38797c44747ffa5f

Ja, jeg vil si det er verre å ikke fullamme enn å ikke dusje.

Hvorfor det?Skal det være våre egene feil, at vi ikke har nok melk, mister melk, barnet ikke vil ta brystet osv osv

Anonym poster: 31a0ebb34124bf3f020da9f5e6bbf437

Du ville sikkert hatt nok melk om babyen bare hadde fått ligge ved brystet så lenge og ofte som DEN ville, så enkelt er det. Men det ville kanskje betydd begge bryst hver time døgnet rundt, kanskje minst 20-30 min hver time til bare amming, til produksjonen forhåpentligvis ville gått opp litt. Og resten av tiden måtte du prøvd å få i deg litt mat og hvilt litt selv, også det for å få opp produksjonen. Det er det økedager handler om! Og noen (f.eks. meg selv) opplever at man har økedager minst et par ganger i uka. Det betyr ikke at man har for lite melk, bare at man må jobbe litt mer for den.

Men det tar enormt med tid og krefter, og det er, som når det gjelder dusjing og utseende, et spørsmål om prioritering! Du har valgt å prioritere bort fullamming, til gjengjeld har du bedre tid til deg selv. Heldigvis delammer du, så babyen din lider nok ingen nød. Du må bare se at andre kan prioritere annerledes.

Anonym poster: b092a94579a30e13db8df49daef36a6f

forhåpentligvis er det rette ordet, for er ikke alle det øker nok..men kan nå si som mange her; du kan ikke sette deg i andres problemer om du ikke har hatt dem selv ;)

Skrevet

Her har det vært en prioriteringssak.

Fordi huset vårt er lite tilrettelagt for å kunne gjøre diverse husarbeid når jeg er alene med ungene, har all sovetid blitt brukt til å løpe fra kjeller til loft med skitne og rene klær, evt vasket over gulv og laget mat.

Så en stund på badet alene har vært ren luksus. Hurtigdusj etter alt husarbeid eller før ungene våkner på morgenen. Men da må jeg stå opp kl 6 ...

Skrevet

Det handler jo om prioritering! Når ungen først sover er det tusen ting som skal gjøres! Noen ganger må man faktisk lage mat eller gjøre husarbeid også. Man tenker kanskje at man får tid til begge deler, for ungen sover jo så og så lenge, og så våkner h*n midt i støvsugingen... Det var den dusjen!

Skrevet

Jeg synes hvertfall at det er en meget spesiell prioritering å stå og sminke seg mens ungen ligger og skriker av kolikksmerter ved siden av.

Da har man misforstått noe vesentlig ift hva som er viktig her i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...