Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #26 Skrevet 15. desember 2012 Eksen min syntes de nye barna er viktigst, og det har hun som fikk barn med han etter meg også fått erfare. Nå har han fått en ny familie igjen, og glemt de 4 første barna sine. Jeg skal ikke klage, for her stiller samboeren min opp og ungene kaller han for far Anonym poster: 27af7712cf2bcba3d891ab793e027ac9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #27 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6
Gjest Malore Skrevet 15. desember 2012 #28 Skrevet 15. desember 2012 Barnefar avlyser samvær med våre barn, for å være med sine andre barn istedet, ennå de har samværsavtale selv! Dusten hadde barn fra før, og da vi fikk felles barn overprioriterte han alltid de andre barna sine. Jeg tok det opp, og da snudde han om og overprioriterte våre barn. Etter at jeg flyttet ut har han snudd igjen, og det er alltid de andre ungene som blir prioritert. Han har nå tilogmed avlyst samvær med fellesbarna for å være ekstra med de andre, ennå han har mer samvær med de enn med våre! Faen så sint og skuffet jeg blir på barnas vegne. Og hvordan skal jeg forklare dette for dem? De tror jo de skal møte papps, men det skjer visst ikke likevel. Er det noe som helst jeg kan gjøre i det hele tatt? Eller må jeg bare godta og godta, følge opp mine plikter mens han kan gi faen i sine? Åååå!!! Dagens utblåsning... Hilsen ei som håper noen har råd og tips, for barna mine skal ikke måtte føle at de er mindre verdt enn pappas første barnekull! Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Det er de opprinnelige barna som har førsteretten til sin far. De har ikke invitert deg i sin familie så bare hold kjeft. Anonym poster: db8ab206cbded0d605197fb62a1a5b9b What?!?! Dette må være en DÅRLIG spøk... Fy fader
Gjest Malore Skrevet 15. desember 2012 #29 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6 Dette også må være en dårlig spøk?!?!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #30 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6 Får nesten håpe du kommer i den situasjonen med ny mann som ikke har barn, og som øsker barn for da må du kalle dine egne barn lausunger. Anonym poster: 27af7712cf2bcba3d891ab793e027ac9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #31 Skrevet 15. desember 2012 Barna er 1,2, 8 og 13. Ja,jeg syns det er trist for barna mine. Er selv oppvokst med at min far aldri brøy seg om meg, så jeg vet hvor vondt det er. At mine skal måtte føle det samme,knuser hjertet mitt. Det er ikke godt å føle at man ikke er ønsket eller elsket av foreldrene sine... :-( Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Jeg er ikke ute etter å forsvare barnefaren, men jeg vet at en del menn ikke er like flinke med barn under 3-4 år. Det er strevsomt og stressende med to småbarn med bare 1 års alderforskjell. Det er forskjellig hvor godt hvert menneske håndterer sånt. Det hjelper fint lite for deg nå, men jeg prøver å si at dine barn ikke nødvendigvis trenger å oppleve at far svikter dem. Det finnes håp om at far kan komme sterkere på banen senere:) Anonym poster: fecdf5858472b0ea95edac5ace3b96ce
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #32 Skrevet 15. desember 2012 Hvordan er det med jul og andre kjekke dager forlanger han å få ha dem da eller avlyser han de dagene også? Anonym poster: 27af7712cf2bcba3d891ab793e027ac9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #33 Skrevet 15. desember 2012 Synes du skal holde deg for god til å si til barna: Pappa kommer ikke fordi han heller ville være sammen med.... o.l. Det gjør noe med selvfølelesen til barn å vite at foreldrene er "mer glad i" noen andre. Du trenger ikke lyve, men si at "Pappa kommer ikke i dag likevel. Han kunne ikke." Når det er sagt... For en dust! Stakkars barna dine. Send han ei melding når barna dine gråter fordi de er skuffa. Anonym poster: d2bfec2e71b5eed2605628f162cfb53f
HeltAnonym Skrevet 15. desember 2012 #34 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6 Hahaha.. er du her igjen? bitter much?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #35 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6 Haha, nei da vet du visst ikke hva lausunge betyr - det er barn der foreldrene ikke er gift. For alt du vet ble de første barna født utenfor ekteskapet, og dermed stygt sagt lausunger, og HI sine barn født innenfor ekteskap, og dermed "ekte" (ekte-født, ekte-skap, skjønner?) Anonym poster: ca99060c592bfa11a8150ed5d4453f16
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #36 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6 blir sjokkert av at noen kan si noe sånt. Alle barna er hans ekte barn. Hun har all rett til å bli frustrert når hun ser at barnefaren prioriterer noen barn mer enn andre. Min biologiske far prioriterte min stesøster, altså hans stedatter mer enn meg, hans biologiske datter pga han var gift med en dame som hadde samme tankegang som deg. HI, gjør som noen av de andre her sier. Skriv ned g dokumenter hver gang han bryter samværsavtalen og ikke fortell barna at han skal komme, vent heller til han kommer for å hente dem,. Håper det løser seg og at han vokser opp. Anonym poster: 58ba9036f2cb51b3df5baad1c3520346
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #37 Skrevet 15. desember 2012 Du har kommet i en kinkig situasjon HI. Siden de eldste barna er såpass gamle er det muligheter for endring etterhvert. Jeg lurer på om jeg hadde kapitulert jeg også.. Så dere har en 1 åring og 2 åring sammen? Ugh..ingen drømmesituasjon for en far, håper du ser den? Det er lett å velge den enkle utveien, nemlig de eldste som klarer seg mye selv. Hva med å legge hele avtalen på is i et år eller to? Ikke press ham, og ikke lov ungene for mye? Da er de eldste barna blitt 15 og 10, og han kan absolutt ha begge kull samtidig. Han må kreve hjelp av de eldste til å hjelpe til med de minste, som da er blitt litt større. Jeg er sikker på at min far hadde vært slik dust som dette i dag, og hadde det ikke vært for min mor som tok seg av alt samvær mellom søskenpar da vi var små, hadde det vært lite eller ingenting. Det er ikke alle det ligger naturlig for! Min pappa er likevel verdens beste på andre vis, han er veldig glad i alle sine 4 barn Anonym poster: 427e828f3e3b637d3538592a7026d3f4
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #38 Skrevet 15. desember 2012 Dette er jo faktisk din feil siden du fikk barn med en som allerede hadde barn. Det er de første barna som er de ekte barn til faren, de du har med han er for han uekte! Din feil så du får nok ta deg av lausungene dine selv. Du har INGEN grunn til å bli sur og sint gitt. Anonym poster: d6698db626f3365bc755595a29b382d6 Det er nok mange som tenker sånn. Både fedre, mødre og samfunnet forøvrig. I går vart det sagt at om førstekullsbarn ønsker å bo fast med sin far så spiller det ingen rolle om andrekullsbarna må vokse opp på fattigdomsgrensa. Stemora skulle bare punge ut, uavhengig av behovet for å sikre hverdag og fremtid til egne barn, å selge hus med tap, var helt greit, så lenge førstekullsbarna fikk viljen sin. For det er jo i seg selv helt uproblematisk å være økonomisk tilbakestående med ansvar for mange barn. Tenker det er lurt å være ærlig med barna når de vokser til. Da ærlighet skaper tillit og trygghet, og varer faktisk lengst. Jeg ville spurt om en forklaring, akkurat hvorfor far gjør som han gjør, hva han ønsker å oppnå, og om han synest barnas ulykke er en grei pris å betale, og om han kan yenkealtetnative måter å oppnå samme resultat. Det er faktisk ikke problmatisk å være gullungene heller, de får med seg et budskap som ikke e ok. blir sjokkert av at noen kan si noe sånt. Alle barna er hans ekte barn. Hun har all rett til å bli frustrert når hun ser at barnefaren prioriterer noen barn mer enn andre. Min biologiske far prioriterte min stesøster, altså hans stedatter mer enn meg, hans biologiske datter pga han var gift med en dame som hadde samme tankegang som deg. HI, gjør som noen av de andre her sier. Skriv ned g dokumenter hver gang han bryter samværsavtalen og ikke fortell barna at han skal komme, vent heller til han kommer for å hente dem,. Håper det løser seg og at han vokser opp. Anonym poster: 58ba9036f2cb51b3df5baad1c3520346 Anonym poster: 76daa689a5820b4aca28d623c0ca8c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå