Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #1 Skrevet 12. desember 2012 Barnefar avlyser samvær med våre barn, for å være med sine andre barn istedet, ennå de har samværsavtale selv! Dusten hadde barn fra før, og da vi fikk felles barn overprioriterte han alltid de andre barna sine. Jeg tok det opp, og da snudde han om og overprioriterte våre barn. Etter at jeg flyttet ut har han snudd igjen, og det er alltid de andre ungene som blir prioritert. Han har nå tilogmed avlyst samvær med fellesbarna for å være ekstra med de andre, ennå han har mer samvær med de enn med våre! Faen så sint og skuffet jeg blir på barnas vegne. Og hvordan skal jeg forklare dette for dem? De tror jo de skal møte papps, men det skjer visst ikke likevel. Er det noe som helst jeg kan gjøre i det hele tatt? Eller må jeg bare godta og godta, følge opp mine plikter mens han kan gi faen i sine? Åååå!!! Dagens utblåsning... Hilsen ei som håper noen har råd og tips, for barna mine skal ikke måtte føle at de er mindre verdt enn pappas første barnekull! Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Februargullet2013 Skrevet 12. desember 2012 #2 Skrevet 12. desember 2012 Helt forferdelig at han gjør så stor forskjell mellom barna sine.hvis dere har samværsavtale,regner jeg med at dere har vert på familievernkontoret,så da synes jeg du bør ta kontakt med dem.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #3 Skrevet 12. desember 2012 Hvorfor har han ikke alle barna sammen samtidig? Anonym poster: e541bf6dbefa845097ce0b9b706e069f
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #4 Skrevet 12. desember 2012 dessverre er det ikke så mye du kan gjøre. Barna har rett til å se faren sin, men far har rett til å gi faen i barna sine... Anonym poster: b56fa236d2306058d6b7053e1a08bec7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #5 Skrevet 12. desember 2012 Ja,vi har vært på familievernkontoret før, og kan gjerne dra dit igjen. Men hva hjeler det når han bare jatter med(lyver) der, og gjør som han vil etterpå likevel? Han klarer så vidt å holde styr på to barn samtidig, så han klarer ikke å ha alle sammen samtidig. Det ender opp med en sur og stressa,aggressiv far, og unger som ikke får det de trenger. Derfor må det nesten bare være sånn, hvis ikke noen har noen bedre løsninger... Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #6 Skrevet 12. desember 2012 Ja,vi har vært på familievernkontoret før, og kan gjerne dra dit igjen. Men hva hjeler det når han bare jatter med(lyver) der, og gjør som han vil etterpå likevel? Han klarer så vidt å holde styr på to barn samtidig, så han klarer ikke å ha alle sammen samtidig. Det ender opp med en sur og stressa,aggressiv far, og unger som ikke får det de trenger. Derfor må det nesten bare være sånn, hvis ikke noen har noen bedre løsninger... Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Skjønner godt at han avogtil trenger litt fri. tror ikke han har 2 av barna ene helga å de 2 andre helga etter f.eks.. Bare å endre på avtalen så får han punge ut med mer bridrag så kan dere bruke de pengene på gjøre andre ting sammen.. Han vill nok med tiden angre.. Som andre sier, barna har rett på å se far, men far MÅ ikke se barna sine. Anonym poster: 6854553f276833b658e323b0cf928b6e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #7 Skrevet 12. desember 2012 Han har fri annenhver helg, for ungene våre har han samvær med på ukedagene. Og han har såpass lite samvær at han ikke får fratrekk på bidraget. Ungene mine får maksimum av det han kan betale. Det er så utrolig dårlig gjort mot ungene. Jeg blir kvalm av regelverket! Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #8 Skrevet 12. desember 2012 Så trist for barna dine/deres. Hvor gamle er deres fellesbarn? Hvor gamle er hans andre barn? Anonym poster: 40c01dd639ca7328ac83cade4e488700
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #9 Skrevet 12. desember 2012 Barna er 1,2, 8 og 13. Ja,jeg syns det er trist for barna mine. Er selv oppvokst med at min far aldri brøy seg om meg, så jeg vet hvor vondt det er. At mine skal måtte føle det samme,knuser hjertet mitt. Det er ikke godt å føle at man ikke er ønsket eller elsket av foreldrene sine... :-( Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #10 Skrevet 12. desember 2012 Han har fri annenhver helg, for ungene våre har han samvær med på ukedagene. Og han har såpass lite samvær at han ikke får fratrekk på bidraget. Ungene mine får maksimum av det han kan betale. Det er så utrolig dårlig gjort mot ungene. Jeg blir kvalm av regelverket! Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Åhh, ja da blir d værre... Men som jeg har lest flere ganger her inne så er det typisk menn og gi faen i noen eller alle barna sine.. Menn har det bra enkelt (tror de). De tenker ikke på hvem det går utover om de ikke er med barna sine.. Anonym poster: 6854553f276833b658e323b0cf928b6e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #11 Skrevet 12. desember 2012 Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre for at barna mine skal få det de har krav på? Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #12 Skrevet 12. desember 2012 Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre for at barna mine skal få det de har krav på? Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Du kan prate med han, men du kan desverre ikke tvinge han :/ Anonym poster: 6854553f276833b658e323b0cf928b6e
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #13 Skrevet 12. desember 2012 hvis jeg var deg ville jeg samarbeidet minst mulig. Heller beskytt barna dine for skuffelsen. Kanskje slemt ja, men når han er så egoistisk må du tenke på dine barn. Vil de ha det bra når de vokser opp med at far ikke prioriterer dem? Men nei det er ingenting du kan gjøre, det er far som bestemmer om han vil ha kontakt eller ei.. Anonym poster: b56fa236d2306058d6b7053e1a08bec7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #14 Skrevet 12. desember 2012 Uff... Hjelper ikke å prate med han, han vil ikke høre. Kan jeg tvinge han til å holde seg helt vekk da? Så barna mine slipper å bli skuffa gang på gang på gang? Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #15 Skrevet 12. desember 2012 ville snakket med de på fvk på en alenetime om hvordan du bør takle denne situasjonen. Men aldri ta initiativ til å treffes, loggfør alt. Har dere en samværsavtale? Hvis han ikke overholder den så skriver du det ned. Da har du en sterk sak hvis det skulle gå til retten. For du kan ta det så langt...han må vise velvilje. Du skal ikke synge etter fars toner hvis du skjønner hva jeg mener. Selvfølgelig er det jo veldig synd, men du kan være vanskelig mtp samvær og...si at de gangene han har tentk så passer det ikek for dere pga dere har planer. Du kan ikke legge opp planene dine etter at kanskje far skal ha samvær.. lykke til vet så altfor godt hvordan dette er. Anonym poster: b56fa236d2306058d6b7053e1a08bec7
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #16 Skrevet 12. desember 2012 Uff... Hjelper ikke å prate med han, han vil ikke høre. Kan jeg tvinge han til å holde seg helt vekk da? Så barna mine slipper å bli skuffa gang på gang på gang? Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #17 Skrevet 12. desember 2012 Åjoda, han tror det han,nemlig, at jeg på stående fot bare kan omrokkere alle våre planer så han kan få vilja si.... Blæææ.... Møkkagubbe! Det skulle gått an å gi bøter til den som dropper samværet også, ikke bare til den som hindrer samvær... Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #18 Skrevet 12. desember 2012 hver streng å si at han må holde seg til samværsavtalen. hvis han ikke møter opp til angitt samvær så må han vente til neste gang. det vil hjelpe deg og for da har du noe fast å forholde deg til.. Anonym poster: b56fa236d2306058d6b7053e1a08bec7
Isola&Lille+julegave Skrevet 13. desember 2012 #19 Skrevet 13. desember 2012 Du må bare ikke si noe om at pappa kommer før han faktisk står på døra for å hente de. Da blir de i allefall ikke skuffa!! Han høres ut som en svak sjel som prøver å gjøre alle til lags og ikke klarer å finne balansen. For dn patetisk dust...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #20 Skrevet 14. desember 2012 Du må bare ikke si noe om at pappa kommer før han faktisk står på døra for å hente de. Da blir de i allefall ikke skuffa!! Han høres ut som en svak sjel som prøver å gjøre alle til lags og ikke klarer å finne balansen. For dn patetisk dust... Det er akkurat det samme jeg har sagt i flere år, han prøver å gjøre alle til lags. I mine øyne er man falsk når man holder på sånn. Det er alltid en eller annen som vil reagere når han ikke kan prioritere riktig. Jeg kan godt la være å si noe til barna før han faktisk er her. Men hva skal jeg si til dem når han plutselig avbryter samværet når de er med han da? Jeg nekter å lyve for barna for hans del, den biten klarer han fint selv. Jeg kommer til å si sannheten hvis de spør (såklart på en barnevennlig måte). Faen ta han, at han ikke kan se hva han gjør med ungene :'( Hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2012 #21 Skrevet 14. desember 2012 hver streng å si at han må holde seg til samværsavtalen. hvis han ikke møter opp til angitt samvær så må han vente til neste gang. det vil hjelpe deg og for da har du noe fast å forholde deg til.. Anonym poster: b56fa236d2306058d6b7053e1a08bec7 Jeg gjør det, men det driter han i... Han sier jeg bare bryr meg om meg selv og mine barn, og ingen andre, når jeg sier at vi får holde oss til avtalen, eller så får vi la være å ha noe kontakt. Vel, faktisk så bryr jeg meg jo ikke noe om han da, jeg blir sint og såret fordi jeg syns synd på barna mine. Jeg vil jo føle med barna mine om han kreperer en dag, men JEG kommer ikke til å savne han... Og selvfølgelig bryr jeg meg om BARNA mine når det gjelder samværet, hvorfor skulle jeg bry meg om noen andre ift det? Men han skjønner ingenting... Jeg har prøvd å si sikkert 100 ganger snart at når vi ikke klarer å snakke sammen eller samarbeide om noe, så er det best å bare forholde seg til den samværsavtalen, for da må begge følge den, og da er det ikke noe å diskutere eller krangle om. Men det synker ikke inn hos han... hi Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #22 Skrevet 15. desember 2012 Barnefar avlyser samvær med våre barn, for å være med sine andre barn istedet, ennå de har samværsavtale selv! Dusten hadde barn fra før, og da vi fikk felles barn overprioriterte han alltid de andre barna sine. Jeg tok det opp, og da snudde han om og overprioriterte våre barn. Etter at jeg flyttet ut har han snudd igjen, og det er alltid de andre ungene som blir prioritert. Han har nå tilogmed avlyst samvær med fellesbarna for å være ekstra med de andre, ennå han har mer samvær med de enn med våre! Faen så sint og skuffet jeg blir på barnas vegne. Og hvordan skal jeg forklare dette for dem? De tror jo de skal møte papps, men det skjer visst ikke likevel. Er det noe som helst jeg kan gjøre i det hele tatt? Eller må jeg bare godta og godta, følge opp mine plikter mens han kan gi faen i sine? Åååå!!! Dagens utblåsning... Hilsen ei som håper noen har råd og tips, for barna mine skal ikke måtte føle at de er mindre verdt enn pappas første barnekull! Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Det er de opprinnelige barna som har førsteretten til sin far. De har ikke invitert deg i sin familie så bare hold kjeft. Anonym poster: db8ab206cbded0d605197fb62a1a5b9b
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #23 Skrevet 15. desember 2012 De opprinnelige barna har førsterett på faren fordi de ikke har invitert moren til sine søsken inn i sin familie?!?!?? Det er ikke moren som vil være sammen med faren, men hun vil at barna skal få være med faren. ALLE barna har LIKE MYE rett på faren sin! Man blir ikke mindre verdt selv om man er yngst i søskenflokken! Til deg hi, jeg har ingen andre råd enn å være der for barna dine og gjøre det beste for dem. Noen menn er og forblir idioter... Lykke til Anonym poster: b0ce91112382fba6aae9813f2dbd3e1f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #24 Skrevet 15. desember 2012 Barnefar avlyser samvær med våre barn, for å være med sine andre barn istedet, ennå de har samværsavtale selv! Dusten hadde barn fra før, og da vi fikk felles barn overprioriterte han alltid de andre barna sine. Jeg tok det opp, og da snudde han om og overprioriterte våre barn. Etter at jeg flyttet ut har han snudd igjen, og det er alltid de andre ungene som blir prioritert. Han har nå tilogmed avlyst samvær med fellesbarna for å være ekstra med de andre, ennå han har mer samvær med de enn med våre! Faen så sint og skuffet jeg blir på barnas vegne. Og hvordan skal jeg forklare dette for dem? De tror jo de skal møte papps, men det skjer visst ikke likevel. Er det noe som helst jeg kan gjøre i det hele tatt? Eller må jeg bare godta og godta, følge opp mine plikter mens han kan gi faen i sine? Åååå!!! Dagens utblåsning... Hilsen ei som håper noen har råd og tips, for barna mine skal ikke måtte føle at de er mindre verdt enn pappas første barnekull! Anonym poster: f593e85f93ca79336a9931c05e486dba Det er de opprinnelige barna som har førsteretten til sin far. De har ikke invitert deg i sin familie så bare hold kjeft. Anonym poster: db8ab206cbded0d605197fb62a1a5b9b Hvor gammel er egentlig du? De "opprinnelige" barna? Utrolig glad for at jeg er elstemann selv av en søskenflokk på 4 hvor alle har samme mor og far. Anonym poster: 63af2df0dcea06b86a8a77c1fe59aa9f
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2012 #25 Skrevet 15. desember 2012 Det er desverre slik at det ikke er uvanlig med fedre som over prioriterer sitt første kull. Min mann gjør det, og jeg påpeker det hver gang. Naboen som skilte seg fra sin mann, hadde samme problem som deg. Han kunne aldri stille opp for ungene deres da han måtte ta seg av sitt første kull. Jeg ønsker ikke den situasjonen du og hun er i, så jeg holder oss sammen. Da kan jeg i allefall kompensere når far er urettferdig. Anonym poster: 76daa689a5820b4aca28d623c0ca8c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå