Gå til innhold

Julekuker i ovnen!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg er spent som en unge på julaften.

Ettersom jeg prøvde å lage de runde, ser de foreløpig bare ut som, vel, svette kuker, men håper det bedrer seg når de har stått litt mer enn 10 sek på steiking. Kanskje det blir flatkuk til kvelds. Haha.

Videoannonse
Annonse
Gjest cunning stunts
Skrevet

Oj, du satser rundkuk? Ambisiøst! Meld inn!

 

Jeg har faktisk vurdert om man skulle stekt dem som en diger leiv og ruta dem etterpå, men da blir de ikke sånn nydelig karamellisert i kanten av hvert stykke.

Gjest pupp and go
Skrevet

Ser for meg at du står i vinduet og roper på gubbe og unger i kveld: "Kom og få flatkuk!"

Skrevet

Ikke så ulikt det vi sier her allerede "Kom å få flatkaku!"

 

Ja, sånn som det ser ut nå så kanskje det hadde vært noe å prøvd en rullekakeversjon, for det var noen nitriste kuker i ovnen da jeg sjekket ;) Likevel, det lukter fantastisk, og det bobler så herlig i kantene at det bare MÅ bli godt, uansett om det må spises med skje :D

Skrevet

Oj, du satser rundkuk? Ambisiøst! Meld inn!

 

Jeg har faktisk vurdert om man skulle stekt dem som en diger leiv og ruta dem etterpå, men da blir de ikke sånn nydelig karamellisert i kanten av hvert stykke.

 

Så du ruter de før steking? Og det sier du først nå lissåm! Nu vel, har vært nøyd med å steke de i en leiv jeg åsså... Men, men, klabert det må bli bedre med brune kanter på alle. Prøve det neste gang da.

 

Bare flatkuker her, snart tomt!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Oj, du satser rundkuk? Ambisiøst! Meld inn!

 

Jeg har faktisk vurdert om man skulle stekt dem som en diger leiv og ruta dem etterpå, men da blir de ikke sånn nydelig karamellisert i kanten av hvert stykke.

 

Så du ruter de før steking? Og det sier du først nå lissåm! Nu vel, har vært nøyd med å steke de i en leiv jeg åsså... Men, men, klabert det må bli bedre med brune kanter på alle. Prøve det neste gang da.

 

Bare flatkuker her, snart tomt!

Hehe, de går unna, ja!
Skrevet

Haha nå ligner de mest på amøber. Men det var ikke helt samme schwung over juleamøber gitt.

Er mest spent på hvor lenge de skal steke, og ikke minst når jeg kan spise de!

Gjest cunning stunts
Skrevet

Haha nå ligner de mest på amøber. Men det var ikke helt samme schwung over juleamøber gitt.

Er mest spent på hvor lenge de skal steke, og ikke minst når jeg kan spise de!

Er de reglementert tynne i utgp er de ferdige når de er nydelig lyst gylne. Bare husk å la dem stivne litt før du prøver røre på dem.
Skrevet

De var ganske store og tjukke, i retrospekt ikke noe godt valg for ting som skal stekes.

Skal prøve å holde fingrene unna, ellers blir de vel brent.

Skrevet

Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Sitter du og stapper trynet, eller klarer du å si noe om smak?

Skrevet

*moms* *smatt*

 

Jomsegodt! Godt det bare er jul en gang i året, for julekuker i alle former gir tydeligvis diger mage og brei ræv.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de.

 

Jeg lagde disse herligheten i går i form. De ble runde. Brukte silikon isbitform sånn lange som skal lage isbitstenger til å ha i flasker, fylt med julekuk.

 

Det var gode! og nå er de borte :(

Skrevet

Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de.

 

Jeg lagde disse herligheten i går i form. De ble runde. Brukte silikon isbitform sånn lange som skal lage isbitstenger til å ha i flasker, fylt med julekuk.

 

Det var gode! og nå er de borte :(

 

Ikke dumt! Tynnkuk, det får bli en egen variant :) Skal prøve noe lignende neste gang!

Skrevet (endret)

*moms* *smatt*

 

Jomsegodt! Godt det bare er jul en gang i året, for julekuker i alle former gir tydeligvis diger mage og brei ræv.

Da er det bare å ta de med foran tv og se Grace :)

Endret av weihnachtmarkblomstre
Gjest jule-Juliea
Skrevet

Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de.

 

Jeg lagde disse herligheten i går i form. De ble runde. Brukte silikon isbitform sånn lange som skal lage isbitstenger til å ha i flasker, fylt med julekuk.

 

Det var gode! og nå er de borte :(

 

Ikke dumt! Tynnkuk, det får bli en egen variant :) Skal prøve noe lignende neste gang!

 

Ja jeg er litt lat så tenkte det var greit for late meg. De ble perfekte små pokepikker :)

Skrevet

*moms* *smatt*

 

Jomsegodt! Godt det bare er jul en gang i året, for julekuker i alle former gir tydeligvis diger mage og brei ræv.

Da er det bare å ta de med foran tv og se Grace :)

 

Har allerede spist meg kvalm. Og har fortsatt lyst på mer! Christmas addiction, yup.

Skrevet

Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro...

Skrevet

Grace? Skrev jeg det? Greys er vel hva jeg mente... :/

Skrevet

Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro...

 

Du får ta det osm en julekalender og spise en ring hver dag. Da er du sikker på at du er tom til jul, og så slipper du de kaloriene på julaften, liksom.

Skrevet

Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro...

 

Du får ta det osm en julekalender og spise en ring hver dag. Da er du sikker på at du er tom til jul, og så slipper du de kaloriene på julaften, liksom.

Kjempeide! Jeg begynte i går, så da blir det 4 stk igjen t julaften, akkurat en t hver :D Er jo tross alt jeg som trenger kalloriene i denna familien.

Skrevet

Fine perverse kjerringene mine. Koser meg med Julekuk selv. Må nok bake en porsjon til. Smatt smatt.

Gjest cunning stunts
Skrevet (endret)
Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro...
Jeg spiste opp alle kransekakefingrene til Greys, faktisk. Det vil si, de seks som ikke allerede var spist sånn litt nå og da. Det var totalt verd det.

Jeg likte ellers skriveleifen din. Litt nåde kan vi alle behøve.

Endret av Intimnissemors julekuker
Skrevet

Har noen bilde av disse herlige julekukene?

Liker å se hvordan det jeg baker skal se ut ^_^

Skrevet

Skulle gjerne hjulpet med bilde, men siden jeg har joinet omgangssjukeklubben igjen orker jeg ikke engang å se på kukene i dag. Likevel, anbefaler de på det sterkeste når man er i momseform!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...