Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 #1 Skrevet 11. desember 2012 Og jeg er spent som en unge på julaften. Ettersom jeg prøvde å lage de runde, ser de foreløpig bare ut som, vel, svette kuker, men håper det bedrer seg når de har stått litt mer enn 10 sek på steiking. Kanskje det blir flatkuk til kvelds. Haha.
Gjest cunning stunts Skrevet 11. desember 2012 #2 Skrevet 11. desember 2012 Oj, du satser rundkuk? Ambisiøst! Meld inn! Jeg har faktisk vurdert om man skulle stekt dem som en diger leiv og ruta dem etterpå, men da blir de ikke sånn nydelig karamellisert i kanten av hvert stykke.
Gjest pupp and go Skrevet 11. desember 2012 #3 Skrevet 11. desember 2012 Ser for meg at du står i vinduet og roper på gubbe og unger i kveld: "Kom og få flatkuk!"
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2012 Ikke så ulikt det vi sier her allerede "Kom å få flatkaku!" Ja, sånn som det ser ut nå så kanskje det hadde vært noe å prøvd en rullekakeversjon, for det var noen nitriste kuker i ovnen da jeg sjekket Likevel, det lukter fantastisk, og det bobler så herlig i kantene at det bare MÅ bli godt, uansett om det må spises med skje
weihnachtmarkblomstre Skrevet 11. desember 2012 #5 Skrevet 11. desember 2012 Oj, du satser rundkuk? Ambisiøst! Meld inn! Jeg har faktisk vurdert om man skulle stekt dem som en diger leiv og ruta dem etterpå, men da blir de ikke sånn nydelig karamellisert i kanten av hvert stykke. Så du ruter de før steking? Og det sier du først nå lissåm! Nu vel, har vært nøyd med å steke de i en leiv jeg åsså... Men, men, klabert det må bli bedre med brune kanter på alle. Prøve det neste gang da. Bare flatkuker her, snart tomt!
Gjest cunning stunts Skrevet 11. desember 2012 #6 Skrevet 11. desember 2012 Oj, du satser rundkuk? Ambisiøst! Meld inn! Jeg har faktisk vurdert om man skulle stekt dem som en diger leiv og ruta dem etterpå, men da blir de ikke sånn nydelig karamellisert i kanten av hvert stykke. Så du ruter de før steking? Og det sier du først nå lissåm! Nu vel, har vært nøyd med å steke de i en leiv jeg åsså... Men, men, klabert det må bli bedre med brune kanter på alle. Prøve det neste gang da. Bare flatkuker her, snart tomt! Hehe, de går unna, ja!
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. desember 2012 Haha nå ligner de mest på amøber. Men det var ikke helt samme schwung over juleamøber gitt. Er mest spent på hvor lenge de skal steke, og ikke minst når jeg kan spise de!
Gjest cunning stunts Skrevet 11. desember 2012 #8 Skrevet 11. desember 2012 Haha nå ligner de mest på amøber. Men det var ikke helt samme schwung over juleamøber gitt. Er mest spent på hvor lenge de skal steke, og ikke minst når jeg kan spise de! Er de reglementert tynne i utgp er de ferdige når de er nydelig lyst gylne. Bare husk å la dem stivne litt før du prøver røre på dem.
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2012 De var ganske store og tjukke, i retrospekt ikke noe godt valg for ting som skal stekes. Skal prøve å holde fingrene unna, ellers blir de vel brent.
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2012 Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de.
Gjest cunning stunts Skrevet 11. desember 2012 #11 Skrevet 11. desember 2012 Sitter du og stapper trynet, eller klarer du å si noe om smak?
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2012 *moms* *smatt* Jomsegodt! Godt det bare er jul en gang i året, for julekuker i alle former gir tydeligvis diger mage og brei ræv.
Gjest jule-Juliea Skrevet 11. desember 2012 #13 Skrevet 11. desember 2012 Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de. Jeg lagde disse herligheten i går i form. De ble runde. Brukte silikon isbitform sånn lange som skal lage isbitstenger til å ha i flasker, fylt med julekuk. Det var gode! og nå er de borte
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 11. desember 2012 Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de. Jeg lagde disse herligheten i går i form. De ble runde. Brukte silikon isbitform sånn lange som skal lage isbitstenger til å ha i flasker, fylt med julekuk. Det var gode! og nå er de borte Ikke dumt! Tynnkuk, det får bli en egen variant Skal prøve noe lignende neste gang!
weihnachtmarkblomstre Skrevet 11. desember 2012 #15 Skrevet 11. desember 2012 (endret) *moms* *smatt* Jomsegodt! Godt det bare er jul en gang i året, for julekuker i alle former gir tydeligvis diger mage og brei ræv. Da er det bare å ta de med foran tv og se Grace Endret 11. desember 2012 av weihnachtmarkblomstre
Gjest jule-Juliea Skrevet 11. desember 2012 #16 Skrevet 11. desember 2012 Det er helt klart likegyldig hvilken form kukene har når de går inn i ovnen. Rektangulære blir de på slutten uansett. Kan ikke se for meg at det går an å få de runde igjen nå, med mindre jeg steker de i form. Står til avkjøling på komfyren, og jeg nesten ligger og sikler på gulvet foran de. Jeg lagde disse herligheten i går i form. De ble runde. Brukte silikon isbitform sånn lange som skal lage isbitstenger til å ha i flasker, fylt med julekuk. Det var gode! og nå er de borte Ikke dumt! Tynnkuk, det får bli en egen variant Skal prøve noe lignende neste gang! Ja jeg er litt lat så tenkte det var greit for late meg. De ble perfekte små pokepikker
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 11. desember 2012 *moms* *smatt* Jomsegodt! Godt det bare er jul en gang i året, for julekuker i alle former gir tydeligvis diger mage og brei ræv. Da er det bare å ta de med foran tv og se Grace Har allerede spist meg kvalm. Og har fortsatt lyst på mer! Christmas addiction, yup.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 11. desember 2012 #18 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro...
weihnachtmarkblomstre Skrevet 11. desember 2012 #19 Skrevet 11. desember 2012 Grace? Skrev jeg det? Greys er vel hva jeg mente... :/
Mama Christmas Skrevet 11. desember 2012 Forfatter #20 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro... Du får ta det osm en julekalender og spise en ring hver dag. Da er du sikker på at du er tom til jul, og så slipper du de kaloriene på julaften, liksom.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 11. desember 2012 #21 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro... Du får ta det osm en julekalender og spise en ring hver dag. Da er du sikker på at du er tom til jul, og så slipper du de kaloriene på julaften, liksom. Kjempeide! Jeg begynte i går, så da blir det 4 stk igjen t julaften, akkurat en t hver Er jo tross alt jeg som trenger kalloriene i denna familien.
Anne-B. Skrevet 11. desember 2012 #22 Skrevet 11. desember 2012 Fine perverse kjerringene mine. Koser meg med Julekuk selv. Må nok bake en porsjon til. Smatt smatt.
Gjest cunning stunts Skrevet 12. desember 2012 #23 Skrevet 12. desember 2012 (endret) Jeg har gått over t kransekaka nå... Det var 18 ringer... Hvor mange blir det t jul mon tro... Jeg spiste opp alle kransekakefingrene til Greys, faktisk. Det vil si, de seks som ikke allerede var spist sånn litt nå og da. Det var totalt verd det.Jeg likte ellers skriveleifen din. Litt nåde kan vi alle behøve. Endret 12. desember 2012 av Intimnissemors julekuker
Mistletoe and wine Skrevet 12. desember 2012 #24 Skrevet 12. desember 2012 Har noen bilde av disse herlige julekukene? Liker å se hvordan det jeg baker skal se ut
Mama Christmas Skrevet 12. desember 2012 Forfatter #25 Skrevet 12. desember 2012 Skulle gjerne hjulpet med bilde, men siden jeg har joinet omgangssjukeklubben igjen orker jeg ikke engang å se på kukene i dag. Likevel, anbefaler de på det sterkeste når man er i momseform!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå