Gå til innhold

mor nekter far å se ungen

Anbefalte innlegg

Skrevet

først og fremst så lurer jeg på hvor gammel denne barnefaren er?

ellers så kontakt advokat og krev dna testing av barnet etter fødsel!

spar på all dokumentasjon og få politi eller andre til å videre dokumentere det som kommer fra henne.

er han barnefar så har han, eller retteresagt barnet krav i forhold til far.

Men har han krav på å få en dna testing selvom ho nekter?

Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c

JA!!! Har du ikke lest de andre innlegga?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

han KAN kreve DNA test jo, når uungen er født, og hun kan ikke nekte ;)

Skrevet

Kameraten din har krav på DNA test når barnet blir født. Det hjelper ikke uansett hvor mye denne damas eks skriver under farsskapspapirer, for er det en annen som vil kreve farsskapet, blir det gjort en DNA test for å bekrefte farskapet. Slik er reglene, så noen her har misforstått NAV og barnevernet. For slik er det bare.

Når han da får bekreftet at han er far, vil han ha rett på det enhver barnefar har.

Anonym poster: f56a3694e919c66e71c44339ba46711e

Selvom ho nekter han å ta dna test? noe som selvsagt bare gjør saken verre for ho når det blir bekrefta at han er faren.

Skrevet

Kameraten din har krav på DNA test når barnet blir født. Det hjelper ikke uansett hvor mye denne damas eks skriver under farsskapspapirer, for er det en annen som vil kreve farsskapet, blir det gjort en DNA test for å bekrefte farskapet. Slik er reglene, så noen her har misforstått NAV og barnevernet. For slik er det bare.

Når han da får bekreftet at han er far, vil han ha rett på det enhver barnefar har.

Anonym poster: f56a3694e919c66e71c44339ba46711e

Selvom ho nekter han å ta dna test? noe som selvsagt bare gjør saken verre for ho når det blir bekrefta at han er faren.

Mor kan ikke nekte dersom far er opgitt som ukjent eller om det er tvist om farskapet når det kommer info som kan gi svar på hvem som er far via en DNA-test.

Skrevet

Sikker på at det er han som er far da?

Anonym poster: 936d395f3f609b9e7cd0f7c05bce7e4b

Skrevet

Be kompisen din ta vare på alle sms, mail, brev, telefonsamtaler osv, det vil styrke hans sak i en eventuell rettsak. Og ja, han kan kreve DNA-test, selv om mor nekter.

Skrevet

Han er 98 % sikker på at det er han som er faren fordi de var sammen hver dag når ho ble gravid.selvom han skulle ønske det var en mulighet for at det kunne vært en annen en for han ønsker ikke det her fordi det er mest synd på ungen. ho bryr seg ikke om ungen i hele tatt. ho aner ikke hvor heldig ho er som i hele tatt kan få unge, skjønner ikke hvordan ho kan bruke ungen for å lage livet hans surt fordi hu er sur for å ha blitt dumpa. ho skulle ikke hatt lov å få den ungen. ikke bryr ho seg, ho gjør det kun for å få penger og oppmerksomhet, ho går rundt å skryter av at ho skal få unge med han selvom han ikke vil og er så fornøyd med seg selv. mens her sitter andre og ikke kan få unger i hele tatt.. det er så urettferdig

Skrevet

Han er 98 % sikker på at det er han som er faren fordi de var sammen hver dag når ho ble gravid.selvom han skulle ønske det var en mulighet for at det kunne vært en annen en for han ønsker ikke det her fordi det er mest synd på ungen. ho bryr seg ikke om ungen i hele tatt. ho aner ikke hvor heldig ho er som i hele tatt kan få unge, skjønner ikke hvordan ho kan bruke ungen for å lage livet hans surt fordi hu er sur for å ha blitt dumpa. ho skulle ikke hatt lov å få den ungen. ikke bryr ho seg, ho gjør det kun for å få penger og oppmerksomhet, ho går rundt å skryter av at ho skal få unge med han selvom han ikke vil og er så fornøyd med seg selv. mens her sitter andre og ikke kan få unger i hele tatt.. det er så urettferdig

Ehh... du virker som en....bitter sjel

Anonym poster: c1638cc0d8d1105742c2005326f1a615

Skrevet

Jeg skal be han ta vare på alt. takk for alle behjelpelige tilbakemeldinger.

Skrevet

kan vel si jeg er det. det går veldig innpå meg fordi pga en leges feil har jeg mest sannsynlig ikke mulighet til noen gang å få unge. noe jeg ønsker meg mer enn noe annent. så når sånne kjerringer bare plopper ut fordi de syns det er kult å ikke bryr seg om ungen så går det veldig inn på meg og gjør meg ganske sinna

Skrevet

kan vel si jeg er det. det går veldig innpå meg fordi pga en leges feil har jeg mest sannsynlig ikke mulighet til noen gang å få unge. noe jeg ønsker meg mer enn noe annent. så når sånne kjerringer bare plopper ut fordi de syns det er kult å ikke bryr seg om ungen så går det veldig inn på meg og gjør meg ganske sinna

Dette handler ikke om deg og du bør være varsom med å dømme andre

Skrevet
Om barnevernet støtter det at barnet ikke skal ha kontakt med far så tenker jeg at dette enten er tul eller så er det noe galt med far

Eller så er mor veldig manipulerende... Desverre er det i mange saker sånn at mor "vinner" fordi det er sånn det "skal" være.

Synd, men sant... Ta vare på alt av sms og mail og ta ko takt med advokat så fort som mulig. Sett flere som har latt seg "lure" av

mor og i ettertid blitt beskyldt for ikke stille opp.

Skrevet

Det var da en merkelig beskjed å få fra barnevernet da vet ikke personen der hva h*n snakker om.

Mannen kan forlange dna test av barnet når det er født og når det foreligger på papiret at barnet er hans kan han gå til sak om hun prøver å hindre samvær.

Siden han har andre barn han er en god far for så skal det vel litt til at han ikke skal bli regnet som egnet omsorgsperson og få samvær.

Han får ta vare på alt skriftlig og om det kommer beskjeder på telefonsvar slik at han har å vise fram i en eventuell rettssak.

Anonym poster: d31af6e59fec0fb39d99c003f6df8fa5

Skrevet
Om barnevernet støtter det at barnet ikke skal ha kontakt med far så tenker jeg at dette enten er tul eller så er det noe galt med far

Eller så er mor veldig manipulerende... Desverre er det i mange saker sånn at mor "vinner" fordi det er sånn det "skal" være.

Synd, men sant... Ta vare på alt av sms og mail og ta ko takt med advokat så fort som mulig. Sett flere som har latt seg "lure" av

Ettersom barnet enda ikke er født så har mor neppe rukket, eller tatt seg bryet med, å manipulere barnevernet, vil jeg tro.

Skrevet

Jeg dømmer aldri hvis jeg selv har hørt eller sett. Går kun etter fakta. Jeg har stått og hørt på ho si at ho ikke vil ha unge nå ho gjør det for da har ho han i livet sitt for alltid og da får han igjen og da fikk ho mer oppmerksomhet når ho ble alene mamma. når man står og hører de orda komme ut av munnen hennes så er det ikke så rart.

Skrevet

Jeg dømmer aldri hvis jeg selv har hørt eller sett. Går kun etter fakta. Jeg har stått og hørt på ho si at ho ikke vil ha unge nå ho gjør det for da har ho han i livet sitt for alltid og da får han igjen og da fikk ho mer oppmerksomhet når ho ble alene mamma. når man står og hører de orda komme ut av munnen hennes så er det ikke så rart.

Du kan i det minste vente med å dømme henne til etter at barnet er født og etter hvordan hun faktisk tar vae på barnet sitt.

Du er ikke særlig sjarmerende du heller, om jeg skal si.....

Skrevet

Ettersom barnet enda ikke er født så har mor neppe rukket, eller tatt seg bryet med, å manipulere barnevernet, vil jeg tro.

Og ettersom det fortsatt IKKE er lagt inn en SAK på dette, kun ringt inn for å høre hva han kan gjøre så kanskje det har noe med at da bryr barneværnet seg ikke!!!

Skrevet

Du kan i det minste vente med å dømme henne til etter at barnet er født og etter hvordan hun faktisk tar vae på barnet sitt.

Du er ikke særlig sjarmerende du heller, om jeg skal si.....

Prøver ikke være sjarmerende heller jeg. jeg går etter det jeg ser og hører nå. om ho forandrer seg etter barnet er født er det ingen ting som er bedre enn det. jeg håper virkelig ho forandrer seg for dette handler ikke om hennes sjalusi eller drama. dette handler om et barns liv og hva som er best for dette barnet....

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Du kan hilse kompisen din å si han bare skal slappe helt av :)

Så lenge hun er gravid kan hun kjefte, smelle, nekte og true alt hun vil, men så fort barnet kommer har hun ingenting å stille opp med om kompisen din krever DNA-test. For selv om hun får den andre eksen til å skrive under på farskapet så kan kompisen din når som helst be om dna-testing og da er hun faktisk pliktet etter norsk lov til å la barnet bli testet om hun vet muligheten for at barnet har en annen far er til stede. Dessuten, hvor kult er det for den andre eksen å betale barnebidrag i 18 år for et barn han vet ikke er hans? At kompisen skriver seg opp som far så betyr ikke det at det er skrevet i stein. Dette kan når som helst forandres på.

Og skulle det vise seg at kompisen din er faren så har barnet krav på å bli kjent med han. Går hans rettens vei for å få samvær så vil han få noe, og skulle han kreve delt foreldreANSVAR så får han det (les: ansvar, ikke omsorg). For dette er en av tingene en far har krav på, med mindre det er forhold som tilsier at dette ikke er barnets beste. Men dette vet nav, familievernkontoret, advokater osv.. Så når barnet er født så må kompisen din oppsøke hjelp.

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Reglene er slik at han kan be om farskapstest gjennom NAV, uten barnemorens godkjennelse. Dette ble en regel for bare få år siden.

Og hun kan heller ikke nekte barnefar samvær med barnet, samme hvor forbanna hun er på han om han ikke vil være sammen med henne.

Det han må være klar over, er at med en gang farskapet er fastsatt, så får han bidragsplikt, og kan få det fra barnet er født. Det testes ikke før ungen er født, og det tar sin tid. Og den tiden kan han risikere blir gjeld i bidrag.

Hun har det nok bare i kjeften, for lovverket kan hun lite om........

Folk som jobber på nav tror jeg du skal ta med en klype salt ang hva de vet... ;) Og også de hos barnevernet, bare for å ta det med.....

Anonym poster: 7f03fbec51d9d6cc568b3e5ec3340fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...