Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #1 Skrevet 10. desember 2012 Jeg har en kamerat som var så uheldig at han gjorde eksen sin gravid. de var sammen i to mnd var ikke noe særiøst.. han fikk vite dette et par uker etter han gjorde det slutt. hun er 17 år å klin gal i hodet. ho er rundt 5 mnd på vei. hun truer han med at hvis ikke han er sammen med ho å gjør som ho sier får han aldri se ungen sin. hun har tilogmed truet med at hvis han ikke gjør som ho vil kommer ho til å få eksen sin (en annen eks som gjør ALT for ho) til å skrive under farskaps papirene og de to skal oppdra hans unge. jeg har vært i kontakt med to fra barneværnet og nav og de sier alle at ho bestemmer og han kan ikke gjøre noe. han har to unger fra før med en annen eks som han har hatt kontakt med siden e ble født og har de annehver helg. han er en fantastisk far og unga betyr alt for han. han er livredd for å aldri få se denne ungen å tør ikke gjøre annent enn å gjøre som hun sier. ho truer kjefter og lager et helvete hver dag for han og ødelegger han helt spykisk. han er så ødelagt at jeg kjenner han ikke igjen og det går utover jobben hans og livet hans. jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når lovene tydeligvis går imot han. jeg syns det høres helt på trynet ut at ho kan nekte han å skrive under farskaps papirene og nekte han å aldri se enne ungen fordi han ikke vil være sammen med ho. ho er ordentlig slem mot han og helt ærlig burde ho aldri fått denne ungen fordi ho er helt gal i hue og tydeligvis ikke bryr seg om ungen og gjør dette for å være jævlig. han har prøvd å snakke med ho og han har prøvd å snakke med foreldrene hennes men kommer ingen vei. det er han gjør som ho sier og er sammen med ho ellerså får han aldri se unge. hva kan han gjøre?? dette er en helt forferelig situasjon Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
samu Skrevet 10. desember 2012 #2 Skrevet 10. desember 2012 be han spare på alt av meldinger/mail og lignende, der hun faktisk avslører seg selv med at han er far. (foreksempel en mld hvor det står: du får aldri se ungen din.) og når ungen er født, kan han kreve DNA test. det ville jeg gjort iallefall.
Gjest SHOC Skrevet 10. desember 2012 #3 Skrevet 10. desember 2012 Dette må være tull. Hvis han allerede har to barn er han vel en del eldre enn 17 år og burde vite bedre enn å gjøre en 17 åring gravid.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #4 Skrevet 10. desember 2012 men de jeg har vært i kontakt med innenfor nav og barneværnet sier at det hjelper ikke. ho er mora og ho bestemmer alt hvis ikke ho vil at ungen skal ha noe med faren sin å gjøre blir det sånn. han tør ikke gå imot ho fordi han har ikke loven eller rettigheter på sin side og han gjør hva som helst for å få ha noe med ungen sin å gjøre Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #5 Skrevet 10. desember 2012 nei det er ikke tull. han gjorde en feil, noe alle kan gjøre fordi han prøvde komme over sin store kjærlighet.. ikke døm andre så fort kanskje.... ikke derfor jeg skrev inn, jeg skrev inn for å få råd og hjelp, ikke dritt!! Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #6 Skrevet 10. desember 2012 Hvor gammel er du HI? Ut ifra måten du skriver på virker du ganske uferdig med grunnskolen. Anonym poster: c9ba6f041cb32c94f2c9ac557522e4a9
silje1989 Skrevet 10. desember 2012 #7 Skrevet 10. desember 2012 Dette må være tull. Hvis han allerede har to barn er han vel en del eldre enn 17 år og burde vite bedre enn å gjøre en 17 åring gravid. Det står at HU er 17, ikke han...
cecilies mamma Skrevet 10. desember 2012 #8 Skrevet 10. desember 2012 først og fremst så lurer jeg på hvor gammel denne barnefaren er? ellers så kontakt advokat og krev dna testing av barnet etter fødsel! spar på all dokumentasjon og få politi eller andre til å videre dokumentere det som kommer fra henne. er han barnefar så har han, eller retteresagt barnet krav i forhold til far.
Cmyk Skrevet 10. desember 2012 #9 Skrevet 10. desember 2012 http://www.nav.no/Familie/Farskap+og+foreldreansvar
HvittHus Skrevet 10. desember 2012 #10 Skrevet 10. desember 2012 Han har loven på sin side når det gjelder farskap. Det er bare å reise en sak på farskapet, så vil far og barn bli innkalt til test, og det vil bli avsagt en farskapsdom.
Gjest SHOC Skrevet 10. desember 2012 #11 Skrevet 10. desember 2012 Dette må være tull. Hvis han allerede har to barn er han vel en del eldre enn 17 år og burde vite bedre enn å gjøre en 17 åring gravid. Det står at HU er 17, ikke han... Det var det jeg mente, men lurte på hvor gammel han som har gjort 17 åringen gravid er. Siden han allerede har to barn antar jeg at han er en del eldre.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. desember 2012 #12 Skrevet 10. desember 2012 Om barnevernet støtter det at barnet ikke skal ha kontakt med far så tenker jeg at dette enten er tul eller så er det noe galt med far
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #13 Skrevet 10. desember 2012 Dette må være tull. Hvis han allerede har to barn er han vel en del eldre enn 17 år og burde vite bedre enn å gjøre en 17 åring gravid. Det står at HU er 17, ikke han... Det var det jeg mente, men lurte på hvor gammel han som har gjort 17 åringen gravid er. Siden han allerede har to barn antar jeg at han er en del eldre. Særiøst hva har det med saken å gjøre hvor gammel han er. ja han dreit seg jævlig ut og er fullstendig klar over det.... Dette er en ganske alvorlig situasjon og jeg prøvde bare legge ut her i håp om å få råd for jeg er rådvill om hva han kan gjøre...... Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #14 Skrevet 10. desember 2012 Noe som skurrer med historien din. Ingen fra Nav eller barnevernet ville sagt at mora kan gjøre som hun vil. Han kan kreve farskapstest, og selv om han ikke nødvendigvis har rettigheter, så har barnet krav på å få bli kjent med faren sin. Dette burde han vite om han setter seg litt inn i ting. I første omgang kan han kontakte familievernkontoret (eller advokat), de kan veilede ham videre. Og for ettertiden så bør han kanskje lære seg å bruke hodet før han ligger med 17-åringer som er gærne i hodet og gjøre dem gravide. Anonym poster: 9a4c99c0f342c71b71d4fc276873e81b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #15 Skrevet 10. desember 2012 Det er ikke noe galt med far. og nei det er ikke tull.. barneværnet her er helt på trynet og bryr seg ikke fordi de har for mye å gjøre. Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Gjest SHOC Skrevet 10. desember 2012 #16 Skrevet 10. desember 2012 Selvfølgelig har alderen hans noe å si, er han 16 og allerede har to barn er det ikke rart at barnevernet er skeptiske.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #17 Skrevet 10. desember 2012 er det flere som har dritt å slenge.. å legge ut noe her var visst bare bortkasta. dere aner ikke situasjonen helt og alt hva som har skjedd og trenger ikke dømme og slenge dritt. hvis dere syns dette er så teit så la vær å kommenter da, er ikke verre enn det. dette var det jeg fikk av nav: Dersom barnets foreldre ikke er gift, vil farskapet vanligvis fastsettes ved at moren oppgir navnet på faren som så erkjenner farskapet. Hvis moren ikke oppgir navnet på barnets far og en mann erkjenner farskapet, må erkjennelsen Godtas av moren. Det står problemet, ho godkjenner ikke.. når jeg sa det til nav at ho ikke godkjenner sa dem at da får han ikke gjort noe. Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #18 Skrevet 10. desember 2012 Det er ikke noe galt med far. og nei det er ikke tull.. barneværnet her er helt på trynet og bryr seg ikke fordi de har for mye å gjøre. Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c Hvorfor blander dere inn barnevernet i det hele tatt? Herregud, han burde sette seg litt inn i ting hvis han ønsker å fremstå som en seriøs far. FAMILIEVERNKONTORET!!! Barnevernet driter da i hvem ungen er hos så lenge ungen har det bra. Anonym poster: 9a4c99c0f342c71b71d4fc276873e81b
Lykke Fryd ♥ Skrevet 10. desember 2012 #19 Skrevet 10. desember 2012 Det er ikke noe galt med far. og nei det er ikke tull.. barneværnet her er helt på trynet og bryr seg ikke fordi de har for mye å gjøre. Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c Hmm... Uansett. Barneloven sier: § 42. Barnet sin rett til samvær. Barnet har rett til samvær med begge foreldra, jamvel om dei lever kvar for seg. Foreldra har gjensidig ansvar for at samværsretten vert oppfyld. Dersom ein av foreldra vil flytte, og det er avtale eller avgjerd om samvær, skal den som vil flytte, varsle den andre seinast seks veker før flyttinga. Barnet har krav på omsut og omtanke frå den som er saman med barnet. Den som er saman med barnet, kan ta avgjerder som gjeld omsuta for barnet under samværet. Det kommer man ikke utenom så barnet har sine rettigheter dersom foreldrene er skikket til å ta vare på og å vise omsorg for barnet. Familievernkontoret kan bidra til å lage en samværsavtale (dvs. at far får treffe barnet hjemme hos mor og sammen med mor). NAV kan hjelpe med en DNA-test. Far kan sette frem krav om at det er tvist om farskap. Barnevernet kan helpe med at barnet får oppfylt sine rettigheter gjennom barneloven. Jeg stiller meg fortsatt undrende til at far har fått tilbakemeldinger om at ingen kan hjelpe ham dersom han er skikket til å ha omsorg for barn. Men det jeg har skrevet er iallfall noe som kan hjelpe ham.
HvittHus Skrevet 10. desember 2012 #20 Skrevet 10. desember 2012 er det flere som har dritt å slenge.. å legge ut noe her var visst bare bortkasta. dere aner ikke situasjonen helt og alt hva som har skjedd og trenger ikke dømme og slenge dritt. hvis dere syns dette er så teit så la vær å kommenter da, er ikke verre enn det. dette var det jeg fikk av nav: Dersom barnets foreldre ikke er gift, vil farskapet vanligvis fastsettes ved at moren oppgir navnet på faren som så erkjenner farskapet. Hvis moren ikke oppgir navnet på barnets far og en mann erkjenner farskapet, må erkjennelsen Godtas av moren. Det står problemet, ho godkjenner ikke.. når jeg sa det til nav at ho ikke godkjenner sa dem at da får han ikke gjort noe. Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c Men da går han til sak, så enkelt, men også så vanskelig. Mor klarer ikke å slippe unna dette uansett hvor sprø hun evnt er.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #21 Skrevet 10. desember 2012 Det er ikke noe galt med far. og nei det er ikke tull.. barneværnet her er helt på trynet og bryr seg ikke fordi de har for mye å gjøre. Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c Hmm... Uansett. Barneloven sier: § 42. Barnet sin rett til samvær. Barnet har rett til samvær med begge foreldra, jamvel om dei lever kvar for seg. Foreldra har gjensidig ansvar for at samværsretten vert oppfyld. Dersom ein av foreldra vil flytte, og det er avtale eller avgjerd om samvær, skal den som vil flytte, varsle den andre seinast seks veker før flyttinga. Barnet har krav på omsut og omtanke frå den som er saman med barnet. Den som er saman med barnet, kan ta avgjerder som gjeld omsuta for barnet under samværet. Det kommer man ikke utenom så barnet har sine rettigheter dersom foreldrene er skikket til å ta vare på og å vise omsorg for barnet. Familievernkontoret kan bidra til å lage en samværsavtale (dvs. at far får treffe barnet hjemme hos mor og sammen med mor). NAV kan hjelpe med en DNA-test. Far kan sette frem krav om at det er tvist om farskap. Barnevernet kan helpe med at barnet får oppfylt sine rettigheter gjennom barneloven. Jeg stiller meg fortsatt undrende til at far har fått tilbakemeldinger om at ingen kan hjelpe ham dersom han er skikket til å ha omsorg for barn. Men det jeg har skrevet er iallfall noe som kan hjelpe ham. Ser du, verre var det ikke. Nå bør du ha fått den hjelpen du var ute etter. Anonym poster: 9a4c99c0f342c71b71d4fc276873e81b
Cmyk Skrevet 10. desember 2012 #22 Skrevet 10. desember 2012 Sakset fra NAVs sider: « Endring av farskap Dersom det oppstår tvil om et farskap som følger av ekteskap eller som er erkjent, kan barnet, moren, faren eller en tredjemann som mener han er far til barnet reise sak for domstolen om endring av farskapet. Er farskapet tidligere fastsatt ved dom, uten at DNA analyse forelå, kan saken kreves gjenopptatt.Et farskap kan også endres av NAV ved at en mann erkjenner farskapet og erkjennelsen godkjennes av barnets mor og opprinnelige far.RegelverkFarskap, Barneloven kapittel 2, Hovednr. 51 Nr. 1»
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #23 Skrevet 10. desember 2012 Han er over 20 år. og barneværnet er ikke skeptiske, det er ikke noe sak dette her. han har kun ringt inn for å høre hva han kan gjøre. han tør ikke lage noe sak og blande inn barneværnet når han ikke tror han kommer noe vei der. hvis han lager en sak og ho finner det ut bryter helvete løs. derfor prøver vi få alle fakta og finne ut hva han kan gjøre og om han har en sjanse før han tør gå den veien Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #24 Skrevet 10. desember 2012 Kameraten din har krav på DNA test når barnet blir født. Det hjelper ikke uansett hvor mye denne damas eks skriver under farsskapspapirer, for er det en annen som vil kreve farsskapet, blir det gjort en DNA test for å bekrefte farskapet. Slik er reglene, så noen her har misforstått NAV og barnevernet. For slik er det bare. Når han da får bekreftet at han er far, vil han ha rett på det enhver barnefar har. Anonym poster: f56a3694e919c66e71c44339ba46711e
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #25 Skrevet 10. desember 2012 først og fremst så lurer jeg på hvor gammel denne barnefaren er? ellers så kontakt advokat og krev dna testing av barnet etter fødsel! spar på all dokumentasjon og få politi eller andre til å videre dokumentere det som kommer fra henne. er han barnefar så har han, eller retteresagt barnet krav i forhold til far. Men har han krav på å få en dna testing selvom ho nekter? Anonym poster: ce9cac8646b38d274e3155e32e38b49c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå