Gå til innhold

Snøfresing og bæring av ved og sånt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger ikke måke ut bilen siden vi har den i felles garasje og vaktmesteren brøyter både der og ellers på området :) Må kun måke vår egen vei opp til døren og den er det stort sett jeg som gjør.

Vi trenger ikke ved da vi har fjernvarme :)

Anonym poster: 208707ff9ef76da8b238f6bc36f4cfc3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er mannsoppgaver i mine øyne. En av mannfolka på gården brøyter med traktor og strør ved behov. Ved og fyring tar mannen seg av. Vi har sjelden behov for vedfyring, så det er noen vi gjør når vi har lyst.

Skrevet

Nå har jeg vært gravid de 2 siste vintrene og slitt veldig med bekkenløsning, så da er det mannen som tar seg av det. Somregel har vi brøyter som er her tidlig på morgenen, så når vi skal ut er det klart til å kjøre rett ut av garasjen :D

Om vi må ha ved og mannen ikke er hjemme, kaster jeg somregel ett par vedposer i vogna og fyller opp, så triller jeg bare veden rett inn i stua. Vi oppbevarer veden i garasjen, og huset og garasjen er bygd i ett. Så jeg klarer om jeg vil, men er bare graviditeten som gjør at jeg ikke klarer så mye nå.

Ellers deler vi på oppgavene, alt etter hvem som er hjemme og har tid til å gjøre det.

Synes ikke det er noe som heter "mannearbeid og damearbeid". Her gjør vi litt hver, begge tar i ett tak uansett om det er tungt eller lett arbeid.

Anonym poster: 12e614761be9aebc25ac799b727acda3

Skrevet

Veldig tradisjonell fordeling her, mannen freser og skaffer ved, han vasker biler, klipper gress, maler hus og det meste av vedlikehold.

Jeg rydder inne og vasker klær, tar det meste av husarbeid og handling (han lager gjerne middag da og rydder av bordet).

Så mannen er ute grytidlig og freser snø :)

Men jeg bærer inn ved da, mannen har sørget for at lageret ute i boden er fult også deler vi på å bære inn ved behov. Jeg måker gjerne trappa da..

Anonym poster: a916f64a9b891a0a27d06efe21dcdbd1

Skrevet

Svigerfar måker og vi fyrer med varmepumpe. En god løsning for oss alle, da svigers ikke låner bort maskinene sine, ryggen min tåler ikke sånn type arbeid og mannen jobber seint ;)

Skrevet

Med en mann som er borte hele uken så må jeg gjøre alt slik selv. I helgene deler vi på. I fjor vinter måtte jeg ha med meg babyen på 5uker i traktoren for å brøyte gårdsveien :)

Anonym poster: a1bebae88488b42e4a18a875a273ec6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...