MGS123 Skrevet 9. desember 2012 #51 Skrevet 9. desember 2012 Helt enig i at balkonger og lysslynger i alle varianter er tacky, litt kan være pent, men det må gå an å begrense seg. Og så elektriske adventsstaker og stjerner i absolutt alle vindu....
Himmel og hav Skrevet 9. desember 2012 #52 Skrevet 9. desember 2012 Lysslanger er grusomme. Ser ut som noen har stappet julelysene sine ned i hageslangen, sånn bare for å få brukt den om vinteren også. Tjukke glitterremser er en god nummer to, tett fulgt av julestjerner med glitterspray på. Jeg får også litt vondt i julestemningen min når jeg er på besøk i hjem der alle julepynten matcher (som hos min svigerinne der alt på juletreet er i rødt og krystall) og det ikke er en eneste liten skrukkete julelenke eller sliten dorullnisse å spore, til tross for at det bor barn i huset. Men, slike "interiørmagasinpyntere" får sikkert hetta hos meg der juletreet har kuler i all verdens farger, slitne julelenker der ingen av ringene er like store, men som det står "laget i barnehagen av ... i .." inni, der dorull- og isoporkulenisser i flere årganger står i vinduet og det ikke er noen annen rød tråd å spore i pyntingen annet enn at alt har med jul å gjøre.
Ophiophagus Hannah Skrevet 9. desember 2012 #53 Skrevet 9. desember 2012 Fyll... Foreldre som drikker (alt for mye) i jula er det mest tacky jeg kan tenke meg.
Amelita^ Skrevet 9. desember 2012 #54 Skrevet 9. desember 2012 Må jo være disse her "sexy" nissekjole kostymene og jentene under dem.. Hvorfor sexualisere julen???
Gjest cunning stunts Skrevet 9. desember 2012 #55 Skrevet 9. desember 2012 Hva er princietta? Her i Tromsø er det en mann som tar fullstendig av hver jul. Hiver all slags drit i hagen sin: Lys i alle størrelser og farger, julenisse med reinsdyr, 7 meter høy oppblast snømann, you name it. Folk kjører langveisfra for å se på galskapen. Nå har naboen hans fått nok og sier at han nekter julegærningen hans å bruke bilveien hans inn til huset, og dette har gjort at han nå gir seg med vederstyggelighetene. Skjønner den naboen godt, ikke bare blir han miljøforurensa av blinkende lys dag og natt, i tillegg må han knø seg gjennom ørtogfjørti nysgjerrige tilskuere hver dag han kommer hjem. Har vakt stor oppsikt i Tromsø denne saken, og julegærningen har ubegripelig nok mange tilhengere. Anonym poster: af4cba2b838b0c2921d44ea91b0f7bf2 Princettia er rosa julestjerner... https://www.google.n...MLbP34QTNtoDwAQ Uæh!
mandel i grøten Skrevet 9. desember 2012 #56 Skrevet 9. desember 2012 Fy rosa julestjerne!! Blinkelys og sånne adventstaker i alle vinduer kommer høyt opp på min liste. Ellers, til de som ikke liker rosa og turkis julepynt, mange av mine arvede kuler(ca 100 år gamle) er i vakre pasteller og de er nyyyyydelige! Synes jeg, da...
prekæs Skrevet 9. desember 2012 #57 Skrevet 9. desember 2012 Julepynt i klassisk stil, oversukret og overpyntet. Juletrær som matcher den klassiske stilen, fullstendig uten personlig vri eller barnas julepynt.
prekæs Skrevet 9. desember 2012 #58 Skrevet 9. desember 2012 Digger glorete hus, med masse blink og farger. Kjører omveier for å vise fram til guttungen, som også lar seg imponere. Selv har jeg moderert meg til røde selvlysende epler fra ikea i epletreet
Smyril Line Skrevet 9. desember 2012 #59 Skrevet 9. desember 2012 Fargede lys, enorm nisse med slede som lyser på hustaket, plastnisse som "klatrer" på pipe, tak eller veranda, lysende julekrybber!
CaptainHindsight Skrevet 9. desember 2012 #60 Skrevet 9. desember 2012 Ble skikkelig kulturkræsj da vi skulle feire jul med svigers i USA, der var det nemlig heslig på rad og rekke: Blinkende fargede utelys OG innelys Plastikktre Oppblåsbar julenisse foran huset Oppblåsbar Ole Brum (???) foran huset Skjønner det egentlig ikke, flotte folk med god smak vanligvis, men julen får frem det verste i amerikanere tror jeg Mannen liker heldigvis "norsk" jul best, hadde han kommet med fargede lys til treet som BLINKER hadde det blitt skilsmisse.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 9. desember 2012 #61 Skrevet 9. desember 2012 Fy rosa julestjerne!! Blinkelys og sånne adventstaker i alle vinduer kommer høyt opp på min liste. Ellers, til de som ikke liker rosa og turkis julepynt, mange av mine arvede kuler(ca 100 år gamle) er i vakre pasteller og de er nyyyyydelige! Synes jeg, da... Men det blir jo noe helt annet Rosa julestjerner på hvitt synes jeg er kvalmt unnskyld meg... Hvitt helt ok, og andre farger som blått, rødt og grønt også. Men vær så snill, ikke sukke dilldall til jul da.. Rosa, turkise og pasteller på julekuler er veldig fint med annen juletrepynt
millemille Skrevet 9. desember 2012 #62 Skrevet 9. desember 2012 Må jo være disse her "sexy" nissekjole kostymene og jentene under dem.. Hvorfor sexualisere julen??? Dette var det første jeg tenkte på også.
mandel i grøten Skrevet 9. desember 2012 #63 Skrevet 9. desember 2012 Fy rosa julestjerne!! Blinkelys og sånne adventstaker i alle vinduer kommer høyt opp på min liste. Ellers, til de som ikke liker rosa og turkis julepynt, mange av mine arvede kuler(ca 100 år gamle) er i vakre pasteller og de er nyyyyydelige! Synes jeg, da... Men det blir jo noe helt annet Rosa julestjerner på hvitt synes jeg er kvalmt unnskyld meg... Hvitt helt ok, og andre farger som blått, rødt og grønt også. Men vær så snill, ikke sukke dilldall til jul da.. Rosa, turkise og pasteller på julekuler er veldig fint med annen juletrepynt Jeg mente heller ikke tommelopp for rosa julestjerner! Ikke julestjerner i det hele tatt, for min del. Allergifremkallende og engangs synes jeg ikke om.
Jaffs Skrevet 9. desember 2012 #64 Skrevet 9. desember 2012 Jeg vet om ei som har rosa juletre med glitter, det er tacky..!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #65 Skrevet 9. desember 2012 Plastikktre. Særlig hvitt!! Men fint for de som er alergiske som py da... mannen min syns det var så ille da vi måtte gå over til plastik (allergisk unge) at han første julen drev og sprayet med barnållukt i hele huset.. (Jeg syns DET var ganske harry jeg da, haha) Ellers er jeg enig i det flerfargede og ikke minst blinkende horelysene, nei, kremt. JULElysene mente jeg. Og så (og nå tråkker jeg sikkert noen på tærne) syns jeg det er veldig fælt med remser med noregsflagget på treet... Anonym poster: 4b80dbba6c19ef035b2b8f3320292f1f Hvitt juletre er nydelig. Rosa plastikktre er det som er tacky! Anonym poster: 33b8c9b4df52acb76477a6848d74ed81
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #66 Skrevet 9. desember 2012 Små nisser med lyd og bevegelse i stua. Anonym poster: 0b45cc7c157f3cececad6c18eca4aa8b
Gjest Antarctica Skrevet 9. desember 2012 #68 Skrevet 9. desember 2012 Morsom tråd! Men jeg vil også forsvare flagglenkene, de er mye eldre enn dere tror. De er jo også med i sangen "Du grønne glitrende tre", som visstnok ble skrevet på 1870-tallet. (Hos min samboer er det selvsagt lange dannebrogslenker på juletrærne, siden han er dansk.) Og jeg syns ikke det er harry med julebrev, da er det vel mye kleinere å ønske folk god jul via Facebook?? Jeg har feiret noen juler i utlandet, og toppnoteringen på vulgaritet må ha vært naboene våre i et latin-amerikansk land. De hadde lysende plastrudolfer med slede, nisse og alt på taket, og når man passerte porten deres, begynte en digital spilledåse å gnåle "Jingle bells" mens lysene på portstolpene ga seg til å flashe opp og ned i alle regnbuens farger. (Absurditeten i å spille en sang om sledetureri snø hadde visst ikke slått dem - temperaturene der er ca 30 grader i desember...) Men den katolske jula der var heller ikke elegant. Digre, kommunalt designede "julekrybber" med mariaer, esler og jesusbarn i rundkjøringene, også de omgitt av farga lyskjeder. Huttetu.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #69 Skrevet 9. desember 2012 Pepperkakebyer, synes det er disgusting å bruke masse mat på den måten når folk sulter i verden. Solidaritet? Er vel ingen som klarer å spise de husene som har stått 40 dager på åpen utstilling ? Anonym poster: a9c579ba27e0ec2a67bdfc2de0148a13
nerdybirdy Skrevet 9. desember 2012 #70 Skrevet 9. desember 2012 Kjenner jeg utrolig enig med mange her inne.....Mine topp 5 må være: hvitt juletre (eller noen andre "farger" enn grønt) bevegelige nisser blå julelys (ute) julebrev (særlig til folk man bor i nærheten av!) "sexy" nissekostymer! "Designjul" koseptet hvor alt skal matche har jeg også lite til overs for......og syns det er blodharry
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå