Gå til innhold

Det mest tacky du vet i julen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er princietta?

Her i Tromsø er det en mann som tar fullstendig av hver jul. Hiver all slags drit i hagen sin: Lys i alle størrelser og farger, julenisse med reinsdyr, 7 meter høy oppblast snømann, you name it. Folk kjører langveisfra for å se på galskapen. Nå har naboen hans fått nok og sier at han nekter julegærningen hans å bruke bilveien hans inn til huset, og dette har gjort at han nå gir seg med vederstyggelighetene. Skjønner den naboen godt, ikke bare blir han miljøforurensa av blinkende lys dag og natt, i tillegg må han knø seg gjennom ørtogfjørti nysgjerrige tilskuere hver dag han kommer hjem. Har vakt stor oppsikt i Tromsø denne saken, og julegærningen har ubegripelig nok mange tilhengere.

Anonym poster: af4cba2b838b0c2921d44ea91b0f7bf2

Den har vært på riksnyhetene også ;)

Anonym poster: d849e58b14ef012422ef78107b7fae0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julelyst i farger, juletrepynt i fargene turkis og rosa, flagg på juletreet

Anonym poster: ceacaa6572035cb1be4f089b13a4036b

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Farga julebelysning, om den er ute eller inne, er stygt. Og enda verre blir det når julebelysningen blinker.

Skrevet

Poinsettia er vel et mere komplisert navn for julestjerne.

Er visst litt flere overpyntede dekorasjoner på kirkegården i år, enn i fjor. Jeg er ikke absolutt mot julepynt på gravene, men det finnes en grense som ikke bør overskrides. Når man legger på ei grein som ser nøyaktig ut som greina på et juletre, er den grensa overskredet.

Anonym poster: 55f10251d3e4d5a058a86c14650bfad9

Skrevet

Plastikktre. Særlig hvitt!!

Men fint for de som er alergiske som py da... mannen min syns det var så ille da vi måtte gå over til plastik (allergisk unge) at han første julen drev og sprayet med barnållukt i hele huset.. (Jeg syns DET var ganske harry jeg da, haha)

Ellers er jeg enig i det flerfargede og ikke minst blinkende horelysene, nei, kremt. JULElysene mente jeg.

Og så (og nå tråkker jeg sikkert noen på tærne) syns jeg det er veldig fælt med remser med noregsflagget på treet...

Anonym poster: 4b80dbba6c19ef035b2b8f3320292f1f

Skrevet

Som de aller fleste synes jeg fargede og blinkende lys er grusomt. Ser ut som man holder til på en strippeklubb eller et bordell.

Og så liker jeg ikke glitter så godt, spesielt ikke grønt, rødt og gull.

Skrevet

Hva er så fælt med norske flagg på juletrærne?

Det er en gammel tradisjon, som i sin tid var forbudt da Norge var okkupert av tyskerne, i likhet med 17. maitog.

Vet ikke om mange sneik seg til å ha norske flagg på juletreet allikevel, men det måtte være vanskelig for man visste aldri hvem som kunne komme på besøk.

Skrevet

Det er en gammel tradisjon, som i sin tid var forbudt da Norge var okkupert av tyskerne, i likhet med 17. maitog.

Vet ikke om mange sneik seg til å ha norske flagg på juletreet allikevel, men det måtte være vanskelig for man visste aldri hvem som kunne komme på besøk.

Fælt er det vel ikke, men jeg personlig synes ikke det er så pent, akkurat.

Skrevet

Julebrev.

Anonym poster: b3f9913bba73939d81d1f531f66c66e2

Skrevet

Mora mi kjøpte i sin tid fargede lys til familiens juletre, og de har jeg visst ennå. Da jeg var liten brukte vi faktisk eldgamle lysholdere med ekte stearinlys. Men de var bare tent i korte perioder av gangen.

Jeg har ikke tenkt på at fargede julelys har noe med horestrøk å gjøre. Lysene mine er tross alt ikke røde, men grønne, rosa, blå og hvite. Men heretter kommer jeg nok til å tenke mer over det, ja...

Skrevet

Mora mi kjøpte i sin tid fargede lys til familiens juletre, og de har jeg visst ennå. Da jeg var liten brukte vi faktisk eldgamle lysholdere med ekte stearinlys. Men de var bare tent i korte perioder av gangen.

Jeg har ikke tenkt på at fargede julelys har noe med horestrøk å gjøre. Lysene mine er tross alt ikke røde, men grønne, rosa, blå og hvite. Men heretter kommer jeg nok til å tenke mer over det, ja...

Rosa, blått og grønt er jo hvertfall grusomt!

Anonym poster: 12be4aaac6d1d8f17e0fbd5250f2d40f

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Plastikktre. Særlig hvitt!!

Men fint for de som er alergiske som py da... mannen min syns det var så ille da vi måtte gå over til plastik (allergisk unge) at han første julen drev og sprayet med barnållukt i hele huset.. (Jeg syns DET var ganske harry jeg da, haha)

Ellers er jeg enig i det flerfargede og ikke minst blinkende horelysene, nei, kremt. JULElysene mente jeg.

Og så (og nå tråkker jeg sikkert noen på tærne) syns jeg det er veldig fælt med remser med noregsflagget på treet...

Jepp, der tråkka du på tærne mine, men det gjorde ikke så veldig vondt... Må bare forsvare flaggene på juletreet. Det er faktisk temmelig lang tradisjon for flagg på juletreet og to av flaggremsene jeg har, har jeg arvet fra mine besteforeldre. Min bestefar døde i 1976 og da hadde han og bestemor hatt de flaggene veldig lenge, kanskje helt siden 2. verdenskrig. Kan du tenke deg følelsen deres da de hadde norske flagg på juletreet under krigen? Jeg behandler de flaggene med ærefrykt.

Skrevet

Fargede utelys :-/. Isj. Det er nydelig med de helt vanlige gamle. Synes de små er aller finest. Men farger?? Æsj.

Skrevet

Snø fra sprayboks i vinduene! Gjerne med rød tape også!

Skrevet

Det er vel kanskje ikke tacky (som hi etterspør) eller harry. Men jeg syns det ser fælt ut. Men så har vi heller aldri hatt noen tradisjon med det, skjønner at det er annerledes for de som har hatt det som tradisjon fra krigens dager;)

Skrevet

Hmm. Nå kom jeg på en god ide(?), sprøyte melisglasur på innsida av kjøkkenvinduet. Miljøvennlig og pent. Johooo!!

Eller hva med mørk sirup?

Skrevet

Og forresten.

Der finnes noen nisser som jeg rett og slett HATER! Veldig veldig mange har disse nissene. De har islender (?) genser (sånn hvit med sorte spett) på seg, er av plastik og gar ofte et ganske grotesk ansikt. Finnes i alle mulge slags utforminger. Noen som vet hvilke jeg mener?

Jeg var SÅ redd for disse nissene da jeg var liten. Hadde mareritt om at de våknet til live om natten.

Skrevet

Og forresten.

Der finnes noen nisser som jeg rett og slett HATER! Veldig veldig mange har disse nissene. De har islender (?) genser (sånn hvit med sorte spett) på seg, er av plastik og gar ofte et ganske grotesk ansikt. Finnes i alle mulge slags utforminger. Noen som vet hvilke jeg mener?

Jeg var SÅ redd for disse nissene da jeg var liten. Hadde mareritt om at de våknet til live om natten.

Jaaa, de er skumle! Akkurat som porselensdukker og klovner! :P

Skrevet

Og forresten.

Jaaa, de er skumle! Akkurat som porselensdukker og klovner! :P

Ja! Jeg har også issues med porselensdukker og klovner

Skrevet

Trær som er helt hvite med rosa pynt...*grøss*

Store plastikkfigurer med lys inni i hagen, spesielt de gigantiske julekrybbene til hagebruk!

Skrevet

http://www.google.no...r:17,s:100,i:55

her er disse fæle nissene jeg snakket om. Skikkelig skumle!

Hahaha!! slike nisser er grusomme, datteren min sa "troll" til en slik nisse idag hos noen vi var på besøk hos :D

Anonym poster: d193e319200064950f5a892292e1541c

Skrevet

Elsker alt med julen! Det jeg syns er stygt er hvit julepynt, og slik julepynt som selges i butikkene nå om dagen. Hvor har det blitt av de gode gamle fine røde nissene??

Skrevet

Var veldig skuffa som barn, for at mor mi ikkje ville ha slike fine farga juletrelys :D

No er eg einig med ho. Synes det er koseleg med utelys, men dei slangane likar eg ikkje. Og ja, dei julenissane linka til over her er verkeleg ikkje bra.

Skrevet

Hva er princietta?

Her i Tromsø er det en mann som tar fullstendig av hver jul. Hiver all slags drit i hagen sin: Lys i alle størrelser og farger, julenisse med reinsdyr, 7 meter høy oppblast snømann, you name it. Folk kjører langveisfra for å se på galskapen. Nå har naboen hans fått nok og sier at han nekter julegærningen hans å bruke bilveien hans inn til huset, og dette har gjort at han nå gir seg med vederstyggelighetene. Skjønner den naboen godt, ikke bare blir han miljøforurensa av blinkende lys dag og natt, i tillegg må han knø seg gjennom ørtogfjørti nysgjerrige tilskuere hver dag han kommer hjem. Har vakt stor oppsikt i Tromsø denne saken, og julegærningen har ubegripelig nok mange tilhengere.

Anonym poster: af4cba2b838b0c2921d44ea91b0f7bf2

Princettia er rosa julestjerner...

https://www.google.no/search?q=princettia&oe=UTF-8&hl=no&client=safari&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=-d_DUOz1D-Wi4gSt4oHICg&biw=1024&bih=672&sei=_d_DUJuMLbP34QTNtoDwAQ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...