Gjest Ingen skal få! Skrevet 9. desember 2012 #26 Skrevet 9. desember 2012 Og rart du ikke får flutide? Bi bruker ventoline og pulmicort. Seretide som hun over her anbefaler - er du gal? Dette er voksenmedisin.
Meg med tre små prinsesser Skrevet 9. desember 2012 #27 Skrevet 9. desember 2012 Tusen takk for svar:) Vi har flutide, men fikk beskjed av lege å vente med å bruke den til vi så om hun hadde flere anfall. Nå har hun hatt to på under to uker så i dag startet vi med flutide også. Men dere som har astma barn. Får dere noe oppfølging hos lege? Vi fikk bare beskjed om at de mener det er astma, og fikk med oss resept på medisinen. Ikke noe oppfølging etter det. Lurer også litt på hvor lenge barna deres sliter med pusten når de får et anfall? Nå er vi på tredje dagen med anstrengt pust. Hjelper litt med ventoline, men hun blir ikke bra i pusten av det, hun puster bare litt lettere.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 9. desember 2012 #28 Skrevet 9. desember 2012 Vi gpr til strømmen barnelegesenter. Ofte. Min er mest plaget på vinter. Vi må ofte bruke betapred/fortecontin når det er verst.
Caprica Skrevet 9. desember 2012 #29 Skrevet 9. desember 2012 Tusen takk for svar:) Vi har flutide, men fikk beskjed av lege å vente med å bruke den til vi så om hun hadde flere anfall. Nå har hun hatt to på under to uker så i dag startet vi med flutide også. Men dere som har astma barn. Får dere noe oppfølging hos lege? Vi fikk bare beskjed om at de mener det er astma, og fikk med oss resept på medisinen. Ikke noe oppfølging etter det. Lurer også litt på hvor lenge barna deres sliter med pusten når de får et anfall? Nå er vi på tredje dagen med anstrengt pust. Hjelper litt med ventoline, men hun blir ikke bra i pusten av det, hun puster bare litt lettere. Absolutt start med to doser Flutide morgen og kveld. Vi får innkalling til sykehuset 1-2 ganger i året +(har vært 2 ganger i året, men nå er gutten blitt så stabil at legen mente det holdt med ny innkalling om ett år)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2012 #30 Skrevet 9. desember 2012 I starten var vi inne sikkert 4-5 ganger på et år, nå skal vi en gang i året. Råder deg som jeg nevnte siste innlegg å ta kontakt med barnelegen eller be fastlegen om å sende henvisning. Da kan en barnelege hjelpe deg med å høre om det er astma og hvor alvorlig og gi dere medisin og et medisinering skjema. Lykke til. Håper ungen din blir bedre og får den hjelpen hun trenger hvis det er mer du lurer på så kan jeg sende deg pm med mye fin informasjon som jeg fikk på astmaskolen Anonym poster: 6359bc2b759ff7c1c9096110011d6bfc
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. desember 2012 #31 Skrevet 9. desember 2012 Du kan gi opptil 8 doser per døgn av Ventoline. Bruker du ikke Seretide fast? Det vil hjelpe så du slipper de "tunge" anfallene. Hilsen apotektekniker. Seritide gis ikke til så små barn, da er det flutide. Anonym poster: d7a20a93547ee3b047c297077a8b4f8c Så mye feil som jeg sier på dette forumet høres jeg jo totalt inkompetent ut. Seretide aerosol brukes til barn på 4 år så NEI det er ikke bare voksen medisin. Der og da la jeg ikke merke til at barnet kun var 20 måneder og tenkte ikke på å se etter. Mine dypeste beklagelser.................... Det jeg mente var da om ikke hun brukte en forebyggende medisin i tillegg til Ventoline. En såkalt beta2 blokker.
Meg med tre små prinsesser Skrevet 9. desember 2012 #32 Skrevet 9. desember 2012 Tusen takk for svar igjen:) Setter veldig pris på svarene dine sillyfilly og Olivi:) Til anonym #30. Blir veldig glad om du har informasjon som du vil dele. Føler meg litt usikker på alt som har med astmaen å gjøre:) Hun har heldigvis vert litt bedre i dag. Hun puster fortsatt litt hurtig og hoster stygt enda, men hun surkler ikke like mye. Tror jeg skal holde henne hjemme i morgen selv om hun ikke har feber. De sover ute i barnehagen og nå er det ganske mange minusgrader ute. Har hørt at kald luft ofte forverrer astmaen...
MissZanta Skrevet 10. desember 2012 #33 Skrevet 10. desember 2012 Hei! Jeg har et astmabarn. Han er 11 år nå og hatt det hele livet. Du bør be om henvisning til barneavd på sykehuset. Der får dere nøye kontroll, blir fulgt opp i forhold til medisiner, får medisinskjema og masse informasjon. Infeksjonsutløst astma eller kuldeastma er veldig vanlig. Det som kan hjelpe også er å operere bort mandler og polypper. Det er ofte så tett inni der at de blir med forkjølet og dermed blusser astmaen opp. Sønnen min har trippelastma (infeksjons, anstrengelses og allergisk utløst astma). Ventoline og flutide på kammer er det som gis til barn i den alderen du har.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2012 #34 Skrevet 10. desember 2012 Du kan gi opptil 8 doser per døgn av Ventoline. Bruker du ikke Seretide fast? Det vil hjelpe så du slipper de "tunge" anfallene. Hilsen apotektekniker. Seritide gis ikke til så små barn, da er det flutide. Anonym poster: d7a20a93547ee3b047c297077a8b4f8c Så mye feil som jeg sier på dette forumet høres jeg jo totalt inkompetent ut. Seretide aerosol brukes til barn på 4 år så NEI det er ikke bare voksen medisin. Der og da la jeg ikke merke til at barnet kun var 20 måneder og tenkte ikke på å se etter. Mine dypeste beklagelser.................... Det jeg mente var da om ikke hun brukte en forebyggende medisin i tillegg til Ventoline. En såkalt beta2 blokker. Jeg sa ikke noe om at det var voksenmedisin. Bare at det gis ikke til så små barn. At det er beta2 blokker - ja. At det er vanlig å gi i startfasen - nei Gis det til så små barn - nei At du føler at du er inkompetent er vel din egen skyld når du skriver feil / mangler kunnskap ;-) Anonym poster: d7a20a93547ee3b047c297077a8b4f8c Anonym poster: d7a20a93547ee3b047c297077a8b4f8c
sillyfilly og Olivia Skrevet 10. desember 2012 #35 Skrevet 10. desember 2012 Nei det var en over som skrev at det bare var voksenmedisin. Jeg siterte feil. Beklager. Kanskje greit å ikke la irritasjon komme i veien når man skriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå