Gå til innhold

Forfor sover ikke ungen min?!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er veldig flink å sovne når jeg legger han for kvelden. Han våkner mange ganger før jeg legger meg også. Gir han smokken, av og til funker det for en stund. Om natten prøver jeg der jeg kan for å få ro, smokken, legge han over i min seng, "riste" han - bysse altså. Og tar han av og til opp. Han har våkenperioder på opptil 1,5 time, bare generelt urolig. Går litt i perioder, av og til kan han bare våkne 3-5 ganger og sovne igjen. De få nettene er himmelske :P Vi har vært på barnepol. Han har siden første forkjølelse ved 3 mnd vært surklete, har fått astmamed. Men synes ikke det hjelper. Av og til hylskriker han når han våkner, av og til bare kaver han. Har tenkt på eget rom, men tror ikke det vil ha noe å si.

Anonym poster: 10c9947c500376ba416ce42f9c130b86

Du sier han skal utredes for reflux dersom ikke astmamedisinene virker. Og dere startet med astmamedisin når han var 3 mnd gammel, nå er han 7 mnd gammel og du sier at du ikke syns astmamedisiner hjelper.. På tide å utrede for reflux da kanskje? Se svarene til Studentmamma88 i denne tråden:

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143969843-denne-sovinga-hvor-kan-vi-be-om-hjelp/page__pid__144533156#entry144533156

Her kan du få mange gode tips og pekepinn mtp om det er reflux han sliter med. Hadde også tatt en tur til manuellterapeut eller kiropraktor for å utelukke smerter/låsninger i musklene. Det er ikke normalt at en 7 mnd gammel baby våkner hver time natta gjennom, da har den vondt!! Støtter IKKE de som sier at det bare er å kutte ned på servicen, virker ganske så soleklart at ungen har ubehag. Men eget rom er nok på tide. Her ble oppvåkningene redusert fra 6-8 til 2-3 etter at snuppa fikk eget rom 4 mnd gammel.

Anonym poster: d6ceed7bfe381e26a894ed1ff04d5214

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke undervurder eget rom! Lukten av mamma kan gjøre at ungene våkner oftere eller ikke faller helt til ro, også lydene som kommer ved at det er flere i rommet kan bidra til uroligheter. Første natt lille knuppen her sov hele natten igjennom var også første natt på eget rom. Det kan også være lurt å kutte ned på servicen som en annen her skriver. Jeg har opplevd at ved at jeg sprang inn på rommet til ungen med en gang jeg hørte ett knyst, så våknet ungen av det, så nå venter jeg alltid ett minutt eller så når jeg hører henne. Og som oftest er det bare drømme-lyder og hun sover videre. Håper lille terrorist finner søvnen snart så mamman hans også får seg en hvil, lykke til :)

hiver meg på denne, legg han på eget rom, det virket her! ha baby call på så hører du om han er urolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...