Gå til innhold

Forfor sover ikke ungen min?!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En liten på 8 mnd. Samboeren jobber borte, og jeg holder på å klikke. Ungen våkner 8-15 (!) ganger pr natt! Han sover max en time i slengen. For en terrorist!! Og jeg har en liten til, han våkner tidlig, men sover da. Blir sprø av å ikke få sove. Han holder på slik hele tiden. Unntaksvis sover han noen timer i slengen. Syt og klag.... :(

Anonym poster: 10c9947c500376ba416ce42f9c130b86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det også slik i perioder. Nå er det heldigvis helg, mannen er hjemme så vi kan sove på skift.

Skrevet

Min begynte å våkne 8-10 ganger på natten da hun lærte å reise seg opp i sengen. Det var som om hun nesten gjorde det i søvne og våknet ulykkelig av at hun stod i sengen.

Jeg kjøpte pose med seler. Det var redningen her! Da våkner hun kun 2 ganger om natten fra første natt i pose.

Om du ikke bruker seler, så forsøk i allefall pose! Genialt!! :))

Håper det ordner seg. Det er virkelig til å bli gal av å ikke få nok søvn!

Skrevet

Fnis, bare en søvndeprived mamma kan finne på å kalle en 8 mnd gammel baby for en terrorist:))

Hør på damen over her-prøv pose og se om al quaida-spiren roer seg.

Anonym poster: b42cd1b868ac99f27bb80eb07bbfeecf

Skrevet

Har pose, han har alltid vært slik. Av og til litt bedre av og til verre. Jeg har jo ikke energi til å følge opp begge om dagene heller :( Skjønner ikke hvordan jeg skal greie meg gjennom dagen. Ungen blir jo så grinete også, jeg gir blaffen i anbefalinger og parkerer han foran tven, bare for å få litt ro :( Og snart skal jeg begynne i jobb i 50%, samboeren skal ta ut fedrekvote på avspaseringsdagene. Lurer på hvordan det skal gå.

Skrevet

Fnis, bare en søvndeprived mamma kan finne på å kalle en 8 mnd gammel baby for en terrorist:))

Hør på damen over her-prøv pose og se om al quaida-spiren roer seg.

Anonym poster: b42cd1b868ac99f27bb80eb07bbfeecf

Haha, det er det mannen kaller han "lille al-quaida"! Huff :P

Skrevet
Har pose, han har alltid vært slik. Av og til litt bedre av og til verre. Jeg har jo ikke energi til å følge opp begge om dagene heller :( Skjønner ikke hvordan jeg skal greie meg gjennom dagen. Ungen blir jo så grinete også, jeg gir blaffen i anbefalinger og parkerer han foran tven, bare for å få litt ro :( Og snart skal jeg begynne i jobb i 50%, samboeren skal ta ut fedrekvote på avspaseringsdagene. Lurer på hvordan det skal gå. Anonym poster: 10c9947c500376ba416ce42f9c130b86

Når mannen din skal ha fedrekode kan dere jo dele på nattevåket, og en av dere kan sove når du er ferdig på jobb for dagen. Det hjelper å være to om det.

Skrevet

Hva vil han når han våkner, har han mistet smokken, er tørst? Skriker han?

Skrevet

Hva gjør du når han våkner? Om du ikke allerede gjør det kan det være lurt om du drøyer et par minutter før du går inn. Om du har han på ditt rom, få han ut av rommet.

Jeg hadde problemer med min eldste da han var baby, ikke like ille som din da "bare" 5-7 ganger hver natt. Bedret seg veldig etter at vi flyttet fra naborommet til andre siden av gangen. Da våknet jeg ikke av småsutring, men bare når det virkelig var nødvendig med assistanse.

Kan kanskje introdusere et kosedyr om han ikke allerede har det.

Problemet er nok at han må lære seg å roe seg og legge seg å sove igjen selv.

Anonym poster: 6aadbda655b2f01ff28d566497e62fdd

Skrevet

Han er veldig flink å sovne når jeg legger han for kvelden. Han våkner mange ganger før jeg legger meg også. Gir han smokken, av og til funker det for en stund. Om natten prøver jeg der jeg kan for å få ro, smokken, legge han over i min seng, "riste" han - bysse altså. Og tar han av og til opp. Han har våkenperioder på opptil 1,5 time, bare generelt urolig. Går litt i perioder, av og til kan han bare våkne 3-5 ganger og sovne igjen. De få nettene er himmelske :P Vi har vært på barnepol. Han har siden første forkjølelse ved 3 mnd vært surklete, har fått astmamed. Men synes ikke det hjelper. Av og til hylskriker han når han våkner, av og til bare kaver han. Har tenkt på eget rom, men tror ikke det vil ha noe å si.

Skrevet

Ja han har kosedyr, og hjelper desverre ikke drøye det, da klikker han illsint. Huff.. :(

Hi

Skrevet

Uff, har ikke noen råd, men kan fortelle at vi har det på akkurat samme måte her! Utrolig slitsomt :( Håper det snur snart ellers tror jeg både jeg og samboern klikker! Eldste våkner i tillegg kl 5.30 så da er lykken komplett..

Skrevet

Ammer du på natten?

Om det er noen trøst så var min også sånn, mulig det bare er alderen..

Anonym poster: ae6c561c8f199c78528a4504a2699b1a

Skrevet

Om han har vært sånn hele livet er det en grunn til det! Ville sjekket for evt låsninger, refluks osv... tro meg, jeg vet dessverre veldig godt hvordan du har det.. :/

Skrevet

Typisk at babyer blir urolige når de sover i de periodene de har utviklingssprang, kanskje han er begynnt å krabbe eller sette seg opp selv? :)

Virker han sulten? Tenner på gang? Har du prød å smøre detinox å se om han roer seg?

Lykke til! Håper det ordner seg snart :)

Ps, roer han seg ikke når dere samsover heller?

Skrevet

Skjønner godt du gjør alt du kan for å få han til å sove igjen. Er ingenting som er så fortvilende som å ikke få sove skikkelig altså.

Først og fremst kan det kanskje være lurt å ta en tur til kiropraktor å sjekke om alt er som det skal i nakke og rygg.

Om alt er ok bør du se det som en invistering i seinere netter å kutte ned på servicen. Om du flytter han på eget rom vil du slippe å få med deg de gangene han bare kaver. For øvrig tror jeg du bør stålsette deg for noen netter med endel skriking. Du trenger ikke forlate han. Sett deg ved senga hans så han ser at du er der. Men ikke snakk med han eller styr noe ut over det som er helt nødvendig.

Du har virkelig min største medlidenhet. Er veldig glad jeg er forbi denne tiden i mitt liv!

Anonym poster: 6aadbda655b2f01ff28d566497e62fdd

Skrevet

Han skal evt sjekkes for refluks om astmamed ikke virker. Nei, ammer ikke lenger. Han roer seg ikke i senga hos meg heller :( Skulle ønske jeg ikke var så mye alene. Men greit å vite at det er flere søvnløse her også da, sammen er man litt mindre alene ;)

Hi

Skrevet

Bah... Vet hva du mener! I dag våknet min lille på 7 mnd 7 ganger... Den ene gangen våknet hun 4.30 og var "klar" for en ny dag. Fikk hun heldigvis til å sove etter litt pupp.. Siden fødsel har hun vel sovet hele 5 ganger natta i gjennom. Nå er det tenner som plager hun, noen av gangene krøller hun seg sammen i smerte :( i tillegg hadde vi utviklingssprang før disse tennene, så har ikke blitt mye søvn den siste mnd..

Sover du noe med babyen? Her prøver vi og sove første lur sammen :) da får jeg i det minste litt mer søvn :)

Skrevet

Barn som sliter m søvn som baby og fortsetter m det, kan ha adhd.min jente sleit m søvn som baby og gjorde det helt frem til hun var nesten åtte, da hun fikk adhd.

Anonym poster: 1c0d5428a0ad35d6453e13cdfd384d8e

Skrevet

Herre min hatt, glemte å si at min jente er utredet for og har fått konstatert reflux! Litt i ørska her ja...Har fått medisiner, men det hjelper ingenting av en eller annen grunn:( Kan være en ide å sjekke det. (+ Evt melkeallergi?)

Skrevet

Ikke undervurder eget rom! Lukten av mamma kan gjøre at ungene våkner oftere eller ikke faller helt til ro, også lydene som kommer ved at det er flere i rommet kan bidra til uroligheter. Første natt lille knuppen her sov hele natten igjennom var også første natt på eget rom.

Det kan også være lurt å kutte ned på servicen som en annen her skriver. Jeg har opplevd at ved at jeg sprang inn på rommet til ungen med en gang jeg hørte ett knyst, så våknet ungen av det, så nå venter jeg alltid ett minutt eller så når jeg hører henne. Og som oftest er det bare drømme-lyder og hun sover videre.

Håper lille terrorist finner søvnen snart så mamman hans også får seg en hvil, lykke til :)

Skrevet

Herre min hatt, glemte å si at min jente er utredet for og har fått konstatert reflux! Litt i ørska her ja...Har fått medisiner, men det hjelper ingenting av en eller annen grunn:( Kan være en ide å sjekke det. (+ Evt melkeallergi?)

Han skal sjekkes for det om ikke astmamed virker. Gulpet din mye? Hvordan artet det seg? Hi

Skrevet

Ville prøvd refluksmedisin i noen uker før du kutter ned på servicen... det er ikke normalt at han skal holde på sånn og aldri komme ned i den dype, gode søvnen... da er det noe som plager han! At noen netter er litt "bedre" enn andre kan ha litt med hva han har spist å gjøre dersom det er refluks. Jeg var overbevist om at det ikke var det som plaget lillemann her, men han ble en ny baby etter to uker på medisin! I ettertid er jeg sååå glad for at jeg var der for han når han hadde det vondt. Lille gutten lå jo med så å si konstant halsbrann..

Skrevet

Hvis ungen er frisk, få ham inn på eget rom og slutt å dille når han våkner! Det er jo like "enkelt" som å bysse i timesvis?! At dere orker. Ungen kreperer altså ikke av å lære seg å sove, og det funker tydeligvis ikke slik du gjør det = prøv noe nytt.

Anonym poster: 29f20cdd73dc8c652428dfff1432dedb

Skrevet

Vår holdt også på akkurat slik helt til han var ca 8 måneder. Løsningen hos oss var å øke servicen, ikke redusere den. Hver gang vi skjønte at han holdt på å våkne tok vi ham opp og bysset ham i søvn før han rakk å våkne ordentlig. Etter litt over en uke sov han søtt og godt hele natten. Han trengte bare hjelp til å bryte mønsteret.

Søvnen går i sykluser, og det er helt vanlig å "våkne" flere ganger om natten. Men vanligvis nøyer vi oss med å skifte stilling i sngen uten å våkne. Den første perioden med lett søvn, der vi nesten våkner, ca en time etter at vi har sovnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...