Gå til innhold

Er det virkelig mer stas med jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo himla hormonell om dagen, men jeg får så mange kommentarer på at det er en gutt i magen og ikke ei jente...

Litt som "Åååhh, ja det blir jo kos det og da" eller "gutter kan jo også være søte".

Det er jo først og fremst damer dette (og ikke av den yngste garden heller) og jeg kjenner at det krymper seg litt i mammahjertet mittt. Søsteren min sa rett ut at hun heller håpte på ei jente.

I Kina og India drepes mange jenter fordi de er jenter og i Norge er jenter mer stas?

Langt inn i hjerterota kan jeg si at jeg ville ikke byttet ut prinsen min mot all verdens jenter.

Grrrrr og hjertesukk.

Anonym poster: 01b3b1b5ccc9b0cf77b57ea3ca11b5c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mer stas med jenter og mitt, ærlige inntrykk, er at det er "lov" å ønske seg gutt, men gud forby om man skulle ønske seg eller drømme om en jente (les: vil ha en prinsesse).

Det er stas med barn! Det er slitsomt, men stas. Alle de store oppturene, nedturene, klemmene, trassen, nattasangene og de varme små hendene.

Spiller ingen trille om det er gutter eller jenter. De er VÅRE barn som vi elsker og som elsker oss igjen.

Skrevet

Jeg har bare ett barn og dt er jente, så jeg vet ikke om det er mer stas. Men jeg ønsket meg i hvert fall en gutt. Høres ut som noe stort tull, rare kjerringer du har støtt på.

Anonym poster: f98dc5270bf8dede67fb300e2130ec50

Skrevet

Jeg fikk aldri den reAksjonen når jeg gikk gravid med førstemann som er gutt. Derimot så var ei kollega svar meg, som også var gravid misunnelig på meg for at jeg ventet gutt ;) hun ventet jente.

To år senere fikk jeg en jente og det er veldig stas det og! :)

Anonym poster: 9b97b082f9beb95ec97916d7a5aa5324

Skrevet

Kan jeg aldri forestille meg. Jeg har en gutt, og vet ikke hvordan det er å ha jente, men min lille gutt er i hvert fall helt fantastisk stas :)

Skrevet

Jeg er så heldig å ha en av hver, og kan med hånden på hjertet si at det er akkurat like stor stas med dem begge to! :D ELSKER de to små knøttene mine!

Skrevet

Har berre eitt barn, som er jente. Det er kjempestas, men kan ikkje sjå for meg at det skulle vere mindre stas med gut..

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min gutt er det masse stas med! ;)

Skrevet

Vi er så heldigstilte her at vi kan sette pris på jentene. Syns det er bra, vitner om at vi lever i overflod. Men jeg har egentlig aldri helt forstått det, men skal innrømme at jeg følte det manglet noe om vi bare fikk barn av samme kjønn. Vi har 3 gutter og 1 jente. Det var like stas hver gang, vi er like glad i alle og de er like mye verdt.

Skrevet

Vil tro mange jenter har et ønske om å få ei jente selv. Jeg ønsket meg også jente, men i det jeg fikk høre at det var en gutt i magen kunne jeg ikke blitt lykkeligere :) nå får jeg mange spm om ikke Nr 2 kommer snart, og "får håpe det blir jente da". Jeg blir litt provosert ja. For meg spiller det ikke noen rolle hva det blir lenger, jeg vet jo at det er helt fantastisk å ha gutt! Og det blir det helt sikkert om det blir ei jente også.

Skrevet

Ja, men det verste er de som absolutt skal mene noe om hvilket kjønn det er! Som sier helt uoppfordret at "jeg tror det er en gutt men det ville jo vært stas med en jente". HOLD KJEFT for svingende! Jeg har da ikke bedt deg om hva du TROR det er?

Eller de som spør rett etter UL? Hva blir det?

Jeg later som eg ikke forstår spørsmålet og forteller at det ser ut til at det er et frisk barn med ti finge, ti tær og hjertet funket og alle organer er intakte.

Hva faen feiler folk?

JA, jeg er hormonell :D

Anonym poster: 7537d7466f64b2858bec8cfe857971a1

Skrevet

Jeg ville ha gutt, mest pga ingen gutt i familien. ALLE har bare fått jenter. Jeg fikk jente og er kjempe gla jeg fikk henne <3 nå bryr jeg meg ikke lenger om kjønn. Barn er barn og de er herlige :D synes det er kjipt når folk må kommentere, opplevde selv når jeg ventet jente. "Jaja, det er kos med jente også, du får håpe gutten kommer neste gang"...... Skjønner ikke at de kan si noe sånt.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Har to jenter og en gutt.. Og gutten min er bare så... Han er min:) elsker jentene like høyt men å ha en gutt er hrlt spesielt!

Skrevet

Jeg har vurdert å skrive et liknende inne som ditt, HI. Jeg har en gutt frafør, og venter nå en gutt til, og jeg har fått så mange kjipe kommentarer på at det blir gutt nå også, som: " Å så kjipt da, det er jo så kult med jente" og "ja ok, men da må du jo få en til da, for du må jeg ha jente". Får faktisk inntrykk av at det ikke er bra nok med to gutter, at da må man prøve på nr tre for å få jente. Blir veldig lei meg på vegne av gutten i magen. Er det virkelig så stas med jente?

Anonym poster: 12218a6dc7bbf585dd595a07a89de469

Skrevet

Jeg har to venninner på facebook, den ene har 2 gutter fra før og den andre har en gutt. Etter at de hadde vært på ultralyd og skrev på facebook at det kom enda en liten gutt, så var det mange sjokkerende svar må jeg si! Typ "bedre lykke neste gang", "fremdeles ikke for seint å få ei jente;)", "jaja, kos med gutter også:)", "det er praktisk med tanke på klær i det minste".

Kunne ikke annet enn å riste på hodet! Stakkars gravide damene!

Er selv mamma til en gutt og hadde ikke ville byttet han mot ei jente, nei.

Anonym poster: c7f611a945f1c13a7e3e2176d63d6d64

Gjest Antarctica
Skrevet

Hver gang folk spurte " hva blir det" svarte jeg "med litt flaks blir det et BARN!"

Jeg har 3 sønner, da, men det var stas alle gangene. Og nå kan jeg det slaget ganske godt...

Skrevet

Jeg har en av hver. Jeg syns også som noen andre skrev at det å ha en gutt er veldig spesielt. Er like glad i begge, men har en helt spesiell kontakt med han og har hatt det siden han ble født.

Anonym poster: f8e095ce6ccd1105ecab325140719341

Skrevet

Jeg ønsket meg en gutt første gangen jeg gikk gravid og det ble det også <3

Anonym poster: 5f1f0eb7f48cf302ef9d1c4af6acc622

Skrevet

Jeg synes det er stas med barn, jeg da.

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg tenker at de som er opphengt i kjønn ikke er helt riktig skrudd sammen. De har et verdisystem jeg ikke forstår.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Jeg er jo himla hormonell om dagen, men jeg får så mange kommentarer på at det er en gutt i magen og ikke ei jente...

Litt som "Åååhh, ja det blir jo kos det og da" eller "gutter kan jo også være søte".

Det er jo først og fremst damer dette (og ikke av den yngste garden heller) og jeg kjenner at det krymper seg litt i mammahjertet mittt. Søsteren min sa rett ut at hun heller håpte på ei jente.

I Kina og India drepes mange jenter fordi de er jenter og i Norge er jenter mer stas?

Langt inn i hjerterota kan jeg si at jeg ville ikke byttet ut prinsen min mot all verdens jenter.

Grrrrr og hjertesukk.

Nei det kan umulig være mer stas.

Men jeg for min del må innrømme at siden jeg nå kun får et barn er ejg glad det er en jente. Det er fordi jenter ofte blir nærere med sine mødre som voksne enn sønner blir. Sønnene gifter seg og kona hans vil vel heller være med sine foreldre enn hans.

Min farmor har 3 sønner og sier det er litt trist at hun aldri har vært med å planlegge brullup, være med på ultralyd time og babyklær shopping med en gravid datter.

Det er ikke gitt at det er slik. men derfor var jente mer stas for meg ikke på grunn av at hun er jente, men på grunn av at sjansen for en nærkontakt i voksen livet er større enn om det hadde vært en gutt.

(kun mine erfariger, jeg ønsket meg egentlig gutt, men siden ejg kun får en er jeg glad det er jente)

Skrevet

Når jeg gikk gravid med nr.2 fikk eldstesønnen min spørsmålet om han tror det blir gutt eller jente, Han svarte: "Vi tar det vi får!!!". Synes det var veldig bra sagt jeg. Har fått tre gutter og storkoser meg med guttene mine! Min erfaring er at man blir fornøyd med de barna man får uansett kjønn!!! Har fått ei lita jente nå i sommer og er selvfølgelig også fornøyd med det!! :)

Skrevet

Jeg innrømmer at jeg tenker at de som er opphengt i kjønn ikke er helt riktig skrudd sammen. De har et verdisystem jeg ikke forstår.

Det er jeg så enig i. Vi er da alle mer enn bare vårt kjønn. Er vi ikke?

Skrevet

Grrrrr og hjertesukk.

Har gutt fra før og venter nå jente... Må si jeg nesten "gruer" meg litt til det blir jente, det blir jo veldig uvant da!? Men selvfølgelig blir det kjekt med en av hver.

Må iallefall legge til at jeg har verdens flotteste gutt, ville ikke byttet han bort for noe som helst:-)

Noe av det jeg tenker veldig positivt på er at jeg har ei jente til i "gjengen" som står mot 3 gutter og en mann:-) og at jeg en gang blir mormor, for det er jo litt spesielt det da:-)

Skrevet

Vi har begge deler, og vi elsker dem for det de er, ikke for hva de er :)

Både gutt og jente er spesielt! De har hver sine "goder" de bringer med seg.

Anonym poster: 34f2178609c8341ddbc9cdd173d55064

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...