Gå til innhold

Spiser dere frokost på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi spiser frokost da ja!! Huff, kan ikke se for meg hvordan humøret til gjengen hadde blitt uten en ordentlig frokost!:)

..så spiser vi grøt til lunsj etter å ha vært i kapellet (som har messe tidlig på dagen) :)

Til slutt ringes jula inn med julemiddag ved 17-18 tiden:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare julestrømpa de enser om morgenen^^

Så vi starter morgenen med den.

Så spiser vi en kongelunsj med kakao, eggerøre, laks, og alt av pålegg som eksisterer og virkelig koser oss framfor tv'en :D

Skrevet

Julaften er ikke dagen for koselig familiefrokost i vårt hus. Julestrømpene frister for mye til det.

Men regelen er ei skive på kjøkkenet før familien kryper under dynene i stua for å se tv og spise godteri.

Grøt i tolvtida har vi da, med mandel og marsipangris.

Så er det dusjing og penklær før vi drar til dem vi skal feire jul hos:-)

Anonym poster: 4757ed6d78e3a40e27740be6f441a8f9

Skrevet

Nei, vi har grøt klokken 12, trenger ikke mat før det. Det jeg er vant med fra barndommen.

Men barna da? Vil ikke de heller ha?

Har ikke barn enda, er prøver. Vil selvsagt tilby et barn mat før det, men er vant fra min barndom at vi bare spiste to ganger daglig; brunch og middag. Min mor prøvde forgjeves å innføre flere måltider, far var enige med oss barna i at to (store) måltider holder lenge.

Har alltid vært tynn, og folk er alltid overrasket over hvor mye jeg spiser - men det er jo fordi dagsdosen fordeles på færre måltider ;)

Skrevet

Nei, vi har grøt klokken 12, trenger ikke mat før det. Det jeg er vant med fra barndommen.

Men barna da? Vil ikke de heller ha?

Har ikke barn enda, er prøver. Vil selvsagt tilby et barn mat før det, men er vant fra min barndom at vi bare spiste to ganger daglig; brunch og middag. Min mor prøvde forgjeves å innføre flere måltider, far var enige med oss barna i at to (store) måltider holder lenge.

Har alltid vært tynn, og folk er alltid overrasket over hvor mye jeg spiser - men det er jo fordi dagsdosen fordeles på færre måltider ;)

Ok, det var ikke kritikk altså, tenkte meg at det kanskje var tilfellet :)

Jeg minnes noen juler der vi ikke spiste frokost også tror jeg. Bare hadde denne julesokken. Vi spiste aldri frokost som ungdommer/voksne i alle fall før vi fikk barn. Men da var vi nok ikke oppe heller før askepott og etter det er det jo grøt :D

Samboeren spiser også bare 1-2 måltider eller noe i helgene, det klarer ikke jeg. Har som regel 4-5 små måltid :)

Skrevet

Ja, det er forskjell på folk, tror ikke det finnes noen fasit på hvordan det er riktig å spise :) Jeg funker fint med to måltid, bestevenninnen min blir en drage om det går særlig mer enn 3 timer mellom m

Anonym poster: 7dafdcee97a993434eb7227d8df69e11

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Jepp, frokost må jeg ha, det må vi alle her i huset. Helt vanlig frokost, som alle andre dager. Brødskive og/eller knekkebrød med vanlig pålegg. Eller sylte og lefse, men det pleier vi egentlig å utsette til lunsj.

Middag rundt kl 17. Vi er ikke så veldig nøye på tida, siden det bare er oss fire her i heimen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...