Gå til innhold

Spiser dere frokost på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er vandt med frokost fra barndommen. Her får barna tilbud om frokost, men de er ofte opptatt med julesokken. Noen ganger spiser de frokostblanding. Jeg pleier å få crusli solfrokost i julesokken og spiser det foran 3 nøtter til askepott :P

Vi spiser grøt hos svigers kl.12, så da får de i alle fall noe skikkelig mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke julesokk, så vi spiser frokost. Ikke noe spesiell frokost, bare vanlig frokost før vi drar til mamma og pappa og spiser lunsj der.

Skrevet

Vi går til foreldrene mine om morgenen (bor vegg i vegg) og ser på Snekker Andersen og julenissen der. Så spiser vi frokost sammen etterpå. :) Synes det er et av høydepunktene, med ekstra godt pålegg og kakao til. :)

Anonym poster: c0ac0292ec11637a178fce18fc635d10

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Her pleier vi å lage en liten julefrokost med kakao, ferske rundstykker og mye godt pålegg :) Både jeg og sambo er vant til det fra barndommen, og det er noe jeg vil holde på. En rolig og fin start på dagen.

Skrevet

Spiser litt enkel frokost, feks lomper med sylte og egg. Ser litt på barnetv før vi drar til svigers, hjelper til med fjøs, gulvvask og middagslaging der :)

Skrevet

Felles frokost/brunch og middag kl 1700. Har vi strømpe så må frokost uansett spises om det er godis i den.

Skrevet

Vi spiser middag til frokost. En familiegreie.

Lutefisk til frokost og ribbe til kvelds :)

Anonym poster: 1a13812ef8e9ba8af448b96c319b7957

Skrevet

Spiser en enkel frokost med rundstykker, te/kako og litt pålegg. Stor brunsj / lunsj har vi alltid på 1.juledag, da har vi ikke middag og sitter leeeenge ved lunsjbordet

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Juleaften er den dagen jeg føler at jeg går konstant mett fra jeg står opp til jeg legger meg.. Men jeg blir sånn når jeg lager til mat ;)

Uansett, vi pleier å spise frokost foran tven med barna. Av og til helt enkelt, eller så dekker vi på skikkelig. Men 1.juledag er det alltid koldtbord hos mamma og pappa, så da spiser vi ikke frokost først :)

Skrevet

Nei, vi har grøt klokken 12, trenger ikke mat før det. Det jeg er vant med fra barndommen.

Skrevet

Ja, spiser frokost hver dag vi. Her står barna opp skrubbsultne i seks, halv syv tiden ;)

Blir vanlige skiver da, pluss litt rosiner, clementiner og sjokolade fra strømpen.

Anonym poster: cd36388dedebb056e917748d996b07bb

Skrevet

Nei, vi har grøt klokken 12, trenger ikke mat før det. Det jeg er vant med fra barndommen.

Men barna da? Vil ikke de heller ha?

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Vi spiser alltid frokost på julaften. Hadde jeg måtte vente til lunsj, så hadde det ikke vært noe hyggelig å være sammen med meg ;)

Vi spiser en brødskive eller et rundstykke til frokost, så litt småspising av div frukt, sjokolade og lignenden før det er grøt ca kl 12 hos foreldrene mine.

Skrevet

Selvfølgelig spiser vi frokost på Julaften. Er det en dag vi virkelig trenger å starte dagen bra med en skikkelig frokost er det julaften.

Godis og annet kos blir det nok av utover dagen, da trenger både mor og barn noe fiber i magen først.

Skrevet

Selvfølgelig har vi frokost og lunsj på julaften,en kan jo ikke gå helt til fem tida før en spiser.

Anonym poster: a2e9cf49c188a7b1497c6268827ac98d

Skrevet

Jeg husker når samboeren og jeg bodde på gård og var oppe i 5-6 tiden for å gå i fjøset, ja da trang jeg også skikkelig mat :D

Nå er det bare kos og passe på å få en virkelig kjapp dusj før askepott :D Barna er som regel oppe en liten stund alene og ser på tv om de står opp tidlig. Ikke småbarn lenger nå :P

Skrevet

Vi spiser en stor og god julefrokost/brunch i 11-tida. Da orker vi ikke noe mer før middagen (går jo og småspiser godis og pepperkaker da...).

Skrevet

Brunch heiter det vel når det blir såpass sein frokost.. Skjer forresten nesten kvar helg også..

Skrevet

Bare vanlig brødmat, men med litt godt pålegg. Kanskje rundstykker, laks og eggerøre og sånt, men vi gjør ikke voldsomt mye ut av det heller.. Det er jo så masse som skal ordnes den dagen, så vi har ikke tid til å sitte lenge ved frokostbordet.. dvs.. vi har ingen tradisjon for å ta oss tid til det ;-)

Anonym poster: f9be564417c4efcc7dbfe3d1e7afa613

Skrevet

Ingen felles frokost her i huset. Ungene tar med seg dyne og julestrømpe i sofaen når våkner på tur og orden. Og der pleier de å bli frem til de finner ut de skal noe annet eller blir hentet.

I år er første året vi alle skal være hjemme hele dagen. Ungene er her annet hvert år, så noen har kommet hjem julaften, en av oss har jobbet osv. Men i år er det klar beskjed fra ungene at de ikke skal ut av pysjen før de evt vil, de savner å bare være ett sted på julaften. To av de har ikke lyst på det stresset som hos mor så de har gledet seg veldig lenge til at vi gjør akkurat hva vi vil på julaften. Vi spiser klokka fem og svigermor kommer på besøk, men vi har allerede advart at det kan hende vi alle rusler rundt i pysjen. Selv om jeg regner med at vi skifter, men om ungene vil gå i pysjen hele dagen er det helt greit.

Har alltid youghurt og litt slikti kjøleskapet på julaften, for da kan ungene ta når de har lyst på. Det pleier vi sjeldent å ha til vanlig, så litt anderledes mat enn vanlig. Skikkelig julefrokost har vi første juledag eller første dag vi alle er samlet i huset igjen.

Anonym poster: 71dd627ae018a76d49a7a4b91d29254b

Skrevet

Ja jeg spiser frokost å drar på jobb som vanlig...Heldig dere som kan være hjemme denne dagen..

Skrevet

Ja vi spiser selvfølgelig frokost, som vi gjør på alle årets dager :)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jaaaa! God frokost med kakao, eggerøre, rundstykker og julepålegg :-)

Skrevet

Nja, spiser som regel et eller annet til frokost, men ikke mye. Ungene spiser imidlertid vanlig frokost.

Anonym poster: eb00f0faa095fc895d2bf390e532604a

Skrevet

Jepp. :-) rundstykker med godt pålegg og kakao. Nammm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...