Gå til innhold

Har dere venninner som er misunnelig på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan viser de dette f.eks ?

Jeg har ei venninne som sjeldent kommenterer huset mitt og diverse andre innkjøp jeg gjør, f.eks klær osv.

Hun liker akkurat d samme som meg vet jeg og ofte når hun kommer på besøk er det akkurat som om hun ikke legger merke til hva som er nytt siden sist. Jeg er veeeldi glad i interiør og handler ofte nye ting, ommøblerer i stua osv. Må påpeke det som er nytt for at hun sier" åph ja d var jo fint".

Vet ikke jeg, er jeg rar eller? Hun er ram på å påpeke henbes hus og ting hver gang jeg er der og fisker etter komplimenter. Og som vi jenter flest har et øye for detaljer så jeg legger hvertfall alltid merke til nye ting hos venninner og kommentere det ofte for å være hyggelig også!

Skal sies at i større samlinger sier hun av å til at jeg er bortskjemt av min mann fordi jeg handler flotte ting til tider..

Anonym poster: 39589b6bb4b79a97a4035b8215fac104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, hvor gamle er dere?

Høres ut som dere driver en slags konkurranse om hvem som har det fineste hjemmet, kjøper mest og dyrest interiør osv.

Jeg er så glad jeg ikke føler behov for å være med på den karusellen der, synes det er direkte latterlig. Min parabol er større enn din, min gressklipper klipper bedre enn din, min bil er dyrere enn din, min pappa er sterkere enn din ;)

Anonym poster: 49db5c4bc6ab6be9fdbe042261e0c7eb

Skrevet

Hvordan viser de dette f.eks ?

Jeg har ei venninne som sjeldent kommenterer huset mitt og diverse andre innkjøp jeg gjør, f.eks klær osv.

Hun liker akkurat d samme som meg vet jeg og ofte når hun kommer på besøk er det akkurat som om hun ikke legger merke til hva som er nytt siden sist. Jeg er veeeldi glad i interiør og handler ofte nye ting, ommøblerer i stua osv. Må påpeke det som er nytt for at hun sier" åph ja d var jo fint".

Vet ikke jeg, er jeg rar eller? Hun er ram på å påpeke henbes hus og ting hver gang jeg er der og fisker etter komplimenter. Og som vi jenter flest har et øye for detaljer så jeg legger hvertfall alltid merke til nye ting hos venninner og kommentere det ofte for å være hyggelig også!

Skal sies at i større samlinger sier hun av å til at jeg er bortskjemt av min mann fordi jeg handler flotte ting til tider..

Jeg har en svigerinne som hermer etter meg, hele tiden! Kjøper likt som meg om og om igjen! Men når jeg har kjøpt noe nytt later hun som ingenting, og noen måneder etter har hun plutselig lik. Hun nevner aldri at jeg har fått noe som er fint.. Jeg syns det er morsomt, jeg. Hun som har mindreverdighetskomplekser, ikke jeg.. Jeg har ingen problemer med å påpeke fine ting hos andre, og hus henne er det jo litt morsomt å si, ååå, har du kjøpt lik stol/lysestake/lampe/teppe osv som meg!?

Anonym poster: aaea758fc51dc50219a679a82569cb8e

Skrevet

Jeg legger ALDRI merke til nye ting hos venner da dette ikke er viktig for meg. Det betyr ikke at jeg er sjalu. Kanskje din venninne er slik også?

Skrevet

Har 2 stk som er forelsket i samboeren min,men han falt for meg,og de ble sure,hørte ikke fra dem på et år,men blitt venner nå igjen

Skrevet

Nope, i motsetning til flere av brukere her inne går jeg ikke rundt og innbiller meg at folk er misunnelige på hvor snill jeg er, hvor fin jeg ser ut og så videre (ikke at det er så mye å være misunnelig på akkurat :)

Anonym poster: d7e5fa5757fb7c021f7a5f75b9a5d1f7

Skrevet

Høres ut som dere driver en slags konkurranse om hvem som har det fineste hjemmet, kjøper mest og dyrest interiør osv.

Jeg er så glad jeg ikke føler behov for å være med på den karusellen der, synes det er direkte latterlig. Min parabol er større enn din, min gressklipper klipper bedre enn din, min bil er dyrere enn din, min pappa er sterkere enn din ;)

Nå har du riktig misforstått. Er ikke noe konkurranse! Ikke for min del hvertfall. Poenget mitt var bare at jeg syns det er litt kjipt når min gode venninne sjeldent gir meg komplimenter for ting..

Hi

Skrevet

Jeg legger ALDRI merke til nye ting hos venner da dette ikke er viktig for meg. Det betyr ikke at jeg er sjalu. Kanskje din venninne er slik også?

Nei.hun er ikke slik. Hun gjør ofte dette med maange hun er hjemme hos

utenom meg tydeligvis..

hi

Skrevet

Aldri tenkt på at noen går rundt og er misunnelig på meg, selv om jeg vet at mange beundrer jobben min, den flotte mannen min og huset vårt. Jeg er i motsetning til HI ikke ute etter å fiske etter komplimenter, men bagatelliserer alle nyinnkjøp osv fordi jeg syns det er vulgert å flashe seg og jakte komplimenter. Men prøver å være flink til å rose andre uansett.

Anonym poster: 106666855e98c826109a0a5f517302f1

Skrevet

De som åpenbart jakter komplimenter, pleier å overdrive komplimenter hos andre fordi det bygger en forventning om at de skal gjøre det samme hos dem.

Anonym poster: 106666855e98c826109a0a5f517302f1

Skrevet

Årh.. Jeg er IKKE ute etter å fiske komplimenter!! Jeg får sjeldent det. Og det syns jeg er litt vondt til tider, akkurat som om jeg ikke er god nok osv. Er ikke snakk om å flashe med nye ting, klær, mitt hus er finere enn ditt osv.

Er snakk om at min b venninne aldri gir meg ros for noe. Og det etter at det føles jo godt å få et kompliment inni mellom vel uten å måtte fremstå som grådig vel?

hi

Skrevet

Nå har du riktig misforstått. Er ikke noe konkurranse! Ikke for min del hvertfall. Poenget mitt var bare at jeg syns det er litt kjipt når min gode venninne sjeldent gir meg komplimenter for ting..

Hi

Selvfølgelig er det en konkurranse for deg når du fisker så etter komplimenter for alt du gjør i heimen. Da gjør du det ikke for egen trivsel, men for at andre skal legge merke til det og skryte av deg....

Virker som du er den med lav selvfølelse her?

Skrevet

Jeg kan ikke finne en eneste ting som bryr meg mindre enn andres innkjøp, hus etc. om man må påpeke hvor fine tingene er, vil jeg tro det er et meget overfladisk vennskap

Skrevet

Jeg har/hadde en venninne som er misunnelig på meg. Hun sier rett ut hun er det, og har problemer med det. Hun er misunnelige på at jeg er i et godt ekteskap, min utdannelse, mitt utseende (selv om jeg er noe overvektig), mine materielle ting, våre barns utseende. Ofte har hun tatt seg selv i å rakke ned på ting for å heve seg selv. Hun er f.eks livredd for at jeg skal gå ned i vekt. Vil helst at jeg skal veie meg så hun får se det med egne øyne at jeg veier så mye.

Jeg følte ofte jeg ikke kunne fortelle henne ting fordi hun kunne bli misunnelig. Snakket vi om hvor vi skulle på ferie f.eks så lot jeg være å nevne utenlandstur, og fortalte bare om turen vi skulle til dyreparken i Kristiansand i stedet osv. Ettehvert ble det så slitsomt for begge at vi mistet kontakten mer og mer. Hun har unskyldt seg etterpå. Men pga. vi bor på hvert vårt sted i landet er det naturlig at vi ikke har så mye kontakt lengre.

Min mann og hennes mann er nokså forskjellige, så de trives ikke så veldig godt sammen over tid. Skal vi treffes så innebærer det noen overnattinger.

Skrevet

Herregud går dere på ungdomsskolen eller? Noe jeg driter i er det hva venner kjøper nytt, spes til huset sitt. Hvis de ikke sier noeom det selv som i "kjøpte nytt her om dagen, hva synes du", så kommenterer jeg ikke. Jeg er mer opptatt av det sosiale å være sammen med folk:) Kvalitetstiden er viktigere.

Skrevet

Hele bygda snakker dritt om meg og mitt liv. Så ja, det er maaange som er sjalue på meg siden de snakker bak ryggen min. Jeg er klart langt fremfor dem.. ;)

Anonym poster: dc61a5c38aa124a0e82e3d5517ea5a05

Skrevet

Har ei som har sagt selv at hun er sjalu på mine ferdigheter på kjøkkenet. Så den har vi løst med at vi nå har en kveld i uka hvor vi samles, jeg lærer henne diverse kunster på kjøkkenet. Mot at hun lærer meg om ting hun er skikkelig god på som jeg er sjalu fordi hun kan :-)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Neeei, ingen som er misunnelige... Men mannen har en kompis som er millionær som ønsker seg huset og eiendommen vår. Det synes jeg egentlig bare er litt koselig, for den kan ikke kjøpes for millionene hans :P

Ellers både gir og får jeg komplimenter, er ærlig talt ikke så opptatt av det perfekte om det var noen tvil om det ;)

Skrevet

Jeg har en venninne som sier åpenlyst at hun skulle ønske at hun hadde det forholdet som jeg har.

Det er ikke det at hun ønsker seg mannen min, men hun skulle gjerne hatt så godt forhld til sin mann som vi har..

Ellers er det vel ikke noe spesielt, tror jeg..

Anonym poster: babd0bf675aeab1ec8f318f22df7faa7

Skrevet

Skjønner godt hva du mener hi! Jeg har en slik venninne selv .. ganske provoserende til tider.

Anonym poster: 05a4d3f96d3fb4511dd727d6c047f39a

Skrevet

Skjønner godt hva du mener hi! Jeg har en slik venninne selv .. ganske provoserende til tider.

Wow endelig noen som skjønner:-) Ja veldig irriterende. Ikke snakk om at vårt hus og ditt og datt er perfekt men mangler evnen til å gi meg ros for ting. Det med innkjøp av interiør og klær var eksempler.. Jeg er av natur veldig flink til å rose folk er bare kjedelig når man skjeldent mottar det selv..

Skrevet

Jeg har en venninne som sier åpenlyst at hun skulle ønske at hun hadde det forholdet som jeg har.

Det er ikke det at hun ønsker seg mannen min, men hun skulle gjerne hatt så godt forhld til sin mann som vi har..

Ellers er det vel ikke noe spesielt, tror jeg..

Jeg har også en slik venninne. Hun sier rett ut at hun er misunnelig på meg siden jeg har funnet meg en så snill og pen mann.

Håper hun finner kjærligheten snart!! :)

Skrevet

Wow endelig noen som skjønner:-) Ja veldig irriterende. Ikke snakk om at vårt hus og ditt og datt er perfekt men mangler evnen til å gi meg ros for ting. Det med innkjøp av interiør og klær var eksempler.. Jeg er av natur veldig flink til å rose folk er bare kjedelig når man skjeldent mottar det selv..

skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å si "så fin du har blitt på håret", "det er skikkelig koselig med de lysene" hvis man tenker noe fint, hvorfor ikke si det?

Så jeg skjønner faktisk litt hva du mener, selv om jeg synes du høres litt ut som fjorten år på hovedinnlegget..

Skrevet

Jeg har opplevd så mye misunnelse av ei at jeg er redd for å høre misunnelig ut så jeg sliter med å kommentere i frykt for at de skal tro at jeg er det med å ikke høres overbevisende nok ut - at jeg ikke mener det. Det er min erfaring med min tidligere sjalu venninne

Anonym poster: 067ad97c4bf39a5b264b502db6d2f61b

Skrevet
Nei.hun er ikke slik. Hun gjør ofte dette med maange hun er hjemme hos utenom meg tydeligvis.. hi Anonym poster: 39589b6bb4b79a97a4035b8215fac104

Okay, så du går altså og baksnakker denne jenta med andre venninner? Okeeeii, du høres jo ut som ei trivelig dame....

Anonym poster: 2a55e1093db37b969ee1e3c178018b00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...