Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #26 Skrevet 6. desember 2012 helt utrolig hvordan du tenker, skjønner du har 2 andre også,men den i magen må vel være viktig også? du kan faktisk skade barnet hvis du velger og skaffe sovemedisin selv. Anonym poster: c91250911244dc17ecfd495dd11e3808
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2012 #27 Skrevet 6. desember 2012 Du kan ikke ta paralgin forte, og phenergan skal kun brukes dersom fordelene oppveier ulempene. Sorry, du må nok bare stå i det PF har jeg tatt en del av i det siste pga bekkenplager. Anonym poster: e5bed6af6c9e2bdfa7730cb793142371 Ok. Men da har nok legen funnet ut fordeler vs ulemper. Så da kan du jo snakke med han ang allergimedisin også. Lykke til, vet hvordan du har det!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #28 Skrevet 6. desember 2012 Du kan ikke ta paralgin forte, og phenergan skal kun brukes dersom fordelene oppveier ulempene. Sorry, du må nok bare stå i det PF har jeg tatt en del av i det siste pga bekkenplager. Anonym poster: e5bed6af6c9e2bdfa7730cb793142371 Ok. Men da har nok legen funnet ut fordeler vs ulemper. Så da kan du jo snakke med han ang allergimedisin også. Lykke til, vet hvordan du har det! Legen sa paracet mot bekkenplager, men det hjalp ikke. Så har PF fra tidligere som jeg tar, for å klare og fungere med barna. Få de på skole og i barnehage osv.. Anonym poster: e5bed6af6c9e2bdfa7730cb793142371
Musemora Skrevet 6. desember 2012 #29 Skrevet 6. desember 2012 Paralgin forte kan du fint da. Men det er jo ikke bra å bruke det fast. Jeg fikk apodorm av gynekologen min. Ikke bra for mor å møte utslitt til fødsel. Brukte kanskje 5 tbl de siste ukene. Hjalp faktisk bare å ha dem i huset
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #30 Skrevet 6. desember 2012 Jeg ble sendt til spesielist for å få sovemedikamenter jeg kunne bruke mens jeg var gravid. Fikk phenergan og marzine. Begge er antihistaminer med søvndyssende effekt, og begge er trygge i svangerskapet. De "vanlige" sovemedikamentene er ikke trygge. Anbefaler deg uansett å ta det opp med lege før du tar noe. Lykke til, vet hvordan du har det. Fantastisk nå når ungen er ute, og jeg har imovane til å hjelpe meg igjen. Anonym poster: 22231bc9823b6e88654084f37de429b1
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #31 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har fått en allergimedisin som gjør en trøtt denne er helt ufarlig.fått den i samråd med fastlege og lege på ahus.vallergan tror jeg den heter. Vallergan er IKKE trygg mens man er gravid (se felleskatalogen). Faktisk verre å ta enn imovane ol. (sa spesieltisten til meg, for jeg trodde også vallergan var et godt alternativ) Anonym poster: 22231bc9823b6e88654084f37de429b1
Turidtruseløs Skrevet 6. desember 2012 #32 Skrevet 6. desember 2012 Wow, du høres ut som du har prioriteringene på plass. Vil dope deg ned og muligens skade ungen fordi du ikke er opplagt til å ta deg av de barna du har. Newsflash! Du burde du ikke fått et tredje barn! Eller fikk du ikke mage de to første gangene?
Kliko Skrevet 6. desember 2012 #33 Skrevet 6. desember 2012 Skjønner at du er sliten, men syns det blir litt feil å drite i ungen i magen på den måter du fremstår som her. Skjerp deg. Ta det heller opp med legen din om du vil ha hjelp.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #34 Skrevet 6. desember 2012 Wow, du høres ut som du har prioriteringene på plass. Vil dope deg ned og muligens skade ungen fordi du ikke er opplagt til å ta deg av de barna du har. Newsflash! Du burde du ikke fått et tredje barn! Eller fikk du ikke mage de to første gangene? Det slår ikke deg (og alle andre) at dette er en fryktelig trøtt, sliten og lei mamma? At når man har presset kroppen sin og seg selv til det ytterste, så er det ikke alltid like lett å tenke rasjonelt. Og at det å tenke at alt (inkludert ungen i magen) er dritt, er en helt normal reaksjon? Å frarøve mennesker søvn er regnet som en av de verste torturmetodene som finnes. Jeg føler med HI. Jeg vet hvordan det føles ut når man ikke får sove. Og jeg håper at hun ringer legen sin klokka åtte i morgen tidlig, og at de klarer å finne hjelp til henne. Du har min medfølese hi Anonym poster: 22231bc9823b6e88654084f37de429b1
Turidtruseløs Skrevet 6. desember 2012 #35 Skrevet 6. desember 2012 Joda forstår at hun er sliten og lei, men det forsvarer ikke det og la det gå ut over barnet i magen. Tenkt om hi i desperasjonen tar 3 pf og det viser seg at barnet i magen har en eller annen for for skade\ lidelse, da vil hun mest sannsynlig berbreide seg selv resten av live og lure på om det var hennes feil. Derfor håper jeg at hi kommer med "tomme trusler", og ikke selvmedisinerer seg uten å snakke med lege. Jeg håper selvfølgelig også at hun kan finne en løsning på problemet, men en løsning som er skånsom mot den lille
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #36 Skrevet 6. desember 2012 Wow, du høres ut som du har prioriteringene på plass. Vil dope deg ned og muligens skade ungen fordi du ikke er opplagt til å ta deg av de barna du har. Newsflash! Du burde du ikke fått et tredje barn! Eller fikk du ikke mage de to første gangene? Det slår ikke deg (og alle andre) at dette er en fryktelig trøtt, sliten og lei mamma? At når man har presset kroppen sin og seg selv til det ytterste, så er det ikke alltid like lett å tenke rasjonelt. Og at det å tenke at alt (inkludert ungen i magen) er dritt, er en helt normal reaksjon? Å frarøve mennesker søvn er regnet som en av de verste torturmetodene som finnes. Jeg føler med HI. Jeg vet hvordan det føles ut når man ikke får sove. Og jeg håper at hun ringer legen sin klokka åtte i morgen tidlig, og at de klarer å finne hjelp til henne. Du har min medfølese hi Anonym poster: 22231bc9823b6e88654084f37de429b1 TAKK Anonym poster: e5bed6af6c9e2bdfa7730cb793142371
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #37 Skrevet 6. desember 2012 Vet godt hvordan du har det! Har slitt med søvn i mange år og vært totalt utslitt på grunn av insomnia i lange perioder. Da jeg gikk gravid fikk jeg Polaramin, som er en allergimedisin. Den hjelper mange med søvn, selv om den ikke hjalp meg. Jeg fikk til slutt en innsovningstablett som heter Stilnoct. Det er omdiskutert hvorvidt den er trygg eller ikke, men i motsetning til andre tilsvarende medisiner er det ikke bevist at den ikke er trygg. Fastlegen min ville ikke skrive den ut fordi han var usikker, men både psykiater og sykehuslege mente det var den beste løsningen. Alt har gått fint, og babyen er frisk som en fisk, utvikler seg som hun skal osv. Anonym poster: ff7cdbf81c18a49d31565daa30b45737
Gjest Malore Skrevet 7. desember 2012 #38 Skrevet 7. desember 2012 Wow, du høres ut som du har prioriteringene på plass. Vil dope deg ned og muligens skade ungen fordi du ikke er opplagt til å ta deg av de barna du har. Newsflash! Du burde du ikke fått et tredje barn! Eller fikk du ikke mage de to første gangene? Signerer denne... Du høres syk ut... Sorry altså.. Men dette var drøyt!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #39 Skrevet 7. desember 2012 Kjøp en stor ammepute. Legg den i bue rundt magen. Ta en vanlig pute under puppene. Det gjorde jeg sist gang jeg var gravid og klarte å ligge på magen. Bare så synd det er så langt for å få tak i... Bor langt fra slike butikker. Anonym poster: e5bed6af6c9e2bdfa7730cb793142371 Tips, Ellos har mye bra tilbud på kjøp før jul! Jeg kjøpte spesial lang sakkosekk pute der for noen måneder siden... Den redder natta mi!!! Anonym poster: 4c3a4ca594973a1e3bfd911af96ed8df
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #40 Skrevet 7. desember 2012 Snakk med legen din du. Det finnes tilfeller der risikoen for mor oppveier risikoen for barnet med visse medisiner. Anonym poster: 488054a49c785a60edbe7439443ef733
cindy85 Skrevet 11. desember 2012 #41 Skrevet 11. desember 2012 Jeg har fått en allergimedisin som gjør en trøtt denne er helt ufarlig.fått den i samråd med fastlege og lege på ahus.vallergan tror jeg den heter. Vallergan er IKKE trygg mens man er gravid (se felleskatalogen). Faktisk verre å ta enn imovane ol. (sa spesieltisten til meg, for jeg trodde også vallergan var et godt alternativ) Anonym poster: 22231bc9823b6e88654084f37de429b1 Rart jeg har fått den da,begge legene sa den var helt ufarlig..de vil heller jeg skal ta den enn å bli satt i gang,selvom jeg er over termin.. Snodig greier..jeg får ikke sove i det hele tatt hvis jeg ikke tar den.jeg ringer å hører igjen jeg..
cindy85 Skrevet 11. desember 2012 #42 Skrevet 11. desember 2012 Ringte føden ang vallergan.de sa de bruker den der på avdelingen hvis noen gravide trenger hjelp til å sove og den var helt ufarlig.så jeg må vel bare stole på det de sier,selvom jeg ser jo hva det står i felleskatalogen.. Jeg kunne også bruke den hver dag..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2012 #43 Skrevet 11. desember 2012 Men hvis ikke fødselen kan startes tidligere, jeg ikke får medisin hos lege, så får jeg dope meg ned på 2-3 paralgin forte så lenge det varer, og evt få tak i sovepiller hos andre... Blir gal av å ikke få sove!! Anonym poster: e5bed6af6c9e2bdfa7730cb793142371 Stop feeding this troll guys! Anonym poster: 2e70b9b2bdd2d4130aeb46e722067872
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå