Gå til innhold

Sjelevenn

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hi her, vil først og fremst takke for gode svar og synspunkt til alle som svarer, setter stor pris på det. Er åpen for at det kan være snakk om definisjoner, likevel så er jeg litt uenig. Syns det er litt vanskelig å beskrive en sjelevenn, det er som jeg skrev tidligere noe du bare vet når du har møtt din, og jeg tror det er vanskelig for andre å forstå egentlig, understreker ennå en gang at dette ikke er respektløst ment. Men å forklare hva jeg legger i begrepet en sjelevenn er vanskelig, for da måtte jeg nesten ha skrevet en avhandling, og kanskje fremdeles ikke være i stand til å få fram det jeg mener...

Anonym poster: 7261ddd533e6b7ee39cc42f272e870dc

Men hvis det finnes flere sjelevenner, hvorfor ikke prøve å ruste seg til å møte en ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi her, vil først og fremst takke for gode svar og synspunkt til alle som svarer, setter stor pris på det. Er åpen for at det kan være snakk om definisjoner, likevel så er jeg litt uenig. Syns det er litt vanskelig å beskrive en sjelevenn, det er som jeg skrev tidligere noe du bare vet når du har møtt din, og jeg tror det er vanskelig for andre å forstå egentlig, understreker ennå en gang at dette ikke er respektløst ment. Men å forklare hva jeg legger i begrepet en sjelevenn er vanskelig, for da måtte jeg nesten ha skrevet en avhandling, og kanskje fremdeles ikke være i stand til å få fram det jeg mener...

Men hvis det finnes flere sjelevenner, hvorfor ikke prøve å ruste seg til å møte en ny?

Av mange grunner, viktigste er vel at jeg ikke vil eller klarer å glemme den jeg allerede har funnet, så tror jeg at det er veldig langt mellom de og sjansen er adskillig større for å finne en nål i en høystakk...

Skrevet

Ja jeg har sjelevenn, MEN Det er ikke han jeg er gift med.

Jeg skrev et innlegg for ikke så lenge siden om at jeg har vært utro ( er jo det enda, selv om det ikke er fysisk) mot mannen og at min da sjeleven som jeg vil kalle han giftet seg i sommer. Vi planlegger å bli sammen og leve sammen i stede for å leve på en løgn.

Han forstår meg så godt og leser meg som en åpen bok. Samme gjør jeg med han.

Anonym poster: 1ddb34046262204833b800a6dc396d6f

Skrevet

Min samboer er både min sjelevenn og min best venn i tillegg til kjærste, elsker, samboer, samtalepartner. Han er reine kinderegget. Flere ting i en. Jeg er så heldig som har truffet han.

Skrevet

Min samboer er både min sjelevenn og min best venn i tillegg til kjærste, elsker, samboer, samtalepartner. Han er reine kinderegget. Flere ting i en. Jeg er så heldig som har truffet han.

Da er jo Dere kjempeheldige begge 2, godt å høre at det finns De som har lykkes med å finne sin sjelevenn! :-)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei, men jeg har ei venninne derimot som er min vennskaplige sjelevenn..

Når det kommer på sjelevenn i forhold til den man er sammen med, så ser jeg det som en umulighet. Altså, samboeren min passer meg som "fot i hose" på mange måter, de fleste, men han er ikke en mann jeg føler at forstår meg og jeg han, på alle plan, og jeg tror ikke det er mulig heller, fordet sies at motsettning tiltrekkes, og det tror jeg på, og da blir det jo umulig da.

Men jeg har venninna mi, som jeg ikke trenger å fortelle alt til, og likevel er det som om hun vet hva jeg tenker, hva jeg trenger og hva jeg ønsker :) Ekte, og godt vennskap.

Samboeren min er den beste mannen jeg har møtt, han har sine feil, men det har jeg også, og vi jobber sammen med dem, og han er min "perfekte" make.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...