weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 #26 Skrevet 7. desember 2012 Er det forresten noen som har prøvd å lage pepeprkakene til dyrene i hakkebakkeskogen? Jeg har alltid lurt på hvordan de vil bli... Ikke de med en kilo pepper i (noe som må bli usannsynlig dyrt, for ikke å snakke om dødelig uspiselig), men de til baker harepus. Hm, jeg tenker på mye rart om kvelden. Til de som lurer på oppskriften: Når en pepperkakebaker baker pepperbakekaker tar han først en stekegryte og en kilo margarin. Oppi gryta smelter smøret, og det neste han må gjøre er å røre sammen smøret og en kilo med farin. (Farin er det samme som sukker, vet du) Og mens smør og sukker skummer tar han åtte eggeplommer som han rører rundt i gryta med en kilo hvetemel. Og til slutt i gryta slipper han en liten teskje pepper og så rører han omkring og heller deigen på ei fjøl! Hvis du kutter ut eggene får du pepperjulekuker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå