Gå til innhold

Her skal det stappes!!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forresten noen som har prøvd å lage pepeprkakene til dyrene i hakkebakkeskogen? Jeg har alltid lurt på hvordan de vil bli... Ikke de med en kilo pepper i (noe som må bli usannsynlig dyrt, for ikke å snakke om dødelig uspiselig), men de til baker harepus. Hm, jeg tenker på mye rart om kvelden.

 

Til de som lurer på oppskriften:

Når en pepperkakebaker baker pepperbakekaker tar han først en stekegryte og en kilo margarin. Oppi gryta smelter smøret, og det neste han må gjøre er å røre sammen smøret og en kilo med farin. (Farin er det samme som sukker, vet du) Og mens smør og sukker skummer tar han åtte eggeplommer som han rører rundt i gryta med en kilo hvetemel. Og til slutt i gryta slipper han en liten teskje pepper og så rører han omkring og heller deigen på ei fjøl!

Hvis du kutter ut eggene får du pepperjulekuker!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...