Gå til innhold

Slukker dere julelysene til natta?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker ikke på utelys, men stjerner, adventsstaker og andre ting som lyser i vinduene. Står de på hele natta, eller skrur dere de av før dere legger dere?

Mulig jeg er overnervøs, men jeg skrur av absolutt alt, med tanke på brannfare...

 

Anonym poster: 67883e1d24a1ddbe910d8f5a9caf0cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slukker julelys når vi sover og når vi er ute av huset

Skrevet

Slukker alt. Tør ikke annet..

 

Anonym poster: babdbd9daa36e2ffd9a3bc39fbf99cfe

Skrevet

Slukker de.

 

Har akkurat vært på brannvernkurs hvor en brannmann virkelig fikk prentet inn i oss hva slags brannfeller særlig disse pappstjernene er så jeg slukker alt...

 

Anonym poster: f13592704192039063d4c517e62b4f2e

Skrevet

Slukker alt.

 

Anonym poster: 2c8a8b01f26281bd463e02db1f61791c

Skrevet

Ikke de på treet i hagen, men alt annet ja.

Skrevet

Her står de på (stjernene i vinduene), juletreet også, når den tid kommer.

 

Brannfaren er neppe større enn på andre typer lys. (Og vi har på lysene på badet, i yttergangen, i entreen og på barnerommene hele natta også)

 

Anonym poster: 285f4043ac443fd7c513227912367651

Gjest Mrs. Careface
Skrevet

Jepp. Av på natta utenom utelysa

Skrevet

De står på hele tiden. Halve kosen er jo å stå opp eller komme hjem etter at det er mørkt til lysene i vinduene.

 

Men har ikke slik vanlig stake da. Bare stjerne med sparepære som ikke blir varm og en annen stjerne med bittesmå diodelignende lys som heller ikke blir varme.

 

Anonym poster: efa29985a1da5b4458a2977be45c1192

Skrevet (endret)

Ja, vi slukker alt. Og man skal ikke la adventslys være på når man drar ut. Spesielt adventsstaker/slike med sju lys..

Endret av Kortslutning
Skrevet

Alt i huset blir slukket utenom badet, uansett årstid.

 

Anonym poster: ac14c1a1136317a4186a0b26b64559b0

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg skrur av alt om natten, men når vi drar ut lar jeg de stå på. Det er jo så koselig å komme hjem til lys i (nesten) alle vinduer.

Skrevet

Skrur av alle lys både på natta og når vi ikke er hjemme.

Skrevet

Slår av alle lys på natta uansett ute og inne og taklamper.

Skrevet

Ja, slår av alt lys inne.

 

Anonym poster: 18b3e7348532381abfe951ceaac91f0a

Gjest Julia1984
Skrevet

Slår av alle lys på natta uansett ute og inne og taklamper.

 

Hvorfor ute?

Skrevet

Her står de på - Men det er bare fordi de er i glass og metall, hadde de vært i tre/papp hadde jeg slukkett jeg og.

Skrevet

Slår av alle lys på natta uansett ute og inne og taklamper.

 

Hvorfor ute?

 

Har bare julelys ute, men de er satt på med stikkontakter inne. Ledningene ligger gjennom dørsprekken (gammelt og skjevt hus med plass til det) så hvis det skulle bli elektrisk feil så kan det like gjerne skje inne.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Jeps, skrur av, selv om det er veldig kos med lysa på ;)

Skrevet

Slår av alt, likar ikkje å sove i ei brannfelle..

Skrevet

De står på. Men er av metall da. Hadde ikke tatt sjansen med papirstjerne.

Skrevet

Slukker alt, men det er mest fordi alt er koblet opp til to brytere som jeg skår av uansett om natta:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...