Gå til innhold

Bruker dere penger hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker ca 3-500 kr 4-5 dager i uken. Lørdag ca 800-1000.

(Røyk og snus er inkl.)

Har nok til regninger og sparing utenom.

Anonym poster: 9b821a02bc2791a40cc85d36f7234795

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som oftest ja. Men jeg har ikke brukt noe i dag faktisk (men det har mannen min)

Anonym poster: 7b1e8588cc3f939c0a7830a1a1b6fb72

Skrevet

Bruker ikke kortet hver dag, men blir gjerne annenhver dag... Har ikke bil, så småhandler mye.

For en tid siden regnet jeg meg til hvor mye jeg kan bruke per dag. Kom på ca. 140 kr per dag (inkl. lørdager og søndager). Da var det straks enklere å følge budsjett :)

oi! Det var stramt. Hvordan klarer du det egentlig?

Skrevet

Viss du regner med stømmen vi bruker hver dag og diesel til bilen som vi kjører med hver dag, så ja.

Anonym poster: 7bbd36d5058ebec02d23c7b539c00339

Gjest Heartbroken
Skrevet

Huff, ja, gjør nok som regel det.

Men ikke i dag :) Det er pga at jeg ikke har hatt bil og det er 10 kalde ute, så jeg ville ikke ta babyen ut når det ikke var nødvendig. Så får det være en bonus at jeg ikke har brukt en krone :)

Skrevet

Bruker ikke kortet hver dag, men blir gjerne annenhver dag... Har ikke bil, så småhandler mye.

For en tid siden regnet jeg meg til hvor mye jeg kan bruke per dag. Kom på ca. 140 kr per dag (inkl. lørdager og søndager). Da var det straks enklere å følge budsjett :)

Har ikke mer i inntekt, så har vel egentlig ingen valg.. Synes forresten ikke det er så veldig stramt, er kun meg og min toåring jeg skal handle til.

Kjøper ikke kosmetikk ofte. Bruker ikke mye sminke, bruker aldri sjampo og balsam og såpe bruker vi minimalt av. Kjøper det billigste (first price håndsåpe osv).

Handler det billigste alternativet og benytter meg av kiwi sin momskutt på økologisk mat og nøkkelhullmerket. Drikker lite melk hjemme (jeg tåler det ikke så godt) og kjøper sjelden juice og yoghurt.

Inneklær kjøper jeg aldri til min datter. Hun arver alt eller så kjøper jeg brukte pakker veldig billig. Yttertøy kjøper jeg nytt, og da overskrider jeg selvfølgelig budsjettet litt.

Til meg selv kjøper jeg kun brukte klær og sko. Det koster ikke mange kronene.

Drikker ikke alkohol.

Eier ikke bil.

Bussbillett kjøper jeg via telefon.

Ja. Det var vel det :)

Skrevet

Nei , alt fra annenhver dag til flere dager i mellom.

Anonym poster: fa3681589a62ff3585ce3ffdb65a7b81

Skrevet

Har ikke mer i inntekt, så har vel egentlig ingen valg.. Synes forresten ikke det er så veldig stramt, er kun meg og min toåring jeg skal handle til.

Kjøper ikke kosmetikk ofte. Bruker ikke mye sminke, bruker aldri sjampo og balsam og såpe bruker vi minimalt av. Kjøper det billigste (first price håndsåpe osv).

Handler det billigste alternativet og benytter meg av kiwi sin momskutt på økologisk mat og nøkkelhullmerket. Drikker lite melk hjemme (jeg tåler det ikke så godt) og kjøper sjelden juice og yoghurt.

Inneklær kjøper jeg aldri til min datter. Hun arver alt eller så kjøper jeg brukte pakker veldig billig. Yttertøy kjøper jeg nytt, og da overskrider jeg selvfølgelig budsjettet litt.

Drikker ikke alkohol.

Eier ikke bil.

wow, imponerende! Jeg er sjelden under tusenlappen i døgnet (ekskludert faste avgifter selvsagt, med bil, hus, telefon, internett osv osv blir det selvsagt mye mer enn 1000). Kunne definitvt klart å bruke mindre, men aldri i verden 140kr. Tror ikke jeg hadde klart å få til middag for det engang :S

Skrevet

Drikker ikke alkohol.

Eier ikke bil.

wow, imponerende! Jeg er sjelden under tusenlappen i døgnet (ekskludert faste avgifter selvsagt, med bil, hus, telefon, internett osv osv blir det selvsagt mye mer enn 1000). Kunne definitvt klart å bruke mindre, men aldri i verden 140kr. Tror ikke jeg hadde klart å få til middag for det engang :S

Men da har du sikkert flere barn og mann? Det går nok mer penger når man er mange i husholdningen :)

Prøver å lage det meste fra bunnen av, og det er faktisk billigere enn ferdig pakker. Det er ikke så veldig dyrt egentlig, på rema har man jo også middager til under tusenlappen for to voksne og to barn. Om vi lager en slik middag har vi jo middag for to dager også :) 50 - 100 kr på to middager er ikke så ille.

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ja. Bare må kjøpe noe hver dag, farlig uvane :(

Skrevet

Ja, men det er kun pga at jeg kjører buss tur/retur jobb.

Ellers er det handling av mat 1-2 ganger i uken.

Ungene arver klær av hverandre så har veldig lite utgifter på klær i året. Leker får de bare til bursdag og jul, eller hvis de har spart til noe selv.

Meg og samboer shopper til oss selv et par ganger i året. Det er faktisk ganske utrolig for det er ikke mange år siden jeg var shoppingavhengig og hadde flere kles- og skoskap fullstappet..

Skrevet

Ja, stortsett hver gang jeg er på jobb..... 'Glemmer' å ta med matpakke...

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Nei, det gjør vi ikke. Kanskje ett par-tre dager i uka, ikke noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...