Gå til innhold

Mistet baby :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi mistet sønnen sin i dag under fødselen. Ungen ble kvelt av navlestrengen.. Den hadde surret seg rundt halsen på gutten. Så jeg skal besøke henne senere, og har tenkt å ta med blomster. Så jeg vil gjerne gi henne den største og fineste buketten man kan gi. Noen som har noen ideer på hvordan den kan se ut, uten at den ser glad ut? Vet at blomster er vel det siste hun kunne ha brydd seg om, men er så redd for å gi feil inntrykk til henne, så vil gjerne ha noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uffamei så fælt:(

Skrevet

Jeg hadde heller kjøpt favoritt sjokolade eller noe slikt. Og en klem. Trenger vel ikke si så mye heller, bare vær der.

Skrevet

Alle mødres mareritt, huff så trist! Det viktigste for henne er nok at du kommer, spørs om hun enser så mye annet.

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1354626794' post='144797871] Jeg hadde heller kjøpt favoritt sjokolade eller noe slikt. Og en klem. Trenger vel ikke si så mye heller, bare vær der.

Veldig fin tanke, men hun har laktoseintoleranse så det hadde nok blitt litt for lite gjennomtenkt. Og så spiser hun ikke godteri generelt, så tror jeg går for blomster.

Skrevet

Jeg selv ville satt pris på blomster slik du tenker, HI.

Men en venninne av meg sliter fremdeles å se de typene blomster hun fikk da hun mistet sin.

Men vi er så forskjellige. Gjør det DU føler er riktig. Gå til en blomsterbutikk og velg ut det du føler er riktigst akkurat nå. Ofte er de flinke til å råde deg også hvis du ikke velger en av billigkjedene.

Veldig trist å høre at hun mistet sin lille. Godt du er der for henne.

Anonym poster: c781cac64a77c47b94859eea89c37e2a

Skrevet

Jeg selv ville satt pris på blomster slik du tenker, HI.

Men en venninne av meg sliter fremdeles å se de typene blomster hun fikk da hun mistet sin.

Men vi er så forskjellige. Gjør det DU føler er riktig. Gå til en blomsterbutikk og velg ut det du føler er riktigst akkurat nå. Ofte er de flinke til å råde deg også hvis du ikke velger en av billigkjedene.

Veldig trist å høre at hun mistet sin lille. Godt du er der for henne.

Anonym poster: c781cac64a77c47b94859eea89c37e2a

Kjempetrist :( Har ikke ord.. Kanskje de som jobber i blomsterbutikken har noen ideer, sånn som du sier. Takk:)

Skrevet

Tenker noen store fine hvite blomster. Liljer kanskje. Uff ord blir så fattige, så gi henne en god klem og spør om det er noe hun trenger fra deg.

Skrevet

Jeg tenker at alt som er i duse farger blir fint, nesten uansett hvilke blomster det er... Kanskje unngå akkurat de små hvite som ofte blir brukt i brudebuketter, bare?

Skrevet

Utrolig trist :(

Selv hadde jeg ikke ville hatt besøk på en god stund, hatt nok med å være sammen med samboeren min, men alle er jo forskjellige. Så får håpe hun setter pris på venninnebesøk :)

Anonym poster: e16420969d43ab21450db6e3c0265d86

Skrevet

Så trist å høre :( Selv mistet jeg lillegutt i magen i uke 22, og følte meg helt tom i flere mnd etterpå, klarte ikke å glede meg over noe som helst. Kan ikke forestille meg hvor mye verre det må være å miste under fødselen :(

Ett godt råd kan være å "ikke glemme" vennina di etter noen uker. Samme dagen som jeg mistet, ble jeg nedringt av telefoner og besøk. Men etter at det hadde gått 1-2 uker, så var det ingen som "brydde seg" lenger, og det er egentlig da jeg hadde trengt det mest. Så mitt råd er å fortsett å besøke henne, ta henne med på ting og hold tett kontakt med henne.

Hun blir sikkert glad for blomster og kanskje et blad i tillegg? For eks. "Det Nye" eller "Kamille" eller noe sånt? Eller en bok? For eks. "Snøbarnet" (Har hørt den er kjempebra).

Uansett lykke til, det er veldig fint at du ønsker å besøke henne i en slik situasjon.

Skrevet

Har du sett disse englene i merket Willow Tree? De er veldig fine, og har en mening bak.

Finnes feks en som heter Angel of Healing, den skal jeg gi til en venninne som mistet sitt lille barn for kort tid siden..

Så ville jeg først og fremst gitt henne en skikkelig god klem og bare vist at jeg var der for henne.

Skrevet

Uff så trist..

Liljer er veldig allergifremkallende, så hvis du besøker henne på sykehuset, bør du kanskje styre unne det. Hvilken regler har sykehuset for blomster? Det er ikke tillat der hvor jeg har født.

Hva med å gi et ullpledd, te. musikk. Noe som virker trøstende (varmt).

Anonym poster: 25640cff8b3f01221a5ad7107d75adb9

Skrevet

[quote name=1G+1G :D' timestamp='1354626794' post='144797871] Jeg hadde heller kjøpt favoritt sjokolade eller noe slikt. Og en klem. Trenger vel ikke si så mye heller, bare vær der.

Veldig fin tanke, men hun har laktoseintoleranse så det hadde nok blitt litt for lite gjennomtenkt. Og så spiser hun ikke godteri generelt, så tror jeg går for blomster.

Eller noe hun liker godt, trenger ikke være sjokolade, brukte det bare som eksempel. Bok, hudpleieprodukt og slike ting.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Tenkte også hvite liljer.

Og en slik skytsengel Lilleva nevnte. En god klem og ikke noe mer enn at du sier du er der og hun må bare si hva hun trenger deg til for du selv vet ikke.

Skrevet

Når jg mistet lillegutt i magen satte jeg veldig pris på blomster. De fineste var de med masse blåe blomster og som liksom viste at de var til ære for en liten gutt. Med stor blå sløyfe osv. Be om råd på blomsterbutikken dem er som regle vldig flinke. Boken "små føtter setter også spor" er jo også en fin gave å gi., Jeg hadde også puttet med web addressen til englesiden.com et nettsted for foreldre med et barn for lite.

Sier også som Lucky baby, ikke glem henne. Frem til begravelsen er det som regel mye oppmerksomhet, masse som måtte ordnes og mye hjelp og besøk, så ble det tomt. Ble fryktelig stille etter begravelsen og det var jo da først jeg hadde tid til å ta tak i min egen sorg.

Fryktlig trist å høre om din veninna, Klem.

Skrevet

Huff. Får vondt helt inn i margen av å lese dette. Kan ikke tenke meg noe verre enn å miste et barn. Fullbårent i fødsel... Også pga navlestrengen.... Kan ikke fatte at det kan skje i 2012. Burde ikke helsepersonell plukket opp dette før det gikk så galt?!?!! Kjenner jeg blir skikkelig forbannet, egentlig. Samtidig veldig glad for at jeg selv hadde planlagt KS da hun også hadde navlestrengen rundt halsen. Ekkelt.

Jeg syns blå blomster høres fint ut. Og en liten blå engel. Stakkars mammaen!!!

Skrevet

Da var jeg kommet hjem i fra sykehuset. Det ble en kort tur, siden hun var ganske så sliten og trengte ro. Endte opp med en bukett med liljer og et lyseblått silkebånd rundt. Hun ble veldig glad for at jeg kom. Det var ingen andre som hadde turt å tatt turen i dag, men hun hadde fått mange telefoner og sms'er. Hun hadde gutten sammen med seg inne på rommet og det var tent et lite lys for ham. For en utrolig pen gutt! Han var helt nydelig, og det så mere ut som at han sov enn at han var død.. Uff, stakkars stakkars henne. Hun satt bare å gråt.. :(

Skrevet

Er så ufattelig lei meg på hennes vegne og kan bare forestille meg hvor vondt det gjør:(

Så fint av deg å være der. Som hun selv da, du var den eneste..i en tung tid er det nok lett å trekke seg vekke å tenke at det er det beste, for man skal liksom ikke være til bry..Du er sterk og god som var der for henne.

Skrevet
Er så ufattelig lei meg på hennes vegne og kan bare forestille meg hvor vondt det gjør:( Så fint av deg å være der. Som hun selv da, du var den eneste..i en tung tid er det nok lett å trekke seg vekke å tenke at det er det beste, for man skal liksom ikke være til bry..Du er sterk og god som var der for henne.

Tusen takk :wub: Det var veldig fint sagt. Jeg gjør alt for henne. Hun har vært min beste venninne i 6 år, så jeg skal prøve å stille opp på all verdens mulige måter:)

Skrevet

Det viktigste du gjør som flere her har nevnt, er å være der for henne. I dag. Om 1 uke. Om 1 måned. 1 år. Ikke glem henne og det barnet hun mistet.

Når vi mistet jenta vår, fikk vi mange blomster. Mange liljer og duse farger. Også fikk vi en bukett med fargesterke blomster, røde, oransje, rosa - en liten energibunt og det var så befriende på et vis. Vanskelig å forklare, men det føltes veldig godt der og da at ikke alt minnet om sorg og smerte.

Jeg fikk også en slik Willow tree figur, de er nydelige og noe av det kjæreste jeg har.

Jeg tenker på venninnen din.

Skrevet

Hun vil at du ikke glemmer babyen hennes!!

At du snakker om om sønnen hennes ved navn, husker datoen han ble født, snakker om han. Husker at hun er mamma, selv om babyen er død.

Finn en nydelig engel, blomster,tilby deg å lage middager, klem henne, foreslå engelsiden.com/forum for henne, klem henne igjen og si at ... aldri vil bli glemt. Spør etter bilder og om å få se han.

Ikke si at hun bare må spørre. Hun orker ikke, så du må ta initiativ.

IKKE si at det sikkert var en mening med det.

Ja, det har skjedd meg også, så jeg vet hva som betydde noe for meg i hvert fall....

Skrevet

Så fint at du stiller opp for henne. Det er godt å dele barnet sitt med gode venninner, da blir det lettere å snakke om det senere. Har venninnen din en partner eller er hun alene?

Anonym poster: e955c41afcf3b9b5c306560abc4b72c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...