Gå til innhold

Hva tenker dere om dette? Hvem legger menn merke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat fra den andre tråden:

"At menn liker damer med litt eksta kilo best. Det må i såfall være plassert på pupper og svært strenge kriterier for at resten er sensuelt fordelt på en fyldig stuss mellom slanke bein og smal midje.

Men sånn generelt så er det alltid den slankeste og peneste i rommet de fleste menn smugtitter på. Ikke hun med litt ekstra som ler høyt som alle skal ha det til."

Personlig så er jeg vel ganske enig. Det har jeg erfart i hele mitt liv på alle kanter. Har vært både slank og tykk. Fikk uten tvil mest oppmerksomhet da jeg var slank. Det samme gjelder veninnene mine og andre jeg kjenner også. Det skal sies at det faktisk finnes menn som liker damer med litt former, sånn at vi ikke drar alle under en kam. :) Men jeg tror at GENERELT så er slanke damer, som hun over sier, de som får mest oppmerksomhet og mennene smugtitter på. Det kommer man ikke fra...

Hva tenker dere?

Anonym poster: 223e3abf9e492aa0ef5688755bf84e3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjære alle over en kam!

Anonym poster: 70d9036ea4b4bbacd1f875e79a87ddc7

Skrevet

Men liker damer som er blide og fornøyde med seg selv , har humor og ikke tar seg selv så høytidlig. Uansett vekt.

Vi damer går å tror alle menn vil ha de lekkre damene. de kan se på de, men mange vil ikke ha de som kjæreste. mange er for egosentrert. har mange menn som venner så jeg vet

Anonym poster: 1e1a1179aff69d4b9773e249d3218a8c

Skrevet

Jeg kan også se en veldig kjekk veltrent mann i et rom, men jeg ville aldri ha vært samme med en sånn.

Anonym poster: 1e1a1179aff69d4b9773e249d3218a8c

Skrevet

Jeg er enig. Menn glor som oftest mest på slanke (ikke skjelett). Selv om mange menn også ikke har i mot de med litt ekstra og synes de også er fin.

Men man trenger jo ikke gå lenger enn til tv og musikk. Adele som i mine øyne er normal blir stemplet som feit. Hvor mange værdamer og sportskvinner på 80 kilo blir ansatt? Ingen!

Tror dere ei dame med 20 kilo ekstra hadde fått være programleder i et populært program? Aldri!

Synd men sant :(

Anonym poster: a4d7459281c2861f70c7ab9c923d804e

Skrevet

"....drar alle under en kam"

Hihi :D

Anonym poster: a5f9df92e6a93dae69364ab49c89e8b3

Skrevet

Tror menn er forskjellige. Min klager med en gang jeg veier for lite, for han vil helst at jeg skal ha litt former. Og jeg liker heller ikke slanke menn med mye muskler. Jeg liker best de som er litt større. Så alle menn liker nok ikke det samme. Alle kvinner liker heller ikke det samme.

Anonym poster: d36589951fbf9d204d90a18e7fa36795

Skrevet

Smaken er som baken, og mange menn liker baken stor. ;) Jeg vet flere menn som foretrekker direkte tykke damer. Andre går etter sexy utstråling, uavhengig av kropp. Jeg har også opplevd at min meget pene venninne på nesten hundre kilo, har vært festens midtpunkt, selv om det har vært flere andre vakre kvinner der. Det handler om at hun i tillegg til å være vakker, har selvtilliten i orden og noe å fare med når hun snakker.

Menn er normalt ikke så enkle og ensporet som vi vil ha det til. Hva de tenner på varierer mer enn bare om en dame er tynn eller tykk. Det blir like dumt som å si at menn egentlig liker lave damer, og ikke høye.

Skrevet

Latter og godt humør har fint lite å si når man skal koke det ned til hva som er penest. Menn kan sikle på ei pen bitch og overse ei brun mus med herlig latter og godt humør.

Så klart velger menn seg kvinner i alle kategorier. Menn får ikke alltid det de har lyst på heller. Men må de velge mellom middels pene så er de smart nok til å velge den blideste.

Anonym poster: 6f3795289c37df6686dc440846aa5d5b

Skrevet

det ligger i oss mennesker i urinnstinktet at kvinner skal ha litt ekstra på kroppen.

Her i Norge og generelt i vesten tror jeg mange menn er redd for å vise hva de egentlig liker pga presset om at alt skal være perfekt.

Hvis man går til land som ligger litt etter oss utviklingsmessig så er det de som er litt større som får mest oppmerksomhet. Dette ble sett på som at kvinnene var fruktbare og rike.

Jeg har vært begge deler og fått like mye oppmerksomhet da jeg var tykk og tynn. Det kommer veldig an på hvordan man er som person der.

Har venner som aldri fikk seg noen som var tynne og pene og alt det der og jeg var litt krafig fikk de jeg ville ha. Men jeg lo og hadde det gøy og var avslappet, ikke de. De speidet og var sure...

Anonym poster: 9e118ab1f7045dd6fe278b7715af06a5

Skrevet

En ting er hvem de liker å hvile blikket på, en annen ting er hvem de vil ha som kone og være intime med.

Nå vurderer min mann kvinner etter utstråling og oppførsel. Han syns mange er vulgære i oppførsel, bekledning og sminke. Da betyr utseende deres lite. Dessuten liker han kvinner som har litt ekstra. Det har han alltid sagt, om det sitter på magen, puppene eller under haka er ikke så veldig nøye. Det er helheten som betyr noe. Det som gjør en kvinne attraktiv eri hovedsak hvordan hun ter seg. Men for de som kun er ute etter en one night stand, så går de vel gjerne etter pupper og en smal midje. Da blir jo kvinnen mer som et objekt.

Skrevet

I følge min mann er det ikke hvor mye jentene veier som har mest å si, men ay de er vel-proposjonerte. At bein, pupper og rompe står i stil til hverandre og resten av kroppen.

Anonym poster: 1a8e51c5f13291b83bdcebe7e3e7d248

Skrevet

Jeg får inntrykk av at mange mener at det er enten eller. Altså. Er man slank og vakker så mangler man en hyggelig personlighet. Er man feit og stygg så er man et hyggelig menneske. Tipper at en mann først legger merke til en vakker jente med en hyggelig personlighet. Hva de ender opp med er vel som oftest en blanding av alt det overnevnte.

Skrevet

Nå omtaler dere de slanke damene som de sure bitchene... Hva om det er ei slank, nydelig og vakker dame med god personlighet og utstråling. Vil han fremdeles ha ei stor dame med bra personlighet som kone - framfor hun slanke og vakre med bra personlighet?.....

Anonym poster: 223e3abf9e492aa0ef5688755bf84e3b

Skrevet
Nå omtaler dere de slanke damene som de sure bitchene... Hva om det er ei slank, nydelig og vakker dame med god personlighet og utstråling. Vil han fremdeles ha ei stor dame med bra personlighet som kone - framfor hun slanke og vakre med bra personlighet?..... Anonym poster: 223e3abf9e492aa0ef5688755bf84e3b

Stor dame eller slank og vakker? Er slank og vakker synonymt? Hva med stor og vakker?

Det er nok ikke utseende som avgjør for min mann altså, han sier bare hva han foretrekker når alt det andre er på plass, og det er heller litt ekstra enn litt for lite. Men hadde jeg vært liten, spe og stygg så hadde han valgt meg alikevel pga. mine andre kvaliteter.

Skrevet

De mennene jeg har vært sammen med,samt kompiser av både dem og meg,har alle sagt at damene må være slanke,ha pupper osv..Og nå er det ikke snakk om unge gutter lenger,men menn opp i 40 årene..Og for å si det slik,det er ikke rart at flere av dem er single :P

Anonym poster: 6c7e100ce1e84f7d69e3063ad111808b

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

ÅÅÅHHH!!! Jeg blir så oppgitt over innlegg som dette!

PERSONLIGHET og UTSTRÅLING tror jeg er stikkordene. Hjelper ikke å være høy, slank og vakker/stygg, eller liten, tykk og vakker/stygg så lenge man har personlighet som en ert!

Det er noe som heter at "et vakkert indre gjenspeiler seg som et vakkert ytre". Og utifra dette utsagnet ser jeg ikke helt hvor kroppsfasong spiller inn.........

Skrevet

Min samboer har hatt flere ekser som var store. Jeg er høy, slank (ikke så veldig vakker i ansiktet da), og han har store problemer med å tenne på meg siden jeg ikke har så mye former. Slet også med å finne meg kjæreste da jeg var langtidssingel, mens mine mer fyldige venninner hadde null problem der. Og nei, jeg er verken sur, egosentrisk eller kravstor.

Anonym poster: 9a1958772fb572eac3a163c6302cf527

Skrevet

Smaken er selvfølgelig ulik fra mann til mann. Men sånn generelt så får slanke kvinner mer oppmerksomhet. Det er ikke mange menn som går inn i et forhold med en dame som er smellfeit. Men i alle forhold eksisterer "the reacher and the settler theory".

Noen menn må også godta at de kanskje må slå seg til ro med en feit dame fordi han ikke er en 10, men liker å se på slanke damer og skulle gjerne hatt en om han hadde hatt sjangs.

Anonym poster: 83b7384968f39ca3ed962fbf47c85b48

Skrevet

Forøvrig er debatten om hva menn liker best klinkende likegyldig. Her er det kun hva jeg selv liker best som teller. Aldri om jeg ville tilpasset kroppen min ut fra ønsker hos en mann. Han får ta meg som jeg er.

Skrevet

Min mann sa at selv om de titter så betyr det ikke at de ønsker å våkne opp hver dag med disse damene.

Jeg funderer fremdeles på hvordan jeg skal tolke denne :P

Får vel være fornøyd med at det er meg han fridde til da. <3

Fok er forskjellige. Smag og behag osv.

Skrevet

PERSONLIGHET og UTSTRÅLING tror jeg er stikkordene. Hjelper ikke å være høy, slank og vakker/stygg, eller liten, tykk og vakker/stygg så lenge man har personlighet som en ert!

Det er noe som heter at "et vakkert indre gjenspeiler seg som et vakkert ytre". Og utifra dette utsagnet ser jeg ikke helt hvor kroppsfasong spiller inn.........

Det du sier der er jo idealet. Men det viser seg desverre ofte i dag at det ikke alltid er hold i det. Når feks fine folk med lavere ansiennitet blir valgt foran dyktigere kvinner.

Vi lever i en verden hvor mange kvinner blir løftet opp og hyllet fordi de bare er pen og har brydd seg om seg selv. De har kanskje ikke gjort noe for andre eller samfunnet. Mens andre helter i samfunnet som har gjort bragder og virkelig brydd seg om andre kommer langt bak i rekkene.

Det er et kynisk samfunn hvor urettferdighet rår.

Så ikke kom å si at man kan komme langt med bare et vakkert indre.

Skrevet

Nå tenkte jeg på den reklamen der dama blir så sur. Hun spør om han synes en bimbo på tv er fin, og han sier noe sånn som: Det blir som med biler. Ingen vil vel ha en som alle andre har lyst på. Noe sånn. Ca... noen som husker bedre? :)

Min mann sa at selv om de titter så betyr det ikke at de ønsker å våkne opp hver dag med disse damene.

Jeg funderer fremdeles på hvordan jeg skal tolke denne :P

Får vel være fornøyd med at det er meg han fridde til da. <3

Fok er forskjellige. Smag og behag osv.

Skrevet

Den teorien kjenner ikke jeg meg igjen i hvertfall. Både mannen og jeg har kjekke, snille og oppegående mannlige kompiser som både har syltynne og tykke kjærester. Og ute på fest er det ofte venninnen min på 100 kg som prater lettest og mest med mennene. Har sikkert noe å gjøre med at hun har mye i topplokket men en pen dame er hun også.

Dette er, og har nok alltid vært ekstremt individuelt betinget:) Heldigvis!

Skrevet

Det du sier der er jo idealet. Men det viser seg desverre ofte i dag at det ikke alltid er hold i det. Når feks fine folk med lavere ansiennitet blir valgt foran dyktigere kvinner.

Vi lever i en verden hvor mange kvinner blir løftet opp og hyllet fordi de bare er pen og har brydd seg om seg selv. De har kanskje ikke gjort noe for andre eller samfunnet. Mens andre helter i samfunnet som har gjort bragder og virkelig brydd seg om andre kommer langt bak i rekkene.

Det er et kynisk samfunn hvor urettferdighet rår.

Så ikke kom å si at man kan komme langt med bare et vakkert indre.

Bingo. To av mine venninner, som er utdannet lege og psykolog, var på byen TO dager på rad. Den første dagen oppga de at de var det de var, og fikk lite respons. På dag to sa de at de jobbe på Narvesen, som frisør og diverse, og fikk mye mer respons! Har også slitt med det samme da jeg var singel, fikk flere ganger beskjed om at jeg var for høyt utdannet. Mange menn vil ha damer som er lavere utdannet og tjener mindre, slik at terskelen for å godta mannens oppførsel er høyere enn hvis man tjener bra nok til å klare seg selv med eventuelle barn.

Anonym poster: 9a1958772fb572eac3a163c6302cf527

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...