Mamma med to trollunger Skrevet 3. desember 2012 #26 Skrevet 3. desember 2012 Jeg vet ikke hva som er vanlig. Men vi betaler 2550 for en full plass. Dette inkluderer frokost, lunsj og frukt hver dag, middag en dag i uken og de baker til jul og påske osv. Har med seg pølser på tur, og skal de på teater el. lignende i barnehage tiden, dekes det av barnehagen. Vi betaler aldri noe ekstra. Ikke når det er julefest og foreldrekaffe heller. Privat bhg. Vi hadde ikke hatt råd til så mye ekstra som du beskriver hi. Ville ikke godtatt det!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #27 Skrevet 3. desember 2012 vet ikke jeg. barnehage der jeg jobber, betaler de heller en viss som i året som går til sånne ting,blir lettere da, synes vel det verken er riktig at barnehagen eller foreldre skal betale,men heller betale en viss som i året til sånne ting Jobber du i barnehage?? Ohlalla..... Anonym poster: b9f0757b9f5223cfc561225e68845e94 Skjerp deg. Anonym poster: ab510c8a52c4fb323970359e0fb09ba4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #28 Skrevet 3. desember 2012 vet ikke jeg. barnehage der jeg jobber, betaler de heller en viss som i året som går til sånne ting,blir lettere da, synes vel det verken er riktig at barnehagen eller foreldre skal betale,men heller betale en viss som i året til sånne ting Det er ikke lov til å ta tur penger. Anonym poster: 6ce422b1b33c3608e00f8447c7a6f491
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #29 Skrevet 3. desember 2012 Vi pleide å betale litt ekstra hver måned i "turpenger", men så fikk barnehagen beskjed (tror det var av kommunen) om at det ikke var lov. Resultatet er at de ikke lenger går på noe utflukter. Barnehagen ligger et godt stykke unna Bergen sentrum, det blir rett og slett for dyrt å skaffe transport. Ellers er det foreldrebetaling for julekaffe og andre valgfrie sosiale arrangementer der barnehagen stiller opp med mat og drikke. Noe som 30-50 kr. Minsteprisen for barnehagen dekker ikke så veldig mye utover lønn til de ansatte og lokaler, så noe ekstra betaling sjokkerer meg ikke. Private barnehager får dessuten mindre tilskudd enn kommunale barnehager. Anonym poster: 69ef585723ee8e7c65db49d469d23bab
Jaffs Skrevet 3. desember 2012 #30 Skrevet 3. desember 2012 Dette synes jeg høres veldig merkelig ut. Jeg syns at dette er noe dere foreldre bør ta opp på foreldremøte og med leder i barnehagen. Det er ikke sikker at alle har råd til og legge ut så mye penger. Dessuten er det nok svært vanskelig for foreldre som sliter økonomisk til og si nei til dette for det handler jo om barna deres og det er jo ikke noe særlig at enkelte barn ikke får være med på teater ol. Vi har våre barn i privat barnehage og vi har hatt barn i denne bhg i 4 år nå og vi hr til dags dato ennda ikke fått beskjed om og betale noe som helst, utenom for selve plassen og matpenger. Vi betaler 200 kr i mnd i matpenger for full plass, da er alle måltider ink også frukt, drikke, frokost og mat som de har med seg til utflukter som fek grillmat og en is om sommeren. I bhg er de på turer flere ganger i uka også teater og vi har ALDIG måtte betale noe som helst for dette. Bhg arrangerer også sjørøverfester, juleavsluttning, sommeravsluttning, lysfest osv og her serverer bhg gratis kaker, lapskaus, grøt osv. Vi har også påskefrokost og den har også vært helt gratis
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #31 Skrevet 3. desember 2012 Dette er veldig i overkant og jeg tviler på om det er tillatt. Jeg hadde tatt en liten telefon til "barnehagekontoret" eller hva nå det heter i din kommune. Det er de som har ansvaret for de kommunale barnehagene og er tilsynsmyndighet for de private. Anonym poster: 3d2016cf661e9a269af12dbd3fb23a89
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #32 Skrevet 3. desember 2012 Jeg blir overrasket over at så mange her inne ikke betaler, eller vil betale for turer, teater o.l. Det koster mange penger å sende en gruppe med barn på teater, i buss eller minibuss, pluss bilettene. Jo mindre barna er jo dyrere er turene. Tror dere alle barnehager har råd til å stå for det? Mener dere virkelig at dette er noe barnehagen skal betale. I min barnehage betaler barna 30 kr i måneden i turpenger. Anonym poster: fd57d90b482e47e29184cbdb19aff3e3
devilblond Skrevet 3. desember 2012 #33 Skrevet 3. desember 2012 Har aldri behøvd å betale for noe annet enn det faste på 1500,- mnd, dette er for 3 dager i uka med varm mat en dag. Har vært innsamlinger der noe går til barnehagen og resten til et godt formål. 50 kr pr familie i inngang og barna har laget ting og tang man selv velger hvor mye man betaler for. Salg av mat og kaker, gratis kaffe. Turpenger har jeg aldri hørt noe om
Nissefisen Skrevet 3. desember 2012 #34 Skrevet 3. desember 2012 Vi betaler en 100lapp pr mnd for turpenger og andre utgifter. Så det er aldri spørsmål om å gi mer. De gjør veldig mye for de 1100 pr år da! Private barnehager kan kreve turpenger!
LilleBamBam+EnTil Skrevet 3. desember 2012 #35 Skrevet 3. desember 2012 Det var voldsomt barnehagen krevde. I lillegullets barnehage betaler vi 400 kr i halvåret som går til fellesmat 1 gang i uken, turer, teater, ekstra utstyr utenom "fagplanen", barnehagebilder osv. Og barna får mye for pengene. Gjør meg ingenting å betale 400 kr for 5 mnd. Vet det hadde blitt mye dyrere om vi skulle betalt hver enkelt gang for hver ting de skulle gå på.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #36 Skrevet 3. desember 2012 Dette hadde vært noe jeg hadde tatt opp med barnehagen. Koselig at de skal på teater, men dette blir for mye ekstra utgifter. Helt greit for de med god økonomi men det blir anderledes for de med ikke så bra økonomi. Blir det sæ mye ekstra med barnehage barn må de prioritere vekk andre ting i fritiden og evt med de andre barna de har. I vår barnehage går teaterbiletter og slike ting innunder det vi betaler i mnd. Det barnehagen går i overskudd når det er sommerfester, og andre ting der de selger kaker går i potten til ting de kan gjøre med barna. Men dette skjer max 2 ganger i året, så det er ikke ofte vi må ut med penger til lodd og kake salg. Anonym poster: 9a0034fe75fda4540a9fe965248fa858
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå