Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #26 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har og vært vitne til at når de går av vakt så bytter de klær og tar frem gullet og iphonen. Ikke noe penger blir gitt til sigøynerne nei! Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 rasisthelvete. Tror du de vil være fra familien sin å sitte å tigge på gaten. Og det der ned gullet og iphonen er bare oppspinn og du velger bare å tro drt for da har du bedre samvittighet Eeeh, hvor utifra dette innlegget får du det til at jeg er rasist? Det er vel det siste jeg er. Jeg er gift med en afrikaner, og har barn med han. Jeg jobber på et kjøpesenter og ja, jeg har sett med mine egne øyner at de går inn og skifter til kostymet sitt mens de snakker i iphonene sine. Du er bare...blir så utrolig matt av deg, att det går an. Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #27 Skrevet 3. desember 2012 Jeg over som har sett at de kjøper fotballsko og narvesen-mat, må også være rasist da, etter Askepott sitt syn. Siden jeg selv er utenlandsk, jobber og betaler skatt, lar være å stjele og lure folk og tar ansvar for mine egne handlinger. Sender penger til to veldedige organisasjoner i utlandet der jeg har fadderbarn, fordi jeg mener at man bør motta hjelp der man er, med mindre det er farlig krigsrammet område. Jeg synes like mye dårlig om nordmenn som svindler til seg trygd ved å oppgi at de er aleneforeldre, syke og lignende, som på tiggere som måå ha dyre mobiler og mobilabonnement for å snakke med familien sin flere ganger om dagen. Alternative løsninger kunne vært at de delte flere på en telefon, og ringte sjeldnere. Det er mange som jobber på båt og lignende i Norge som ikke har mulighet til å prate med familien hver dag, så ser ikke det store problemet her.... Anonym poster: 04f641254ec5418002425e6458d49890
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #28 Skrevet 3. desember 2012 Jeg over som har sett at de kjøper fotballsko og narvesen-mat, må også være rasist da, etter Askepott sitt syn. Siden jeg selv er utenlandsk, jobber og betaler skatt, lar være å stjele og lure folk og tar ansvar for mine egne handlinger. Sender penger til to veldedige organisasjoner i utlandet der jeg har fadderbarn, fordi jeg mener at man bør motta hjelp der man er, med mindre det er farlig krigsrammet område. Jeg synes like mye dårlig om nordmenn som svindler til seg trygd ved å oppgi at de er aleneforeldre, syke og lignende, som på tiggere som måå ha dyre mobiler og mobilabonnement for å snakke med familien sin flere ganger om dagen. Alternative løsninger kunne vært at de delte flere på en telefon, og ringte sjeldnere. Det er mange som jobber på båt og lignende i Norge som ikke har mulighet til å prate med familien hver dag, så ser ikke det store problemet her.... Jeg er så enig. Er også utlending som jobber og skatter i Norge og jeg mener bestemt at det hjelper lite mot fattigdommen å gi penger til tiggere. Anonym poster: 3b526189d75c59d696f4b8477cfde513
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #29 Skrevet 3. desember 2012 Rasist? Når ble de en annen rase? Anonym poster: 8554133a636731f9789323742bc9c7a4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #30 Skrevet 3. desember 2012 Jeg gir aldri noe til de ekle tiggerene. Fattet ikke at får lov å gå rundt og forsøple, drite i hagene til folk, svindle, stjele og plage andre. Alle har rett til et hus? Da kjennes jeg mange som trenger et hus, som stiller langt foran dette pakket i køen. Folk som er ærlige og jobber. Synes de skulle bli kastet ut av landet på første forsøk på å tigge, svindle eller stjele, for ikke å snakke om hærverket de driver med. Anonym poster: 80b2e1abe0e8ebb5f857815096617ba7
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #31 Skrevet 3. desember 2012 Tigging burde forbys. Det er en uting. Det er klart, om man kan tigge seg til opptil 20000 kr på en dag - skattefritt, så jobber man vel ikke for at staten skal ta halvparten. Her i byen har de lurt til seg penger fra velmenende folk. Jeg har selv sett dem snakke i iPhone når de ikke er på jobb. Og de forsøpler! Driter i trappeoppganger, rundt barnehager og kaster dritt og søppel overalt. Send dem hjem! Som det ble sagt her i lokalavisen. Dersom de ikke er her for en ærlig jobb, så er de turister på ferie. Da må de jammen ta vare på seg selv. Anonym poster: a3b53312bfdf20a3c847dd76c20d26b9
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #32 Skrevet 3. desember 2012 Beklager, men jeg synes ikke synd på romfolk. Anonym poster: a775b3c92b84035f2efe5c0eec413d09
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #33 Skrevet 3. desember 2012 Vi har en familie(5-6 stykk) av de som har holdt på her siden i våres, de er hyggelige og ikke påtrengende så har ikke noe imot de. Men når jeg så den yngste damen her sto å styret med en iphone 5 så tenker jeg at da ser jeg heller ikke behovet for å dele mine få penger med de. Da gir jeg heller til Frelsesarmeen eller andre organisasjoner. Det er selvsagt synd på fattige samme hvilket folkeslag de tilhører. Men man skal ikke skyve under en stol at mange (ikke alle) av rumenerene som er her gjør en god inntekt på å tigge. Og i store byer som oslo også på å stjele og dette er et problem. Om de ikke tjente bra på dette ville de ha reist videre til et sted de tjente bedre. Og fordi det i oslo (og muligens noen andre byer) har blitt så mange av de så bruker de bevisst de virkemidler som gjør at folk skal syntes mest synd på akkurat de. (bl.annet later som de ikke kan gå eller har annen skade) Eller blir så pågående at det virker truende/skremmende på turister og de som bor i byen. Anonym poster: d3f661f23c513005e08f141700609c8b
3 nøtter til Askepott Skrevet 3. desember 2012 #34 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har og vært vitne til at når de går av vakt så bytter de klær og tar frem gullet og iphonen. Ikke noe penger blir gitt til sigøynerne nei! Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 rasisthelvete. Tror du de vil være fra familien sin å sitte å tigge på gaten. Og det der ned gullet og iphonen er bare oppspinn og du velger bare å tro drt for da har du bedre samvittighet Eeeh, hvor utifra dette innlegget får du det til at jeg er rasist? Det er vel det siste jeg er. Jeg er gift med en afrikaner, og har barn med han. Jeg jobber på et kjøpesenter og ja, jeg har sett med mine egne øyner at de går inn og skifter til kostymet sitt mens de snakker i iphonene sine. Du er bare...blir så utrolig matt av deg, att det går an. Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 Å kalle noen sigøyner er rasitisk Det heter romfolket, så vet du det.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #35 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har og vært vitne til at når de går av vakt så bytter de klær og tar frem gullet og iphonen. Ikke noe penger blir gitt til sigøynerne nei! Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 rasisthelvete. Tror du de vil være fra familien sin å sitte å tigge på gaten. Og det der ned gullet og iphonen er bare oppspinn og du velger bare å tro drt for da har du bedre samvittighet Eeeh, hvor utifra dette innlegget får du det til at jeg er rasist? Det er vel det siste jeg er. Jeg er gift med en afrikaner, og har barn med han. Jeg jobber på et kjøpesenter og ja, jeg har sett med mine egne øyner at de går inn og skifter til kostymet sitt mens de snakker i iphonene sine. Du er bare...blir så utrolig matt av deg, att det går an. Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 Å kalle noen sigøyner er rasitisk Det heter romfolket, så vet du det. Askepott.. Du irriterer på meg sopp i rumpa og jeg har lagt merke til at du i det siste har irritert på deg flere også. Du er jo helt håpløs med dine sære meninger, vrangsyn på alt og din ikke-eksisterende evne til å innse egne feil og legge diskusjonen død når du har tabba deg ut. Anonym poster: a8134cf8f28d88e285f4c6d2f690852d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #36 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har og vært vitne til at når de går av vakt så bytter de klær og tar frem gullet og iphonen. Ikke noe penger blir gitt til sigøynerne nei! Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 rasisthelvete. Tror du de vil være fra familien sin å sitte å tigge på gaten. Og det der ned gullet og iphonen er bare oppspinn og du velger bare å tro drt for da har du bedre samvittighet Eeeh, hvor utifra dette innlegget får du det til at jeg er rasist? Det er vel det siste jeg er. Jeg er gift med en afrikaner, og har barn med han. Jeg jobber på et kjøpesenter og ja, jeg har sett med mine egne øyner at de går inn og skifter til kostymet sitt mens de snakker i iphonene sine. Du er bare...blir så utrolig matt av deg, att det går an. Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 Å kalle noen sigøyner er rasitisk Det heter romfolket, så vet du det. Nei, vet du hva..jeg ser at du ikke har peiling på hva du prater om her inne! Vet du grunnen til at media startet å kalle dem romfolk og ikke sigøynere? Kort fortalt så er det 2 store sigøyner familier i Norge som ikke takler hverandre. Den ene parten begynte å kalle den andre familien for romfolk (som ikke betyr noe som helst, det er ikke et reelt ord engang) for å bringe skam på dem. Det var mye uttalelser i media i en periode, og denne talsmannen for den familien begynte da å si romfolk og ikke sigøynere. Der har du historien! Det er ikke rasistisk å si sigøyner. Selvinnsikt er en fin ting å ha askepott... Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #37 Skrevet 3. desember 2012 Jeg har og vært vitne til at når de går av vakt så bytter de klær og tar frem gullet og iphonen. Ikke noe penger blir gitt til sigøynerne nei! Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 rasisthelvete. Tror du de vil være fra familien sin å sitte å tigge på gaten. Og det der ned gullet og iphonen er bare oppspinn og du velger bare å tro drt for da har du bedre samvittighet Eeeh, hvor utifra dette innlegget får du det til at jeg er rasist? Det er vel det siste jeg er. Jeg er gift med en afrikaner, og har barn med han. Jeg jobber på et kjøpesenter og ja, jeg har sett med mine egne øyner at de går inn og skifter til kostymet sitt mens de snakker i iphonene sine. Du er bare...blir så utrolig matt av deg, att det går an. Anonym poster: e91f3e1478825b4deb1cbf82f343e752 Å kalle noen sigøyner er rasitisk Det heter romfolket, så vet du det. Hahahahahaah !!!!!!!!! Herregud at det går ann!!!!! Les deg litt opp før du slenger ut av deg fullstendig latterlige utsagn .... Er det rasistisk å kalle nordmenn for nordmenn og da ??? Anonym poster: 84a764018d42b7d9a29cf20dc6793a09
Sol Skippertaksdronning Skrevet 3. desember 2012 #38 Skrevet 3. desember 2012 Det er forskjell på romfolk og romfolk. I trondheim har de fått hjelp, faolk samlet inn klær og soveposer da det begynte å bli vel kaldt om nettene. Der er det snakk om gamle og unge på 18, 19 år. De kom hit i buss, ble lovet arbeid og gull og grønne skoger i hjemlandet, og kom hit til et ugjestmildt og kaldt land, iført tynneklær og sandaler. De fikk frastjålet soveposer, telt og klær av trondheim kommune. Snille sjeler fikset en lavvo med varmemulighet til dem. Denne gruppen ville gjerne jobbe, ikke tigge. Hvorfor jeg skriver dette? Tja, for å vise en annen side av "pakket" som mange av dere kaller dem. De er mennesker, ikke søppel!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #39 Skrevet 3. desember 2012 For at det skal være rasisme, må de være en annen rase. Det er de ikke. Anonym poster: 8554133a636731f9789323742bc9c7a4
Gjest cunning stunts Skrevet 3. desember 2012 #40 Skrevet 3. desember 2012 Om han som satt på brua i minus nitten i dag morges får nok til hus, båt og hytte har han jaggu fortjent det. Dessuten er det jo altså slik at det er vi (dere) som gir dem penger.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #41 Skrevet 3. desember 2012 Det er forskjell på romfolk og romfolk. I trondheim har de fått hjelp, faolk samlet inn klær og soveposer da det begynte å bli vel kaldt om nettene. Der er det snakk om gamle og unge på 18, 19 år. De kom hit i buss, ble lovet arbeid og gull og grønne skoger i hjemlandet, og kom hit til et ugjestmildt og kaldt land, iført tynneklær og sandaler. De fikk frastjålet soveposer, telt og klær av trondheim kommune. Snille sjeler fikset en lavvo med varmemulighet til dem. Denne gruppen ville gjerne jobbe, ikke tigge. Hvorfor jeg skriver dette? Tja, for å vise en annen side av "pakket" som mange av dere kaller dem. De er mennesker, ikke søppel! Har aldri sagt at de er søppel. De er mennesker som jeg og deg. Men i motsetning til mange andre prioriterer en god del av dem feil. Man trenger ikke dyr mobil, ikke dyre joggesko og ikke narvesen-mat. Man er fullt kapabel til å rydde etter seg og la være å drite i folks hager, uansett hvor fattig man er. Anonym poster: 04f641254ec5418002425e6458d49890
PRobert Skrevet 3. desember 2012 #42 Skrevet 3. desember 2012 Askepott: Hold kjeft. Makan til irritasjonsmoment.
Catlady Skrevet 3. desember 2012 #43 Skrevet 3. desember 2012 Sikkert mange trivelige romfolk/sigøynere .... Har ikke møtt en eneste en i nabolaget mitt .. Hver eneste dag møter jeg på de i bakgården mens de står og roter i søpla, de hiver ut ting de ikke vil ha og tar med seg set de finner... Søppel overalt. Boksen utenfor blokken med tøy til Frelsesarmeen blir også gjennomgått omtrent daglig, og da ligger det tøyet de ikke vil ha strødd utover HELE fortauet og gata. Så det blir ubrukelig om ikke de fra Frelsesarmeen samler sammen alt igjen, og vasker det .. Dette har da resultert i at boksen har blitt fjernet ... I sommer kom de og bosatte seg ved den lokale kirken, og parken , og tilstandene ha gått fra verre til verst. Det er søppel og bæsj overalt. Det er både barnehage og park der, og sandkassene der blir brukt som dass, og de som jobber der må daglig (!!!!) fjerne bæsj før de kan slippe ut barna.. Stort sett alle som bor rundt parkene har nå skaffet seg vektere for å passe på i bakgårdene. Vi blir rundstjelt .. De tar med seg alt fra sykler til utemøblement, blomsterpotter .. Osv. Flere som også har blitt rundstjelt i hjemmene sine da de har brutt seg inn i kjellere og boder. Hver eneste dag jeg venter på trikken får jeg spørsmål om penger,hver eneste gang jeg går på butikken.. og hver eneste gang jeg sitter ute og vil nyte mat eller drikke, kommer de og spør etter penger eller røyk. Svarer jeg nei eller overser blir jeg slengt dritt etter .... Det ble stooor oppstandelse etter okkupasjonen av kirken i sommer, og hvor synd det var i de, at de ikke hadde noe sted å være og at sanitær forhold måtte de ihvertfall ha ... Ja, så ble det satt opp toaletter da. De måtte bli fjernet i løpet av uka, for de var blitt fullstendig ødelagte, og det var bæsj overalt !! Klint inn veggene med bæsj ..... Det har blitt sendt inn klage på klage på klage til bystyret, men ingen løfter en finger, og beboerne i bydelen blir mer og mere fortvilet og sinte ... De som bor utenfor Oslo og har så mye godt å si om dem, og hvor fæle vi, rasistiske osv kan komme å bo et par måneder her, og se hvor glade de blir i romfolket som bor rundt her når de er ferdige.. Velkommen skal dere være
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #44 Skrevet 3. desember 2012 Jeg forstår bare ikke tankegangen deres... Hva er poenget med å kline dritt over alt liksom? Fatter det bare ikke. Anonym poster: f1893574a75a48636f6d0fc52233e42c
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2012 #45 Skrevet 3. desember 2012 [quote name=Bjelleklang ' timestamp='1354524298' post='144793664] Jeg får helt vondt i meg når jeg ser spesielt en dame her som er liten og tynn sitte og tigge i denne kulden som kom nå, så jeg tror ikke alle gjør det bare for og få mere penger til merkeklær ol men noen må faktisk tigge for og få mat og annet nødvendig. Folk burde tenke litt mere medmenneskelig og ikke kutte alle over med samme kniv! Kutte alle over med samme kniv? Hehe, den var litt søt Anonym poster: b2bee2abe28c62c336e4f23c7524d97e Den ga jo ingen mening.... Anonym poster: f2a59b99638ffc1f77b7b1f7889a9771
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå