Gå til innhold

nrk sin julekalender,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere ?

jenta mi på snart 6 blir trist av den.

Greit og ha fokus på mobbing, men synes ikke det har noe og gjøre i en julekalender og gjøre som skal være en koslig familie ting i mine øyne.

Vi blir nok og holde oss til 1 episode av jul i skomakergata, som hun synes er mye bedre selv også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har såpass tro på NRK at det kommer en eller annen moral eller noe i senere episoder der alle er venner og bla bla bla og at mobbing ikke lønner seg. De har tross alt bare vist to episoder, og episode nr to sluttet for 2 min siden... Synes det er litt tidlig å forkaste hele serien.

Anonym poster: 4153d6dcbd81a7b8418fca90cb87266c

Skrevet

Jeg har såpass tro på NRK at det kommer en eller annen moral eller noe i senere episoder der alle er venner og bla bla bla og at mobbing ikke lønner seg. De har tross alt bare vist to episoder, og episode nr to sluttet for 2 min siden... Synes det er litt tidlig å forkaste hele serien.

Anonym poster: 4153d6dcbd81a7b8418fca90cb87266c

Kommer ikke til og la jenta mi se på uansett når hun ble så trist, me håp om at det kansje rundt 20 desember kommer episode der de blir venner.

Skrevet

Lillebror på 5 år gadd ikke å se. Storesøster på 7 1/2 forsto litt lite av baktanken bak handlingene om du forstår. Hun ligger syk på sofaen og fulgte ikke helt med heller da..

Skrevet

Jeg liker den. Jeg tror barna også liker den.

Skrevet

Jeg syns virkelig den er kjempebra! Her er det noe nytt, liksom. Masse artige referanser, og spennende med hemmelige verdener. Litt Edward Saksehånd møter Løven, heksa og klesskapet.

Gutta mine elsker den også. Heldigvis...

Skrevet

Herlighet, denne diskusjonen kommer jo hver gang det er noe annet enn skomakeren. Det var trist da Mamsen og Lillegutt kastet søppel på fjellet og da rødnissene og blånissene ikke var venner. Det var ramaskrik da Marvin var dum mot Linus.

Jeg synes den nye serien er bra så langt!

Skrevet

Guttene mine på 3 og 6 synes det er spennende. Minstemann satt helt oppslukt i dag og så på :)

Tror jul i skomakergata f.eks fort kunne blitt kjedelig for "dagens" barn.

Skrevet

Jeg synes den er bra, men lille synes den er skummel og blir redd. Tror den passer bedre til barn litt opp i skolealder. Vi blir vel å finne fram Jul i Blåfjell i morgen.

Skrevet

Guttene mine på 3 og 6 synes det er spennende. Minstemann satt helt oppslukt i dag og så på :)

Har enda ikke møtt et barn som ikke elsker Skomakergata. Jeg hater de hyperaktive programmene man får til barn i dag, mye bedre å slappe av med koselige programmer, og barna mine er heldigvis enige.

Anonym poster: 23e47a6fa460bf1bfb0f983d259f511b

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Står vel et syvtall oppe i hjørnet når de sender, betyr det ikke fra syv år?

Skrevet

Går julekongen i reprise? Vi rakk ikke hjem i tide i dag. :)

Skrevet

Går julekongen i reprise? Vi rakk ikke hjem i tide i dag. smile.png

klokka 7 i mårra tidlig fant æ. nrk super.
Skrevet

Går julekongen i reprise? Vi rakk ikke hjem i tide i dag. smile.png

klokka 7 i mårra tidlig fant æ. nrk super.

Mange takk. Da blir det morrakaffe og julekalender i morgen. Og ja, det er jeg som ser den. Han på straks to bryr seg fint lite. ;)

Skrevet

Den går også på NRK nett tv :)

Anonym poster: e7e0bd2cf14729460522cdd215298678

Skrevet

Mener å ha lest at målgruppa var fra 4 år.

Jeg velger å bruke mobbingen til å forklare litt. At Peder(?) er slem mot Kevin. Og at Kevin tar feil når han sier alt blir værre om han forteller det. At hvis noen er stygge/slemme mot noen, kan man fortelle det hjemme eller til en voksen og få hjelp. Gutt 4,5 år liker den foreløpig og jeg liker den.

Anonym poster: 8cd6848f6fe09932ae2a45a04810ecc4

Skrevet

Hurra! Da skal jehova se den nå. Takk! :D

Den går også på NRK nett tv :)

Anonym poster: e7e0bd2cf14729460522cdd215298678

Skrevet

Her falt den i smak hos alle 3, de er 8, 6 og 4 år. Vi voksne liker den også.

Skrevet

For innst inni granskauen! Jeg må finne ut hvor jeg slår av sånn autoretting.

Skrevet

Helt perfekt her i huset, er ikke så mange ting alle fire gidder se på sammen, men her har de fått til noe som fenger flere aldersgrupper.

4 og 5 åringen satt i armkroken mens 8 og 11 åringen satt i hver sin stol, alle fire fulgte med og synes det er spennende.

Vi kommer helt klart til å følge med videre på denne alle sammen, både voksne og barn :)

Er 100% sikker på at NRK sin vanlige barne-TV moral kommer frem etterhvert og alle blir gode venner.

Skrevet

nei det var på Pakten, som går klokka 19 :)

Anonym poster: 45c0959a91717bb5ef66f48a1fbeb4f4

Skrevet

Har enda ikke møtt et barn som ikke elsker Skomakergata. Jeg hater de hyperaktive programmene man får til barn i dag, mye bedre å slappe av med koselige programmer, og barna mine er heldigvis enige.

Anonym poster: 23e47a6fa460bf1bfb0f983d259f511b

jeg likte aldri Jul i Skomakergata da jeg var barn! og jeg likte det aller meste, var ikke mangel på action som var greia men var bare for barslig når man var over 5 år mente jeg...Ingen av vennene mine da likte det heller. Synes det er bra at det kommer nye ting, ellers hadde jo alt stoppet opp. Dessuten synes jeg det er fint at alle barn får noe som er "deres eget", fra deres egen tid. Det gir et felleskap for de som er fra samme tiår/generasjon.

Anonym poster: 45c0959a91717bb5ef66f48a1fbeb4f4

Skrevet

Her i huset likte vi både Julekongen og den kl.19, Pakten (?)

Når reinsdyret bæsja på gulvet i 1.episide av Julekongen så var 2-åringen hekta ;)

Skrevet

Jeg liker den, minsten på 3 synes den er litt skummel men vil se det meste av den likevel når han får sitte i armkroken.

Skrevet

Her sitter treåringen, femåringen og foreldrene klistret foran skjermen, vi syns den er super!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...