Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. desember 2012 #26 Skrevet 2. desember 2012 Jeg var i Kristiansand dyrepark for noen år siden, og da sa guiden at hele Skomakergatautstillingen skulle fjernes, fordi Nrk hadde bestemt at det aldri skulle vises mer, ettersom det ikke var pedagogisk riktig? Den er der enda, vi var der i sommer! Nrk mener mye rart,de vil jo ikke sende blåfjell heller. Hm, jaja bra for barna da, det var så koselig å gå der i kulissene
Musemorbr / Skrevet 2. desember 2012 #27 Skrevet 2. desember 2012 Nrk sluttet sende det fordi det ikke holder høyt nok tempo for dagens barn. I følge dem vil barn synes det er kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #28 Skrevet 2. desember 2012 Jeg skjønner at folk blir sinte når jeg skriver dette,har jo selv vokst opp med denne serien og har gode minner.Men når jeg ser på den som voksen og oppgående reagerer jeg! Dere som ikke ser dette må jo være kjempe naive?? Jeg har et normalt syn på ting og ser overhodet ikke en overgriper i enhver mann. Men hadde deres barn fått lov å bli med en eldre mann hjem? han ``snille```mannen i gata med godteri,kattunger og hemmelighter? Det gjorde nemlig broren min og han ble alvorlig misbrukt over flere år.Kom frem med det i voksen alder og vant rettsak m stor erstatning.Ingen som tenkte sånn før i tiden,i dag vet vi desverre bedre.Alle ble jo sjokkerte for den mannen var såååå snill... ja hvorfor kom han hele tiden med godteri og gaver? Ærlig talt,det er jo sånn overgripere opererer.De ``kjøper``barns tillitt og er jo``kjempesnille``.Jeg har jo nå kjøpt den på dvd og sønnen min kal få lov å de samme minnene og gode julefølelsen jeg fikk. Jeg er forresten ikke den første til å reagere på serien,Henkie Kolstad synes selv det var trist da dette ble tatt opp i media. Nrk har sine grunner til å stoppe serien,hadde de sagt høyt det jeg sier hadde det vel blitt krise. Hi Anonym poster: 4e809f1a6dbe9b43b35e4b51dab1e50e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #29 Skrevet 2. desember 2012 PS! Sorry skrivefeil,pc`n min henger seg opp Anonym poster: 4e809f1a6dbe9b43b35e4b51dab1e50e
Himmel og hav Skrevet 2. desember 2012 #30 Skrevet 2. desember 2012 Jeg skjønner at folk blir sinte når jeg skriver dette,har jo selv vokst opp med denne serien og har gode minner.Men når jeg ser på den som voksen og oppgående reagerer jeg! Dere som ikke ser dette må jo være kjempe naive?? Jeg har et normalt syn på ting og ser overhodet ikke en overgriper i enhver mann. Men hadde deres barn fått lov å bli med en eldre mann hjem? han ``snille```mannen i gata med godteri,kattunger og hemmelighter? Det gjorde nemlig broren min og han ble alvorlig misbrukt over flere år.Kom frem med det i voksen alder og vant rettsak m stor erstatning.Ingen som tenkte sånn før i tiden,i dag vet vi desverre bedre.Alle ble jo sjokkerte for den mannen var såååå snill... ja hvorfor kom han hele tiden med godteri og gaver? Ærlig talt,det er jo sånn overgripere opererer.De ``kjøper``barns tillitt og er jo``kjempesnille``.Jeg har jo nå kjøpt den på dvd og sønnen min kal få lov å de samme minnene og gode julefølelsen jeg fikk. Jeg er forresten ikke den første til å reagere på serien,Henkie Kolstad synes selv det var trist da dette ble tatt opp i media. Nrk har sine grunner til å stoppe serien,hadde de sagt høyt det jeg sier hadde det vel blitt krise. Hi Anonym poster: 4e809f1a6dbe9b43b35e4b51dab1e50e Men da er jo din opplevelse av skomaker Andersen farget av de erfaringene du har. Det er ikke dermed sagt at din erfaring er noen slags fasit. Det finnes snille mennesker som har skjulte motiver og som utnytter barn, men det finnes også mennesker som er snille mot barn, bare fordi de er snille! De av oss som ikke tenker "overgriper" i annenhver sving er nødvendigvis ikke naive av den grunn.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. desember 2012 #31 Skrevet 2. desember 2012 Men herlighet, Skomaker Andersen er ikke det samme som virkeligheten! Det er vårt ansvar som foreldre å lære barna om slikt, fortelle dem hva som er bra og ikke bra å gjøre osv. Vi er da en hel generasjon (ja, flere), som er vokst opp med å se på dette på TV, og det er et fåtall av oss som har blitt seksuelt misbrukt! Og det er da virkelig ikke slik at DENNE serien er det som har bidratt til misbruk av barn, hjelpes for en ansvarsfraskrivelse. Det er vi som foreldre som må lære barna hva som er greit og ikke i slike tilfeller, hva som er lurt og ikke og hva man bør passe seg for. Som flere her sier, det er mange som er snille med barn fordi de ER snille, og det er DET Skomakergata gjenspeiler!
Iiiiik Skrevet 2. desember 2012 #32 Skrevet 2. desember 2012 Jeg synes også han er ekkel, moren til en kjæreste snakket om dette for tjue år siden. Jeg ble snurt, sur, fornærmet og tenkte at hun som ikke-norsk (hun er italiensk) var forskrudd. Neste gang jeg selv så på Skomakergata skjønte jeg hva hun mente. Tror på ingen måte det er NRKs intensjon og det er egentlig en hyggelig setting, men jeg synes altså at han er ekkel når han ler og kaller Stine veslekjæsten sin. Først og fremst fordi han opptrer utenfor det vi prøver å lære barna våre at der vanlig omgangsform mellom barn og voksne.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #33 Skrevet 2. desember 2012 HI,som jeg skulle sagt det selv!! Anonym poster: 89bd935dd7ca12f5a087a747cb9cd914
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #34 Skrevet 2. desember 2012 Har gått og tenkt på dette siden jeg leste tråden, men en vond klump i magen. Skjønte ikke helt hvorfor, men nå vet jeg det. Henki Kolstad var et sjeldent vakkert menneske, et menneske jeg føler meg priviligert over å ha hatt glede av. Så vondt det må ha vært for han å høre at folk mener han virker som en pedofil. Veslekjæresten min er ikke så ille, i den store sammenhengen. Kjæresten betyr bare det kjæreste, så egentlig en søt ting å si. Men selvfølgelig, siden han er mann, så er man dermed ekkel? Jeg synes du er motbydelig HI, som lager en slik motbydelig tråd før jul hvor du sverter navnet til en utrolig mann. Skam deg. Anonym poster: d89aeb8964cd996597a63c61e90c36b9
Anbefalte innlegg