Gå til innhold

Æsj skomaker Andersen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg digget denne serien som liten,gir meg egentlig skikkelig julestemning.

MEN..jeg klarer ikke å la vær å bli uvel av han ekle skomakeren.Han er så prototype på en overgriper,er jo egentlig helt sinnsykt å vise dette til sønnen min..

Skomakeren går rundt og deler ut boller,tar barna på fanget hele tiden,kaller små jenter for vesle-kjæresten sin og kysser dem.I illegg har han hemmeligheter med de små*grøsser* alt dette lærer jeg jo sønnen min at er feil oppførsel fra voksne.Skomakeren er fanatisk opptatt og glad i barn herregud.Skjønner at det var mye skjult overgrep før i tiden,det var super naive tider.Bare den kåte stemmen til andersen gjør at jeg kaster opp frokosten min.

Anonym poster: 4e809f1a6dbe9b43b35e4b51dab1e50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er syk. Virkelig syk på sinnet.

Søk hjelp!!

Anonym poster: 5d859bb01f089e47ab910a433936ef5b

Skrevet

Det sier vel egentlig mer om deg at du i det hele tatt finner noe seksuelt ved Skomaker Andersen.

Ærlig talt!

Skrevet

Anonym poster: f2378635e34123b5d340c781d361ce5d

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg var i Kristiansand dyrepark for noen år siden, og da sa guiden at hele Skomakergatautstillingen skulle fjernes, fordi Nrk hadde bestemt at det aldri skulle vises mer, ettersom det ikke var pedagogisk riktig?

Skrevet

idiot

Anonym poster: 685f19cd0b2d6e42ad034690b010ea83

Skrevet

Haha, har aldri tenkt over det... Nå har jeg fått griller i hue og kan vel aldri se på skomaker Andersen igjen uten å se for meg diverse:/

Skrevet

Vi kjøpte også serien til vår sønn i år og jeg har dessverre tenkt mye av det samme som deg. Rett og slett en litt ekkel setting av og til.

Men tror du overdramatiserer hvor mye de "lærer" av dette da. Det er billig underholdning som går inn det ene øret og ut det andre. Hele min generasjon har jo vokst opp med Andersen uten å overta et slikt syn på hva som er ok.

Anonym poster: 324360bfca71a6506ef548b8541ee892

Skrevet

Det som er synd er at i dag kan ikke eldre menn være hyggelig mot barn lengre.

Anonym poster: 4d7ec9cbd1657ca8d6e4754a713c0c63

Skrevet

Jeg var i Kristiansand dyrepark for noen år siden, og da sa guiden at hele Skomakergatautstillingen skulle fjernes, fordi Nrk hadde bestemt at det aldri skulle vises mer, ettersom det ikke var pedagogisk riktig?

Huff :(

Anonym poster: d89aeb8964cd996597a63c61e90c36b9

Skrevet

Den er der enda, vi var der i sommer!

Nrk mener mye rart,de vil jo ikke sende blåfjell heller.

Skrevet

Da jeg vokste opp hadde vi en gammel mann i nabolaget. Han bodde i ei lita kårstue, og var bare snill og god. Ungene i nabolaget var ofte borte hos han, for han fortalte så fint om gamle dager, lærte oss å spikke seljefløyter, hørte på oss, viste oss kattunger og om vi var riktig heldige så fikk vi bli med inn i kårstua og snike en hemmelighet fra hjørneskapet. Det var fryktelig hemmelig og spennende, og vi måtte ikke si til noen voksne at vi hadde fått kandissukker. Han gjorde vel aldri noen noe vondt i hele sitt liv.

I dag hadde han vel blitt mistenkt for å være pedofil og barna hadde ikke fått lov til å besøke han.

Skrevet

Da jeg vokste opp hadde vi en gammel mann i nabolaget. Han bodde i ei lita kårstue, og var bare snill og god. Ungene i nabolaget var ofte borte hos han, for han fortalte så fint om gamle dager, lærte oss å spikke seljefløyter, hørte på oss, viste oss kattunger og om vi var riktig heldige så fikk vi bli med inn i kårstua og snike en hemmelighet fra hjørneskapet. Det var fryktelig hemmelig og spennende, og vi måtte ikke si til noen voksne at vi hadde fått kandissukker. Han gjorde vel aldri noen noe vondt i hele sitt liv.

I dag hadde han vel blitt mistenkt for å være pedofil og barna hadde ikke fått lov til å besøke han.

Så heldig du var som fikk kjenne en slik snill og god mann :)

Nå til dags er jo fedre omtrent redd for å ha sin egen datter på fanget....

Anonym poster: d89aeb8964cd996597a63c61e90c36b9

Skrevet

Så koselig!

Trist, men sant, det siste du skrev :(

Skrevet

Sier mer om hvordan samfunnet vårt har blitt desverre, at verdens koseligste julekalender kan oppfattes sånn :( Trist utvikling er det :(

Anonym poster: 0db5816f578bc7664b56a477b3463560

Skrevet

Men det at han kaller Stine for veslekjæresten sin og kysser henne (og hun ser til og med ganske ukomfortabel ut når han gjør det) er faktisk litt ekkelt...

Skrevet

Men det at han kaller Stine for veslekjæresten sin og kysser henne (og hun ser til og med ganske ukomfortabel ut når han gjør det) er faktisk litt ekkelt...

Du vet at det er TV og skuespill??

Skrevet

Alle dere som svarer positivt om serien: har dere sett den igjen nå i voksen alder eller svarer dere bare ut fra vage (selektive) minner og det som refereres her i tråden?

Skrevet

Vi hadde en lærer tidlig på barneskolen som var sånn. Bare snill og god. På fritiden løp vi ned dørene hos han. Satt på fanget, fikk grønnsaker fra drivhus og hage, og mange varme klemmer. Så han nylig på en butikk, og det gikk opp for meg at han neppe finnes så mye lenger, gamle kroken. Jeg klemte han og fortalte han hvor uendelig mye han betydde, og hvor glad jeg og de andre var i han. Vår barndom ble magisk fordi han hadde så mye kjærlighet i seg. Det føltes godt å få fortalt han det, etter alle disse årene. :)

Skrevet

Alle dere som svarer positivt om serien: har dere sett den igjen nå i voksen alder eller svarer dere bare ut fra vage (selektive) minner og det som refereres her i tråden?

Jeg ser på den hver eneste jul nå i voksen alder. :)

Skrevet

Mulig du er en panserdame, men jeg synes ekle episoder på tv er ekle uansett om det bare er skuespill.

Skrevet

Mulig du er en panserdame, men jeg synes ekle episoder på tv er ekle uansett om det bare er skuespill.

Og da sier jeg igjen- jeg finner det meget spesielt at man kan se noe seksuelt i Skomaker Andersen. Da har man fokus på feil sted, spør du meg.

Skrevet

Dette er bare det ultimate beviset på hvor forskrudd vi er blitt.

Det er faktisk ikke slik at alle som er snill og grei mot andres barn har underliggende, seksuelle baktanker. Tro det eller ei, det finnes genuint snille mennesker med overflod av omsorg og kjærlighet i seg. Det er bare så synd at mange av de vil måtte brenne inne med den i frykt for å bli mistolket!

Skrevet

Finnes nok mange voksne mennesker som er glad i barn (på en normal og sunn måte) men som aldri fikk barn eller barnebarn selv. Det ligger nok i alle mennesker å ville gi omsorg til et barn!

Anonym poster: b5a1c52aea3fd2d67076249c55be7054

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...