Mama Christmas Skrevet 2. desember 2012 #51 Skrevet 2. desember 2012 Synes det er mye som lukter småsvidd her. Men jeg skal ikke krangle på hvorvidt dette er troll eller ikke. Hvis dette er en reell situasjon, så håper jeg virkelig at HI får øynene opp for verdenen som eksisterer utenfor hennes egne navle, og at barn aldri er skyld i måten de kom til verden på, og dermed ikke bør lide for det. Håper alt løser seg til det beste for barnet. Ja, er synd på jentungen her, skal miste den faren hun vet om, bare fordi HI er smålig og snurt :-/ Ikke for å være slem med den HI, men jeg synes du er det her.. Når han ikke vil ta dna-test, og anser henne som hans datter, så frarøver du han noe han tydeligvis finner som en bra ting. Enig. Jeg forstår at det er et økonomispørsmål med i bildet, men denne mannen har faktisk skrevet under på at han er og vil være pappaen til denne jenta, og da synes jeg han bør få være det, uavhengig av om dna'et deres matcher eller ikke. HI, du kom inn i bildet etter at dette barnet var et faktum, og burde på den måten ha sett hva som kom til å komme i form av barnebidrag, bonusbarn osv, samt forstå at denne mannen faktisk ønsker å være pappaen til barnet og bidra i livet hennes. Det har du, etter min mening, som "utenforstående" faktisk bare å respektere, at han har en familie fra før, og så er det opp til deg å vurdere om du ønsker å ta del i det, og gjøre det du kan for å være et positivt bidrag i livet til denne lille jenta.
Gjest Malore Skrevet 2. desember 2012 #52 Skrevet 2. desember 2012 Hvem har sagt at hun ikke har bestilt testen på forhånd? Hun kan ha hatt den liggende i måneder for alt vi vet
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2012 #53 Skrevet 2. desember 2012 Hvem har sagt at hun ikke har bestilt testen på forhånd? Hun kan ha hatt den liggende i måneder for alt vi vet Now THAT is a scary thought... Anonym poster: a45421af0640ba2fc92da48dae300b72
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #54 Skrevet 5. desember 2012 Legg ut svar her da.... Er så nysgjerrig på om han er pappaen eller ikke...
*Lucky-Baby* Skrevet 5. desember 2012 #55 Skrevet 5. desember 2012 Huff, stakkars den lille jenta som kanskje "mister" pappaen sin snart Vet ikke om det er hormoner eller hva det er, men er helt på gråten over tanken på hvordan den samtalen mellom "far" og datter skal være Stakkars stakkars lille jente :/
Musemorbr / Skrevet 5. desember 2012 #56 Skrevet 5. desember 2012 (endret) Herregud... også rett før jul... Hvor er medmenneskeligheten og nestekjærligheten? Endret 5. desember 2012 av Musemorbr /
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #57 Skrevet 5. desember 2012 Men altså, mener dere helt alvorlig at han skal måtte betale bidrag for denne ungen i 18 år hvis han faktisk ikke er faren? Fordi det er så synd på ungen? Hvis moren har vært utro er det jo HUN som har satt ungen (og far) i denne situasjonen. Blir helt matt. Men håper HI skammer seg litt dersom det viser seg at det er han som er faren. Anonym poster: 335bdf12e8ccd12e05c2048599bf36b1
*Lucky-Baby* Skrevet 5. desember 2012 #58 Skrevet 5. desember 2012 Ja, helt enig Musemor!! Håper at resultatet av en eller annen grunn blir forsinket slik at den lille jenta ikke får vite noe før etter jul! Huff, tenker bare på hvor knust jenta vil bli viss den pappaen hun har kalt pappa hele livet sitt plutselig skal forsvinne
*Lucky-Baby* Skrevet 5. desember 2012 #59 Skrevet 5. desember 2012 Men altså, mener dere helt alvorlig at han skal måtte betale bidrag for denne ungen i 18 år hvis han faktisk ikke er faren? Fordi det er så synd på ungen? Hvis moren har vært utro er det jo HUN som har satt ungen (og far) i denne situasjonen. Blir helt matt. Men håper HI skammer seg litt dersom det viser seg at det er han som er faren. Anonym poster: 335bdf12e8ccd12e05c2048599bf36b1 Joda, ser jo forsåvidt at det også er feil, at den mannen skal betale bidrag for et barn som ikke er hans :/ Huff, for en ubehagelig situasjon for alle parter...
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 5. desember 2012 #60 Skrevet 5. desember 2012 Hvis faren ønsker å være far, er det da ikke så rart om han vil bidra til hennes livsopphold, uansett dna eller ikke. Stakkars, uskyldige, lille barn som mister den eneste faren hun kjenner (dvs at det er like vondt som om den hadde vært biologisk)...og det bare fordi HI er en hurpe som bryr seg mest om penger og å få udelt oppmerksomhet til sitt barn. Fy faen.
Gjest Malore Skrevet 5. desember 2012 #61 Skrevet 5. desember 2012 Men altså, mener dere helt alvorlig at han skal måtte betale bidrag for denne ungen i 18 år hvis han faktisk ikke er faren? Fordi det er så synd på ungen? Hvis moren har vært utro er det jo HUN som har satt ungen (og far) i denne situasjonen. Blir helt matt. Men håper HI skammer seg litt dersom det viser seg at det er han som er faren. Anonym poster: 335bdf12e8ccd12e05c2048599bf36b1 Signerer denne...
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #62 Skrevet 5. desember 2012 Du får testen i posten 1-2 dager etter bestilling om man tar det privat. snakker av erfaring. dere får google litt og lese på de som tilbyr sånne tester Anonym poster: efe4e454d11f042196338825311fe901
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #63 Skrevet 5. desember 2012 Heldigvis er barnet lite nå, var det ikke bare 1år hun er? Bedre å evt få vite det nå enn når man er eldre og skjønner mer Anonym poster: efe4e454d11f042196338825311fe901
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #64 Skrevet 5. desember 2012 Statistikk fra sverige: 7% av svenske barn vokser opp med en pappa som ikke er deres biologiske uten at de vet det. trolig det samme i norge. synes barnet har rett på å få vite det Anonym poster: efe4e454d11f042196338825311fe901
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #65 Skrevet 5. desember 2012 Jeg kan forstå de som reagerer på deg. Men på en annen side, hvorfor skal mannen din betale i 18 år på et barn som kanskje ikke er hans. En løsning ser jeg må være at farskapstest blir tatt. Er han ikke faren kan han stille opp som pappa men slippe barnebidrag. På denne måten kan det utsettes å fortelle jenta sannheten før hun er gammel nok til å forstå. Men du må jekke deg noen hakk. Ikke jentas feil dette og heller ikke din manns i bunn og grunn. Du viste om jenta da du ble sammen med han. Anonym poster: 3d5e3cb8c9fad92e8338d635f7f8f435
Countess Skrevet 5. desember 2012 #66 Skrevet 5. desember 2012 Jeg synes hele situasjonen er tarvelig, og jeg håper dette bare er tull. Pga din egosentriske tankegang kan du med denne påtvungne handlingen, ødelegge 3 menneskers liv! Har du tenkt over konsekvensene? En løgn man skal være forsiktig med å røpe, er et annet menneskes livsløgn! Om denne testen viser at han ikke er far til barnet, tror du at han kommer til å snu på tiøringen og plutselig bare bry seg om deg og barnet i magen, og ikke bry seg om den lille jenta? Hadde det vært meg, hadde det revet meg i filler. Han har sagt at han ikke vil ta den testen. Dette er nok både fordi han vil være far til denne jenta, og at han er redd for resultatet. Om det viser seg at han nå mister datteren sin, er det godt mulig at han vil skylde på deg. Så jeg håper du vet hva du har satt igang!
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #67 Skrevet 14. mars 2013 Har du oppdatert? Eller var ikke svaret helt som du ønsket hvis du ikke har oppdatert allerede? Anonym poster: cef04543cfe18caa66c0ba22b41b81db
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #68 Skrevet 14. mars 2013 Da ble vel ikke svaret det hun hadde håpet på. Til pass for henne! Anonym poster: 9a778aaafb9ff460b023534de8071bcd
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #69 Skrevet 14. mars 2013 Det gjør det mye vanskeligere for barnet å finne sin virkelige far om hi sin samboer står som far og ikke er det. Samboeren og barnet kan jo velge å ha forhold fordi om de ikke er biologisk i slekt. Men barnet blir aldri kjent med sitt biologiske opphav om barnet aldri får vite hvem det er. Dessuten er det jo litt sært å betale farsbidrag for en annens barn, på bekostning av hva man da kan gi til sine egne. Om jeg hadde betalt tusenvis av kroner til naboens barn, så hadde det jo gått utover familien min. Om han ikke er faren kan staten eller biologisk far ta den kampen. Anonym poster: cd734aa436d3c912e3876658cbf8e7aa
Gjest Antarctica Skrevet 14. mars 2013 #70 Skrevet 14. mars 2013 HI framstår ikke som spesielt ressurssterk eller sympatisk, hun formulerer seg på en måte som gjør at man nesten unner henne det svaret hun minst ønsker seg - MEN, at det skal være så dumt å finne ut sannheten, det fatter jeg ikke. Hvis barnet faktisk har en annen biologisk far, så går det jo en mann rundt i den bygda og ikke får lov å ha kontakt med sin datter. Det KUNNE jo hende at han er en helt ålreit fyr, som bare ikke har blitt involvert fordi dama han lå med aldri tok kontakt. Barnet har også rett til å vite. Jeg vet ei jente som var kjæreste med sin egen halvbror i ungdomsskoletida, fordi foreldrene skulle skjule fortida ....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2013 #71 Skrevet 14. mars 2013 HI framstår ikke som spesielt ressurssterk eller sympatisk, hun formulerer seg på en måte som gjør at man nesten unner henne det svaret hun minst ønsker seg - MEN, at det skal være så dumt å finne ut sannheten, det fatter jeg ikke. Hvis barnet faktisk har en annen biologisk far, så går det jo en mann rundt i den bygda og ikke får lov å ha kontakt med sin datter. Det KUNNE jo hende at han er en helt ålreit fyr, som bare ikke har blitt involvert fordi dama han lå med aldri tok kontakt. Barnet har også rett til å vite. Jeg vet ei jente som var kjæreste med sin egen halvbror i ungdomsskoletida, fordi foreldrene skulle skjule fortida .... Jeg er helt enig med deg. Alle har rett til å vite, absolutt! Men måten dette gjøres på er feil. Og begrunnelsen, altså barnebidraget. Hun var så sikker i sin sak, så var derfor jeg dyttet den opp igjen. Anonym poster: cef04543cfe18caa66c0ba22b41b81db
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #72 Skrevet 15. mars 2013 Håper alt ordner seg til det beste for barna. Anonym poster: f9ebf30f6e01d199b8ee042d0b2e4188
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2013 #73 Skrevet 15. mars 2013 Jeg mener denne tråden ble oppdatert via en ny tråd, der det kom fram at han ikke var faren. Anonym poster: 1f2612f4202dfdc022b0bd47bf314956
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå