Gå til innhold

Kunne ikke taklet bonusbarn.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sikkert sær, men vet at dette er noe jeg ikke kunne orke. Skjønner faktisk ikke dere som klarer det, jeg har så inderlig nok med mine egne. Må være utrolig vanskelig å forholde seg til, og behandle likt? Min mann har gått fra oss og hvis han får nye barn med evt ny dame kommer jeg til å slite med å forholde meg til dem. Og jeg kunne ikke tenke meg å innlede et forhold til en mann med barn, det er bare plass til mine barn i hjertet mitt, sånn

er det bare.

 

Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg heller, derfor holder jeg meg til de mannen jeg har. Han har sine mindre gode sider, men det ha jammen jeg og.

 

Anonym poster: f87d43dab51f98421b3c13d28843a7ea

Skrevet

Malore, har du bonusbarn? Huff jeg har helt angst for å skulle forholde meg til fler enn de dyrebare jeg har. Derfor må jeg liksom belage meg på å være alene resten av livet..

HI

 

Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

Skrevet

Så bra du er ærlig på det når du føler det sånn.

Er jo forsåvidt en grei sak det - så lenge man unngår å komme i den situasjonen..................problemet er vel at ingen egentlig planlegger å havne der...............

 

Men må innrømme at vi også tenker at det er myyyyyye enklere med å ha kun våre barn - og håper inderlig at det forblir slik. Aner ikke hvordan det ville vært for oss med bonusbarn - og er ikke negativ til akkurat det - men vil jobbe hardt for å ha et fungerende ekteskap her med fine mannen min og at vi kun har våre barn.

Skrevet

Enig med deg, ser ingenting galt i å mene det heller så lenge man lar være å gå inn i et forhold til en mann med barn med den holdningen.

 

Anonym poster: 72d1febf416a935927727e750bf524f8

Skrevet

HI, hvor gammel er du da? Er jo mulig å finne seg en mann som ikke har barn selv om det kanskje blir færre og færre jo eldre man blir..

 

Anonym poster: 72d1febf416a935927727e750bf524f8

Skrevet

Malore, har du bonusbarn? Huff jeg har helt angst for å skulle forholde meg til fler enn de dyrebare jeg har. Derfor må jeg liksom belage meg på å være alene resten av livet..

HI

 

Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

Jeg har ikke bonusbarn nei:) Det skal jeg heller ikke få...

Skrevet

det er en ærlig sak det, men syns det er så trist at mange mennesker har så liten evne til å være glad i andre en sine nærmeste.

 

Det er så mange som bevisst går inn i de situasjonene og jeg tror ikke de skjønner hvor mye skade de gjør på barn som ikke har noe valg.

 

 

 

Anonym poster: d6dc224ddf7fce919977bd1ea22b5b72

Skrevet

Kan love at jeg har ikke planlagt å havne i en slik situasjon og det er helt surrealistisk, mannen gikk fra meg etter over 20 år. Helt uforberedt. Og vi har selvsagt alltid sagt at vi aldri skulle komme i denne situasjonen:) Men en vet aldri. Og i min alder er det urealistisk å finne en mann som passer og som ikke har barn, derfor kan jeg liksom bare glemme det, jeg har ikke plass til fler barn.

HI

 

Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

Skrevet

Jeg tenker akkurat det samme som deg, men jeg tror de aller fleste av oss ville valgt å bære over med et stebarn eller tre hvis vi hadde møtt Mannen med stor M og han hadde vist seg å ha barn fra før. Det er vel ingen som i fullt alvor forlanger at du skal elske dem som dine egne?

Skrevet

Mannen min har ikke gått fra meg og han har ingen barn fra før. Derimot har jeg ei fra før... Men kunne ikke hatt bonusbarn selv...

Skrevet

Her og nå sier jeg nei, jeg kunne ikke hatt bonusbarn. Tror rett og slett jeg muligens kunne ha vært urettferdig mot dem i og med at de ikke er mine.

 

Men, hvis jeg hadde blitt singel og funnet meg en ny mann så kan jeg ikke si helt bestemt at jeg ikke ville hatt bonusbarn. Tror saken stiller seg annerledes når man sitter i situasjonen selv.

 

Som så mange andre har jeg et veldig godt liv med min samboer. Har vært sammen i snart 12 år. Har en datter og en baby på vei. Det er liksom en helt fjern tanke for meg at jeg noensinne plutselig skal bli alene!

Skrevet

Trist lesing. Jeg kunne absolutt hatt bonusbarn, får lyst å ta til meg alle barn som ikke har det godt hjemme!

 

Barn er uskyldig små som bare vil deg godt.

 

Godt dere innser det og aldri får bonusbarn med de holdningene der.

Skrevet

Jeg er sikkert sær, men vet at dette er noe jeg ikke kunne orke. Skjønner faktisk ikke dere som klarer det, jeg har så inderlig nok med mine egne. Må være utrolig vanskelig å forholde seg til, og behandle likt? Min mann har gått fra oss og hvis han får nye barn med evt ny dame kommer jeg til å slite med å forholde meg til dem. Og jeg kunne ikke tenke meg å innlede et forhold til en mann med barn, det er bare plass til mine barn i hjertet mitt, sånn

er det bare.

 

Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

 

Jeg ville ikke vært min bonussønn foruten, heldigvis!

Ting blir vel sånn som man gjør det til selv tenker jeg. Heldigvis har min mann

en fornuftig ex, så ting funker bra på alle vis:)

 

Anonym poster: 646153cb1c0a1b6cb737e71ba3b0679a

Skrevet

Jeg har verdens beste bonusbarn! Hun er helt nydelig og jeg er så glad i henne:) hun er 12 nå

Vi har full omsorg for henne og kunne ikke tenke meg livet uten.

Jeg er så stolt av henne og valgene hun har gjort, hun har vært gjennom mye de siste årene.

Snill og god med småsøstrene sine og oss. Kosete og takknemlig.

Hun er en fantastisk jente og en utrolig ressurs for familien vår.

 

 

 

Skrevet

Jeg vil eller aldri ha bonusbarn! Takk gud for at mannen min ikke har barn fra før. Tenker ofte over det, og priser meg lykkelig!

 

Anonym poster: 1271e10a1f9ffb7a13ccc6db58139786

Skrevet

Det sa jeg også før,helt til jeg fant en helt fantastisk mann som jeg ble veldig forelsket i.

Da gikk det plutselig helt fint at han kom inn i forholdet med en sønn på 4 år.

Jeg synst egentlig det går overraskende bra.

Skrevet

Jeg bare håper de som kjenner det sånn holder seg unna menn som har barn fra før.

 

Jeg har selv halvsøsken, og jeg blir skikkelig såret når besteforeldre, onkler osv behandler mine to eldre søsken anderledes en meg og min helsøster.

 

Man bør ta innover seg at det er et stort ansvar å ta innover seg å skape gode relasjoner og trygghet for barn som du velger å gjøre til en del av ditt liv, da barna ofte ikke har noe valg.

Skrevet

Har et Bonusbarn og jeg er er veldig glad for det. Synes man ikke bør tenke i de baner,for hvis man blir sammens med en som har barn,bør man tenke på det før man blir sammens med noen som du vet har barn

Skrevet
Kan love at jeg har ikke planlagt å havne i en slik situasjon og det er helt surrealistisk, mannen gikk fra meg etter over 20 år. Helt uforberedt. Og vi har selvsagt alltid sagt at vi aldri skulle komme i denne situasjonen:) Men en vet aldri. Og i min alder er det urealistisk å finne en mann som passer og som ikke har barn, derfor kan jeg liksom bare glemme det, jeg har ikke plass til fler barn. HI Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

 

Vel, det er jo bare å vente noen år, regner med du ikke vil synes det er problematisk med voksne bonusbarn som ikke bor hjemme? Barn bor jo bare hjemme en 18-års tid, vanligvis.

 

Jeg kunne heller absolutt ikke tenkt meg bonusbarn, med mindre moren var død så den hadde blitt "vår" unge. (Da hadde det jo ikke blitt et bonusbarn, men mer som et adoptert barn). har derfor aldri tillatt meg selv å utvikle følelser for menn med barn. Man kan vanligvis kontrollere det litt i begynelsen, og derfor trekke seg unna.

 

Klart hadde det kommet frem nå plutselig at mannen hadde fått et barn han ikke visste om (f.eks. etter one night stand), for minst 12 år siden (før vi møttes), så hadde jeg jo ikke gått fra ham, men det hadde vært helt ubeskrivelig kjipt, på alle måter. Hadde aldri med vilje satt meg i situasjonen i hvert fall.

 

Anonym poster: a449ef14e7edba20ae0d055d6ee765b2

Skrevet

Da er det bra du ikke har noen:-)

 

Jeg tror fint jeg kunne hatt taklet det. Elsker barn:-)

Men med barna kommer ofte sjalue, crazy mødre/ekser...

 

Så jeg er i grunn veldig glad det er jeg som har ett særkullsbarn,og ikke min samboer:-)

Skrevet

Det er de sjalu/crazy eksene som ville vært mitt problem... Barna i seg selv ville ikke vært noe problem:) har vært i noen sjalu/crazy ekse drama greier... Aldri igjen!! Bedre med menn som ikke må forholde seg til eksene... Hehe, men hadde jeg møtt en mann der jeg vet hundre prosent sikkert at eksen ikke er kokko hadde det nok gått bra:)

Skrevet

Jeg hadde ikke orket bonusbarn jeg heller. For meg var det faktisk en dealbreaker å innlede et forhold med en mann som har barn fra før.

 

Det samme gjelder min mann også. Det må sies at det er en klar fordel å vente å få barn til man er litt eldre, da synker sjansen for familie 2.0

 

Anonym poster: 5d9a68215cc6c504a9b48525ad9400be

Skrevet

 

Jeg er sikkert sær, men vet at dette er noe jeg ikke kunne orke. Skjønner faktisk ikke dere som klarer det, jeg har så inderlig nok med mine egne. Må være utrolig vanskelig å forholde seg til, og behandle likt? Min mann har gått fra oss og hvis han får nye barn med evt ny dame kommer jeg til å slite med å forholde meg til dem. Og jeg kunne ikke tenke meg å innlede et forhold til en mann med barn, det er bare plass til mine barn i hjertet mitt, sånn

er det bare.

 

Anonym poster: 131d126085da3a0a00f2f5384dd7eae2

 

Du trenger jo ikke forholde deg til de nye barna eksen din evt får med noen andre, bare sånn det er sagt ;) Men du hadde måtte forholde deg til at barna dine hadde snakket om sine søsken og stemor. Og det er der mange sliter og det blir kræsj. Du må tenke det som ganske sannsynlig at han finner seg en ny, ikke nødvendigvis får barn med henne, men at han finner seg en ny kjæreste, og det må du rett og slett forholde deg til. Håper du fikser det på en bra måte når den tid kommer :) (jeg måtte bare få det sagt, da jeg er i et forhold med en mann som har barn fra før, og en eksdame som ikke takler at vi er sammen eller har fått barn sammen, og det går utover hennes egne barn).

 

Når det er sagt, så er det jo ditt valg om du vil være sammen med noen som har barn eller ikke, og det er igrunn flott at du har reflektert over det og kommet fram til at du ikke har lyst å ha en mann med barn fra før. Men alt kan jo forandre seg.. plutselig kommer mannen med stor M ;) Jeg hadde heller ingen planer om å finne en med barn fra før, men jaggu gjorde jeg det ikke. Det har vært vanvittig tøft (med tanke på ekser osv), men det er verdt det :) Men du må jo bare gjøre det som er rett for deg, så får andre gjøre det som er rett for dem.

 

Puh, dette ble langt... Hadde visst mye på hjertet angående dette tema ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...