Junifrue Skrevet 1. desember 2012 #26 Skrevet 1. desember 2012 Da jeg var barn feiret vi hos mormor sammen med tanter, onkler og søskenbarn. Når vi feirer med mannens familie fremover blir det å samles hos dem, et naturlig samlingspunkt for mannen min og søsknene hans med familier. Så langt er det kun jeg som har barn av mine søsken og stesøsken, så er mulig det blir feiring i eget hjem i nær fremtid, men syns det er koselig å dra på besøk på julaften jeg. Har alltid syns det. Er litt deilig å slippe å stresse med middag også, heller komme til duk og dekket bord
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #27 Skrevet 1. desember 2012 Fordi alle har lyst å feire jul hjemme hos seg selv, så derfor bytter vi på hvem som må reise Så av og til er vi hjemme hos oss, av og til hjemme hos min mor, av og til hjemme hos min far. Svigers er hos oss iblant (de har ikke noe sted å invitere til, og kommer gjerne til oss) og broren min stort sett hos oss på et av de tre stedene. Er ca 10 timer kjøretur, så kjipt for den som evt måtte reist hvert år... Anonym poster: dd2801527db307c20f6f4b12bfa9aade
O`Neill Skrevet 1. desember 2012 #28 Skrevet 1. desember 2012 Vår tradisjon er at vi feirer med besteforeldrene julaften. Det at vi drar til de er fordi at de driver gård, det gjør ikke vi og de har ikke muligheten til å farte den lange veien til oss pga det, men det har vi.. Enkelt og greit. Bare fordi vi er gift og har fått egne unger så betyr det ikke at det er obligatorisk å fjerne båndene til sine foreldre og feire alene på julaften, fordi det er noe en "bør gjøre" når en har skapt sin egen lille familie... Er noe jeg inderlig håper mine barn ikke vil gjøre..vil bli ufattelig trist å ikke kunne se de i jula når de blir voksne..
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. desember 2012 #29 Skrevet 1. desember 2012 Hva er motsetningen mellom egne tradisjoner og det å dra til bestemor og bestefar eller andre?
Mamma med to trollunger Skrevet 2. desember 2012 #30 Skrevet 2. desember 2012 Kunne gjerne hatt julefeiring her hjemme, men det hadde blitt mer styr enn kos. 1. Fordi jeg fortsatt har småsøsken, så ved å inviterer min mor og bonuspappa følger det med 5 søsken i ulik alder og besteforeldrene mine. 2. Ved å invitere svigers følger det med 1 søster og besteforeldre. Vi har ikke veldig mye plass og overhode ikke plass til at alle disse kan overnatte. Enn så lenge er foreldrene våre samlingspsunktet i familien. Er det så ille?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå