Allison Skrevet 1. desember 2012 #1 Skrevet 1. desember 2012 Hjelp! Jeg har store problemer med min mac og internettet mitt. Mac'en min finner ikke internettet mitt. Når jeg er på skolen er det ikke problem, får lett koblet til internett der. Hjemme kan kjæresten min bruke internettet til sin pc. Men jeg kan ikke koble meg til det! Når jeg prøver så får jeg opp en liste over tilgjengelige nettverk med alle naboenes internett, men mitt er ikke på denne listen (var det før jeg fikk problemer). Det er akkurat som om noen har stengt meg ute fra internettet hjemme Er det noen som har forslag til hva som foregår, og hvordan jeg kan løse det?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2012 #3 Skrevet 1. desember 2012 http://support.apple.com/kb/TS1398?viewlocale=no_NO&locale=no_NO Anonym poster: 1acdc3c2b9426c6157f9d89c1dff40c5
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2012 Slo av og på wi-fi slik det ble anbefalt, men maskinen min klarer fortsatt ikke å oppdage nettverket. Som sagt så får jeg opp navnet på alle naboenes nettverk, bare ikke mitt eget...
Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. desember 2012 #5 Skrevet 1. desember 2012 Han har ikke byttet navn på nettverket?
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2012 Han har ikke byttet navn på nettverket? Nei, han er enda mer dust med datamaskin og internett enn det jeg er :-D Jeg skjekket akkurat nå, maskinen hans er tilkoblet mitt nettverk - og navnet er fortsatt det samme som det har vært tidligere :-) Bare at mac'en min ikke klarer å finne/"se" det.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 1. desember 2012 #7 Skrevet 1. desember 2012 restart den trådløse ruteren sier samboeren min.
♥Madam Mim♥ Skrevet 1. desember 2012 #8 Skrevet 1. desember 2012 Restart dataen fungerte på min pc, men jeg har ikke mac da :-)
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. desember 2012 restart den trådløse ruteren sier samboeren min. Har gjort det mange ganger, hjelper ikke :-(
Gjest Morn du Skrevet 1. desember 2012 #10 Skrevet 1. desember 2012 Kanskje du har "blokkert" nettverket? Hjelper det å skru av og på mottaket for trådløse nettverk?
sologsommer Skrevet 1. desember 2012 #11 Skrevet 1. desember 2012 Jeg kan ikke hjelpe!!! men vi har hatt samme problem, hverken IPhone eller IPad kunne finne nettet (det skjete samme kveld) men alm. laptop hadde ikke problemer. Vi måtte få hjelp av en som jobber med data, mener han sa at det kunne skje når internett leverandøren forandrede koder????
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2012 Kanskje du har "blokkert" nettverket? Hjelper det å skru av og på mottaket for trådløse nettverk? Jeg har prøvd å slå av/på wi-fi, hvis det er det du mener. Men utover det aner jeg ikke hvordan man slår av/på internett på maskinen.
♥Madam Mim♥ Skrevet 1. desember 2012 #13 Skrevet 1. desember 2012 Prøv å gå på internettinstillingene og så trykker du på "glem dette nettverket" eller noe slikt. Vet ikke hva det står på en mac. Da sletter du nettverket og krypteringsnøkkelen fra maskinen. Forsøk så å legge det inn på nytt. Har vært veeeldig fristet til å hive hele sulamitten i veggen noen ganger her hjemme også, så vet godt hvor frustrerende det er når ting ikke fungerer!!
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 1. desember 2012 Jeg kan ikke hjelpe!!! men vi har hatt samme problem, hverken IPhone eller IPad kunne finne nettet (det skjete samme kveld) men alm. laptop hadde ikke problemer. Vi måtte få hjelp av en som jobber med data, mener han sa at det kunne skje når internett leverandøren forandrede koder???? Ja, føler at det kan være noe i den gata som er problemet. For nettverket mitt fungerer - bare ikke på min maskin. Og min maskin fungerer på andre nettverk. Det er som om mac'en er blind - den ser navnet på alle andres nettverk, men mitt klarer den ikke å finne.
Kliko Skrevet 1. desember 2012 #15 Skrevet 1. desember 2012 Mac er sært. Noen krever eget internettmodem. Kan det være tilfelle? Venninna mi som jobber som telemontør snakka noe om det her om dagen skjønner du :-P at mange mac pcer trenger egne modemer, fordi det er sært og eget :-P
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Prøv å gå på internettinstillingene og så trykker du på "glem dette nettverket" eller noe slikt. Vet ikke hva det står på en mac. Da sletter du nettverket og krypteringsnøkkelen fra maskinen. Forsøk så å legge det inn på nytt. Har vært veeeldig fristet til å hive hele sulamitten i veggen noen ganger her hjemme også, så vet godt hvor frustrerende det er når ting ikke fungerer!! Jepp, vurderer sterkt å kaste båda mac, modem, router og leverandør.Og anskaffe alt nytt! Men har dessverre ikke råd til det Tror du det vil hjelpe å slette nettverket når maskina ikke engang finner det? Det er jo ikke bare at jeg ikke klarer å koble til nettverket, men det er som om nettverket mitt ikke eksisterer (iflg mac'en). Endret 1. desember 2012 av Allison
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #17 Skrevet 1. desember 2012 Mac er sært. Noen krever eget internettmodem. Kan det være tilfelle? Venninna mi som jobber som telemontør snakka noe om det her om dagen skjønner du :-P at mange mac pcer trenger egne modemer, fordi det er sært og eget :-P Hva slags modem anbefaler hun? jeg er desperat her
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. desember 2012 #18 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Har du noen gang hatt macen din på nettet hjemme? Det mest logiske er at nettet ditt hjemme kjører på 5 ghz frekvens mens maskina di bare kan kjøre på 2.4. Det er ulike nettverkskktandarder på trådløst. Det er B,G og N. N er 5 ghz, mens g og b er 2.4 Endret 1. desember 2012 av Happy Christmas your arse
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. desember 2012 #19 Skrevet 1. desember 2012 Du får gå inn på ruteren og sjekke innstillingene på den fra kjæresenten din sin pc. Brukerveiledning finner du på nett ved å google navn og modell.
Kliko Skrevet 1. desember 2012 #20 Skrevet 1. desember 2012 Hun sa man måtte kjøpe et modem som var lagt for mac? Er det apple som har de så er det vel derifra :-P
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. desember 2012 #21 Skrevet 1. desember 2012 (og de som har gitt deg "hjelp" over her kan ikke mer enn mora mi)
♥Madam Mim♥ Skrevet 1. desember 2012 #22 Skrevet 1. desember 2012 Hmmm vet faktisk ikke, men regner med hjemmenettet ditt liger lagret inne fra før??? Eller er det første gang du skal bruke det?? Jeg har aldri slitt med at data ikke finner nettverket, jeg har slitt med at forbindelse med data og nett har fungert, men blir brudd i forbindelse mellom nett og internett. Den daten der har jeg mer eller mindre gitt opp. Bruker den bare til musikk. Er et reint helvete hver gang jeg tar den med meg noen plass og skal koble meg tl andres nettverk!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 1. desember 2012 #23 Skrevet 1. desember 2012 (endret) Hun sa man måtte kjøpe et modem som var lagt for mac? Er det apple som har de så er det vel derifra :-P Piss fra ende til annen. Man må ikke ha eget modem for mac, forrsten ingen som bruker modem mer, man bruker routere. Et modem gjør om fra analoge til digitale signaler, og tilbake igjen, mens en router binder sammen to nett. Nettverk er standarder, som er vedtatt å skal gjelde for alle. Nå bruker riktignok apple appletalk som protokoll som kan lage krøll men, nei ikke kjøp ny router fordi noen her anbefaler deg nytt modem.. Endret 1. desember 2012 av Happy Christmas your arse
Allison Skrevet 1. desember 2012 Forfatter #24 Skrevet 1. desember 2012 Har du noen gang hatt macen din på nettet hjemme? Det mest logiske er at nettet ditt hjemme kjører på 5 ghz frekvens mens maskina di bare kan kjøre på 2.4. Det er ulike nettverkskktandarder på trådløst. Det er B,G og N. N er 5 ghz, mens g og b er 2.4 Har hatt mac'en snart ett år, og det har fungert helt fint - inntil nylig. Jeg tenkte at problemet kom til å gå over av seg selv, men jeg ser nå at det gjør det ikke. Kan leverandøren plutselig skifte frekvens, eller er frekvens noe som er gitt utifra routeren? På routeren står det 5 V, 2,5A. Finner også på routeren noe som heter B3G ( på en påklistret lapp). Vet ikke om det er det du referer til? Vet heller ikke hvordan jeg skal se hvilken hz maskina mi foretrekker?
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. desember 2012 #25 Skrevet 4. desember 2012 5v er spenningen på strømmen til routeren. b3g er et merke. Jeg er ikke kjent med det. Det du trenger å gjøre er å finne IP adressen til routeren, samt brukernavn og passord. Så går du inn fra din kjærestes maskin og ser på nettverksoppsettet. Hvilke frekvenser sender den på? Er ssid av ? I såfall prøv å slå det på. ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå