Gå til innhold

Velferdsnorge...up yours....nav....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du i så fall gjort for å få de så ekstremt i mot deg da? Hva mener du er grunnen til at de bevisst ødelegger livet ditt?

 

 

Anonym poster: 3cd74ca24474c9fd3ef3ebb1f5b79461

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har du i så fall gjort for å få de så ekstremt i mot deg da? Hva mener du er grunnen til at de bevisst ødelegger livet ditt?

 

 

Anonym poster: 3cd74ca24474c9fd3ef3ebb1f5b79461

 

Jeg har kunnet regelverket litt for bra ift hva enkelte saksbehandlere har likt. Det har ikke vært for å prøve å få ting jeg ikke har krav på, det har jeg aldri forsøkt på. Men det er rett og slett fordi jeg er en praktisk person som liker å vite hva jeg har å forholde meg til. Derfor har jeg satt meg inn i lovverket. Når jeg da har fått feilinformasjon (som kan ha vært en normal feil fra saksbehandlers side) så har jeg på en ordentlig måte sagt fra om dette og bedt om at saken min blir behandlet etter gjeldende lover og regler. Dette har ikke en eneste gang blitt godt mottatt. Selv om jeg har vært høflig, ikke har purret på ting før langt etter fristene deres er overskredet, så har jeg blitt sett på som vanskelig og som en kverrulant. Så har saksbehandlerne likevel behandlet saken feil, selv om de er gjort oppmerksom på de åpenbare feilene og at det de har gjort strider mot lovverket. Da har jeg selvfølgelig måttet påpeke dette, noe som har gjort meg enda mer upopulær.

 

Jeg har fulgt tjenestevei når jeg har krevd å få bytte saksbehandlere, gitt saklige begrunnelser på dette og vist til det som har vært gjort feil. Da har gammel saksbehandler snakket med ny saksbehandler og ny saksbehandler har da valgt å videreføre den uriktige saksbehandlingen i de fleste tilfeller. Hva dette skyldes? Jeg kan bare spekulere, internt misforstått samhold? Jeg aner ikke.

 

Jeg har også vært i en situasjon hvor jeg har stått i en rådgivende og anbefalende stilling ift nav, noe som det virket ble brukt mot meg da jeg selv trengte hjelp. Jeg hadde da et par saker hvor jeg måtte markere meg på brukers vegne fordi det var gjort klare feil fra navs side. Det virket som om jeg skulle "få igjen" for dette også, siden det var samme saksbehandler som først hadde måttet gjøre om vedtak som senere fikk min egen sak. Men igjen, det er bare spekulasjoner fra min side.

 

Jeg er i utgangspunktet en ressurssterk person, jeg er praktisk og setter meg inn i regler og lovverk. Kanskje har jeg ikke den samme offermentaliteten som enkelte saksbehandlere synes å like. Men det er også spekulasjoner.

 

Men det er ikke bare mine spekulasjoner, det er også fagpersoner som har fulgt saken tidligere som har hatt samme inntrykk.

 

De rette personene å spørre er de saksbehandlerne det gjelder....

 

Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349

Skrevet

Norge gir med den ene hånden og tar med den andre. Hvertfall for oss som har lite

 

Anonym poster: 0e8599cba4f373875b327c40bf00b389

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...