Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Pga maktarrogante - unnskyld uttrykket - drittsekker i nav ble jeg for noen år siden påført store økonomiske problemer, noe jeg ikke hadde før kontakt med nav. Pga dette har jeg utviklet angst for kontakt med dem... noe som nå har påført meg enda større problemer. Så, etter å ha hostet opp mine aller siste krefter bretter jeg armene opp, tar tak i ting, får med lege på laget... og kontakter nav i den tro at NÅ kanskje det går an å få en ordentlig behandling, spesielt siden det nå er snakk om en akutt situasjon. Jeg er i utgangspunktet ikke suicidal, men uheldig kontakt med nav en gang til kan gjøre meg det, jeg står på kanten. Noe jeg også har gitt beskjed om. Likevel må jeg gjennom 7-8 personer på telefon som alle MÅ høre historien min på vel to uker, og si til tre av dem at nå er det rett før jeg ikke er mer... før det blir tatt delvis tak i. Velkommen til nav.... stedet som tråkker på deg og knuser deg om du har noe som helst pågangsmot, arbeidsevne og livslyst... Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Hvor mange land i verden (sett bort i fra skandinavia) har et velferdsystem som gir oss så mange samfunnsgoder? Enig at det er forbedringspotensiale i alle offentlige instanser, men det er ikke staten som er ansvarlig for din personlige økonomi! Anonym poster: 02e4a03c4c3a90ad66b9208063437451
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Du står på kanten til å bli suicidal hvis du kommer utfor feil menneske på NAV? Og du har ansvar for barn? Deg synes jeg faktisk er veldig skremmende. Og det håper jeg de du har fortalt det til også finner så skremmende at de ber barnevernet følge deg opp. Barn skal ikke vokse opp med en mor som truer med selvmord hvis noen stikker kjepper i hjulene hennes. Anonym poster: bbe25cb82a1b2861f979779899a77163
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Hvor mange land i verden (sett bort i fra skandinavia) har et velferdsystem som gir oss så mange samfunnsgoder? Enig at det er forbedringspotensiale i alle offentlige instanser, men det er ikke staten som er ansvarlig for din personlige økonomi! Anonym poster: 02e4a03c4c3a90ad66b9208063437451 Når det er den staten som liksom skal hjelpe deg når du trenger det som BEVISST gjør feil, ikke en gang, ikke to ganger, men mange ganger.... da har de ansvar! Når de nekter deg penger som du faktisk har rett på fordi de bare har lyst til å gjøre det, da HAR de ansvar. Bare så synd de som gjør slikt aldri blir stilt til ansvar! Min personlige økonomi var helt ok den inntil nav ødela den fullstendig. Det er ikke snakk om at jeg krever for mye eller vil ha særbehandling. Det er snakk om å uten grunn bli nektet penger i til sammen et år, penger jeg hadde full rett, men ikke fikk pga BEVISST feilbehandling fra navs side gang på gang på gang. Hadde jeg fulgt det nav ville så hadde jeg vært uføretrygdet for mer enn 15 år siden, og hadde levd på en ung-og-ufør pensjon. Dumme meg som heller ville jobbe og bidra til samfunnet i steden for!!! Hi Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Musemorbr / Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Jeg forstår at det er fælt, men det er fordi jeg selv har måttet forholde meg til nav i mange år. Nettopp på grunn av kaoset de har internt, feilbehandling, urimelige krav, dårlige saksbehandlere, og måten de bryter en ned, har jeg ikke noe med nav og gjøre mer. Vi la om livene våre til å leve på en inntekt. Sånn blir det frem til jeg en dag blir minstepensjonist. Hvis man ikke har opplevd det selv, er det umulig å forstå. De som sier at man skal være bra frisk for å holde ut hardkjøret nav er, de lyver ikke.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Du står på kanten til å bli suicidal hvis du kommer utfor feil menneske på NAV? Og du har ansvar for barn? Deg synes jeg faktisk er veldig skremmende. Og det håper jeg de du har fortalt det til også finner så skremmende at de ber barnevernet følge deg opp. Barn skal ikke vokse opp med en mor som truer med selvmord hvis noen stikker kjepper i hjulene hennes. Anonym poster: bbe25cb82a1b2861f979779899a77163 Jeg har ikke barn. Det er ikke snakk om at noen "bare" stikker kjepper i hjulene mine. Det er snakk om at de har totalruinert meg. Dere må gjerne leve i troen om at det er jeg som er vanskelig, og at systemet fungerer slik dere håper det fungerer. Det er sikkert lettere for dere. Men dere trenger ikke akkurat sparke en som ligger nede enda mer. Jeg har det ille nok som det er i øyeblikket. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Jeg forstår at det er fælt, men det er fordi jeg selv har måttet forholde meg til nav i mange år. Nettopp på grunn av kaoset de har internt, feilbehandling, urimelige krav, dårlige saksbehandlere, og måten de bryter en ned, har jeg ikke noe med nav og gjøre mer. Vi la om livene våre til å leve på en inntekt. Sånn blir det frem til jeg en dag blir minstepensjonist. Hvis man ikke har opplevd det selv, er det umulig å forstå. De som sier at man skal være bra frisk for å holde ut hardkjøret nav er, de lyver ikke. Takk, Musemor... du forstår og har opplevd det selv. Dessverre har jeg ikke noen å dele økonomien med, så det er ikke så mye jeg får gjort. Jeg sverget på at jeg aldri noensinne skulle ha mer med nav å gjøre... men nå befinner jeg meg altså her.... Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 Hvis du og alle ansre er så overbevist om at nav har gjort feil fordi du ikke får de stønadene DU mener du har krav på, så ahr du vel anket dette hele veien til trygderetten?? Du kan ha legen med på laget i forhold til din helsetilstand. Det er allikvel ikke legen som bestemmer hva slags velferdsytelser du har krav på! Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #11 Skrevet 29. november 2012 Hvis du og alle ansre er så overbevist om at nav har gjort feil fordi du ikke får de stønadene DU mener du har krav på, så ahr du vel anket dette hele veien til trygderetten?? Du kan ha legen med på laget i forhold til din helsetilstand. Det er allikvel ikke legen som bestemmer hva slags velferdsytelser du har krav på! Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024 Og hva mener du man skal gjøre i den tiden det tar mens man anker til trygderetten når sosialkontoret ikke vil gi deg støtte fordi du faktisk har krav på støtte fra nav og det ikke er noe som helst som tilsier at du ikke skal få den støtten. Hva skal du leve av i mellomtiden når du faktisk ikke har noen penger, ikke kan leve på en mann og ikke har familie som kan hjelpe deg? Hvordan skal du da greie å anke når første instans på ankefronten vil ta minimum fire måneder, og deretter enda lenger tid? Dere som mener det bare er å følge systemet har virkelig ikke peiling på hvor elendig systemet til tider fungerer! Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #12 Skrevet 29. november 2012 Du må betale saksomkostninger i trygderetten også. Anonym poster: 7dd0f612ccf8db851a9aee1e2e289303
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Det er svært tøft å forholde seg til nav. Selv jeg som har maaaange års høyere utdanning (også i forhold til byråkrati) sliter med å komme frem i jungelen. Jeg har vært forbannet mange ganger, både på egne vegne og minst like mye på andres vegne som ikke har de ressursene og den kompetanse jeg har. Kompetansen min er høy, men dessverre strekker ikke kreftene alltid til. Man blir ikke suicidal bare av nav-kontaktproblemer, men det kan fint være det som gjør at man tipper over kanten. Forøvrig er selvmord aldri en løsning. Det påfører bare alle i omgivelsene stor sorg. For min del skyldes hele elendigheten en bilulykke med "feil" skade som resultat. Anonym poster: 0e9f545117a487f10a852f962e4096d6
Musemorbr / Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 For meg er det også fysisk skade, og som hun over sier- feil type skade. Jeg fikk klar beskjed om at uføretrygd kunne jeg bare glemme, fordi det får ingen som er under førti, og selv da er det utrolig vanskelig. Dette fikk jeg beskjed om etter å ha gjennomført alt de ba om. De sendte meg sist til en spesialist i en annen by, for så å overprøve denne sine konklusjoner og hente inn sin egen spesialist. Denne kom da til samme konklusjon. De lette da frem et gammelt skriv, der en lege i en bisentning skrev at det er mulig pasienten med årene kan oppnå bedre livskvalitet i sin hverdag, med hjelp av morfin, men det vil ikke kunne hjelpe henne til arbeidslivet igjen. Dette holdt de da til grunn for at jeg ikke var ferdig utprøvd likevel, og kuttet plutselig pengene mine. Det kom plutselig et brev om å ta kontakt for å få hjelp til å finne høvelig arbeid. Det bestrebe jeg, men fikk beskjed om at selv om de innrømte at det hele var feil fra deres side, var jeg nå ute av systemet deres, og måtte søke helt på nytt, slik som jeg gjorde etter jeg fikk skaden mange år før. Alt var tilbake til start igjen. Jeg tror ikke mange forstår hva det gjør med et ellers psykisk friskt menneske å høre at ti års kamp, tyve spesialister, røntgenbilder, skjemaer og mer, er forkastet. Da jeg klaget inn dette fikk jeg krav om å morfinbehandle meg- selv om jeg gikk gravid. Ingen lege ville gitt en gravid kvinne morfin, naturligvis, men der var grensa nådd for min del. Ti år med samme opplegg
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Men kjære deg. Dersom det beviselig har blitt gjort formalfeil, altså behandlet ut fra feil regler, så har du jo krav på etterbetaling. Regner med det er bevist, siden du så hardnakket påstår dette. Ellers så er de nok flinke å følge reglene. Det er i utgangspunktet altfor lett å få stønader i dette landet, så synes det er bra de skjerper det inn. På den annen side; har du mottatt stønader du ikke har krav på så må de jo tilbakebetales. Da har du jo fått noe innvilget på feil grunnlag.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Men kjære deg. Dersom det beviselig har blitt gjort formalfeil, altså behandlet ut fra feil regler, så har du jo krav på etterbetaling. Regner med det er bevist, siden du så hardnakket påstår dette. Ellers så er de nok flinke å følge reglene. Det er i utgangspunktet altfor lett å få stønader i dette landet, så synes det er bra de skjerper det inn. På den annen side; har du mottatt stønader du ikke har krav på så må de jo tilbakebetales. Da har du jo fått noe innvilget på feil grunnlag. Jeg har aldri fått en krone for mye pga feil. Og joda, de har etterbetalt penger til slutt. Men det hjelper lite når du har to x halvt år uten inntekt, du må tvangsselge boligen din og har opparbeidet deg masse gjeld på toppen. Noe som ikke ville skjedd om jeg hadde fått normale stønader. Nav er ikke en gang pliktig til å betale renter for den tiden de feilaktig ikke har gitt deg penger. Så for nav sin del får det ingen konsekvenser at de gjør feil, ikke en gang når de gjør det med vilje. Ja, jeg kunne sikkert ha gått videre med saken, men jeg har altså prøvd å gå videre i steden for å bruke mine siste krefter på å kjempe mot et system som ikke fungerer og den kampen ville trolig ha ført meg ut i enda større gjeld. Jeg skulle heller ha tatt imot de uføretrygdene som de har forsøk å kaste etter meg to ganger (!!) til tross for at jeg har kunnet jobbe. Det at jeg ikke ville følge deres råd og uføretrygde meg er noe av grunnen til at jeg ble så "upopulær" og dermed ble motarbeidet hele veien. Så for noen er det for lett å få, og for andre som faktisk er arbeidsfør skal man tvinges over i uføretrygd. Og saken som Musemor beskriver er jo også et eksempel på hvor horribelt dette systemet til tider fungerer. Det å ha en rett ift lovverket, og oppfylle absolutt alle krav for å få denne retten, at absolutt alt av spesialister osv er enige, det er faktisk ikke nok hvis du er så uheldig å møte feil saksbehandler(e) hos nav. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Uff, dette gjør faktsik at du om mulig virker enda mer paranoid! Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024
Kamomille Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 Du må betale saksomkostninger i trygderetten også. Anonym poster: 7dd0f612ccf8db851a9aee1e2e289303 Nei, hvis du vinner fram med din sak ovenfor det offentig, må du ikke betale saksomkostninger. Og med så liten inntekt som Hi her refererer til å ha hatt, så ville hun uansett hatt krav på fri rettshjelp!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Uff, dette gjør faktsik at du om mulig virker enda mer paranoid! Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024 Skjønner at du er ute etter å kverulere.... men hva er paranoid med det at flere navansatte ulike ganger har innrømmet å ha behandlet sakene feil? En gang skjedde innrømmelsen med advokat og lege til stede. En annen gang satt min lege, trygdelege og navlege i møte med fire saksbehandlere og meg og alle legene var enige i at saken var behandlet helt feil. Forstår godt at du ikke ønsker å tro på noe av dette og prøve å få dette til å være min feil. Kanskje du heller skal ta med i kveldsbønnen en bønn om at du og dine aldri vil være nødt til å oppleve noe sånt. For det jeg beskriver er dessverre et faktum hos mange i Norge i dag. Det skal ikke være slik, men dessverre så er det det likevel for mange. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Uff, dette gjør faktsik at du om mulig virker enda mer paranoid! Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024 Skjønner at du er ute etter å kverulere.... men hva er paranoid med det at flere navansatte ulike ganger har innrømmet å ha behandlet sakene feil? En gang skjedde innrømmelsen med advokat og lege til stede. En annen gang satt min lege, trygdelege og navlege i møte med fire saksbehandlere og meg og alle legene var enige i at saken var behandlet helt feil. Forstår godt at du ikke ønsker å tro på noe av dette og prøve å få dette til å være min feil. Kanskje du heller skal ta med i kveldsbønnen en bønn om at du og dine aldri vil være nødt til å oppleve noe sånt. For det jeg beskriver er dessverre et faktum hos mange i Norge i dag. Det skal ikke være slik, men dessverre så er det det likevel for mange. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Jeg er ikke ute etter å kverulere, og har heller aldri forsøkt å få noe som helst til å være din feil. Hvor i all verden har jeg skrevet det?? Du kommer med utsagn som: "Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning" For meg virker det utrolig paranoid hvis du virkelig har den forestillingen. Hvis flere saksbehandlere forran både leger, rådgiende overlege OG din advokat har innrømmet feilbehandling, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke har klaget på vedtaket... Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #21 Skrevet 29. november 2012 Ei venninne av meg har slete ekstremt med NAV, feil vurdering osv osv osv har vert tull i over 5 år... Men ho gav seg ikkje sjølv om ho fikk avslag på avslag.. Satt advokat på saken og nå over to år siden advokaten blei satt på saken fekk dei jævlige idiotene på NAV det dei fortjener.. Det var så mye tull og vas i den saken at NAV må ut med flere hundre tusen til venninna mi pga at dei ikkje klarte å gi ho det jo hadde rett på... NAV er håpløse... Så får all del aldri finn på å bli så syke at dere ikkje kan kjempe for det dere har rett på... Anonym poster: a13854cde430828353a664f7e9daaada
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #22 Skrevet 29. november 2012 Hvordan kan du vite at NAV bevisst og med ond vilje har nektet deg penger? Det høres veldig paranoid ut. Anonym poster: f4595dac1487ec7fce2fbc81b1a3adf3 Det er overhodet ikke paranoid, når de bevisst behandler saken din etter feil regler. Når du påpeker at loven sier noe helt annet enn de hevder og de innrømmer å ha behandlet det etter feil lover fordi de ikke liker meg - da er det ikke mye paranoid. Det er heller ikke paranoid når de innrømmer å ikke ha lest noen legeerklæringer, ingen spesialisterklæringer og heller ingen andre sakspapirer før de fatter vedtak. Og dette har som sagt ikke skjedd bare en eller to eller tre ganger, det har gjentatt seg mange, mange ganger. Og ja, de har muntlig innrømmet dette når jeg har krevd å få vite om de i det hele tatt har åpnet spesialisterklæringer osv. Det er heller ikke snakk om en saksbehandler, eller to eller tre... det er snakk om flere saksbehandlere på flere kontorer. Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning. Og så har du selvfølgelig de som ikke er maktsyke, bare totalt udugelige i jobben sin. De ytterst få jeg har vært borti som har vært dyktige i jobben sin de har sluttet fordi de ikke orket å jobbe i et system som fungerte så dårlig. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Uff, dette gjør faktsik at du om mulig virker enda mer paranoid! Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024 Skjønner at du er ute etter å kverulere.... men hva er paranoid med det at flere navansatte ulike ganger har innrømmet å ha behandlet sakene feil? En gang skjedde innrømmelsen med advokat og lege til stede. En annen gang satt min lege, trygdelege og navlege i møte med fire saksbehandlere og meg og alle legene var enige i at saken var behandlet helt feil. Forstår godt at du ikke ønsker å tro på noe av dette og prøve å få dette til å være min feil. Kanskje du heller skal ta med i kveldsbønnen en bønn om at du og dine aldri vil være nødt til å oppleve noe sånt. For det jeg beskriver er dessverre et faktum hos mange i Norge i dag. Det skal ikke være slik, men dessverre så er det det likevel for mange. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349 Jeg er ikke ute etter å kverulere, og har heller aldri forsøkt å få noe som helst til å være din feil. Hvor i all verden har jeg skrevet det?? Du kommer med utsagn som: "Det finnes bitte små mennesker som jobber i navsystemet som har funnet sin måte å kontrollere andre og som får ut sitt maktbehov ved å ødelegge andre - på statens bekostning" For meg virker det utrolig paranoid hvis du virkelig har den forestillingen. Hvis flere saksbehandlere forran både leger, rådgiende overlege OG din advokat har innrømmet feilbehandling, så kan jeg ikke skjønne hvorfor du ikke har klaget på vedtaket... Anonym poster: c3e6dcf9707a0c068b40acd9188f1024 Det virker som om du legger skylden på meg når du forsøker å ilegge meg en psykisk diagnose som paranoid, derfor skriver jeg det jeg gjør. Jeg har også uttalelser fra psykologer på at jeg ikke har noen diagnoser utover en moderat depresjon som er forårsaket av denne situasjonen. Folk som misbruker sin maktposisjon bevisst for å ødelegge for andre er små mennesker i mine øyne. Små fordi de ikke har normale empatiske evner, små fordi de ikke kan jobben sin og om de faktisk kan jobben så blir de enda mindre i mine øyne fordi de bevisst velger å gjøre den feil. Da blir de små mennesker i mine øyne. Kanskje skulle jeg sagt at de er uprofesjonelle, men det dekker faktisk ikke nok i disse tilfellene. Det er greit å gjøre feil - men det er ikke greit å bevisst gjøre feil. Det er lov å ikke kunne alt, men da ber man om hjelp om man finner ut at man ikke vet hva man skal gjøre eller om man oppdager at man har gjort feil. Det er ikke greit å gjøre feil bevisst som de vet ødelegger andres liv. Til syvende og sist er det staten som må betale for alle disse grove feilene. Det er skattebetaleres penger som må betale for unødvendige feil begått fra inkompetente mennesker som noen ganger velger å misbruke sin maktposisjon. Og de kan gjøre det fordi de beskyttes av systemet. Grunnen til at jeg ikke gikk videre med saken var at jeg ønsket å fokusere på å komme tilbake i jobb, ikke bruke energien min på noe som fort kunne blitt en ny hengemyr og tatt enda flere år av mitt liv. Jeg ble også rådet av fagpersoner å ikke gå videre med saken, men heller prøve å gå fremover. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #23 Skrevet 29. november 2012 Du er da slettes ikke i noe maktposisjon som saksbehandler i NAV eller noe annet sted i forvaltningen. Det finnes jo lite og ofte ingen mulighet for bruk av skjønn, og ethvert vedtak kan påklages, og det er klare frister å forholde seg til. Det er heller ikke slik at NAV og andre offentlige innstanser ikke har engenkontroll. Så det er ikke mulig å bevisst sabotere en sak. Saksbehandlingsfeil, javisst, men da klager man det inn for fylkesmannen. Er det ikke feil derimot, men du skulle ønske at det var det - se det er en helt annen sak! Anonym poster: 3cd74ca24474c9fd3ef3ebb1f5b79461
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #24 Skrevet 29. november 2012 NAV er håpløse, rett og slett, det er en GRUNN til at de laget det komiprogrammet!!! Har aldri vært borti en større gjeng med suppehuer samlet på en plass... Heldigvis er jeg helt økonomisk uavhengig slik jeg ikke trenger å forholde meg til dem noe mer! Anonym poster: 950f20132ad8c6aeb5abe2b1a375dcaf
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #25 Skrevet 29. november 2012 Du er da slettes ikke i noe maktposisjon som saksbehandler i NAV eller noe annet sted i forvaltningen. Det finnes jo lite og ofte ingen mulighet for bruk av skjønn, og ethvert vedtak kan påklages, og det er klare frister å forholde seg til. Det er heller ikke slik at NAV og andre offentlige innstanser ikke har engenkontroll. Så det er ikke mulig å bevisst sabotere en sak. Saksbehandlingsfeil, javisst, men da klager man det inn for fylkesmannen. Er det ikke feil derimot, men du skulle ønske at det var det - se det er en helt annen sak! Anonym poster: 3cd74ca24474c9fd3ef3ebb1f5b79461 Joda, det ligger en viss makt når du sitter i en situasjon hvor du trenerer en sak bevisst og gjør deg selv umulig å få tak på. Da snakker jeg ikke om at de har mye å gjøre, at de ikke overholder frister osv, men at de bevisst unngår deg og dine henvendelser i uker og måneder. Det ligger en form for makt over andre mennesker når du snakker om at "vi" ikke vil gi deg penger, og at "jeg" ikke mener du har krav på sånn og sånn..... selv om du kan vise til at lovverket i saken er helt klar på området og det ikke er snakk om å bruke skjønn. Da er det maktmisbruke å likevel gjøre et bevisst feilaktig vedtak fordi du har lyst til det - fordi du vet at personen trolig ikke har helse eller ork til å gå videre med det. Alle de gangene nav har gjort vanlige feil, normale feil, menneskelige feil... de har jeg ikke nevnt en gang. Og de er det også mange av. Det er fullt bevisst å sabottere en sak når flere på samme navkontor går sammen for å opprettholde den feilaktige saksbehandlingen - og nei, jeg er ikke paranoid om dette heller, det er også noe jeg fikk bekreftet av ene saksbehandleren, at hun var blitt nærmest beordret å fatte et vedtak av en av de andre saksbehandlerne samt avdelingsleder. At ingen av dem - INGEN - hadde lest sakspapirene innrømmet hun også. Da er det ikke snakk om vanlige feil lenger, da er det snakk om bevisst sabottering. Hadde jeg hatt lydopptak av det så hadde det vært slått opp i alle landets media, men det har jeg dessverre ikke. Og det å si at det bare er å anke videre opp i systemet når det gjøres feil.... da er det ofte for sent for mange, fordi livene allerede kan bli ødelagt i ventetiden før saken evt blir gjort om. Ofte er folk i en så sårbar situasjon i utgangspunktet at de ikke har krefter til disse ankene heller. Det er jo flott at man har ankemuligheter, men er livet ditt ødelagt i prosessen så er den i prinsippet verdiløs. Anonym poster: 039fbf79ab8da8e4a536be2e03c64349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå