Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Og fikk valget - du kunne få et barn, men det innebar at du og mannen måtte gå fra hverandre - ville du da valgt å få barnet og miste mannen din, eller beholde mannen din, og ikke få barn? Anonym poster: a3ac3b9ab88b89001326b4f4f2ae7b78
Gjest Antarctica Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Jeg valgte barna, den gangen da det var aktuelt...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Ville valgt å la ham gå. Anonym poster: 3bbd8499a4dac5c2b8b0c1a0d7318f83
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Jeg kunne aldri tenkt meg et liv uten barn. Ville derfor valgt barn foran mann, uten tvil. Anonym poster: 30f64c0953066d41e424a06f31c6774b
happiness4life Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 Ville valgt barn fremfor mann. Og jeg vet min samboer hadde gjort d samme
valkyrien Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Ville nok valgt mannen min i en sånn setting.
MrsMilla Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Selv om jeg ville klart ha hatt barna så ser jeg ikke problemet her.... om mannen er steril kan man jo få sæd en annen plass?
Fiemamma Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Mannen min! Det er han jeg ble sammen med først og fremst. Jeg elsker han av hele mitt hjerte. Det er ingen garanti å få barn og jeg ville aldri ha forlatt han pga det. Hos oss er det meg feilen ligger hos. Vi har hatt denne samtalen. Jeg kom til et punkt der jeg måtte si til han at jeg forsto hvis han føler han må videre i livet og finne ei som kan gi han barn. Men han sa at barn er en bonuspakke noen får og noen ikke. Han har valgt meg og vil ikke ha noen andre. Heldigvis er vi glad i dyr, så vi får brukt innstinktene våre litt likevel
Rediken Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 Hadde nok valgt mannen, kunne man adoptert?? I så fall ville jeg gjort det og beholdt mannen i mitt liv:-)
<3 2G <3 Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Må nok innrømme at jeg tenker som Lille Fie, mannen først. Har en sønn og venter en til, men uten mannen hadde jeg ikke klart å ha barn, for han er klippen i mitt liv. Den som gjør meg til et bedre menneske og jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten han. Så klart vi har snakket om det å ikke bli foreldre, og han fikk valget om meg eller barn med en annen kvinne. Han valgte meg, og har gjort det lenge.
Cat_Woman Skrevet 29. november 2012 #11 Skrevet 29. november 2012 Jeg ville ha valgt mannen min, selvfølgelig. Det er jo ham jeg vil ha barn sammen med!
Elsker livet Skrevet 29. november 2012 #12 Skrevet 29. november 2012 (endret) Valgte mannen først. Så selv om ønsket om barn alltid har vært sterkt i meg så hadde jeg valgt å leve med mannen, så fikk vi sammen sørge over mangel på barn. Jeg hadde ikke valgt mannen fra starten om han frivillig ikke ønsket barn. Endret 29. november 2012 av Elsker livet
Frøken Ubesluttsom Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Jeg ville definitift ikke byttet ut den mannen jeg har nå, for en ny mann som kunne gjøre meg gravid på flekken. Jeg har verdens beste samboer, og kunne ikke tenke meg et liv uten han, vi er et team. Så da ville jeg valgt et liv uten barn. Jeg klarer ikke forstå at folk ville valgt barnet de kanskje kunne fått framfor mannen/samboern. Men det sier litt om hvor sneversynte noen er, og at de ikke ordentlig elsker mannen/samboern for den han er. Ikke rart det er mye samlivsbrudd her i landet, når man egentlig ikke er intr i å vie hele sitt liv med den man elsker, eller i verstefall faktisk ikke elsker den de er sammen med, så mye som de burde. Jeg har ikke barn, er prøver, vært det i en del år. Men jeg har begynt å forstå at det er mer i livet enn bare å få barn. Det er ingen plikt man har. Jeg tror jeg kan få et bra liv også uten barn, sjøl om jeg ønsker meg barn, men ikke på bekostning av forholdet jeg er i nå.
ana_fi_hob_ Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 Ville valgt mannen min. Det samme sier han, han ville valgt meg.
nerdybirdy Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 Vanskelig......Ville valgt å gå fra mannen om han nektet å få barn. Ville endt opp alt for bitter om jeg hadde blitt i et forhold hvor han skulle nekte meg noe jeg ville så mye, og som jeg ser på som en av de store meningene med livet. Men om han ikke kunne fått barn, ville jeg nok ikke gått fra han, og hadde nok heller gått gjennom sorgprosessen det innebar å leve uten barn.
LuksusLiv Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Tror jeg hadde valgt mannen, ser ikke for meg at jeg skulle fått barn med noen andre. Han eller ingen.
<3 2G <3 Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Jeg sa fra da vi ble sammen at jeg skulle ha barn. At jeg måtte kjempe så hardt for å de var jeg ikke klar over. Og er ikke av de som er mest uheldig, vet om mange fler som fortjener det mer enn meg, mange flotte damer her inne. Hadde han sakt at barn ikke var et alternativ hadde vi ikke blitt sammen. Jeg var en bestemt ung frøken
Tante Gustava Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 Hvis mannen min ikke kunne få barn så ville jeg selvsagt ikke gått fra ham for å få barn med en annen! Det håper jeg da inderlig ikke at mannen min ville gjort om det var jeg som ikke kunne få barn heller... Om mannen min ikke VILLE ha barn derimot, da er det mulig det ville vært aktuelt. Umulig å si når man ikke er i situasjonen.
Gjest Trulte med to små Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 Jeg har vært i den situasjonen og har vært sammen med mannen i 8 år. Gjennom den tiden har vi forsøkt og få barn og er endelig blitt gravid nå. Vi har hatt mange samtaler ang dette temaet, men har alltid konkludert at vi velger hverandre uansett barn eller ei. Jeg har gitt han valget meg eller å gå og få oppleve å bli far, men det ville han aldri gjøre sa han. Det er viktig å snakke om slike ting når barnløsheten setter inn, tiden går og man blir eldre og muligheten til å få barn synker. Jeg har alltid hatt lyst på barn, men i en alder av snart 38 ville jeg utvilsomt valgt mannen min og skapt et godt liv for oss med andre verdier og interesser uten barn. Livet gir oss ulike utfordringer og om det å ikke få barn hadde blitt vår vei, er heldigvis kjærligheten oss i mellom sterk nok til å få et godt liv alikevel. Heldigvis får vi nå både i pose og sekk! Hurra!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Hvis det var fordi mannen min var steril (og ikke det at han ikke ville ha barn for det mener jeg er to forskjellige ting) så hadde jeg ikke gått fra mannen min. Aldri i verden. Det finnes mange alternativ; adposjon, være fosterhjem og om vi levde livene våre uten barn og fant glede i andre barn som f.eks tantebarn osv så tror jeg fint at jeg kunne fått et fullverdig liv likevel. Jeg har alltid tenkt, før vi begynte å prøve å få barn, at jeg ikke ville se på det som en katastrofe om jeg ble barnløs. Ja, barn var noe jeg ønsket, men jeg så mange måter jeg kunne berike livet mitt på uten også. Anonym poster: 4c6d492defe592ff4f3dc903195036fc
Frøken Ubesluttsom Skrevet 29. november 2012 #23 Skrevet 29. november 2012 Mannen min! Det er han jeg ble sammen med først og fremst. Jeg elsker han av hele mitt hjerte. Det er ingen garanti å få barn og jeg ville aldri ha forlatt han pga det. Hos oss er det meg feilen ligger hos. Vi har hatt denne samtalen. Jeg kom til et punkt der jeg måtte si til han at jeg forsto hvis han føler han må videre i livet og finne ei som kan gi han barn. Men han sa at barn er en bonuspakke noen får og noen ikke. Han har valgt meg og vil ikke ha noen andre. Heldigvis er vi glad i dyr, så vi får brukt innstinktene våre litt likevel Er så enig:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #24 Skrevet 29. november 2012 Hvis den eneste måten å få et barn på var å gå fra mannen (ikke aktuelt med donor, adopsjon, fosterbarn osv), og jeg var garantert å få et barn hvis jeg gikk fra han, så hadde jeg gjort det. Har ikke noe å gjøre med at jeg ikke elsker mannen min, men jeg elsker barnet mitt mer, og det gjorde jeg også før det var til. Hvis det betyr at jeg ikke elsker mannen min nok, så er jeg vel ikke skapt for å leve i et forhold da, for jeg kunne aldri hatt så sterke følelser for et annet menneske som for mitt eget barn. Anonym poster: 437340e7f20b19215ca323dc96851f71
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #25 Skrevet 29. november 2012 Jeg vet ikke helt.. Jeg elsker mannen min, og vil ikke bytte ham ut på noen som helst måte, men vi strevde lenge med å få barn, måtte til med ivf for i det hele tatt å få det til. Det slet på forholdet vårt, og jeg vet ikke om vi hadde klart å holde sammen hvis vi hadde forblitt barnløse... Jeg ville ikke ha byttet ut mannen, men det kan være at det hadde blitt resultatet til slutt likevel... Anonym poster: 56577366f003a6d58c101dd7edcbc36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå