Gå til innhold

Har alle kredittkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har et kredittkort som han bruker i jobbsammenheng. Han betaler reisene sine med det. Jobben kompenserer reisene etterpå, men vi vil ikke at det skal gå på bekostning av privatøkonomien vår. Vi har også brukt det til å betale flyreiser med da det har forsikring. Vi bruker det ikke privat ellers, det kunne ikke falt oss inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har flere (bor i et land hvor det ikke er så vanlig med debetkort), og jeg bruker kredittkort til det meste. Regningene betales automatisk hver måned (så det blir jo i grunnen som et debetkort, men det er sikrere).

Anonym poster: 2ef0bfb19acb1192bb63b57c2c2f1b10

Skrevet

Har ikke, men vurderer å få et til bestillinger av reiser...

Skrevet

Nei vi har ikke, men skulle vi ha bestilt feise med sas nå, hadde jeg fått tak i et. For vanlig reiseforsikring dekker ikke konkurs.

Skrevet

Jeg har kredittkort, men bruker det bare på grunn av at jeg tjener litt penger på å bruke det. Kunne ikke falt meg inn å bruke penger jeg ikke har eller å betale kun det beløpet man må. Jeg betaler hele beløpet hver måned.

Skrevet

Vi har MasterCard til bruk på ferie og til netthandel. Men vi bruker uansett ikke penger vi ikke har - har alltid penger og betaler regningen med en gang :)

Her i huset sparer vi hvis det er store innkjøp som må gjøres og som vi ikke har penger til. Mye billigere enn å betale renter ;)

• 2 år senere...
Skrevet

Ja, det har jeg. Det er jo en del penger å tjene på det, både på mat og bensin får man bonuser og rabatter ved å bruke kredittkort.

Men jeg bruker jo ikke penger jeg ikke har, jeg har f.eks et matbudsjett og handler i matbutikkene med kredittkortet. Når regningen kommer betaler jeg den med en gang, jeg har jo penger til mat. Jeg betaler altså aldri renter på pengene jeg har brukt, men jeg får bonuser og rabatter fordi jeg har brukt akkurat det kortet.

Det krever jo selvsagt at man har kontroll på økonomien da, så man ikke bruker over evne, det gjør jeg aldri.

Anonymous poster hash: b2bc9...94d
Skrevet

Jepp, vi har flere. Handler det meste med kredittkort.

Har enda ikke betalt et øre i rente.

Kredittkort fins ikke farlig, om man er oppegående økonomisk og betaler innen fristen....

Anonymous poster hash: 2d4fc...8f5

Skrevet

Ja har, og bruker det på reise (inkluderer forsikring) netthandel (gir en større trygghet). Betaler ned når regningen kommer. Har av og til betalt ned i større avdrag, men er da bevisst på rentene det gir og at produktet blir "dyrere"

Anonymous poster hash: 05ad8...7bd

Skrevet

Vi har, men de ligger hjemme og blir ikke brukt

Skrevet

Har Mastercard. Bruker det til å handle på nett, bestille reiser, handle på ferier av og til og til å legge ut penger på jobbreiser. Av og til bruker jeg deg også om det er mye utgifter en måned, men betaler alt hver måned så betaler jo ingen renter. I tillegg har jeg mye mer på sparekonto enn det jeg legger ut på Mastercard, så er aldri snakk om å bruke penger jeg ikke har, bare at kredittkort er mer praktisk.

Anonymous poster hash: d7e2e...d5a

Skrevet

Mannen og jeg har ett kredittkort hver + jeg har ett gjennom jobben som jeg "måtte" ha. (Synes forøvrig det er veldig dårlig når jobben pusher folk til å skaffe seg kredittkort!) Bruker det til å betale for flybilletter, til bruk på ferie og slike ting. Men vi betaler alltid hele regningen neste måned, så vi har ikke betalt en eneste krone i rente. 

Anonymous poster hash: 92d98...c09
Skrevet

Altså, fornuftig bruk av kredittkort er jo direkte lønnsomt.

Jeg betaler mindre for bensin og diesel. Får cashback på en del varer. Samler opp bonus som kan tas ut i overskudd. Får rabatter på en del varer og tjenester. Er forsikret.

Det var noen fordeler..

Jeg betaler ikke en krone i rente, alt betales ved forfall eller før. Kortene er gratis å ha.

For økonomisk fornuftige mennesker er kredittkort en velsignelse. Årsaken til at jeg kan nyte godt av der er alle idiotene som bruker penger de ikke har og spyr inn renter til kredittkortselskapene 😊 På meg tjener de forsvinnende lite, om noe i det hele tatt!

Anonymous poster hash: d357c...766

Skrevet

Mannen og jeg har ett kredittkort hver + jeg har ett gjennom jobben som jeg "måtte" ha. (Synes forøvrig det er veldig dårlig når jobben pusher folk til å skaffe seg kredittkort!) Bruker det til å betale for flybilletter, til bruk på ferie og slike ting. Men vi betaler alltid hele regningen neste måned, så vi har ikke betalt en eneste krone i rente.

Anonymous poster hash: 92d98...c09

Men jobben pusher det jo sjeldent på folk med mindre de reiser/har utlegg og dermed kan betale dette uten å måtte ta det fra lønnskonto, så kan jobben betale tilbake etter kvitteringer på neste lønn, og den ansatte får gjort opp når regningen forfaller. Jobben pusher jo ikke på at man skal bruke kortet privat?

Anonymous poster hash: 05ad8...7bd

Skrevet

Nei, folk som er idioter med økonomi tror det er farlig og taper masse penger på å betale med bankkort. De fleste med normal innsikt har det.

Anonymous poster hash: a7a5e...b8d

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er de som ikke har penger (i det hele tatt!) som har kredittkort.

Vi bruker det kun til betaling av reiser pga reiseforsikringen ☺

Anonymous poster hash: bb233...351

Skrevet

Denne tråden er tre år gammel!

Anonymous poster hash: 4bb22...dc5

Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er de som ikke har penger (i det hele tatt!) som har kredittkort.

Ellers så er det de med ok økonomi som bruker de på en smart måte. Jeg har 4 forskjellige, alt etter hva som er lurt. Noen har bra betingelser på drivstoff, andre på reise og reiseforsikring.

Man kan få ganske mange bra fordeler ut av det, men det forutsetter jo at man betaler alt før rentene begynner å løpe...

Anonymous poster hash: e4941...0a1

Skrevet

Ellers så er det de med ok økonomi som bruker de på en smart måte. Jeg har 4 forskjellige, alt etter hva som er lurt. Noen har bra betingelser på drivstoff, andre på reise og reiseforsikring.

Man kan få ganske mange bra fordeler ut av det, men det forutsetter jo at man betaler alt før rentene begynner å løpe...

Anonymous poster hash: e4941...0a1

Ja, det er jeg enig i ☺

Skrevet

Reklame fjernet.

Himmel og hav

Brukermoderator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...