LilleBamBam+EnTil Skrevet 29. november 2012 #1 Skrevet 29. november 2012 Virker som om alle har kredittkort som brukes til stadighet. Har flere venniner som, om de er blakke, ja da bruker vi bare av kredittkortet. Og neste måned er like ille, for da har de levd på forskudd. Vi har ingen kort, av den grunn at det er så lett å bruke det. Men har fått folk til å himle med øynene når vi sier at vi ikke har det....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #2 Skrevet 29. november 2012 Mannen har. Kreditt på Visakortet og Mastercard(og et Eurocard, men det brukes kun i jobbsammenheng). Jeg vil ikke ha, foretrekker å bruke de pengene jeg har her og nå. Anonym poster: 9b0a3f96b425c4bc36e928d85321e8d8
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #3 Skrevet 29. november 2012 Vi bruker kredittkort på ferie, det er mye sikrere. Men betaler det med en gang vi kommer hjem. Ellers så bruker vi det aldri Anonym poster: 09b8a964330cbb4567c3673962260461
Gjest Julepølsevev! Skrevet 29. november 2012 #4 Skrevet 29. november 2012 Bruker kun kredittkort i jobbsammenheng (betaling av fly, hotell osv). Privat har jeg ikke noe behov for det.
*venter en liten gutt feb* Skrevet 29. november 2012 #5 Skrevet 29. november 2012 nei, vil ikke bruke penger man ikke har.
Tante Gustava Skrevet 29. november 2012 #6 Skrevet 29. november 2012 Om alle har det vet jeg ikke, men ja jeg har det. Jeg bruker ikke kortet til å handle med, men har det til nødbruk. F.eks er det kjekt å ha hvis noe skulle skje når jeg er på reise. Bruker det også når jeg handler på nettet (noe jeg var veldig glad for nå som det så ut som om SAS kunne gå konkurs og vi hadde bestilt flybilletter til jul. Hadde vi betalt med vanlig bankkort kunne vi vinket adjø til de kronene). Når jeg kjøper ting på nett, så overfører jeg fra annen konto til kredittkortet med en gang, så det er kun for sikkerhetens skyld jeg bruker det, ikke for kreditten.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 29. november 2012 #7 Skrevet 29. november 2012 Min samboer har en del kredittkortgjeld, som han sliter med ennå, (fra han var ung og uansvarlig) det var fra før vi blei sammen. Av den grunn har vi ingen kredittkort nå og har bestemt oss for at vi hvertfall ikke skal ha det igjen før han/vi er noenlunde gjeldsfrie. Dessuten har jeg aldri hatt kredittkort sjøl, og ønsker ikke å ha det. Det blir for enkelt, men lærer liksom ikke å disponere penger, spare etc..... for man har jo alltids et kredittkosrt.... ogvså blir man på etterskudd med betalingene også baller det på seg. NEI TAKK, da har jeg heller dårlig råd i perioder.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. november 2012 #8 Skrevet 29. november 2012 Verken samboeren eller jeg har.
Elsker livet Skrevet 29. november 2012 #9 Skrevet 29. november 2012 Vi har kredittkort, mastercard og visa. Bruker det til diverse fordi det gir en del fordeler blant annet med tanke på å bestille reise og overnatting. Vi har ett kort liggenede på kontoret til å betale med på på de nettbutikken som ikke tar Paypal. Betaler når regningen kommer. Vi bruker aldri penger vi ikke har.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #10 Skrevet 29. november 2012 Jeg har kredittkort og bruker det alltid til netthandel, bestilling av reiser og lignende. Har flere ganger opplevd å bli trukket feil og syns det er veldig greit å slippe at sånne ting skjer på lønnskontoen. Og så syns jeg det er betryggende å ha et ekstra kort når jeg er ute å reiser tilfelle noe skulle skje med bankkortet. Har full kontroll og betaler alltid hele regningen til forfall så det koster meg ikke noe ekstra. Anonym poster: 8b6cea4339ac6b967a291e178be5aedd
Von Hertelhofen Skrevet 29. november 2012 #11 Skrevet 29. november 2012 (endret) Jeg har kredittkort, men bruker det svært sjelden. Som anonym nevnte, så bruker jeg det helst feriesammenheng, til å betale reisen med osv. Åja, jeg holdt nesten på å glemme... Jeg har jo trumf kredittkort! Det betaler jeg alltid maten med, for da får jeg dobbelt opp med trumfpoeng. Men jeg setter alltid penger inn på det, så det er sjelden jeg bruker av kreditten. Endret 29. november 2012 av Bakverket
Musemorbr / Skrevet 29. november 2012 #12 Skrevet 29. november 2012 Vi har et, men det er ikke i bruk. Hvem vet om det blir brukt en dag. Kjekt å ha likevel. Det følger jo med en forsikring hvis det brukes. Da får du penger igjen dersom du ikke får den bestilte varen. Og spesielt lurt er det jo når man bestiller reise og får gratis reiseforsikring. Men da er jo trikset å øyeblikkelig betale det ned etterpå, så man ikke får renter på det. Ikke bruke kortet med mindre du faktisk også sitter på pengene. Har man selvkontroll til å bare bruke det på den måten, er det en god ting å ha.
TPK Skrevet 29. november 2012 #13 Skrevet 29. november 2012 Ja, men det er bare for sikkerhets skyld. Bruker det nesten aldri, kanskje 1 gang i året.
stearin Skrevet 29. november 2012 #14 Skrevet 29. november 2012 Jeg har kredittkort med grense på 2500,-. Det ble hyppig brukt før jeg fikk jobb, men også betalt ned på neste måned eller over to måneder. Føler at den er veldig grei å ha fortsatt, selv om den ikke brukes ofte lenger. Men om vi skulle gå tom for penger, så klarer vi jo å kjøpe mat for disse kronene for nesten en hel måned (sikkert en hel måned om vi vil). Har aldri klart å spare noe særlig annet enn BSU, så kredittkort fungerer bra for meg.
samu Skrevet 29. november 2012 #15 Skrevet 29. november 2012 nei, sånt kommer ikke inn i huset her. blir så irritert av å se disse tullingene på luxusfellen... helt forferdelig.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Men, jeg blir litt fasinert... Mener dere virkelig at fordi man har kredittkort så bruker man penger man ikke har? Ser ut som om det er gjengs oppfatning blant flere her? Jeg skjønner at for de som har problemer med å styre økonomien sin så kan det være problematisk å ha kredittkort, men å si at man ikke lærer å disponere pengene sine ved å ha kredittkort for da kan man alltids bruke kortet blir for meg helt feil. De fleste mennesker som har kredittkort disponerer økonomien sin fint, det er ikke det kredittkortet handler om for de fleste av oss altså... Anonym poster: aecf72596fff9d4d4db8e6374e742442
Kliko Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Nei jeg har ikke det. Har ikke hatt noe behov for det enda, derfor jeg ikke har det
Gjest Heartbroken Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 Både mannen og jeg har hvert vårt. Han bruker kun det mens jeg bruker mitt til å bestille reiser (da får man reiseforsikring på kjøpet) og på reis - og i krisetilfeller hvis Visa ikke virker eller at jeg brukt for mye penger en mnd. Så lenge man betaler når fakturaen kommer, bruker man ikke kreditt og betaler heller ikke renter. Men for at kredittkort skal være en god ide, må man ha kontroll på økonomien og betale etterhvert, ellers er det fort gjort å komme ut i uføre.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 29. november 2012 Forfatter #19 Skrevet 29. november 2012 Vi har helårs reiseforsikring gjennom fagforening så vi trenger ingen garantier i så måte. Og har en sparekonto som kan brukes av om det er heeeeelt krise. Men, hehehe, så reiser vi svært sjelden også. Altså på fritidsturer eller ferieturer. Det har vi ikke råd til . Det er klart en må klare å styre økonomien. Vet ikke hvorfor enkelte 8og vi) har det slik. Null problem for oss å spare, men med et mastercard er det bare et lite tastetrykk unna......rart det der
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Vi har ett kredittkort på deling, og vi brukte ikke penger vi ikke hadde....før.. Så skulle vi utbedre en vannskade på huset, rett etter dette mistet jeg jobben. Hadde 200.000 til rådighet, og det kom på mye mer enn det, så da endte det med at vi betalte resterende regninger med kredittkort, tømte barnets konto og brukte BSU`en. Kjipt, men veldig nødvendig. Pga at økonomien har vært dårlig så har vi ikke fått betalt ned heller. Anonym poster: 2988efa37059a025f98b149df9e9bbe0
DotM Skrevet 29. november 2012 #21 Skrevet 29. november 2012 Nei verken jeg eller samboer har, ingen av oss har hatt behov for det enda
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #22 Skrevet 29. november 2012 Nei, jeg har hatt et med grense på 35 000,-.. forstod etterhvert at jeg ikke kunne ha kredittkort så klippet det i to og betaler ned på gjelden ennå. skal aldri ha et igjen. Anonym poster: bc2abe5c7deb4f2592ccc7ff1012050d
☆☆☆ Skrevet 29. november 2012 #23 Skrevet 29. november 2012 Har i tillegg til visa debetkort tilknytta bankkontoen visa kredittkort og mastercard. Brukar ikkje pengar eg ikkje har, men har gode rabattar på bensin, rekvisita og bilvask (og sjokolade er visst bilrekvisita, betalar mindre på bensinstasjonen enn på dagligvaren). Brukar aldri kort knytta til bankkontoen til netthandel, og det er greit med to kredittkort på utenlandsferie (i utlandet er det relativt vanleg å berre akseptere visa eller mastercard, og ikkje begge deler).
Anonym bruker Skrevet 29. november 2012 #24 Skrevet 29. november 2012 Ja, vi har et kredittkort. Har aldri brukt det til å leve på forskudd, men har det liggende sammen med passet i skuffen så vi skal huske å ta det med når vi skal på ferie. Greit å ha et ekstra kort når man er på tur, visakortet kan jo bli stjålet, noe kan skje så man trenger penger fort (ikke alltid reiseforsikringer kan ordne alt på timen) e.l. Koster jo ingenting å ha et kredittkort, koster ingenting å bruke det heller om du betaler tilbake pengene før rentene begynner løpe så vi har aldri brukt eller tapt penger på kredittkortet, har det bare i reserve. Anonym poster: b2bc96a293bd57b84e0424f4e677d94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå