Gå til innhold

Hva bruker dere til tacoen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

.. som ikke alle andre bruker? Jeg bruker ris og annanas :)

 

Anonym poster: 82d3966d5ab6aeac7ab318b1477da53b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ris?!

 

 

 

 

Anonym poster: 5c40d2e424454bc3f3178d2c53b273ea

Skrevet

*Ananas......

 

 

 

 

Anonym poster: 62568e4e70a8049d4e2052225c794795

Skrevet

Mamma svergar til holidaydip i staden for rømme, ikkje ille faktisk..

Skrevet

hvorfor svarer dere heller ikke på det jeg spør om? framfor å kommentere mine skrivefeil? ja jeg vet at mange drar seg i håret av skrivefeil, men jeg er dessvere ikke like gode som dere når det kommer til å skrive rett. Dere skjønner jo hva som står om det er en bokstav fra eller til! HI

 

Anonym poster: 82d3966d5ab6aeac7ab318b1477da53b

Skrevet

Jeg leste et eller annet sted, husker ikke hvor, at noen brukte potetmos (hjemmelaget selvsagt) til tacoen. På den måten at man legger litt potetmos i skjellet/lefsa sammen med resten av fyllet. Det var så sært at det måtte jeg prøve, og det var faktisk godt. Så det hender jeg har det til innimellom, men stort sett bare hvis jeg har en rest med hjemmelaget potetmos fra middagen dagen før. ;)

Skrevet
hvorfor svarer dere heller ikke på det jeg spør om? framfor å kommentere mine skrivefeil? ja jeg vet at mange drar seg i håret av skrivefeil, men jeg er dessvere ikke like gode som dere når det kommer til å skrive rett. Dere skjønner jo hva som står om det er en bokstav fra eller til! HI Anonym poster: 82d3966d5ab6aeac7ab318b1477da53b

 

 

Slapp av da. Det var EN som gjorde det... Ikke flere og det rettferdiggjør ikke en slik sur kommentar hvor du omtaler alle andre som har skrevet her som rettskrivingsmobbere. Faktisk.

 

Anonym poster: edab350e482fb3c00d72a65bb5b12612

Gjest Julepølsevev!
Skrevet

Min danske svigerinne bruker alltid grønne erter, og det passer faktisk ganske godt.

Skrevet

Vi bruker most banan og risgrøt på tacoen. Fantastisk kontrast.

 

Anonym poster: 2f82cb23ad7f70618c3131bf73674631

Skrevet
Ris?! Anonym poster: 5c40d2e424454bc3f3178d2c53b273ea

 

 

Synes ikke ris er spesielt revolusjonerende eller rart tilbehør til texmex-mat, som taco jo faktisk er...? Eller?

 

Anonym poster: edab350e482fb3c00d72a65bb5b12612

Skrevet

Vi bruker most banan og risgrøt på tacoen. Fantastisk kontrast.

 

Anonym poster: 2f82cb23ad7f70618c3131bf73674631

 

 

DETTE, derimot, synes jeg er ganske revolusjonerende... Kjenner jeg er litt skeptisk til spesielt risgrøt til tacoen, men skal ikke avskrive at det er godt. Jeg spiser jo ganske mange spesielle kombinasjoenr selv jeg.

 

 

Anonym poster: edab350e482fb3c00d72a65bb5b12612

Skrevet

Bruker bønner/bønnemos med krydder fremfor kjøtt.

Pleier også å ta stekt rødløk fremfor råløk, fordi jeg ikke liker råløk.

 

Litt vanskelig å svare på hva som er vanlig og ikke, fordi jeg ikke vet om annen taco enn den vi spiser i familien, eller når jeg spiser det med venner og vi har veeldig mye rart. (Vet ikke om jeg eller resten er rar:P)

Skrevet

Vi har potetstappe til. Aller helst skal den være hjemmelaget, men somoftes blir det pose. Blander den med stavmikseren, for da blir den fløyelsmyk. (En unge som påstår hun ikke liker posepotetstappe, men hun elsker den når jeg har blandet den med stavmikseren. Hun tror meg ikke når jeg sier det er pose) har ungene besøk og vi har taco kikker de med store øyne når de oppdager vi har potetmos på, men så og si alle liker det. Mer mettende blir det også, veldig kjeket når ungene har mange venner på besøk.

 

Jeg har sukkererter som er finhakket.

 

Annanas har fått seg en tur med stavmikseren. En unge liker ikke ketshup, rømme osv men hun vil ha noe litt flytende på, så da blir det annanas. Jeg syns også et er veldig godt. Evt kunne vi kjøpt krønsja annanas, men det glemmer jeg det er jo enkelt å ta et en tur i stavmikseren.

 

Jeg bruker bergby sennep. Jeg er ikke så glad i tacopulveret som blandes i kjøttdeigen, så skal jeg ha det slik jeg helst vil ha og har tid så lages et sennep saus på den. Ungene er veldig glad i det også.

 

Rømme, dipp (vanlig slik som brukes til potetgull) og hvitløksdressing har vi til.

 

Når vi er skikkelig late men har lyst på taco, lager vi en gryte og har i. Da har vi bare ost ved siden av.

 

Anonym poster: 877088359df5cac2fc1c7535c893321c

Skrevet

Vi har potetstappe til. Aller helst skal den være hjemmelaget, men somoftes blir det pose. Blander den med stavmikseren, for da blir den fløyelsmyk. (En unge som påstår hun ikke liker posepotetstappe, men hun elsker den når jeg har blandet den med stavmikseren. Hun tror meg ikke når jeg sier det er pose) har ungene besøk og vi har taco kikker de med store øyne når de oppdager vi har potetmos på, men så og si alle liker det. Mer mettende blir det også, veldig kjeket når ungene har mange venner på besøk.

 

Jeg har sukkererter som er finhakket.

 

Annanas har fått seg en tur med stavmikseren. En unge liker ikke ketshup, rømme osv men hun vil ha noe litt flytende på, så da blir det annanas. Jeg syns også et er veldig godt. Evt kunne vi kjøpt krønsja annanas, men det glemmer jeg det er jo enkelt å ta et en tur i stavmikseren.

 

Jeg bruker bergby sennep. Jeg er ikke så glad i tacopulveret som blandes i kjøttdeigen, så skal jeg ha det slik jeg helst vil ha og har tid så lages et sennep saus på den. Ungene er veldig glad i det også.

 

Rømme, dipp (vanlig slik som brukes til potetgull) og hvitløksdressing har vi til.

 

Når vi er skikkelig late men har lyst på taco, lager vi en gryte og har i. Da har vi bare ost ved siden av.

 

Anonym poster: 877088359df5cac2fc1c7535c893321c

Kor er tacoen i alt dette?
Skrevet

Vi har potetstappe til. Aller helst skal den være hjemmelaget, men somoftes blir det pose. Blander den med stavmikseren, for da blir den fløyelsmyk. (En unge som påstår hun ikke liker posepotetstappe, men hun elsker den når jeg har blandet den med stavmikseren. Hun tror meg ikke når jeg sier det er pose) har ungene besøk og vi har taco kikker de med store øyne når de oppdager vi har potetmos på, men så og si alle liker det. Mer mettende blir det også, veldig kjeket når ungene har mange venner på besøk.

 

Jeg har sukkererter som er finhakket.

 

Annanas har fått seg en tur med stavmikseren. En unge liker ikke ketshup, rømme osv men hun vil ha noe litt flytende på, så da blir det annanas. Jeg syns også et er veldig godt. Evt kunne vi kjøpt krønsja annanas, men det glemmer jeg det er jo enkelt å ta et en tur i stavmikseren.

 

Jeg bruker bergby sennep. Jeg er ikke så glad i tacopulveret som blandes i kjøttdeigen, så skal jeg ha det slik jeg helst vil ha og har tid så lages et sennep saus på den. Ungene er veldig glad i det også.

 

Rømme, dipp (vanlig slik som brukes til potetgull) og hvitløksdressing har vi til.

 

Når vi er skikkelig late men har lyst på taco, lager vi en gryte og har i. Da har vi bare ost ved siden av.

 

Anonym poster: 877088359df5cac2fc1c7535c893321c

 

Dette er ikke taco..

 

Anonym poster: 03dcddb7ef5433b67c657c6703cfc8f7

Skrevet

Holiday dipp er standard, kinakål og ris har vi ofte til og mannen bruker alltid ananas. Ellers er det vanlig standard taco: tomat, agurk, mais, ost, kjøttdeig/kjøtt og lefse.

 

Anonym poster: d3384def918d9c5a54367f4a25ee03b9

Skrevet

Ris:-) Veldig godt både i lefsa og skjellet! Mange som rynker på nesa, men jeg ser ikke helt hvorfor. Passer jo kjempegodt sammen:-)

 

Anonym poster: 334b0c3ae0232c343f78678547b7cd68

Skrevet

Og sjampinjong og ananas!:-)

 

Anonym poster: 334b0c3ae0232c343f78678547b7cd68

Skrevet

Ikke så ofte vi har det, men faktisk veldig godt med revet gulrot. Syns det er godt på hamburger også,da, så mulig jeg er litt spesiell der....

 

Anonym poster: 947ba5a055e3e13a56267fbcd5fabd5a

Skrevet

Kikerter, røde linser, finhakket eple og fetaost! (I tillegg til rødløk og paprika.)

 

På toppen har jeg hot tacosaus, rømme og guacamole.

Skrevet

Bruker bønnespirer istede for salat, og alltid hjemmelaget salsa (tomat, rødløk, chili, lime og koriander). Nå fikk jeg lyst på taco :)

Skrevet

Her var det mye rart :pJ

 

Jeg er svært sær i matveien, så hos meg er det lefse, kinakål, kjøttdeig, ost, rømme og salsa :P

Skrevet

Tacokryddret kjøttdeig,salat,mais,salsa,jalapenos(?),paprika,små tomater,ost,avokado og rømme

 

Kan også ha agurk,ananas,rødløk i ringer,cheddar dip etc.. jeg bare bruker alt det jeg liker jeg. Men prøver begrense meg for det blir så mye rester, hehe...

 

Men taco uten salsa,ost og rømme funker ikke for meg! :P

Skrevet

Bruker bare kjøttdeig, ost og mais. Blander maisen inn i kjøttet de siste 5 min av kokingen.

 

Lager gorditas selv. Klarer ikke butikken sine. Lager salsa til mannen.

Gjest Antarctica
Skrevet

Svigermora mi brukte tyttebærsyltetøy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...