Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #1 Skrevet 27. november 2012 Hva syns dere om slike som avslører andre sine graviditeter på Facebook før de som evt er gravide har gått offentlig med det først? Typ status "gleder meg til juli, da blir det andre boller for @xxxxxx (som er gravid) Skrive på veggen: "hører det er bolle i ovnen" Eller : "gleder meg til babyen din kommer" "Gratulerer så mye med liten en på vei" Eller kommentere statusene Til den gravide å vinkle dette til baby/graviditet på hvilken som helst måte kjenner jeg bli irritert på den gravide sin vegne siden det ibunn og grunn deres nyhet å dele først, før alle andre skal avsløre den., Anonym poster: cd0aadc87fbc6d0fb9640c8d6ad9c82f
Cat_Woman Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Det er dårlig gjort. Samme med de som "outer" fødselen!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Synes de som gjør det er skikkelig kjipe. Anonym poster: c8d392f3b68bf835eb86d65db1915d68
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #4 Skrevet 27. november 2012 Det har jeg HELDIGVIS aldri sett eller opplevd (men så er jeg ganske selektiv med HVEM jeg har på facebook også, så har bare oppegående folk.. ). Ville synes det var veldig dårlig gjort ovenfor den gravide ihvertfall!! Lite sosiale antenner! Anonym poster: 443fd93d067bb3718d2ed49e5a138c21
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #5 Skrevet 27. november 2012 Syns det er slemt gjort og egoistisk gjort. De gjør det jo kun for egen dels oppmerksomhet. Vet om ei jente som ikke ville si så mye om graviditeten, var fortsatt fare fpr at ting kunne gå galt selv om hun var langt på vei, kun vi i familien som visste det og et par venninner. Plutselig hadde hun ene skrevet det på facebook, og alle fikk vite det.. Kjempegøy for hun det gjaldt da.. Anonym poster: ea21ebf8da113059be9c263dc3511b44
fikas Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Kan ikke se at det har vært noe problem hos mine venner. Og for min del hadde det ikke plaget meg så veldig siden de fleste visste det langt før 12 uke men fødselen, den kødder ingen med det skal mye til for at noen som helst får vite hvor vi er og hva vi gjør akkurat da, for å si det sånn. Det mest tragiske jeg ser er når forløpet blir behørig dokumentert og kommentert på Facebook/blogg/instagram osv...
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Helt enig med dere! Det er faktisk direkte frekt! Men med fare for å kuppe tråden litt; hva synes dere om de som legger ut som graviditeten sin tiidlig (sin egen). Tenker da i uke 6-7-8? Anonym poster: f7924146df29f66cf9cc1eb9e3b94661
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Hate it!!! Sånn er svigerinnenne mine! Derfor har vi ikke fortalt dem at jeg er gravid igjen.... Sist røpte.de seg før vi sa det offesielt. Nåe jwg var ul og fikk vite at det ble en gutt skulle jeg bare innom butikken på hjemveien og ble gratulert med gutten. Hvor har du det fra spurte jeg... Svigerinnene dine skrev det på fb... KULT! Og fødselen ble også annonsert med store bokstaver to sek etter at de fikk vite det.. Anonym poster: db7ee0aa7b76a0936778b595e50bfd5a
♥Nemi♥ Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 nr. 7. Da tenker jeg at magefølelsen må være kjempegod. :-)
♥Nemi♥ Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 Hate it!!! Sånn er svigerinnenne mine! Derfor har vi ikke fortalt dem at jeg er gravid igjen.... Sist røpte.de seg før vi sa det offesielt. Nåe jwg var ul og fikk vite at det ble en gutt skulle jeg bare innom butikken på hjemveien og ble gratulert med gutten. Hvor har du det fra spurte jeg... Svigerinnene dine skrev det på fb... KULT! Og fødselen ble også annonsert med store bokstaver to sek etter at de fikk vite det.. Anonym poster: db7ee0aa7b76a0936778b595e50bfd5a Å gud, det er jo kjempefrekt, og da skal det jo bare handle om dem.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #11 Skrevet 27. november 2012 Ei jeg kjenner betrodde seg til ei som var like langt på vei, og ga klar beskjed om å ikke fortelle noen om at barnet hadde misdannelser. For det første hadde hun ikke fortalt alle om graviditeten engang, i alle fall ikke nevnt den på facebook. For det andre hadde hun ikke fortalt noen, andre enn sin mann, at noe var galt. Etter jobb kunne hun logge på facebook og se at der var kjempemange kommentarer, og meldinger der folk var bekymra og ville trøste, og beskjeder på telefonsvar fra fortvila besteforeldre som lurte på om babyen ville overleve. Den andre gravide hadde bare fortsatt samtalen offentlig på veggen hun. Anonym poster: 31c202b042b8b31a81372b630dba8a9b
Gjest peacock Skrevet 27. november 2012 #12 Skrevet 27. november 2012 Nei, tror faktisk jeg ville blokkert personen, for det er tydeligvis en som ikke eier hverken nettvett eller folkeskikk og som ikke klarer å skille mellom virkelighet og cyberspace. Personlig overtramp på det groveste synes jeg. Spesielt om nyheten ikke er offentliggjort av det gravide paret selv.
Musemorbr / Skrevet 27. november 2012 #13 Skrevet 27. november 2012 Var det meg, ville jeg svart på en sånn måte at det mennesket aldri noen sinne turte skrive annet enn gratulerer med dagen på noens vegg igjen. Makan til frekkhet.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 27. november 2012 #14 Skrevet 27. november 2012 Sånt er bare stygt gjort. Samme med fødsler og de som fråtser i dødsfall og ulykker og skriver en masse buhuuu og "RIP" (Jeesus, det er teit) før familien i det hele tatt er varslet.. Sånne venner har jeg heldigvis ikke, men jeg har sett tilfeller av det, ja. Hadde klikka i vinkel om det skjedde meg.
SmellyCat Skrevet 27. november 2012 #15 Skrevet 27. november 2012 Ufint og lite gjennomtenkt. Virker som mange bare vil "sladre", da de feks. har fått en mms med bilde av en nyfødt, og bare MÅ gratulere først på veggen til vedkommende. Tydeligvis ikke for å gratulere for det gjør man jo umiddelbart på mms. Hva er intensjonen med å skrive på fb da, lurer jeg på. Jeg mener, og det gjelder alle emner, at så lenge "hovedpersonen" ikke selv har skrevet noe om et emne, så er det "off-limits" for alle andre også. Jeg stengte forøvrig veggen min da jeg var gravid og til etter fødsel.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 27. november 2012 #16 Skrevet 27. november 2012 Har aldri opplevd at noen andre har "outet" en graviditet på face, men satan i det grønne, så forbanna jeg ble da søstera mi skrev "nå kommer babyen" da fødselen min var igang. Og at andre la ut bilde av den nyfødte før jeg i det hele tatt fikk sagt noe om det selv, og det uten å spørre om lov, gjorde meg også sint. Kjempesint, faktisk.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #17 Skrevet 27. november 2012 Opplevde det for litt siden. Nyheten ble delt med nærmeste familie (og ikke med venner ennå). Så fyller et av barna år og det legges ut bilde av bursdagsbarnet... så kommer et lurt familiemedlem og slenger ut en gratulasjon til bursdagsbarnet og med en til på vei. Da kan dere tenke dere at folk ble nysgjerrige, og så var nyheten delt med alle. Tror ikke det var slemt ment, men folk tenker seg tydeligvis ikke om. Anonym poster: c59bda3aa3f3f2465ea6621ae7b194f1
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #18 Skrevet 27. november 2012 Det er helt sykt hvor tanketomme folk er. Sjokket. Anonym poster: 31c202b042b8b31a81372b630dba8a9b
Sandana94 Skrevet 27. november 2012 #19 Skrevet 27. november 2012 Om noen hadde avslørt på facebook at jeg var gravid, før det var "offisielt", hadde jeg blitt griseforbanna! Men det med at folk gratulerer og skriver at jeg har født, bryr jeg meg i grunn ikke om. Da bare slipper jeg å gjøre det selv (Om det derimot var mens fødselen var igang, men barnet ikke var født, hadde jeg nok reagert)
Gunner Skrevet 27. november 2012 #20 Skrevet 27. november 2012 Jeg syns det er ufint, og jeg kjenner heldigvis ingen som er så hjernedøde. Tror jeg, det ser jeg jo den dagen jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #21 Skrevet 27. november 2012 Litt krise om noe går galt under fødsel og søsken har skrevet på veggen så man får gratulasjoner. Eller at man er inne for sjekk og det bare var falske rier. Anonym poster: 31c202b042b8b31a81372b630dba8a9b
snippsnapp Skrevet 27. november 2012 #22 Skrevet 27. november 2012 En jeg kjenner sa til en kollega hvorfor hun ikke kunne være med på røntgen. Var en 7/8 uker på vei. Kollegaen gikk så og gratulerte på facebook. Hun aborterte rett etter. Ikke kjekt med alle gratulasjonene da:(
Anonym bruker Skrevet 27. november 2012 #23 Skrevet 27. november 2012 I mitt tilfelle var det en som skrev gratulasjon på veggen min ( og samboeren sin) før vi omtrent hadde hadde født. Veldig irriterende og frekt. Vi ringte jo til nærmeste familie, så ringte de til sine igjen å fortalte. Og der var det en som synes det var okey å gratulere og informere alle de andre vennene våre på fb. Selv gratulerer jeg ingen med hverken graviditet eller fødsel før de selv har skrevet noe om det. Anonym poster: 1ad5c527170871f026111c8c729d05f8
little old lady hoo Skrevet 27. november 2012 #24 Skrevet 27. november 2012 Jeg ble outet da jeg fikk ny jobb. Jeg hadde ikke informert familien enda, men en tidligere kollega hadde fått vite at jeg var ansatt. Hun fant det da for godt å gratulere på min vegg. Jeg ble så irritert at jeg slettet henne som venn. Kanskje en overreaksjon, men jeg syns det er ufint og frekt og vil ikke ha slike løse kanoner på min venneliste.
Splenda Skrevet 27. november 2012 #25 Skrevet 27. november 2012 Jeg fikk vite via facebook at jeg hadde blitt tante for første gang. Det var en kjip følelse! Noen er jo så ivrige med å legge ut alt sekunder etter at de har hørt noe uten å tenke seg om. Hvis jeg blir gravid kommer jeg også til å stenge veggen min i perioden rundt termin. Ingen skal få skrive noe før jeg selv har skrevet noe, dessverre er det mange som ikke har vett nok til å forstå det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå