Miamimom Skrevet 26. november 2012 #26 Skrevet 26. november 2012 Faren min jaktet mye, så vi spiste mye vilt, og da særlig elg. Ellers var det kjøttkaker,karbonader, koteletter, fiskegrateng, Steik, lappskaus, seibiff, stekt ørret og røye, fersk suppe, stroganoff, fleskepannekake, blodklubb, hvalbiff, svensk lappskaus, pannekaker og tomatsuppe Dette var hverdagsmiddager, alle laget fullstendig fra bunnen av. På lørdager spiste vi som regel hjemmelaget pizza eller kylling med salat og pommes frites. Taco hadde ingen hørt om :-) Jeg lager de fleste av rettene selv i dag, og er glad jeg lærte å like sunn og variert mat når jeg var liten. Mine barn liker også slik mat :-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #27 Skrevet 26. november 2012 Kjenner meg igjen med de som ALLTID hadde poteter! Vi hadde tilgodesett poteter til Grandiosa og lasagne... For å drøye maten da:) en grandis til 2 voksne og 2 barn... Hadde kanskje passet bedre med salat ja. Anonym poster: 5180cbe9ee486dda82c1fef0b213b22b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #28 Skrevet 26. november 2012 Tilgodesett = til og med Anonym poster: 5180cbe9ee486dda82c1fef0b213b22b
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #29 Skrevet 26. november 2012 Husker vi spiste mye poteter, nesten hver dag. Det ble mye karbonader, hjemmelaget fiskegrateng, fiskeboller/fiskepudding, hjemmelaget pizza, fleskepannekaker, betasuppe m/pølser..det jeg husker. Taco og indisk etc hadde vi ikke før jeg var tenåring! Født i 1983 Anonym poster: b4329fb480619a9eb81532ab544d31ad
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. november 2012 #30 Skrevet 26. november 2012 Vi spiste mye potetmiddag. Fiskeboller, torskefilet, kjøttkaker, medisterkaker, biffgrute, lever (usj), koteletter, kylling, kalkun, lapskaus. Alltid hjemmelaget pizza på fredager. Når jeg ble litt eldre hadde vi mer av spaghetti osv. Har det samme på middagsmenyen nå, bare mer variert innenfor fisk og sjømat, da sønnen min elsker det.
frk Nilsen Skrevet 26. november 2012 #31 Skrevet 26. november 2012 Født i 76 * kjøttkaker i brunsaus med erterstuing eller kålstuing * Spagetti bolognaise * Laks * Torsk * Falukorv og makaroni * Fiskepinner og kokte poteter eller makaroni * Skinkesteik * Røkt svinekam * Koteletter * Snitzel * Hjemmelaget pizza (helgemat) * Taco (helgemat) * Ost og kjeks (til lørdagsunderholdningen med Dan Børge) * Biff med bearnaise * Sodd * Lapskaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå