Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #26 Skrevet 25. november 2012 Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen? Det er vel skattebetalere som forsørger dem. Anonym poster: 62ed37a5d91dd265b15a9e965838601b HALLO? Når man er 25 kan flere ha en VGs, bachelor og fastjobb?? Og det er vel ikke skattebetalerne som betaler siden man må ha hatt skattegivende inntekt for å kunne ta ut permisjon... Mitt tilfelle var jeg ferdig med VGs når jeg var 19, reiste i utlandet et år og tok andre året adm.ledelse mens jeg jobbet 50% som Resepsjonist ved siden av.. Ble gravid på tredje året og tok ut foreldre permisjon fra Lånekassen og fikk foreldrepermisjon fra jobben. Noe jeg fortjener siden jeg har jobbet siden jeg var 16 itilfelle og skattet.. Fikk nr 1 når jeg var 22. Tok bacheloren. Fortsatte på master samtidig som jeg jobber 80% og nå går jeg nr 2 likefør jeg fyller 24. Skal ikke se bortifra at nr tre kommer før jeg fyller 26 heller... Vi har bygd hus og har et huslån på 4mill som vi fint klarer å betjene enda vi ikke er sivil ingeniører osv. Mannen har VGs, lærling, tatt fagbrev og noen kurs. Jeg har to semester igjen til mastergrad. Vi har ca 950 000 i inntekt i året og vi kvalifiserer oss veldig godt til å "leve på NAV" i foreldre permisjonen vår. Vi bor i Ålesund og har det veldig fint. Enda vi er snart 24 og 25 og tobarnsforeldre. Flere jeg kjenner har også jobbet et par år i fulltidjobber før de bestemte seg for å stifte familie i en alder av 21/22/23 Syns synd på dere i Oslo som ikke fatter at så unge kan ha råd til så mange barn. Da sier det seg selv hvor trangsynt og selvopptatte dere er og at det er viktigere med seg selv før man kan prioritere andre som sine egne barn.. Anonym poster: e5bdbe8bf45a67f1034a7dc5ac6da2bb
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #27 Skrevet 25. november 2012 Det driter eg i om du har 3 unger og 25 år. Er det jeg som skal passe dei ? Anonym poster: c64782f9a989e7c0de4cf93426afa2ca
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #28 Skrevet 25. november 2012 HALLO? Når man er 25 kan flere ha en VGs, bachelor og fastjobb?? Og det er vel ikke skattebetalerne som betaler siden man må ha hatt skattegivende inntekt for å kunne ta ut permisjon... Jeg kjenner ingen som har tre barn før 25 og likevel har rukket å gå så mye på skole. Da må man ha vært veldig frisk i svangerskapet og omtrent ikke tatt ut noe permisjon selv. Og jo, skattebetalerende som betaler. Man har ikke rukket å betale så mye skatt innen man er 25 at det dekker opp for det man får utbetalt på 3 permisjoner. (Med mindre man tjente 10 millioner i året og skattet skikkelig av det, selvsagt, men det anser jeg som lite sannsynlig). I tillegg kan man fint leve på staten som småbarnsforeldre uten å ha hatt inntektgivende arbeid. Jeg kjenner en 23 år gammel tobarnsmor som ikke jobber, aldri har jobbet, og lever helt fint sammen med sin like late kjæreste (ikke barnas far). Fordi man får så mye ekstra støtte som alenemor. Forkastelig. Det utslitte argumentet om at man skaper fremtidig arbeidskraft er også bare bull, statistisk sett blir barna til sosialklienter selv sosialklienter, og dermed får de penger for å gå hjemme og fostre opp flere parasitter. Anonym poster: f0fa2e62fd52e44342462a9aa2599bc8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #29 Skrevet 25. november 2012 HALLO? Når man er 25 kan flere ha en VGs, bachelor og fastjobb?? Og det er vel ikke skattebetalerne som betaler siden man må ha hatt skattegivende inntekt for å kunne ta ut permisjon... Jeg kjenner ingen som har tre barn før 25 og likevel har rukket å gå så mye på skole. Da må man ha vært veldig frisk i svangerskapet og omtrent ikke tatt ut noe permisjon selv. Og jo, skattebetalerende som betaler. Man har ikke rukket å betale så mye skatt innen man er 25 at det dekker opp for det man får utbetalt på 3 permisjoner. (Med mindre man tjente 10 millioner i året og skattet skikkelig av det, selvsagt, men det anser jeg som lite sannsynlig). I tillegg kan man fint leve på staten som småbarnsforeldre uten å ha hatt inntektgivende arbeid. Jeg kjenner en 23 år gammel tobarnsmor som ikke jobber, aldri har jobbet, og lever helt fint sammen med sin like late kjæreste (ikke barnas far). Fordi man får så mye ekstra støtte som alenemor. Forkastelig. Det utslitte argumentet om at man skaper fremtidig arbeidskraft er også bare bull, statistisk sett blir barna til sosialklienter selv sosialklienter, og dermed får de penger for å gå hjemme og fostre opp flere parasitter. Anonym poster: f0fa2e62fd52e44342462a9aa2599bc8 Jeg kunne vært ferdig med bacheloren min lår jeg var 22 og siden årslønnen min itilegg til studiene mine har vært på 220 000 siden jeg var 18 i en 50% stilling og litt ekstraskatt har jeg på de 4 årene før jeg fikk barn skattet for tilsvarende av en årslønn. For å ikke nevne alle årene fremover jeg kommer til å jobbe og at jeg også gir liv til morgendagens skattebetalere.. Man har like mye krav på foreldre permisjon om man har jobbet 6 mnd før fødsel som 16 år. Skal vi unge begynne å peke fingeren på de dom venter forlenge med å få barn igjen, de over 35/40 som må ha hjelp for å få barn, ekstra oppfølging under svangerskapet osv da fordi det er jo skattebetalerne som betaler for det. Å gå rundt å si at unge foreldre tar av skattebetalerne er så langt bak mål. Det et like dumt som å hevde at studenter lever av staten siden de går støtte fra statens lånekasse i form av stipend. 10 år etter utdanningen betaler de tilbake det stipendet i form av renter... Anonym poster: e5bdbe8bf45a67f1034a7dc5ac6da2bb
Gjest Antarctica Skrevet 25. november 2012 #30 Skrevet 25. november 2012 Mamma hadde 3 før hun ble 26. Så hva som er ungt og gammelt er avhengig av synsing, trender og andre elementer, ikke år.
Sli1 Skrevet 25. november 2012 #31 Skrevet 25. november 2012 Jeg syns det er rett og slett dårlig gjort og si at de fleste unge mødre er nav'ere. Finnes sikkert mange av dem også, men mange jobber som alle andre. Jeg er selv 22 år, har to barn og studerer. Men har aldri gått på NAV, selv om jeg er ung og har to barn. Har opparbeidet meg foreldrepenger. Når studiene er over og jeg har fått ny jobb blir det nok enda en baby her i hus, og da er jeg vel rundt 25 når nr 3 kommer. Syns det er fantastisk å være ung mor.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 25. november 2012 #33 Skrevet 25. november 2012 Jeg venter nr 3-4-5 ( trillinger) to gutter på 1 og 3 fra før. Gift i snart 7 år, 2 hus og 3 biler. Og jeg ble 25, 01.11. Men når de er sagt så har jeg " rast fra meg" fra 16-20. Så jeg var mere enn klar for familie livet, og alle barna er ønsket, å elsket. Har drukket 4 ganger siste 4,5 årene, og føler virkelig ikke alkohol er noe savn. Og reiser gjør vi sammen med barna. Som mamma er jeg lykkeligere enn noen gang tidligere, og vi har laget oss et flott liv. Til tross for noen humper i veien, som har gjort oss mye sterkere som familie. Men 25 er ikke ungt i mine øyne, og de finnes voksne 16 åringer, og barnslige 35 åringer. Så sånn alle under en kam, er helt bortkastet.
Kremtopp Skrevet 25. november 2012 #34 Skrevet 25. november 2012 Jeg fyller 24 i desember og venter nr.4 i februar! Jeg er sammen med barnas far på 8.året (han er 5 år eldre enn meg) og vi har hus, bil, jobb og utdannelse. Vi er takknemlig for de barna vi har fått og det vi venter og selv om vi er unge ift hvor mange barn vi har kunne det ikke falt meg inn å gjøre noe annerledes. Hva andre mener bryr vi oss fint lite om, folk får gjøre som de vil.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #35 Skrevet 25. november 2012 Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen? Jeg er fra Oslo, er 28 år og har en syvåring Men jeg er den eneste i vennegjengen også da. De fleste er mellom 25 og 31, men ingen av vennene våre (meg og mannen) har fått barn enda. De fleste foreldrene i klassen til barnet mitt er mellom 40 og 50 år! Anonym poster: 334c055dfbeae140c10e718d1fd83839
fikas Skrevet 25. november 2012 #36 Skrevet 25. november 2012 Og jo, skattebetalerende som betaler. Man har ikke rukket å betale så mye skatt innen man er 25 at det dekker opp for det man får utbetalt på 3 permisjoner. Anonym poster: f0fa2e62fd52e44342462a9aa2599bc8 Det morsomste og minst gjennomtenkte utsagnet jeg har hørt hittil i år, tror jeg. Er du seriøs?
Lille♥mitt Skrevet 25. november 2012 #37 Skrevet 25. november 2012 Husk på at det er "vi skattebetalerne" som har betalt permisjonen til oss alle sammen. Ikke bare "unge mødre" som får penger hos Nav
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. november 2012 #38 Skrevet 25. november 2012 HALLO? Når man er 25 kan flere ha en VGs, bachelor og fastjobb?? Og det er vel ikke skattebetalerne som betaler siden man må ha hatt skattegivende inntekt for å kunne ta ut permisjon... Jeg kjenner ingen som har tre barn før 25 og likevel har rukket å gå så mye på skole. Da må man ha vært veldig frisk i svangerskapet og omtrent ikke tatt ut noe permisjon selv. Og jo, skattebetalerende som betaler. Man har ikke rukket å betale så mye skatt innen man er 25 at det dekker opp for det man får utbetalt på 3 permisjoner. (Med mindre man tjente 10 millioner i året og skattet skikkelig av det, selvsagt, men det anser jeg som lite sannsynlig). I tillegg kan man fint leve på staten som småbarnsforeldre uten å ha hatt inntektgivende arbeid. Jeg kjenner en 23 år gammel tobarnsmor som ikke jobber, aldri har jobbet, og lever helt fint sammen med sin like late kjæreste (ikke barnas far). Fordi man får så mye ekstra støtte som alenemor. Forkastelig. Det utslitte argumentet om at man skaper fremtidig arbeidskraft er også bare bull, statistisk sett blir barna til sosialklienter selv sosialklienter, og dermed får de penger for å gå hjemme og fostre opp flere parasitter. Anonym poster: f0fa2e62fd52e44342462a9aa2599bc8 Om man har skattet nok før man får barn til at den skatten dekker foreldrepengene har vel ingenting å si? Jeg startet i 100% stilling da jeg var 24, og har planer om å jobbe resten av mitt yrkesføre liv. Jeg kommer dermed til å betale akkurat like mye i skatt som en som fikk barn ETTER 25. Fordelen for staten er at man tjener dårligere som nyutdannet, så foreldrepengene blir faktisk lavere hvis man er ung når man får barn. Jeg har fått begge mine barn under utdannelse, og har dermed bare hatt krav på et ekstra år med stipend i barseltiden. Ikke foreldrepenger. Det er litt over 100 000 kroner fra staten for hvert barn jeg har fått, og det er vesentlig mindre enn hva staten betaler for et års permisjon når mor er ferdigutdannet og i full jobb. Så det er faktisk JEG som har spart staten for penger, ved å få barn så tidlig at jeg ikke hadde krav på fødselspenger Jeg er ung, har to barn, en lang utdannelse (men jeg har vært effektiv, og i perioder studert dobbelt opp), mann, fast jobb, hus, bil og alt som hører til. At jeg og mine barn er en belastning for samfunnet er så langt fra sannheten som du kan få det. Rent statistisk sett (mtp sine foreldres utdannelser,) kommer mine barn til å få universitetsgrader de også. For noen passer det å få barn mens man er ung, for andre passer det ikke. Av og til passer det ikke, men så bare "skjer det", og så blir det jammen fryktelig alright det også Det kommer vel litt an på hva man anser som viktig her i livet. For meg var alltid drømmen min å få mann, barn, hus, hund, utdanning og en trygg jobb. Jeg lengtet aldri etter festing, interrails, studier i utlandet eller en vill studietid. Og i en alder av 25 år har jeg ALT jeg noen sinne har ønsket meg Ja, det har vært krevende, men det er et valg jeg selv har tatt, og ungene mine har alltid hatt alt de kunne trenge av materielle ting, og MYE mer tid med foreldrene sine enn de fleste andre barn. Dessuten liker jeg utfordringer, så når jeg sier krevende er ikke det nødvendigvis noe negativt Det gir meg mye å pushe meg selv og jobbe hardt, for så å se at det lønner seg etterpå
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #39 Skrevet 25. november 2012 Grunnen til Oslo damer er så seine med og få barn er vell fordi det er då mye festing der nede... Og bruker lengre tid på og bli voksen... Off no var jeg litt slem?? Anonym poster: f5c175b90ea9b5b81ffffdc91e9c221c
Kremtopp Skrevet 25. november 2012 #40 Skrevet 25. november 2012 Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen? Er fra Oslo gitt og mannen er fra Tromsø. Hørt om å jobbe? Er ikke alle yngre mødre som lever på nav.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #41 Skrevet 25. november 2012 Alderen har vel ikke alt å si? Noen som er 25 oppfører seg som om de er 17 og noen som om de er 35:D Anonym poster: 6a0cccf1bf8395c071ad1f8d9635d389
Elsker livet Skrevet 25. november 2012 #42 Skrevet 25. november 2012 Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen? Bor nokså midt i landet. Men er ikke så ung, fikk barna når jeg var 23, 25, 27 og 29. Jeg var ferdig utdannet og hadde jobbet ett år når jeg fikk nr. 1. Fra da har jeg vært hjemme. Mannen min er 8 år eldre, og hadde også jobbet ett år etter han var ferdig utdannet, og har vært i jobb siden. De fleste kvinner i vår omgangskrets er ferdig utdannet og i jobb når de er 22-23. Mannfolka gjerne litt eldre fordi flere av dem har tatt lengre utdannelse. Men de er også eldre når de blir fedre.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #43 Skrevet 25. november 2012 HALLO? Når man er 25 kan flere ha en VGs, bachelor og fastjobb?? Og det er vel ikke skattebetalerne som betaler siden man må ha hatt skattegivende inntekt for å kunne ta ut permisjon... Jeg kjenner ingen som har tre barn før 25 og likevel har rukket å gå så mye på skole. Da må man ha vært veldig frisk i svangerskapet og omtrent ikke tatt ut noe permisjon selv. Og jo, skattebetalerende som betaler. Man har ikke rukket å betale så mye skatt innen man er 25 at det dekker opp for det man får utbetalt på 3 permisjoner. (Med mindre man tjente 10 millioner i året og skattet skikkelig av det, selvsagt, men det anser jeg som lite sannsynlig). I tillegg kan man fint leve på staten som småbarnsforeldre uten å ha hatt inntektgivende arbeid. Jeg kjenner en 23 år gammel tobarnsmor som ikke jobber, aldri har jobbet, og lever helt fint sammen med sin like late kjæreste (ikke barnas far). Fordi man får så mye ekstra støtte som alenemor. Forkastelig. Det utslitte argumentet om at man skaper fremtidig arbeidskraft er også bare bull, statistisk sett blir barna til sosialklienter selv sosialklienter, og dermed får de penger for å gå hjemme og fostre opp flere parasitter. Anonym poster: f0fa2e62fd52e44342462a9aa2599bc8 Jeg kunne vært ferdig med bacheloren min lår jeg var 22 og siden årslønnen min itilegg til studiene mine har vært på 220 000 siden jeg var 18 i en 50% stilling og litt ekstraskatt har jeg på de 4 årene før jeg fikk barn skattet for tilsvarende av en årslønn. For å ikke nevne alle årene fremover jeg kommer til å jobbe og at jeg også gir liv til morgendagens skattebetalere.. Man har like mye krav på foreldre permisjon om man har jobbet 6 mnd før fødsel som 16 år. Skal vi unge begynne å peke fingeren på de dom venter forlenge med å få barn igjen, de over 35/40 som må ha hjelp for å få barn, ekstra oppfølging under svangerskapet osv da fordi det er jo skattebetalerne som betaler for det. Å gå rundt å si at unge foreldre tar av skattebetalerne er så langt bak mål. Det et like dumt som å hevde at studenter lever av staten siden de går støtte fra statens lånekasse i form av stipend. 10 år etter utdanningen betaler de tilbake det stipendet i form av renter... Anonym poster: e5bdbe8bf45a67f1034a7dc5ac6da2bb Er vel ikke snakk om hva man har rett på, det har man selvsagt, men at enkelte hønskskaller her påstår de har "tjent inn" permisjonen sin. Før de er 25, og selv om de da har klart å føde 3 barn innen den tid. Jeg regner med at du ikke har brukt noen andre goder siden du mener at skatten du har betalt inn kun dekker permisjonen? ikke kjørt på en vei, gått på skole, vært hos legen, etc? Anonym poster: f0fa2e62fd52e44342462a9aa2599bc8
Cornelianelia Skrevet 26. november 2012 #44 Skrevet 26. november 2012 Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen? Er fra Oslo gitt og mannen er fra Tromsø. Hørt om å jobbe? Er ikke alle yngre mødre som lever på nav. Jeg har ikke nevnt Nav. Jeg vet bare at da jeg var 22-23 år var jeg fortsatt student, og det var de fleste andre jeg kjenner også. Jeg er ingen partyløve, var det heller ikke før, men for oss var det helt naturlig å vente med barn til jeg fylte 30, og da fikk mange andre i omgangskretsen barn også. Jeg leser stadig om yngre mødre her inne, og de plager ikke meg, jeg er bare nysgjerrig på alle de som velger helt annerledes.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 26. november 2012 #45 Skrevet 26. november 2012 Hvis du refererer til den andre tråden hvor hun på 25 venter nr 3 så handler det om at det er tre fedre på disse barna hennes, hun er kun 24 år og lever på NAV Anonym poster: b2bcf5311d70af070911855ee520e6a9 Hvor finner jeg innlegget du nevner her?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2012 #46 Skrevet 26. november 2012 Hadde tenkt over det engang, syns ikke det kan "klassifiseres" som ung mor.. (Med mindre du fikk nr. 1 før du var 20 ) Jeg kjenner ei som er 25 som har fem barn To av dem tvillinger da. Anonym poster: c2ac7b75b6800c8f1cfd3ddcd53f6f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå