Gå til innhold

Ille å vente barn nr. 3 når man er 25??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Why? Er det spesielt ungt?

Jeg fikk barn nr. 1 da jeg var 23 og barn nr. 3 da jeg var 27. Har ikke tenkt på meg selv som ung mor i det heletatt.

Da vi fikk nr. 3 hadde jeg og mannen min vært sammen i 10 år, vært gift i 6 år. Eide hus. To biler. Jeg hadde 5 års universitetsutdannelse og fast jobb. Mannen min var inne i siste året sitt som turnuslege.

Anonym poster: 16b5da3939fcac114dbf691bfa5decb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes det er tidlig, men dømmer ikke for det. Tror mange har gått glipp av en stor del av det å være ung om de har tre barn når de er 25. Man bør få lov å være ung, feste, studere og reise en periode før man starter et liv som "midaldrende" med hus, bil, barn, bikkje og film i sofaen hver bidige lørdag synes jeg. Selv var jeg ikke klar for denne type liv før jeg var 25, men trives nå godt med det :) Det skjer utrolig mye med hjernen mellom 20 og 25 så å være såpass etablert så tidlig er jeg glad for jeg ikke var selv.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Neh, noen er mer effektive enn andre. For 100 år siden hadde du vært steingammel :P

Skrevet

Hvis du refererer til den andre tråden hvor hun på 25 venter nr 3 så handler det om at det er tre fedre på disse barna hennes, hun er kun 24 år og lever på NAV

Anonym poster: b2bcf5311d70af070911855ee520e6a9

Skrevet

Overhodet ikke ung. Venter nr 3 selv og er 26. Har tatt to bachelorgrader, reiser der jeg vil og har aldri hatt behov for å feste, så det ville jeg ikke gjort uansett. Men jeg tror de sikter til at hun har 3 fedre til barna sine. Synes uansett ikke at det angår noen andre enn de det gjelder. Sikkert mange som er uenige, uansett hva vi velger å gjøre med livet.

Anonym poster: f4b9a3dcccc5aea6e223cc0f8f9718fa

Skrevet

Jeg fikk første da jeg var 26 og vi prøver på nr 2 nå. Jeg angrer på at vi ikke begynte tidligere. Hvorfor vente hvis man er klar? Men jeg syns selvsagt det var deilig å bli ferdig med utdannelsen først da, så håper jo at mine barn også blir det, når den tid kommer.

Skrevet

Selv venter jeg 'bare' nr 2 i en alder av 25år, men jeg ser heller ikke på meg selv som særlig ung mor..

Folk vil alltid være forskjellige og ha forskjellige ønsker og forutsetninger for livet sitt. Noen er klare for 'voksenlivet' tidligere enn andre. Noen trenger lenger tid på å rase fra seg. Sånn er det og vil alltid være.

Jeg har feks aldri vært noen partyjente, jeg etablerte meg tidlig og har hatt og har det jeg ønsker og trenger i livet mitt. Enkelte venninner på min alder er i gang med barn og familie, andre er ikke klare for barn på flere år. Vi er forskjellige! :)

Skrevet

For meg som akkurat har fått nummer 3 som 40-åring er det selvsagt veldig ungt, men det er jo ikke min sak.

Det hele står jo på når man møter den man vil leve sammen med og få barn med. Jeg møtte ham veldig sent!

Skrevet

Why? Er det spesielt ungt?

Jeg fikk barn nr. 1 da jeg var 23 og barn nr. 3 da jeg var 27. Har ikke tenkt på meg selv som ung mor i det heletatt.

Da vi fikk nr. 3 hadde jeg og mannen min vært sammen i 10 år, vært gift i 6 år. Eide hus. To biler. Jeg hadde 5 års universitetsutdannelse og fast jobb. Mannen min var inne i siste året sitt som turnuslege.

Anonym poster: 16b5da3939fcac114dbf691bfa5decb4

Kunne jeg skrudd tiden tilbake skulle jeg fått mange barn før jeg var 25 ;) Jeg hadde økonomi til deg, fantastisk mann (som jeg også har i dag ;) ) og hus, og jobb og alt på stell. Vet ikke hvorfor jeg drev og ventet... Skulle gjerne hatt fler barn, men nå føler jeg liksom at jeg begynner bli "gamma" ;) Har en baby nå, og må vente litt om jeg skulle fått en til - men da blir det for sent. Får være glad for de 3 jeg har !

Skrevet

Nei, det er ikke spesielt ungt. Men det er etter mitt syn ganske ille når man venter barn nr. 3 med mann nr. 3. Uansett om man er 20 eller 40.

Anonym poster: c92b05ce6a1a4421059c74a51a1e59bf

Skrevet

Tja, vi fikk nummer 3 da vi var 25 :) Vært sammen i 10 år, gift, hus og alt det der.... Føler absolutt ikke at vi har gått glipp av noe.

Skrevet

Jeg er 21 og har to barn. Skal ikke se bort fra at jeg venter nr 3 når jeg er 25. Har alltid ønsket med tre barn og når jeg først startet tidlig tenker jeg at jeg like godt kan få alle nå. Er jo like bunden til familie og hjem når man har 1 barn som 3 barn. Jeg har masse av tid til å reise og oppleve verden når jeg er i 40-årene og har voksne barn. Behovet for å drikke meg dritings i helgene har jeg aldri hatt likevel :) Det betyr ikke at jeg har stoppet opp å ta vare på meg selv, kose meg med venner og kjæreste. Slike kvelder får jeg en gang i blant, og de er gull verdt! Setter ekstra stor pris på dem :)

Skrevet

Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen?

Skrevet

Jeg er 24 og venter nå mitt 3 barn. Mannen er 29. Vi er gift. Nettopp kjøpt oss stor enebolig med sjøutsikt og båtplass ved huset vårt. Kjøpte vår første enebolig for 5 år siden. Nå er den for liten siden vi venter 1 til. Alder har ingenting og si, vi er flinke og sette av penger og spare. Alle får det til om dei vil det :) jeg er ikke ferdig med barn. Skal nok ha mange flere :)

Anonym poster: f5c175b90ea9b5b81ffffdc91e9c221c

Skrevet

Jeg er 25 år og er høygravid med nr 4. Meg og mannen er gift og har vært sammen i 7 år. Og vi eier (eller banken gjør :P ) hus. Her hvor jeg bor er ikke det unormalt. Jeg bor i ei bygd på sørlandet. Men jeg er den her omkring, på min alder, som har flest barn. De andre har 1 eller 2. Og de som ikke har fått ennå har reist til storbyene for å ta seg en lengere utdannelse.

Anonym poster: c5913a8e7b7d44f9ef98498d1685e47c

Skrevet
Jeg må si jeg blir litt nysgjerrig. Hvem er egentlig dere unge mødre? Hvor i landet bor dere. I omgangskretsen min i Oslo tror jeg ikke jeg vet om noen som har fått barn før de har vært 29-30 år. Hvordan har man råd til tre barn i den alderen?

Det er vel skattebetalere som forsørger dem.

Anonym poster: 62ed37a5d91dd265b15a9e965838601b

Skrevet
Hvis du refererer til den andre tråden hvor hun på 25 venter nr 3 så handler det om at det er tre fedre på disse barna hennes, hun er kun 24 år og lever på NAV Anonym poster: b2bcf5311d70af070911855ee520e6a9

Da er det snakk om noen som er umoden og patetisk og burde ikke fått flere barn før hun har vokst ut av å være barn i voksenkropp.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg er 26 og mannen min 36. Vi har tre barn, tvillinger på 3 og ei som blir 6. Vi eier en leilighet sentralt i Lillestrøm, har to biler og katt. :)

Vi føler vi har god råd, vi NAVer ikke :-)

Skrevet

Min mor hadde det. (hun er i dag 43) Fikk meg da hun var 20, min søster da hun var 23 og tredje kom ett halvt år før hun ble 25. (fjerde mann kom da hun var 30)

ser ikke på det som ille i det hele tatt, kunne gjerne fått to på rappen nå selv før jeg ble 25 - men ser ut som vi har problemer med å bli gravide

Anonym poster: 61019e5fbc79184cd2577885a17982f9

Skrevet

Har heller ikke fått noe ekstra fra NAV. Bor i Stavanger og kjøpte enebolig med strandlinje da jeg var 20 og hadde jobbet et år. Så kom første barnet. Jeg begynte på første bachelorgrad da jeg var i permisjon, fikk lån og stipend fra lånekassen året i mellom mens jeg studerte før neste barn. Tok ikke permisjon fra studiene men sluttførte bachelorgraden. Begynte rett på bachelor i Økonomi og adm. og den var jeg ferdig med nå i vår. Har en godt betalt jobb, er 26 år og får tredje barn til våren. Har vært gift i 7 år og barna mine er 6 og 4 år. Føler ikke jeg har gått glipp av noe.

Anonym poster: f4b9a3dcccc5aea6e223cc0f8f9718fa

Skrevet

Kan legge til at jeg var ferdige med å feste før jeg ble 18 (begynte veldig tidelig) skole og utdanningen min var ferdig da jeg ble 20 (ble da daglig leder som jeg ønsket etter fagbrevet var i boks, men har tatt og skal ta flere ekstra fag gjennom nette for å utvikle meg)

Føler absolutt ikke at jeg hadde gått glipp av så mye hadde jeg fått flere i slengen selv om det hadde vært tyngre dager og vanskeligere å få barnevakt.

Når jeg ser på mine foreldre i dag som ikke er 45 enda, hvor alle 3 utenom siste mann har flyttet ut (han klarer seg godt selv) - nå nyter de livet og slapper av med hele lønna nesten for seg selv og der kunne jeg og tenkt meg å være om 20 år :-)

Skrevet (endret)

Vi bor like utenfor middels stor by, var heldige med huskjøp da vi var 22år. Jeg studerte først og han studerer nå, slik at vi alltid har hatt en inntekt i tillegg til stipend/lån.

Vi har ikke flust med penger, men vi prioriterer godt og føler ikke vi mangler noe. Vi ønsket oss barn tidlig, selv om førstemann kom litt tidligere enn planlagt. Vi har stort nettverk her vi bor med flere på vår alder med barn. Og barn er da virkelig ikke så dyrt, spesielt ikke de første årene - jeg mener mange gjør det dyrere enn hva det trenger å være!

Endret av fikas
Skrevet

Det er vel skattebetalere som forsørger dem.

Vestlandet. Jeg har inntekt på 350-400.00 (alt etter som) og han på rundt 600.000 nå (hadde før 800) og lånte rundt 3 mill. Betalte litt over 2,3 for huset (fikk det en mill billigere pga. huset var i familie)

Jeg er 23 og han 30.

Skrevet

Nei, det er ikke så ungt det:)

Selv er jeg 23 år, og har nr.2 i magen:)

Er gift (vært sammen med mannen min i 8 1/2 år), har hus, bil ....., god økonomi, får kontantstøtte pga. At jeg har valgt å være hjemme det meste av tiden med sønn nr.1..og har det igrunn ganske bra;)

Skal ikke se bort ifra at nr.3 er på tur her, når jeg er 25!;) barn er den største gava i verden!! Det er magisk og fantastisk!

Skrevet

Jeg er 24 år og prøver nå å få til barn nr 3. Har fra før av ei jente på snart 6 og en gutt på 3. Vært ilag med BF i snart 8 år, gift i 4 av de.

Jeg har 100% stilling som kontormedarbeider, mannen min er 31 år og er selvstendig næringsdrivende. Aldri vært borti nav noen av oss.

Vi har alt vi trenger.

Synes det er litt trist at folk som ikke har en minste anelse om "hvem vi er" kan synes både synd i oss og direkte være frekke grunnet våres (da snakker jeg for unge mødre) alder. Hva får folk til å tru at vi er noe mindre flinke eller setter mindre pris på livet enn mødre i 30 års alderen?

Folk har forskjellige behov. Ingen er like. Noen setter pris på familieliv, mens andre setter pris på karriere først og fremst. Jeg sier ikke at dette er feil, men jeg synes heller ikke at dere "eldre" damer skal suttre og klage over andres evne til å klare seg i ung alder.

Jeg har tatt et valg. Om å beholde barnet jeg og mannen min har skapt ilag. Da lot jeg festingen, reisingen og utdannelsen vente. Ikke et minste sekund har jeg angret på dette. Jeg er så lykkelig som få er, det er jeg ganske sikker på.

Nå når barna er blitt større har jeg klart å både reise og være med på det jeg har hatt lyst til. Andre ting gjør vi ilag alle sammen, som en familie og koser oss med det. Ikke noe pes det å ha med seg sine flotte barn på reise og opplevelser heller.

Man er sin egen lykkesmed.

Jeg synes det står respekt av unge mødre som klarer å bli voksne og ta et valg. Helt forjævlig at andre skal ha så mange meninger om det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...