Cat_Woman Skrevet 24. november 2012 #26 Skrevet 24. november 2012 Jeg hadde blitt forbanna, og svigermor hadde ikke fått passe barnebarnet sitt på en stund for å si det sånn. Men hva med barnefar? Er dere sammen? Visste han om de to andre legene, og har dere blitt enige om hvordan dere skal gå fram? Far har jo også bestemmelsesrett i forhold til dette, så hvis dere er uenige må dere snakke sammen - det er ikke bare du som bestemmer.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #27 Skrevet 24. november 2012 Om du ikke er sammen med barnefaren, så trur eg du burde fått til samvær med tilsyn i fremtiden om dei har tenkt å fortsett med å overkjøyre deg som forelder.Så ville eg tatt og bestill ein legetime hos svigermorsfastlege for ei samtale. Anonym poster: 6391e2052e7e80601d01c3e8f9e6bbe5
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #28 Skrevet 24. november 2012 Her tok svigermor datteren vår til legen og fikk henne vaksinert mot svineinfluensa. Hun mente at det var best selv om både far og jeg hadde sagt flere ganger at hun ikke skulle ha vaksinen. For å ta den korte versjonen: Svigermor har ikke sett barnet på over 1 år. Anonym poster: b3bea50323387c003070a61b210b11d2 Jeg håper virkelig at dere sendte inn klage på legen, han/hun har overhode ikke lov til å gi en vaksine uten at foreldrene gir tilatelse og skal være sikker på at dere har gitt den, At en bestemor eller annen person sier det er ikke nok Anonym poster: 31ccc6d2600ae2103c0ca2a3746a9e24
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #29 Skrevet 24. november 2012 Her tok svigermor datteren vår til legen og fikk henne vaksinert mot svineinfluensa. Hun mente at det var best selv om både far og jeg hadde sagt flere ganger at hun ikke skulle ha vaksinen. For å ta den korte versjonen: Svigermor har ikke sett barnet på over 1 år. Anonym poster: b3bea50323387c003070a61b210b11d2 wow! DET hadde jeg anmeldt faktisk... Anonym poster: a0f52d74926ad90f8a06158f86d7a79a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #30 Skrevet 24. november 2012 Fy så sint jeg blir. Kjenner jeg blir lynforbannet bare jeg tenker på det. Jeg ville nok tatt meg en så hard prat med svigermor at hun aldri ville turt å sette føtterne inn dørene her igjen, så ville jeg ringt til legen som ei annen over her sier. Ville også sjekket hvilke lover og regler som gjelder. Jeg har ikke lett for å tilgi fort når det kommer til slike alvorlige ting. Når det kommer til medisinering av barn vil ihvertfall jeg ALLTID ha en samtale med lege ol for å høre om alt mulig rart, hvikle bivirkninger og alt som kan høre med. Er det slik at barna ikke har behov for det, nei da skal jeg fint lavære å ødelegge de stakkars kroppene så tidlig. Alle VET at det ikke er bra å medisinere barn som er friske!! Jeg KOKER! Anonym poster: 023ca0e04cc08cd309afcc8367d431b7
chrisallic Skrevet 24. november 2012 #31 Skrevet 24. november 2012 Her tok svigermor datteren vår til legen og fikk henne vaksinert mot svineinfluensa. Hun mente at det var best selv om både far og jeg hadde sagt flere ganger at hun ikke skulle ha vaksinen. For å ta den korte versjonen: Svigermor har ikke sett barnet på over 1 år. Anonym poster: b3bea50323387c003070a61b210b11d2 Jeg håper virkelig at dere sendte inn klage på legen, han/hun har overhode ikke lov til å gi en vaksine uten at foreldrene gir tilatelse og skal være sikker på at dere har gitt den, At en bestemor eller annen person sier det er ikke nok Anonym poster: 31ccc6d2600ae2103c0ca2a3746a9e24 Da hadde jeg eksplodert!Fytti for en frekkhet av sviger.
Gjest SHOC Skrevet 25. november 2012 #32 Skrevet 25. november 2012 Har du fått snakket med svigermor?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 25. november 2012 #33 Skrevet 25. november 2012 (endret) Astmamedisin er slett ikke så ufarlig, noen inneholder en masse greier jeg ikke ville puttet i ungen min med mindre det faktisk var nødvendig. Jeg hører også mer på barneleger enn allmennleger i slike tilfeller. Sønnen min fikk diagnosen barneastma, men jeg krevde å få henvisning til barnelege, der de var uenige med den første legen (som hadde lyttet en gang og så stilte diagnosen uten problem). I følge allmennlegen skulle jeg bare ukritisk pøse på med Flutide to doser om dagen i et halvt år, helt uten oppfølging og videre kontroll. Da slo jeg meg vrang. Endret 25. november 2012 av UndrendeUllteppe
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 25. november 2012 #34 Skrevet 25. november 2012 Det er forresten en god stund siden og sønnen min er friskere enn på lenge
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #35 Skrevet 25. november 2012 Jeg hadde en fastlege som sa at barnet ikke hadde astma, men han kunne henvise meg videre til barnelege. Barnelegen ble sjokkert over hvor lite mange leger vet om barneastma og astma. Sønnen min har astma og går idag på 3 forskjellige medisiner for astma, den ene kun når han er i en dårlig periode. Jeg ville heller hørt på barnelegen enn fastlegen i dette tilfelle. Hadde dette vært mitt barn så hadde jeg blitt fly forbanna og svigermor hadde nok ikke vært så velkommen på en stund. Pluss at barnefar hadde fått høre det. Anonym poster: 72672fce3e07f45050a1bd45f6826f28
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #36 Skrevet 25. november 2012 Astmamedisin er nå ellers ikke giftig, da. Og brukes også til andre diagnoser enn astma. Det er ellers allmennt kjent at barneastma er en diagnose de fleste vokser av seg. Er det ikke? er du lege? Dersom barnet er startet på Flutide, et vanlig inhalasjonsmedikament for barn med astma, så er dette et kortison preparat! Mange mulige bivirkninger der... Jeg hadde blitt fly forbanna, og IKKE gitt barnet medikamentene. MOR har sett barnet om natten, og kan gi en eksakt beskrivelse av symptomer til lege, ikke svigermor... Anonym poster: 0b7a3a9fb535233261f2f5057093eef2
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 25. november 2012 #37 Skrevet 25. november 2012 Jeg forstår at du er sint for at de gjorde dette uten ditt samtykke og bak din rygg.. Men dette er vel ikke verdens undergang? Høres jo ut på noen av dere som om dette kunne vært starten på 3.verdenskrig! Men det jeg syns er rart er hvordan spesialistene kunne utelukke barneastma kun ved å lytte på lungene. Jeg har to barn som har astma. Vi gikk til en barnespesialist og han forklarte at det er nesten håpløst å finne ut dette på så små barn da de ikke klarer å ta pusteprøven. Derfor er det vanlig å gi medisiner, se om de funker, for så å gi en diagnose om de blir bedre av medisinene. Nettopp fordi det er nattlig hoste så gjør det det vanskelig å høre om det er astma da hosten er borte på dagtid, ble vi forklart. Han sa videre at nattlig hoste som vedvarer eller om noen får diagnosen bronkitt mer enn 3 ganger iløpet av et år, så er det mest sannsynlig astma (og ikke bronkitt eller "bare" hoste"). Så vi har bare fått beskjed om å prøve oss fram med medisinene. Yngste barnet mitt fikk rs-virus da hun kun var 5 uker gammel og barnelegen på sykehuset sa hun mest sannsynlig ville bli et astmabarn da viruset angrep de små lungene veldig hardt. Nå har hun hostet og harket en stund og da jeg kontaktet fastlegen min sa hun at jeg skulle gi barnet astmamedisiner for å se om det hjalp. Og jo, hun ble bedre med en gang. Sorry, men jeg klarer ikke forstå disse voldsomme reaksjonene deres. Det er ikke ulovlig å medisinere et barn når faren har gitt tillatelse til det. Far har da like stor rett til å oppsøke lege med barnet. Legen kan da ikke vite at mora ikke er enig i dette? Astmamedisiner er ikke skadelig, og de kan brukes i perioder. Er ikke sånn at siden hun først har fått medisinen så må hun bruke dem i all tid framover. Hvorfor ikke bare prøve dem og se om det blir en bedring? Og blir det ikke bedre så vet du jo det og kan argumentere med dette??
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #38 Skrevet 25. november 2012 Jeg har kontaktet den aktuelle legen. Det viste seg at jenta vår verken hadde fått noe diagnose eller astmamedisiner, men hun hadde skrivet ut noe for å dempe hosten på natten. Legen til svigermor hadde også sagt til svigermor at det kan være astma, men at en barnelege burde heller lytte på jenta vår. Svigermor har SELV tolket det at jenta vår HAR astma og at disse medisinene var astmamedisiner og viderformidlet dette til min mann som igjen fortalte det til meg. Uansett godt å få det oppklart, så får heller svigermor gå rundt å late som dattra vår har astma. (som om det er noe postivt!?) Jeg er attmed barnefar og han har vært enig med meg hele tiden, men svigermor har tydeligvis overkjørt han totalt å fått "påtvunget" dette legebesøket.. (som var hos legevakten, hvordan hun har fått til det må gudene vite!) Jeg kjenner jeg blir litt sur på han over at han ikke greier å stå i mot alt maset fra moren sin!! HI Anonym poster: 444a2c118b3cd65f32f1518d494d0f2b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #39 Skrevet 25. november 2012 Ser ikke helt problemet med at ungen får prøve astmamedisin dersom barnet plages med nattehoste. Ufattelig slitsomt og dårlig søvnkvalitet gagner ikke et barn i vekst akkurat. Regner med barnefar hadde noen ord med i laget, og han har da like stor rett til å mene noe som du antar jeg... Anonym poster: 3e06d7f5beac51479c0bab7db200c476
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #40 Skrevet 25. november 2012 Vaksinerte hun barnet ditt uten sitt samtykke??? Fy faen, jeg hadde slått henne rett ned og hun hadde aldri, ALDRI fått sett barnebarnet sitt igjen! For ei sjuk kjerring.. Anonym poster: 5c5f375ed3bad087d816b4d987560944
Gjest Ziva Skrevet 25. november 2012 #41 Skrevet 25. november 2012 Litt av noen svigermødre dere har. Kjølhaling og total utfrysning er minimumskrav til straff.
Gjest Antarctica Skrevet 25. november 2012 #42 Skrevet 25. november 2012 Astmamedisin er nå ellers ikke giftig, da. Og brukes også til andre diagnoser enn astma. Det er ellers allmennt kjent at barneastma er en diagnose de fleste vokser av seg. Er det ikke? er du lege? Dersom barnet er startet på Flutide, et vanlig inhalasjonsmedikament for barn med astma, så er dette et kortison preparat! Mange mulige bivirkninger der... Jeg hadde blitt fly forbanna, og IKKE gitt barnet medikamentene. MOR har sett barnet om natten, og kan gi en eksakt beskrivelse av symptomer til lege, ikke svigermor... Anonym poster: 0b7a3a9fb535233261f2f5057093eef2 Haha, jeg er ikke lege, nei - men min svigermor var faktisk det! BARNELEGE, til og med! Og hun anbefalte den såkalte forebyggende astmamedisinen og skrev ut resept på den til sønnen min også da det ikke var snakk om astma, men om tette luftveier av andre grunner.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #43 Skrevet 25. november 2012 Det er da du informerer svigermor om at hun ikke får ha noe med din datter å gjøre noensinne, og gjennomfører det. Tro meg, jeg har hatt den svigermora, og det er ikke eneste gang hun vil pushe medisiner på friske unger om hun får sjansen. Boikott er meget effektivt, oppretthold den så lenge du føler for, evt for alltid. Anonym poster: aba58149b9b7bd159ec5595806949c82
Anonym bruker Skrevet 25. november 2012 #44 Skrevet 25. november 2012 Det er vel ikke opp til din svigermor å avgjøre om barnet skal til legen og evt medisineres med mindre det er hun som har omsorgen. Jeg er litt usikker på hvordan jeg ville ha reagert, men jeg ville kanskje sørget for at hun på en veldig lang stund ikke fikk være med barnet uten deg tilstede. Og jeg ville sagt klart og tydelig fra hva jeg mente, og at hun eventuelt ville blitt anmeldt av meg dersom hun noengang hadde overkjørt meg som mor på den måten igjen. Jeg ville også tatt kontakt med legen og sagt hva jeg mente, og anmeldt han/hun dersom det er straffbart det som er gjort. Men når det er sagt, så har vi faktisk bare hørt din side av historien, og noen ganger kan astmamedisin hjelpe mot hoste, og faktisk forebygge kronisk astma. HIs svigermor har kanskje mer erfaring når det gjelder dette enn HI, og gjorde den feilen å trosse henne for å trumpe igjennom det hun mente var rett. Men hun ville nok overhode ikke barnet noe vondt. Tvert imot. Og det må man ha i bakhodet... Jeg har selv vært plaget med hoste og tungpusthet og fikk et nytt liv med astmamedisin. :-) Anonym poster: 15283f33feb62dd26723f1ef5f1d3802
Musemorbr / Skrevet 25. november 2012 #45 Skrevet 25. november 2012 Gud hjelpe meg som jeg hadde klikket i vinkel om noen overstyrte meg på den måten. Det med vaksina er noe av det verste jeg har hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå