Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #1 Skrevet 24. november 2012 Jenta vår på 1 år har vært plaget med natthoste og helt vanlig forkjølelsehoste når hun har vært syk. Svigermor har hele tiden fast bestemt at dette er astma. Jeg har den siste måneden hvert med to forskjellige barneleger som har lyttet på lungene til jenta og begge legene har sagt at det ikke har vært det spor av astma i lungene hennes. De to legene sa også at pusterøret til så små barn kunne være litt trangt som igjen fører til natthoste. De har sagt da at det er dumt å begynne å medisinere et barn som kanskje ikke har astma. Dette har tydeligvis ikke svigermor slått seg til ro med, og nå har lille jenta og far vært på besøk uten meg i noen dager med svigerfamilie. Svigermor har tatt med seg datteren vår til sin lege, som igjen har gitt henne astma diagnose og masse medisiner. De har startet medisinering UTEN min samtykke, i tillegg til å gå imot hva de to tidligere barnelegene har anbefalt!!! Jeg er mildt sagt rasende!!! (i tillegg skulle jenta vår på ny sjekk på helsestasjon på mandag) Anonym poster: 444a2c118b3cd65f32f1518d494d0f2b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #2 Skrevet 24. november 2012 Å fy!! Jeg hadde faktisk slått til henne da, tror jeg Anonym poster: a7186f5f71343581564b8b9d71111614
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #3 Skrevet 24. november 2012 Har ikke noe fornuftig å si til deg akkurat nå. Kjente bare at sinnet bygde seg opp og gir meg en vond på-tur-til-å-eksplodere følelse i brystkassa. Det er er overhodet ikke akseptabelt! Hadde blitt så sint at denne bestemoren ikke hadde fått være sammen med barnebarn uten mitt tilsyn. Er ikke dette ulovlig? Anonym poster: 01fc2565161a8c4f919755ab1bdd6e67
Gjest peacock Skrevet 24. november 2012 #4 Skrevet 24. november 2012 Hvordan kan det være lov, egentlig?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #5 Skrevet 24. november 2012 Jeg har faktisk også undret på om det i det hele tatt er lov; Man skulle tro at mor eller far måtte følge barnet til legen! HI Anonym poster: 444a2c118b3cd65f32f1518d494d0f2b
Gjest pizzadilla Skrevet 24. november 2012 #6 Skrevet 24. november 2012 Av og til må man lure på hva som feiler enkelte svigermødre! Har enda ikke opplevd noe negativt med min, men vi har ikke fått ungen enda da...
Gjest SHOC Skrevet 24. november 2012 #7 Skrevet 24. november 2012 Hadde ringt legen til svigermor og gitt beskjed om at du har hatt med ungen til to barneleger som har utelukket astma. I tillegg sier du at du kommer til å sende inn klage på legen.
ellen-propellen Skrevet 24. november 2012 #8 Skrevet 24. november 2012 Men nå har faktisk barnet vært hos en lege som sier astma. Betyr det ingenting for deg HI
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 24. november 2012 #9 Skrevet 24. november 2012 Hadde ringt legen til svigermor og gitt beskjed om at du har hatt med ungen til to barneleger som har utelukket astma. I tillegg sier du at du kommer til å sende inn klage på legen. Enig!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #10 Skrevet 24. november 2012 Men nå har faktisk barnet vært hos en lege som sier astma. Betyr det ingenting for deg HI En av TRE leger. Og gudene vet hva svigermoren har plusset på for å få det til å virke som at hun har rett. Uansett har det ingenting å si. Svigermoren har dratt med en unge som ikke er hennes, UTEN morens tillatelse, skaffet henne en diagnose og MEDISINERT henne. Dette burde anmeldes!!! Anonym poster: 01fc2565161a8c4f919755ab1bdd6e67
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #11 Skrevet 24. november 2012 Altså; selv om barnet ikke har ASTMA, kan astmamedisin (enten flytende eller inhalerende) hjelpe hvis barnet er svært plaget av hoste. det er stor forskjell på forebyggende astmamedisin og medisin som benyttes for å utvide lungeblærene ved f.eks en infeksjon. Dersom barnet faktisk fremstår som sykt så er det helt vanlig at en lege gir medisiner til barnet dersom en barnepasser tar det med til legen! Det betyr selvsagt ikke at svigermor bare skal ta seg til rette og ta barnet med til legen. Anonym poster: 56573b9f37261c28d0c13d67ee4ae8cb
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #13 Skrevet 24. november 2012 Men nå har faktisk barnet vært hos en lege som sier astma. Betyr det ingenting for deg HI Selfølgelig betyr det noe. Men jeg vil heller vente en liten stund til slik de to andre legene anbefalte. De sa jo at astmamedisiner burde vente siden det vanligvis hos så små barn er luftrøret som er trangt... Jeg ser for meg at dette er en "påtvunget" diagnose siden svigermor har for lenge siden bestemt seg for at jenta vår har astma. Anonym poster: 444a2c118b3cd65f32f1518d494d0f2b
Gjest SprøstektLøk Skrevet 24. november 2012 #14 Skrevet 24. november 2012 Fy f! Eneste jeg har å si.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. november 2012 #15 Skrevet 24. november 2012 Du og far er ikke sammen, eller? Jeg ville kvalt begge to. Etter at jeg hadde snakket med legen.
fikas Skrevet 24. november 2012 #16 Skrevet 24. november 2012 (endret) Har dere testet for husstøvallergi? Det viste seg at sønnen vår hadde det og med astmamedisin ble han bedre, og etter en stund med forebyggende tiltak er han nå uten medisiner og hoster mye mindre på natten Ps: hva gjelder svigermor så antar jeg hun har fått lov av far å ta med ungen til legen (finnes forsåvidt ikke noe ulovlig i det - bestemor har hatt med seg min sønn til legen i allefall en gang fordi vi foreldre ikke kunne komme fra). Det er ikke farlig å prøve astmamedisiner og skulle det hjelpe så vil barnet ditt få bedre kvalitet på nattesøvnen - det skader ikke å prøve! Endret 24. november 2012 av fikas
Preggie Skrevet 24. november 2012 #17 Skrevet 24. november 2012 oj, skikkelig overtramp av svigermor. Hva sier din mann? Jeg hadde bedt ham ta en prat med moren sin om grenser!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #18 Skrevet 24. november 2012 Jenta vår på 1 år har vært plaget med natthoste og helt vanlig forkjølelsehoste når hun har vært syk. Svigermor har hele tiden fast bestemt at dette er astma. Jeg har den siste måneden hvert med to forskjellige barneleger som har lyttet på lungene til jenta og begge legene har sagt at det ikke har vært det spor av astma i lungene hennes. De to legene sa også at pusterøret til så små barn kunne være litt trangt som igjen fører til natthoste. De har sagt da at det er dumt å begynne å medisinere et barn som kanskje ikke har astma. Dette har tydeligvis ikke svigermor slått seg til ro med, og nå har lille jenta og far vært på besøk uten meg i noen dager med svigerfamilie. Svigermor har tatt med seg datteren vår til sin lege, som igjen har gitt henne astma diagnose og masse medisiner. De har startet medisinering UTEN min samtykke, i tillegg til å gå imot hva de to tidligere barnelegene har anbefalt!!! Jeg er mildt sagt rasende!!! (i tillegg skulle jenta vår på ny sjekk på helsestasjon på mandag) Anonym poster: 444a2c118b3cd65f32f1518d494d0f2b Hadde klikka på far. Han må jo ha gitt svigermor tillatelse til å ta ungen til legen. Anonym poster: da30d0fb70cacfed32711c90b5b16a86
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #19 Skrevet 24. november 2012 Ikke lov. Mor eller far må samtykke i behandling/medisinering. (med mindre det er nødrett, og det går jeg ut i fra at det ikke var) Dette skal svigermors lege vite. Ville ha kontaktet ham, samt evt. sendt en klage på ham. Og svigermor hadde jeg holdt ungen unna for en stund. Anonym poster: a0f52d74926ad90f8a06158f86d7a79a
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #20 Skrevet 24. november 2012 Her tok svigermor datteren vår til legen og fikk henne vaksinert mot svineinfluensa. Hun mente at det var best selv om både far og jeg hadde sagt flere ganger at hun ikke skulle ha vaksinen. For å ta den korte versjonen: Svigermor har ikke sett barnet på over 1 år. Anonym poster: b3bea50323387c003070a61b210b11d2
Regina Phalange Skrevet 24. november 2012 #21 Skrevet 24. november 2012 Kjenner jeg blir harm med tanke på at Svigermor har overkjørt deg, men enig med hun over her også; først og fremst burde du være sur på pappa'n, som jeg antar har tillatt dette. Usikker på om dere er sammen eller ikke, og hvem som har omsorg for barnet så vanskelig å uttale seg. Når det er sagt så er det ingen som dør av å prøve astmamedisiner. Små barn kan ha stor nytte av en periode med medisiner for å bli kvitt kronisk hoste som har "satt" seg. I værste fall får barnet ditt ingen bedring og du slutter med medisiner, i beste fall blir barnet bedre :-) om barnet blir bedre hadde det irritert meg grønn at svigermor hadde rett, men det viktigste er jo at barnet blir bra!!
hol(L)y COW Skrevet 24. november 2012 #22 Skrevet 24. november 2012 Greit, svigermor er tydeligvis "litt" idiot.... Men dersom far lot svigermor ta barnet til lege, så er det far du burde ta, ikke svigermor. Visste ikke far at barnet hadde vært til lege? Det er da ikke forbudt for legen å ta imot barnet, om barnets far har "gitt" sin velsignelse til det... Forøvrig så ville jeg stolt mer på diagnosen til to barneleger enn til en allmennlege.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2012 #23 Skrevet 24. november 2012 Om barnet urettmessig har fått en diagnose så bør du sørge for å få den slettet med tanke på at det kan være vanskelig å få forsikring ol. med en diagnose Anonym poster: b3bea50323387c003070a61b210b11d2
Gjest Antarctica Skrevet 24. november 2012 #24 Skrevet 24. november 2012 Astmamedisin er nå ellers ikke giftig, da. Og brukes også til andre diagnoser enn astma. Det er ellers allmennt kjent at barneastma er en diagnose de fleste vokser av seg.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 24. november 2012 #25 Skrevet 24. november 2012 Hvor var far når dette foregikk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå