Gå til innhold

Hvordan få drittkatta til å ikke tisse i SENGA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen katter er uhelbredelige sengetissere. Min svigermor hadde en hunnkatt som alltid tisset i sengen og i tillegg lærte opp kattungene sine til å gjøre det samme. Lukk dører til soverommet, og tyr katten da til sofaen ville jeg nok vurdert å avlive.. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du katten gå på soverommet da?? Her er både bad og soverom kattefri soner. Men slik du omtaler dyret er det kanskje like greit du omplasserer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å lukke soveromsdøren, så katten går inne der når hun er inne på natta.

 

Anonym poster: d934a181c7f51899b03e1c4e425e72ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha katta ute på natta! Skift overmadrass! Katten kjenner nok lukten av gammel tiss. Senga de = sandkasse!

Vi hadde to katter som drev på sånt, moren min avlivet de etter en stud..

I enkelte tilfeller et det best, om ikke du kan stenge av for at katten kan gå inn dit! Eller begynne og ha katten i bur når du ikke kan passe på den.

 

Hjelper også med straff! Som du nesten må finne på selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun får ikke lov å være inne på natta lenger etter dette. Overmadrassen er ny, grrrrrr.

 

Anonym poster: d934a181c7f51899b03e1c4e425e72ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke avliv føre du har gitt stakkars dyret en sjanse ihvertfall. Og er dette noe den plutselig begynte med kan det faktisk også tyde på at den er syk. Er den gammel? Er det hun eller han? Kastrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke avliv føre du har gitt stakkars dyret en sjanse ihvertfall. Og er dette noe den plutselig begynte med kan det faktisk også tyde på at den er syk. Er den gammel? Er det hun eller han? Kastrert?

 

Så nå at du skrev hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år gammel sterilisert hunnkatt. Har skjedd innimellom siden vi fikk henne for 1,5 år siden, men nå var det lenge siden sist.

 

Anonym poster: d934a181c7f51899b03e1c4e425e72ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2,5 år gammel sterilisert hunnkatt. Har skjedd innimellom siden vi fikk henne for 1,5 år siden, men nå var det lenge siden sist.

 

Anonym poster: d934a181c7f51899b03e1c4e425e72ae

 

Er hun sær på kattekassen kanskje? Har en pus her som er veldig grinete så fort kassen har én bitteliten lort i seg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen råd:

Dra til dyrlegen. Katter liker å tisse utenfor kassen om de er syke, f.eks en urinveisinfeksjon.

Vask sengen grundig, gjerne med eddik og sitron, da vil det lukte friskt for dere, men vondt for pusen.

Steng av døren. Jeg bruker skjermbrett for å holde min katt ute.

Vær renslig med doen til pus, eventuelt sørg for at hun kommer seg ut når hun må på do.

Det finnes sprayer hos dyrlege som holder dyr borte.

 

Man avliver ikke friske dyr fordi de gjør ting man ikke liker. Det er mange tips som hjelper, snakk med dyrlegen. Er alt håp ute så OMPLASSER, IKKE AVLIV!

 

Anonym poster: 5ba777ecff8098f398c44aed815541a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ha katta ute på natta! Skift overmadrass! Katten kjenner nok lukten av gammel tiss. Senga de = sandkasse! Vi hadde to katter som drev på sånt, moren min avlivet de etter en stud.. I enkelte tilfeller et det best, om ikke du kan stenge av for at katten kan gå inn dit! Eller begynne og ha katten i bur når du ikke kan passe på den. Hjelper også med straff! Som du nesten må finne på selv..

 

Er du helt fuckings syk i hodet??? Bedre å avlive enn å torturere. Å straffe en katt for å tisse? Straffer du barna dine om de er uheldige også? Og å ha katten i BUR? Fy, jeg håper virkelig ikke du har dyr, og at du aldri er nær noen dyr heller, eller barn, med den holdningen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du katten komme inn på soverommet, da?

 

Det er jo din feil, ikke kattens feil. Skulle tro det var enkelt for et menneske å lukke døren til soverommet..... Men enkelte mennesker liker å lage seg irritasjonsmomenter........

 

Noen har bare tungt for å forstå at katter er dyr, og at de da ikke tenker helt slik vi mennesker gjør......

 

Anonym poster: 08b9567b22e980d3a76c53e5f8a49edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor lar du katten komme inn på soverommet, da?

 

Det er jo din feil, ikke kattens feil. Skulle tro det var enkelt for et menneske å lukke døren til soverommet..... Men enkelte mennesker liker å lage seg irritasjonsmomenter........

 

Noen har bare tungt for å forstå at katter er dyr, og at de da ikke tenker helt slik vi mennesker gjør......

 

Anonym poster: 08b9567b22e980d3a76c53e5f8a49edf

 

Det går ikke å lukke døra til soverommet skrev jeg jo. Hun blir ute i natt. Hun vil sjelden bruke kattekassa. Hun blir ute i natt, så skal vi prøve å få ordnet slik at det er mulig å lukke døren etterhvert.

 

Anonym poster: d934a181c7f51899b03e1c4e425e72ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dette ett slik ekstrem samlere hus? kattepiss i senga, som ikke lukter som særlig jævlig, og dører som ikke kan lukkes igjen......

 

Anonym poster: 6b8f1a68299b4b756ec276adaa8df5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kattepusen vår tisset i senga så tok jeg faktisk pusen og gnei ansiktet til katten oppi der han hadde tisset. aldri mere hadde han gått inn dit.

Nå har vi helt ny seng og han kommer kun hvis vi er der og går etter oss når vi går derfra. stenger alltid døra også :)

 

Anonym poster: aff7988f53a157a1bc3e1d5cfb9e6838

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom katten ikke har et varmt sted å sove i natt, og ikke er vant til å være ute i 8-10 timer i strekk nå(hver dag fra sommeren av), så er det faktisk dyreplageri å la katten være ute i natt.

 

Og det er da fortsatt ikke kattens feil at dere ikke klarer å lukke soveromsdøra!

 

Nei, katter som er ute en del, liker sjelden kattedoen inne. Men de bruker den om de føler det er litt krise.

 

Si meg - kan du noe som helst om katter? Virker faktisk ikke sånn.

 

Og å kalle katten for en drittkatt, når problemet er din feil, blir jo som om du sier at du egentlig ikke liker katten og bruker alt du har for å skylde dine feil på katten.

 

 

 

 

Anonym poster: 08b9567b22e980d3a76c53e5f8a49edf

 

Anonym poster: 08b9567b22e980d3a76c53e5f8a49edf

 

Anonym poster: 08b9567b22e980d3a76c53e5f8a49edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok heller at dere holdt i nakken til katten og holdt den ned i bakken som førte til resultater. For det er det katter gjør seg imellom når de skal vise hvem som er sjef.

 

Ellers er det med å trøkke trynet til kjæledyr ned i egen avføring/piss lite produktivt.

 

Tenk over at dette er dyr, og ikke mennesker. De tenker ikke slik vi gjør. De er drevet av instinkter og sitt eget språk, som da er ulikt vårt språk. Lær dere dyrespråket til kjæledyret dere har!

 

Anonym poster: 08b9567b22e980d3a76c53e5f8a49edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene da; å kalle pusen for drittkatt når den akkurat har pissa i senga, betyr da ikke at man er en dyrehater :D

Selv den største dyre-/katteelskeren jeg vet om, hadde noen mindre pene navn på katten da han hadde pissa i sengene for n'te gang... Men hun elsker kattene sine likevel altså, og de har det veeeldig bra!

Og når noen her nevner straff, så betyr jo ikke det å torturere katten. Herregud. Men å gni snuta nedi er effektivt og en straff for pus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha katta ute på natta! Skift overmadrass! Katten kjenner nok lukten av gammel tiss. Senga de = sandkasse! Vi hadde to katter som drev på sånt, moren min avlivet de etter en stud.. I enkelte tilfeller et det best, om ikke du kan stenge av for at katten kan gå inn dit! Eller begynne og ha katten i bur når du ikke kan passe på den. Hjelper også med straff! Som du nesten må finne på selv..

 

Er du helt fuckings syk i hodet??? Bedre å avlive enn å torturere. Å straffe en katt for å tisse? Straffer du barna dine om de er uheldige også? Og å ha katten i BUR? Fy, jeg håper virkelig ikke du har dyr, og at du aldri er nær noen dyr heller, eller barn, med den holdningen der.

 

Jammen kjære vene, det e ei katt! Kan ikke sammenlignes med et barn! Når jeg tok min katt på fersken i og pisse inne, tok jeg han i nakken kjefta på han. (ikke at han har skjønt noe av kjeftinga) hev han ut. Og fikk ikke komme inn på et par timer. Etter det pissa han ikke inne igjen! Er ikke snakk om og slå, spenne, rulle de i sin ega urin/dritt! Vi bruker en sprayflaske med vann! Eller en jernboks med erter i, rister på den når katten gjør galt. Vil ikke si at jeg er gal i hodet siden jeg gjør dette, vil ikke kalle det mishandling! Da e det du som e helt på jordet!

 

Men du må finne en måte og "straffe" katten på. Som virker på den, rist på boksen hver gang den prøver og gå på soverommet. Så lærer den at dit innen skal jeg ikke gå! Katter er smarte dyr og lærer fort!

Men får de dårlige uvaner er de tung og få bort. Mora mi måtte kjøpe ny seng, tepper og sengtøysett på grunn av kattene. Ingen ville ha de siden de tisset inne. Vi hadde ikke råd og kjøpe ny seng, så da ble kattene avlivet.

 

Ingen vil jo avlive helt friske dyr, men noen ganger er det ingen andre utveier! Vi lever ikke i en sukkersøt verden, av og til skjer dette. Men folk burde ikke dømmes når de ikke har noen andre valg. Når man har prøvd alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha katta ute på natta! Skift overmadrass! Katten kjenner nok lukten av gammel tiss. Senga de = sandkasse! Vi hadde to katter som drev på sånt, moren min avlivet de etter en stud.. I enkelte tilfeller et det best, om ikke du kan stenge av for at katten kan gå inn dit! Eller begynne og ha katten i bur når du ikke kan passe på den. Hjelper også med straff! Som du nesten må finne på selv..

 

Er du helt fuckings syk i hodet??? Bedre å avlive enn å torturere. Å straffe en katt for å tisse? Straffer du barna dine om de er uheldige også? Og å ha katten i BUR? Fy, jeg håper virkelig ikke du har dyr, og at du aldri er nær noen dyr heller, eller barn, med den holdningen der.

 

Jammen kjære vene, det e ei katt! Kan ikke sammenlignes med et barn! Når jeg tok min katt på fersken i og pisse inne, tok jeg han i nakken kjefta på han. (ikke at han har skjønt noe av kjeftinga) hev han ut. Og fikk ikke komme inn på et par timer. Etter det pissa han ikke inne igjen! Er ikke snakk om og slå, spenne, rulle de i sin ega urin/dritt! Vi bruker en sprayflaske med vann! Eller en jernboks med erter i, rister på den når katten gjør galt. Vil ikke si at jeg er gal i hodet siden jeg gjør dette, vil ikke kalle det mishandling! Da e det du som e helt på jordet!

 

Men du må finne en måte og "straffe" katten på. Som virker på den, rist på boksen hver gang den prøver og gå på soverommet. Så lærer den at dit innen skal jeg ikke gå! Katter er smarte dyr og lærer fort!

Men får de dårlige uvaner er de tung og få bort. Mora mi måtte kjøpe ny seng, tepper og sengtøysett på grunn av kattene. Ingen ville ha de siden de tisset inne. Vi hadde ikke råd og kjøpe ny seng, så da ble kattene avlivet.

 

Ingen vil jo avlive helt friske dyr, men noen ganger er det ingen andre utveier! Vi lever ikke i en sukkersøt verden, av og til skjer dette. Men folk burde ikke dømmes når de ikke har noen andre valg. Når man har prøvd alt!!

 

Jeg har faktisk to katter og en hund! Hunden sover i bur på natta. Kattene ute på natta hele året. Hunden lider ingen nød av og sove i bur på natta. Vil nok få støtte av mange hundeeiere som har hundene sine i bur. Mi går frivillig i buret når ho blir trøtt, trenger ikle og ha det igjen. Der sover ho hele natta! Alle har sine måter og oppdra dyr, men du er ganske frekk må jeg si! Kanskje spist en sitron for mye i kveld?

Har foresten en unge og en på vei, han lider ingen nø. Er aldri blitt straffet for uhell. For jeg er såpasse oppegående og vet at en 20 måneders gammel gutt. Tenker ikke på samme måte som en hund eller en katt. Slår, sparker eller sulter de aldri. Det er misbruk av dyr og unger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hund i bur er noe helt annet enn katt i bur, og det er forskjell på bur om natten og bur til enhver tid man ikke står og passer katten. Da snakker vi jo minimum hele natten PLUSS hele arbeidsdagen, og det synes jeg ikke er greit for noe dyr.

 

Og det høres da ut som du har en helt annen holdning enn psykoen som foreslo å straffe (!!!) katten for uhellet, pluss å holde katten sperret inne i et bur mesteparten av tiden, så fatter ikke hvorfor du skal ta det personlig og ta det som kritikk av DINE barn...

 

(By the way, å/og regel er greit å lære før man diskuterer så kvasst på nett og omtaler seg selv som oppegående)

 

Anonym poster: b9ef7588417887c864a9deb5e3e269f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...