LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. november 2012 #51 Skrevet 23. november 2012 Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel.. HI Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf Du er åpenbart ny på dib! Jeg er nok en gammel traver Lilleva. Vet hvilken knapper jeg skal trykke på her inne he he he. Kjeda meg litt...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #52 Skrevet 23. november 2012 Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel.. HI Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til. Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage. Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde Kan jeg få spørre hvordan du gikk frem for å bli spes.ped, hvilken utdanning er seksårig? Bare nyskjerrig, er selv spesialpedagog, men har "bare" en bachelor i spes.ped fra UiO. Anonym poster: 664371964cf3c21cb8fc1ba6edc62a6d På dmmh må du ha en bachelor i førskoleutdanning (3 år) for så å ta en master i spesped (2år) Anonym poster: 7efe6068a3f914de287ad03d7e9a8f42 I mitt hode blir dette 5, ikke 6 år. Jeg kan også ta en master, men er jo spes.ped etter bare tre. Anonym poster: 664371964cf3c21cb8fc1ba6edc62a6d
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #53 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #54 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #55 Skrevet 23. november 2012 Jeg er vel en sånn høypåpærenyutdannaførskolelærer jeg;p men jeg blir aldri kalt tante av noen av barna.. Derimot kaller de fleste meg for "min" ( altså navnet mitt og så setter de på min på slutten) <3 og mange ganger blir jeg kalt mamma... ( suck on that dere som synes det er så fint at vi blir kalt tante, ungene begynner å oppgradere oss til mamma, tjaaa, barnehagemamma klinger nyyyydelig i mine ører;D) hehe! Ellers for å svare på spm; jeg stooooortrives hver dag sammen med ungene mine<3 Anonym poster: 3b741b47705a4916e02ae7675041ada4
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #56 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem
Lille♥mitt Skrevet 23. november 2012 #57 Skrevet 23. november 2012 Jeg er vel en sånn høypåpærenyutdannaførskolelærer jeg;p men jeg blir aldri kalt tante av noen av barna.. Derimot kaller de fleste meg for "min" ( altså navnet mitt og så setter de på min på slutten) <3 og mange ganger blir jeg kalt mamma... ( suck on that dere som synes det er så fint at vi blir kalt tante, ungene begynner å oppgradere oss til mamma, tjaaa, barnehagemamma klinger nyyyydelig i mine ører;D) hehe! Ellers for å svare på spm; jeg stooooortrives hver dag sammen med ungene mine<3 Anonym poster: 3b741b47705a4916e02ae7675041ada4 Blir også kalt mamma titt og ofte i bhg, men tante har jeg aldri blitt kalt
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #58 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #59 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #60 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Ungene mine elsker bhg sin og snakker mye om de som jobber der. Ingen tvil om at de er glad i de. Men ordet tante hører likevel ikke hjemme i dette bildet. Ordet er vel strengt tatt på god vei ut også og jeg har vel bare hørt en venninne av meg bruke ordet og det kom ikke akkurat overraskende da jeg vet hvilke meninger hun har om både ansatte i bhg og skole. For meg handler det om innsikten i denne jobben, at det ikke bare er kos, men også faglig og sosial opplæring, problemløsing etc etc. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #61 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Du høres ut som en hyggelig mamma med det synet du har på de ansatte............... og hva vet du om at det er bare pedagoger som tilter av å bli kalt tante? Det er like respektløst uansett om man er pedagog, pedagogisk medarbeider eller barne- og ungdomsarbeider Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #62 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #63 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Du høres ut som en hyggelig mamma med det synet du har på de ansatte............... og hva vet du om at det er bare pedagoger som tilter av å bli kalt tante? Det er like respektløst uansett om man er pedagog, pedagogisk medarbeider eller barne- og ungdomsarbeider Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Øh? Fordi denne diskusjonen kommer opp her gang på gang, og hver gang kommer kommentaren 'jeg er faktisk FØRSKOLELÆRER' Som mange andre diskusjoner her inne, er ikke dette en reell problemstilling i mitt liv. Jeg kaller de ansatte ved navn og vi har god dialog. Jeg har masse respekt for de og har aldri kalt de tante. Alt jeg sier er at folk som sier tante ikke sier det for å rakke ned på utdannelsen deres... Så du kan sikkert dra stråmannsargumentasjonen din et annet sted:)
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #64 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen.....
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #65 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Du høres ut som en hyggelig mamma med det synet du har på de ansatte............... og hva vet du om at det er bare pedagoger som tilter av å bli kalt tante? Det er like respektløst uansett om man er pedagog, pedagogisk medarbeider eller barne- og ungdomsarbeider Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Øh? Fordi denne diskusjonen kommer opp her gang på gang, og hver gang kommer kommentaren 'jeg er faktisk FØRSKOLELÆRER' Som mange andre diskusjoner her inne, er ikke dette en reell problemstilling i mitt liv. Jeg kaller de ansatte ved navn og vi har god dialog. Jeg har masse respekt for de og har aldri kalt de tante. Alt jeg sier er at folk som sier tante ikke sier det for å rakke ned på utdannelsen deres... Så du kan sikkert dra stråmannsargumentasjonen din et annet sted:) stråmannsargumentasjon??????????? Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #66 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen..... Verden snurrer nå ikke rundt deg, da...og nå er du litt kverulerende;) Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #67 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen..... Kverulant Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #68 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen..... Verden snurrer nå ikke rundt deg, da...og nå er du litt kverulerende;) Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Nei, men har faktisk sjeldent hørt dette annet enn i nettdebatter. Hører faktisk aldri at noen bruker annet enn navn. De eldre derimot sier jo gjerne 'disse tantene' og det høres ikke bra ut;) og de sier det gjerne ikke for å være greie heller. Har inntrykk av at når voksne folk sier det ellers er det aldri vondt ment. Type 'sønnen min elsker tantene på avdelingen'
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #69 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen..... Kverulant Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Førskolelærer!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #70 Skrevet 23. november 2012 Jeg er bhg tante. Jeg ELSKER jobben min. Anonym poster: 7cf226844a03d496f90c12b6459be585
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #71 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen..... Kverulant Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Førskolelærer! nei, assistent Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79
Gjest Ingen skal få! Skrevet 23. november 2012 #72 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor er det kun pedagoger som tilter helt av å bli kalt tante? Det er jo ingen som sier det for å være slem, det er jo bare koselig. Selv kaller jeg de ansatte ved navn, men vet de ofte referer til seg selv som tante. Men det er gjerne godt voksne 50åringer og ikke høypåpæranyutdannetførskolelærer på 25..;-) Man ser jo lett på innlegget ditt at du ikke bare er koselig i dine uttalelser..."høypåpærautdannetførskolelærer". Hva mener du egentlig med det flotte lange ordet ditt? Og nei, det er ikke kun pedagoger som irriterer seg over tittelen tante. For meg viser det lite velvilje mot en yrkesgruppe der flere ikke ønsker å bli kalt tante. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Må helt ærlig innrømme at jeg ikke har høye tanker om mennesker som må fremheve at de IKKE er tante men PEDAGOG, ja. Og si at det er degraderende, lite velvilje etc.. Det er litt blåst. Og merk deg; jeg kaller ingen tante. Men opplever ikke at folk sier det for å være frekk eller slem Ordet tante tror jeg henger igjen fra da bhg var mer et oppholdssted. Forstår godt at pedagoger ønsker å bli sett for den jobben de gjør. Men har til dags dato ikke opplevd at noen ønsker å bli tiltalt som pedagog el. Opplever heller ikke at folk bruker uttrykket for å være frekk eller slem, men jeg tenker at de enten er veldig lite opplyst og uomtenksom. Anonym poster: dd4e5fd78fe54a3e4542f4509de719b0 Og jeg velger å tro folk sier det fordi de setter pris på menneskene, som blir nesten som et andre hjem i mange timer per dag, barna blir glad i. Jeg vil tro at et etablert utrykk som tante da er koselig. Hører sjeldent folk si det nedsettende:) Hvor vanskelig er det egentlig å forstå at vi ønsker å bli kalt ved navnet vi har, og ikke bli kalt for verken tante, pedagog eller assistent. Hvorfor er det så vanskelig å respektere det. Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Har faktisk aldri hørt noen si 'tante/assistent/pedleder kom hit litt'. Er dere vant til at folk titulerer dere i direkte kommunikasjon med dere? For jeg kan ærlig talt ikke se problemet med at to mennesker privat kaller dere tanter. Eller assistenter. Eller hvaenn. Jeg kaller alle ved navn, ungene mine kaller de ansatte ved navn. Siden selveste synden er å kalle dere tanter burde vi jo være bestevenner, siden vi bruker navnet deres og ikke tittelen..... Kverulant Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Førskolelærer! nei, assistent Anonym poster: 1f8bf622690686821f2ac2539dbe4f79 Koselig. Det er jeg og:-)
Mixtur Skrevet 23. november 2012 #73 Skrevet 23. november 2012 Det er ikkje det at eg ynskjer å helde liv i ei slik debatt, men samstundes har eg veldig lyst å seie dette: I dottera mi sin bhg er det to ulike grupper med ansatte. Det er dei unge nyutdanna med sine høge pedagogiske idear som sjeldan eller aldri lar seg utføre i praksi.s Og så har du dei kjærlege ansatte, som uavhengig av utdanningstitlar, tek i mot borna med ei klem. Den siste gruppen er tantene! Åh, som eg elskar bhg-tanter.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #74 Skrevet 23. november 2012 Jeg er sykepleier, og har flere ganger blitt kalt søster. Går ikke, av den grunn, rundt og sparker folk i trynet! Føler ikke at det er nedsettende eller at det undergraver min utdannelse. Hårsåre folk! Anonym poster: 8beb48c96ff4e90315ef16ea8a72151e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå