Gå til innhold

Dere som er bhgtanter ..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Trives dere som det?

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Videoannonse
Annonse
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ja, jeg er tante til opptil flere barnehager. Det er kjempetrivelig!

Skrevet

Tror ikke det er noen som er barnehagetanter nå lenger.. De fantes på 80-tallet husker jeg

Skrevet

Er det assistent, ped-leder, barne & ungdomsarbeider, styrer etc du mener?

 

Jeg kjenner ingen som er tante til en barnehage.....

Skrevet

Trives veldig godt jeg også:)

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Såvidt meg bekjent så finnes ikke barnehager med egne familier, så hvor du har funnet en som er tante til en barnehage...

Skrevet

Er det assistent, ped-leder, barne & ungdomsarbeider, styrer etc du mener?

 

Jeg kjenner ingen som er tante til en barnehage.....

 

Haha, ingen er så lett å få i gang som barnehageTANTENE på dib :P

 

Anonym poster: 0dfc773d017155bc6e23559ed782a2a7

Skrevet (endret)
Er det assistent, ped-leder, barne & ungdomsarbeider, styrer etc du mener? Jeg kjenner ingen som er tante til en barnehage.....
Haha, ingen er så lett å få i gang som barnehageTANTENE på dib :PAnonym poster: 0dfc773d017155bc6e23559ed782a2a7
Eneste jeg er tante til er ei jente :)

 

Jobber ikke i barnehage, men det er uvesentlig. De som jobber i barnehage har mange forskjellige utdanninger, og det vitner om lite respekt å kalle dem for tanter.

Endret av frk Nilsen
Skrevet

Like gøy hver gang noen sier barnehagetante her inne. Ojameg.

Skrevet
Er det assistent, ped-leder, barne & ungdomsarbeider, styrer etc du mener? Jeg kjenner ingen som er tante til en barnehage.....
Haha, ingen er så lett å få i gang som barnehageTANTENE på dib :PAnonym poster: 0dfc773d017155bc6e23559ed782a2a7
Jobber du i bhg er du bhg-tante for mange, enten du vil eller ikke.

 

Eneste jeg er tante til er ei jente :)

 

Anonym poster: 0dfc773d017155bc6e23559ed782a2a7

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Du må være ny her. Velkommen skal du være :P
Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.

Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til.

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage.

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

Skrevet

De tar seg nær av å bli kalt det!

 

Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

 

Anonym poster: c7f32a043a657537caf1dfb3655ddb86

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.

Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til.

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage.

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

 

Du virkel litt høy på deg selv frøken :-P

Hva med jordmor? Eller helsesøster? Fæle greier altså :-P

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.

Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til.

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage.

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

 

Du virkel litt høy på deg selv frøken :-P

Hva med jordmor? Eller helsesøster? Fæle greier altså :-P

 

Forskjellen der er jo at det faktisk er jobbtittelen deres. Jeg har ikke gått flere år på høyskole for å bli tante. Jeg er faktisk førskolelærer. Den nye tittelen blir barnehagelærer. Men nå har jeg faktisk til gode å bli kalt tante på jobb. Alle bruker navnet mitt :)

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.

Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til.

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage.

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

 

Du virkel litt høy på deg selv frøken :-P

Hva med jordmor? Eller helsesøster? Fæle greier altså :-P

Eller brannmann. Det må da bety at man bare trenger å være mann for å ha det yrket. Det er ingen andre enn bhg-tanter som reagerer, på slike titler og da fordi de er livredde for at noen skal tro de BARE er en assistent, når de egentlig er hellige ped.ledere.

 

Anonym poster: 0dfc773d017155bc6e23559ed782a2a7

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Såvidt meg bekjent så finnes ikke barnehager med egne familier, så hvor du har funnet en som er tante til en barnehage...

 

Men det gjelder vel for fødeavdelinger også det er vel ikke fødeavdelinger med egne familier, men jordmor finnes da forde. Heldigvis!

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

 

Drit i det! Selvsagt er det lov. jeg sier det. Jeg sier også sykesøster og jordmor. Er ikke i familien til noen av de. Datteren min har også mange onkler som heller ikke er blodrelatert.

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.

Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til.

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage.

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

 

Du virkel litt høy på deg selv frøken :-P

Hva med jordmor? Eller helsesøster? Fæle greier altså :-P

Eller brannmann. Det må da bety at man bare trenger å være mann for å ha det yrket. Det er ingen andre enn bhg-tanter som reagerer, på slike titler og da fordi de er livredde for at noen skal tro de BARE er en assistent, når de egentlig er hellige ped.ledere.

 

Anonym poster: 0dfc773d017155bc6e23559ed782a2a7

 

det heter brannkonstabel.....

 

Anonym poster: 45356916e42b97ed0f544254f2e2bea4

Skrevet

Jeg har jobbet i bhg i 16 år og syns det er veldig trivelig. Jobber på småbarn :-) Ikke mange som kaller meg tante på jobb, men om noen skuulle gjøre det så får det så være :-) Er barne-og ungd.arb :-)

Skrevet

Jeg jobber i bhg, trives med det! Har ikke noe imot å bli kalt "tante" men som oftes er det bare late foreldre som ikke klarer å huske hvem som heter hva som sier det i barnehagen.

 

Anonym poster: 32c35f148f6844792f716b99026768ed

Skrevet

Supert å jobbe i bhg. Man blir så glad i barna! Og kolegaene mine er fantastiske.

MEN det er en smule demotiverende at samfunnet ikke skjønne hva for en viktig jobb som blir gjort hos oss. Det at vi mange ganger ikke føler vi er nok personell til å ta oss av de barna vi har ansvaret for på en så god måte som vi ønsker.

Skrevet

Er det ikke lov å si barnehagetante? Hva er galt med det da? Er vel bare koselig det vel..

HI

 

Anonym poster: d3a62c61410f6d6bc745b5bc6f88dcdf

Jeg synes aldeles ikke det er koselig at du degraderer min seksårige utdanning til tante.

Jeg er tante til opptil flere barn, dette har jeg ikke behøvd å ta utdanning for å bli. For å jobbe i barnehage som spes.ped, derimot, det måtte jeg ha utdanning til.

 

Jeg synes det er helt utrolig at dette 70-tallsbegrepet enda henger igjen i samfunnet. Det er ikke ofte man hører sykesøster lenger, da folk flest ser ut til å forstå at det ikke holder å være søster til noen for å kunne pleie syke. Merkelig at ikke den samme forståelsen gjelder for de som jobber i barnehage.

 

Anonym poster: 53a61c0b6e04df2a81724001eb9a7bde

 

Hvem tok i mot barna dine? Og hvem har du vært hos på helsestasjonen?

 

Anonym poster: c7f32a043a657537caf1dfb3655ddb86

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...