Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 En av mine bedre venninner har tatt eggdonasjon etter utallige prøverørsforsøk, og har fått to nydelige jenter. Problemet er at hun sier til alle, inkludert meg, at det gikk på siste forsøk og at hun er den biologiske moren. Kun hennes foreldre og hennes beste venninne vet dette, tror hun hvertfall... Vår felles venninne klarte ikke å holde på hemmeligheten, da hun synes det var for drøyt. Så hva gjør man, når hun legger ut om hvor mye barna hennes ligner på søsteren sin som baby osv osv... Spiller med? Barna hennes ligner far, men det er ingenting som minner om henne. Må jo være fælt å skulle bære på en sånn hemmelighet!! Og hvorfor lyge til hele verden om noe sånt?? Merker dette tærer på vennskapet vårt. Burde jeg ta det opp med henne? Men da ødelegger jeg jo for hun andre venninnen min. Anonym poster: aa6817e3e669b2d2b54e25fad184c2a3
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Og hvor har hun gjort dette da? Her i landet eller? Anonym poster: 45e9f3c31dd6b5a5739d4c33e3b9b85c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Du har ingenting med det! Hun har antagelig et veldig stort behov for at verden skal tro at det er hennes biologiske barn og ønsker ikke at noen skal vite at de ikke er det. Hvorfor i alle dager skal du legge deg opp i det? Om barna er kommet til naturlig, ved egg eller sæddonasjon, adopsjon eller hva det måtte være har jo ingenting å si. De er en familie med to nydelige jenter, la det være med det. Anonym poster: 0b511a82e3ec4fee501826797b6d640d
Mamma til go'jentene Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Ikke din sak, drit i det. Hun er happy, det er viktigst! Spiller det noen rolle for deg hvor eggene kom fra?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Kanskje de har lyst å la dette bli en hemmelighet? Hun er jo moren, vil kanskje ikke at det skal bli snakket om pga barna som mest sannsynlig ikke skjønner eller vet at det er eggdonasjon.. Dette har du ikke noe med, best å ligge unna. Skjønner ikke hvorfor du tror at du har en rett til å røpe hennes hemmeligheter, eller bestemme at dette skal være åpent. Anonym poster: 6dd809ab55465799dbc63e6c273c30cc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Og hvor har hun gjort dette da? Her i landet eller? Anonym poster: 45e9f3c31dd6b5a5739d4c33e3b9b85c De måtte utenlands, til Island Anonym poster: a8465a5947ac3e1e1e81777feb98a97a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Hun haddenok fortalt det hvis hun ville at du og andre skulle få vite det. Hold på hemmeligheten, du! Anonym poster: 5ed023f5411e596cd9ed7df27d15bcd9
Gjest Gullguttene Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 La henne være i fred. Tydeligvis så er det tungt for henne. Du burde i hvert fall ikke ødelegge noe for den andre vennina di.
Aliena Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Dårlig gjort av den andre venninnen å ikke holde på hemmeligheten. Ellers er jeg enig med resten her. Ikke ta dette opp med noen.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 Jeg skjønner at hun på en måte er redd for at det skal bli gatas snakkis at hun ikke er biologisk mor til sine barn, hva godt skulle det komme ut av det? Er jo ingen som har noe med det. En dag vil hun antagelig fortelle sine barn at de bærer en ukjent sine gener i blodet, men det er da virkelig opp til henne å finne ut når barna hennes er klar for å få vite noe sånt. Om alle kjente og ukjente visste om det kunne jo barna hennes få det slengt i trynet av andre og det hadde vel ikke vært så greit kanskje... Det er nok en veloverveid beslutning å holde dette for seg selv, og hvorfor dette skal påvirke vennskapet deres kan jeg virkelig ikke forstå, da kan dere ikke være veldig gode venner i utgangspunktet? Anonym poster: 0b511a82e3ec4fee501826797b6d640d
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Dårlig gjort av hennes "bestevenninne " å si noe til deg! Kanskje du burde fortelle det til henne (til hun som har brukt eggdonasjon altså), sånn at hun vet at hun ikke kan stole på sin "bestevenninne". Hadde jeg likt å vite ihvertfall. Dette har virkelig ikke du eller noen andre med! Respekter hennes beslutning, og ikke skravle om det videre! Anonym poster: 4f6b649a4fa3aa4b58b5ca8668fc3fcc
rytme Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Helt enig med de andre! Ikke ta det opp! Jeg syns dessuten at du lager for stort problem ut av det... Hva så om dere snakker om hvor mye de ligner på den eller den, det er vel ikke så forferdelig å bare spille med hvis det er slik hun ønsker det? Jeg har personlig alltd hatt problemer med å se det når folk påpeker at han har onkels nese eller samme ørene som kusinen uansett, så du er ikke den eneste som bare spiller med
3 er nok! Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Kødder du? Hvorfor i alle dager skal dette tære på vennskapet mellom dere? Er du sjalu på deres felles venninne for at hun fikk vite det og ikke deg? Du høres smålig ut. Hvorfor har du et behov for at hun skal vite at du vet? Hun vil ikke du skal vite det, det er ikke sikkert det har noe med deg og resten av verden å gjøre, men på grunn av jentene, kanskje hun vil fortelle det til de nør hun selv er klar. Hadde en av mine venninner fortalt en annen venninne sin hemmelighet til meg ville jeg sagt fra til "sladrehanken" om at det ikke er ok å fortelle slikt videre.
Love my kidz Skrevet 23. november 2012 #14 Skrevet 23. november 2012 Jeg ville nok irritert meg litt slik som du, men også prøvd å forstå henne. Hun vet jo sannheten godt selv, men prøver å fortrenge det. Godt mulig hun på denne måten føler en større tilknytning til barna sine. Men tenk, hun HAR faktisk bært dem i sin egen kropp i ni måneder. Hun er deres MOR, uansett gener. Men rart hun lyver overfor dere få som faktisk vet sannheten også da. Jeg ville nok prøvd å snakke med henne og undersøkt om hun sliter med sannheten, at hun kanskje skulle hatt samtaler til psykolog?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #15 Skrevet 23. november 2012 Jeg mener at barn har rett å vite om sitt opphav, men de er jo ikke gammel nok til det. Anonym poster: aff3cf3ee54f8384186ee8d4496b2855
LillaGorilla♥♥ Skrevet 23. november 2012 #16 Skrevet 23. november 2012 Dette har du virkelig ingenting med å gjøre, og jeg begriper ikek hvorfor du føler du må si eller mene noenting om dette i det hele tatt? Dette er en privatsak, ikke noe du eller andre har noe som helst rett til å vite eller fortelle videre, og du er rett og slett slem om du sier noe som helst om det. Og hvorfor har det noe å si for vennskapet deres? Du har ingenting med hvordan hennes barn har blitt til, like lite som du har noe med hvor ofte hun og mannen har sex eller noe annet lignende. Er det noen du skal være skuffet over og sur på, er det denne "bestevenninnen" som tydeligvis ikke er så god venninne likevel, og helt åpenbart ikke er til å stole på når det gjelder ens innerste hemmeligheter!
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 23. november 2012 #17 Skrevet 23. november 2012 Du har ingenting med det! Hun har antagelig et veldig stort behov for at verden skal tro at det er hennes biologiske barn og ønsker ikke at noen skal vite at de ikke er det. Hvorfor i alle dager skal du legge deg opp i det? Om barna er kommet til naturlig, ved egg eller sæddonasjon, adopsjon eller hva det måtte være har jo ingenting å si. De er en familie med to nydelige jenter, la det være med det. Anonym poster: 0b511a82e3ec4fee501826797b6d640d Signerer den!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #18 Skrevet 23. november 2012 Jeg mener at barn har rett å vite om sitt opphav, men de er jo ikke gammel nok til det. Anonym poster: aff3cf3ee54f8384186ee8d4496b2855 I følge norske lover vil barnet få vite sitt opphav når de blir 18 år. (Vertfall når det gjelder sæddonasjon). Siden eggdonasjon ikke er lovlig i norge er jeg usikker på om barna får vite det... Anonym poster: fdc124b9e5c2f31382778835ef420127
Lille♥mitt Skrevet 23. november 2012 #20 Skrevet 23. november 2012 Huff. Jeg får helt spade av sånne som deg.
Catlady Skrevet 23. november 2012 #21 Skrevet 23. november 2012 Fyttihelvete !!!! Dette har du virkelig ikke en dritt med å gjøre !!! Om du stopper opp et øyeblikk og tenker litt på henne istedenfor kun deg selv, burde du sett at dette med å ikke få barn er hennes store sorg..... Hun har prøvd kanskje i flere år først, før hun fikk hjelp med prøverør, så utallige skuffelser der, før de gikk til det drastiske skrittet med eggdonasjon .... Hvilket helvete tror du ikke hun har hatt, og så skal du sitte der på din høye hest å føle at det ubehagelig at du vet sannheten ???? Hva faen ??? Du skulle da for faen ikke visst det uansett !!!! Hvem trenger fiender når man har venner som DEG og venninnen din ? Selvfølgelig skal du jatte med !! Tar du bort livsløgnen til folk, tar du ifra dem livet ...... Om hun vil fortelle det selv er det opp til henne.. Du sier at det tærer på vennskapet ditt til henne ??? Tror neppe hun ville hatt noe som helst med deg (eller deres felles vennine ) å gjøre om hun hadde fått vite dette .... Helt sinnsykt av deg å legge ut noe så personlig og følsesladet på nett så "ALLE" kan se og diskutere opp og ned hva DU burde med "ditt problem" Du skjønner vel kanskje ikke at det er faktisk ganske store sjanser for at hun er medlem her med tanke på prøverørsgruppen, eggdonasjon og barnløshet ???? Skam deg !!!!!!
Nordisk Skrevet 23. november 2012 #22 Skrevet 23. november 2012 Fyttihelvete !!!! Dette har du virkelig ikke en dritt med å gjøre !!! Om du stopper opp et øyeblikk og tenker litt på henne istedenfor kun deg selv, burde du sett at dette med å ikke få barn er hennes store sorg..... Hun har prøvd kanskje i flere år først, før hun fikk hjelp med prøverør, så utallige skuffelser der, før de gikk til det drastiske skrittet med eggdonasjon .... Hvilket helvete tror du ikke hun har hatt, og så skal du sitte der på din høye hest å føle at det ubehagelig at du vet sannheten ???? Hva faen ??? Du skulle da for faen ikke visst det uansett !!!! Hvem trenger fiender når man har venner som DEG og venninnen din ? Selvfølgelig skal du jatte med !! Tar du bort livsløgnen til folk, tar du ifra dem livet ...... Om hun vil fortelle det selv er det opp til henne.. Du sier at det tærer på vennskapet ditt til henne ??? Tror neppe hun ville hatt noe som helst med deg (eller deres felles vennine ) å gjøre om hun hadde fått vite dette .... Helt sinnsykt av deg å legge ut noe så personlig og følsesladet på nett så "ALLE" kan se og diskutere opp og ned hva DU burde med "ditt problem" Du skjønner vel kanskje ikke at det er faktisk ganske store sjanser for at hun er medlem her med tanke på prøverørsgruppen, eggdonasjon og barnløshet ???? Skam deg !!!!!! Einig! Synest det er svært betenkelig at HI legg ut alle desse personlege detaljane om venninna si her. Det er mogeleg at kvinna det er snakk om, eller nokon som kjenner ho godt, er her inne på forumet, og informasjonen som blir lagt ut kan gjere det lett å identifisere ho, slik at enda fleire no veit om det som i utgangspunktet skulle vere noko privat. HI burde heller ha snakka med ho som sladra, enn å ta det opp her. Enten kunne dei to blitt einige om å "legge saka død", og ikkje nemne det igjen til nokon, eller så burde HI få ho andre til å innrømme til mora at ho har fortalt ting vidare.
Ikkesåallerværst Skrevet 23. november 2012 #23 Skrevet 23. november 2012 En av mine bedre venninner har tatt eggdonasjon etter utallige prøverørsforsøk, og har fått to nydelige jenter. Problemet er at hun sier til alle, inkludert meg, at det gikk på siste forsøk og at hun er den biologiske moren. Kun hennes foreldre og hennes beste venninne vet dette, tror hun hvertfall... Vår felles venninne klarte ikke å holde på hemmeligheten, da hun synes det var for drøyt. Så hva gjør man, når hun legger ut om hvor mye barna hennes ligner på søsteren sin som baby osv osv... Spiller med? Barna hennes ligner far, men det er ingenting som minner om henne. Må jo være fælt å skulle bære på en sånn hemmelighet!! Og hvorfor lyge til hele verden om noe sånt?? Merker dette tærer på vennskapet vårt. Burde jeg ta det opp med henne? Men da ødelegger jeg jo for hun andre venninnen min. Anonym poster: aa6817e3e669b2d2b54e25fad184c2a3 Du tenker at dette er ikke særlig mye værre enn å røpe din beste venn sin hemmelighet.
ana_fi_hob_ Skrevet 23. november 2012 #24 Skrevet 23. november 2012 HI - du har nok etter all sannsynlighe røpet dette for i alle fall en som kjenner denne stakkars vennina di nå. Så mange og så mange forskjellige damer det er her inne, så kan du neste. Garantere at en av de enten er vennina som ikke klarte å holde på hemmeligheten, vennina som brukte eggdonor eller noen som kjenner henne. Du er da ene og alene skyldig i at hennes drømmer kan bli knust. Hennes dypeste hemmelighet er lagt ut på nett så alle og enhver kan lese. Synes hverken du eller hun andre er noe særlig gode venniner. Dette er råttent gjort. I tillegg, hva har dine følelser og tanker å si rundt dette ? Hvorfor skal dette handle om deg ? Det har ingenting med deg å gjøre. Håper for guds skyld at det er slik at ingen denne saken gjelder får nyss i denne tråden. Og at den bare forsvinner bort i natta. Huff Hi, jeg må faktisk si jeg er meget glad du ikke er i min vennekrets.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2012 #25 Skrevet 23. november 2012 Jeg syns du skal snakke med henne. Si at det går "rykter" om at barna kom til med eggdonasjon. Nei det er ikke din sak, men jeg syns hun burde få vite om det når folk prater bak hennes rygg. Er du en god venninne, forteller du henne det. Greit at hun ønsker å holde det hemmelig, det er deres valg. Men kommer hemmeligheten ut, syns jeg hun skal få vite om det slik at hun før muligheten til selv å bestemme hva hun gjør videre ut av det Anonym poster: d7434b15d810fa9fdf44e6e8afa510f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå