Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 21. november 2012 #26 Skrevet 21. november 2012 Så mange som påstår ting de ikke vet! Det er lov å ha passasjerer i bilen når man øveseskjører. Hvor lurt det er, er jo en annen sak. Det kommer jo veldig an på hvor langt man er kommet når det gjelder å beherske kjøringen. Jeg hadde ikke hatt problem med å ha barn i bilen om øvelseskjøringen foregikk på en rolig vei uten annen trafikk. Når man er voksen og øver på å kjøre er ikke farten stor uansett og det er begrenset hvor store skader man kan forårsake. En bunk i bilen er nok det verste som kan skje. Men så er det ikke bare deg på veien heller. Du kan aldri gardere deg mot hvordan andre kjører, og så lenge man ikke er ferdig med øvelseskjøring så er man faktisk ikke godt nok rustet med kjøreferdigheter- og kunnskaper. Man klarer ikke alltid håndtere situasjoner på den måten man bør når man ikke har førerkort ennå. Og da hjelper det ikke om man er 17 eller 37. Man kan ikke forutse hva som skjer. Så hvorfor gamble med barnas liv? Anonym poster: 0c1cd74c1bd2ce9c637f9756b59967d2 Mente ikke å være anonym, og mente heller ikke å virke kverulerende
Gjest Heartbroken Skrevet 21. november 2012 #27 Skrevet 21. november 2012 Så mange som påstår ting de ikke vet! Det er lov å ha passasjerer i bilen når man øveseskjører. Hvor lurt det er, er jo en annen sak. Det kommer jo veldig an på hvor langt man er kommet når det gjelder å beherske kjøringen. Jeg hadde ikke hatt problem med å ha barn i bilen om øvelseskjøringen foregikk på en rolig vei uten annen trafikk. Når man er voksen og øver på å kjøre er ikke farten stor uansett og det er begrenset hvor store skader man kan forårsake. En bunk i bilen er nok det verste som kan skje. Men så er det ikke bare deg på veien heller. Du kan aldri gardere deg mot hvordan andre kjører, og så lenge man ikke er ferdig med øvelseskjøring så er man faktisk ikke godt nok rustet med kjøreferdigheter- og kunnskaper. Man klarer ikke alltid håndtere situasjoner på den måten man bør når man ikke har førerkort ennå. Og da hjelper det ikke om man er 17 eller 37. Man kan ikke forutse hva som skjer. Så hvorfor gamble med barnas liv? Anonym poster: 0c1cd74c1bd2ce9c637f9756b59967d2 Jeg svarer utfra hvordan det er her jeg bor, og her er det ikke noe problem å finne store åpne plasser å kjøre på, ev oversiktlige skogsveier hvor man ser møtende biler i god tid og som man ikke i verst mulig tenkelige situasjon ikke kan sette noens liv i fare. Når man kjører forsiktig og er oppmerksom ser jeg fremdeles ikke problemet med å ha passasjerer i bilen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #28 Skrevet 21. november 2012 Jeg hadde ikke noe valg jeg. Det var enten det eller ikke øvelseskjøre, og da vurderte jeg det dit hen at det var bedre for barnet om jeg hadde lappen. Jeg likte det ikke, men noen ganger må man ta slike valg. På hvilken måte var det bedre for barnet ditt egentlig? Var vel heller for din egen del Det er vel sikkert også for barnets del. Jeg er nå 30 år og har enda ikke fått tatt lappen. Jeg er oppvokst i en stor by i ett annet land og har ikke hatt behov for å ta lappen. Så flyttet jeg til Norge og har bodd på landet i ni år nå og enda ikke fått tatt lappen men her treng jeg jo det veldig men problemet er at det er veldig dyrt da. Men nå som jeg har ett barn, hun er 13 mnd nå, så føler jeg at jeg har enda mere behov for det. Jeg vil si at jeg vurderer å ta lappen for både meg og barnet mitt sin del hi Anonym poster: 57fab32edde09eb8baa89a6ee06dbc23
Gjest SprøstektLøk Skrevet 21. november 2012 #29 Skrevet 21. november 2012 Jeg hadde ikke noe valg jeg. Det var enten det eller ikke øvelseskjøre, og da vurderte jeg det dit hen at det var bedre for barnet om jeg hadde lappen. Jeg likte det ikke, men noen ganger må man ta slike valg. På hvilken måte var det bedre for barnet ditt egentlig? Var vel heller for din egen del Det er vel sikkert også for barnets del. Jeg er nå 30 år og har enda ikke fått tatt lappen. Jeg er oppvokst i en stor by i ett annet land og har ikke hatt behov for å ta lappen. Så flyttet jeg til Norge og har bodd på landet i ni år nå og enda ikke fått tatt lappen men her treng jeg jo det veldig men problemet er at det er veldig dyrt da. Men nå som jeg har ett barn, hun er 13 mnd nå, så føler jeg at jeg har enda mere behov for det. Jeg vil si at jeg vurderer å ta lappen for både meg og barnet mitt sin del hi Anonym poster: 57fab32edde09eb8baa89a6ee06dbc23 Men sånn i bunn og grunn så et det jo for din egen del da. Tror ikke barna bryr seg så veldig om hvordan og hvor ofte man kommer seg dit man skal. Tror ikke barnets hverdag blir noe bedre?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2012 #30 Skrevet 21. november 2012 Om jeg ikke kan kjøre barnet mitt hit og dit og vi mest av parten må være hjemme eller rundt her for jeg ikke har lappen så er det vel ikke noe særlig for barnet?? Eller at vi må vente på pappa til han kommer hjem for han har lappen og ikke jeg? Det er sikkert stortsett for min egen del men også for barnet... eller ? Anonym poster: 57fab32edde09eb8baa89a6ee06dbc23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå